Kympin hoidot

Voi että Onni ja Toivo, kyllä jännittää sun puolesta! Toivotaan sitä onnea! ;)

Toivorikas-72, kyselit tuota listan päivityksestä aikaisemmin. Minusta on kiva, kun sivulla on aina tuore tieto tämän hetken tilanteesta. Porukkakin kasvaa sellaista vauhtia, että listalta on helppo tarkistaa "taustat". Kiitos edelleen aktiivisesta päivityksestä. :D
 
kyllä lyötyä nyt lyödään taas. mulla olis ollu siirto juuri 31.12.09 mutta labra oli kiinni :headwall: no eiku ootella seuraavaa ja nyt ois ollu siirto 26.1 mutta sainkin lääkekuurin joka oli pakko syödä eli taas siirty :ashamed: tuntuu ettei jaksa oottaa. seuraavat menkat pitäs alkaa 8.2 siirtoon pääsis silloin n. 23.2. toivotaan parasta että oon päässyt noista lääkkeistä eroon. :(
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************28.1.2010.***********

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly..........27.1......29.1..GRA
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
stigu123.............1. IVF.....................ly.............27.1.....29.1....
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu.....................29.1...OYS
Helmiina78.........2. IVF......................ly...........1.2........3.2.....
Mandalay.............1. IVF.....................pi...........1.2................OYS
Nemi77................1. ICSI...................ly............1.2................VL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......lä........................4.2.
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi.............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi.............vko 5..........TYKS
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........OVU
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 6
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Joppu................................2. PAS.......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................Maaliskuu.....VL
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Cateye.................................:heart::heart: ..............14.............29.1.
onni ja toivo.........................:heart::heart:..............14...................
Inia.......................................:heart::heart:..............9...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................9...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................9...............2.2.
Alina79.................................:heart:.................9................1.2.
Willow...................................:heart:.................8...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................8...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............6...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............6................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............6.................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: ................3...............
fiia 69....................................:heart:.................1...............12.2.
Lumipuu.................................:heart:................1................
Shenda..........FEL..................:heart:.................0................
Linnia.............NKL..................:heart:................0................9.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81................25.1.....................357/ 18
 
toivorikas-72 Juu, lääkehoito on mukana tässä mun PASissa. Endoa kun on, niin synarelalla jarruteltiin, sit estrogenilaastarit ja lugepallerot tietenkin alkaa piakkoin!

Jännittäviä aikoja elellään palstallakin taasen! ONNIstumista TOIVOtaan mm. O&T:lle! :heart:

Hei, miten teidän limakalvot, onko niiden paksuutta kerrottu teille?
 
Stigu: Meillä ihan sama tuloskuin sulla!! Eilen punktoitiin 5 solua, joista 4 oli kypsää. Kolme niistä oli hedelmöittynyt. Kaksi oli kuitenkin monitumaisia, joten nyt siellä labran hellässä huomassa on yksi siirtokelpoinen alkio! Toivottavasti se on sitä vielä huomenaamullakin!!

Meitä onkin monta piinailijaa samoille päiville kun neljä meistä on huomenna siirrossa. :)

Stigu: Missä olet hoidoissa?

Mä olen muuten aika kipee eilisestä punktiosta.. :/ Tiedä sitten mistä johtuu, vuotoa ei onneksi ole. Toi kohta mistä punktoitiin vatsanpeitteiden läpi on aika.. hmm.. Hieno.. B) 7 reikää ryppäänä. Tosin mies tiesi kertoa, että 1 tai 2 niistä rei'istä on vain punktioneulasta ja loput puudutuspiikistä.

Onni & Toivo?? :attn: Mikä tilanne??
 
Nyt kyydissä 1 alkio,ei kuulemma paras mutta ei huonokaan eli kuulemma ihan hyvä.

MUTTA
eli 8kpl soluja saatiin,7 hedelmöittyi mutta ne 6 tippui 3 päivän viljelyssä pois kyydistä eli pakkaseen ei saatu mitään.
Mä olen niiiiiiiiiin pettynyt ja surullinen.

Mutta lääkäri oli sitä mieltä että uuteen hoitoon vaan reippaasti.
Kuulemma heillä on tosi tiukat kriteerit noitten pakastamisien suhteen eli varmaan parempi että ne 6 muuta hyytyivät ettei pakastettu huonoja ja siten jouduttu maksamaan kalliista alkion siirrosta.

Mä meinasin jo lääkärille sanoa että ihan turhaan yhtä siirtämään kun ei siitä kuitenkaan mitään tule :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ja kun kysyin että voisko sitä ajatella luovutettuja munasoluja niin sanoi ettei sille linjalle vielä todellakaan lähdetä.

Vittu mä vihaan itteeni..tuntuu että mä vihaan tällä hetkellä kaikkia.Ja oikeesti tappaisin itteni jos uskaltaisin.
 
Alkio on nyt kyydissä, vaikeuksista huolimatta. Millään eivät meinanneet saada alkiota kohtuun, kolme lääkäriä sitä oli yrittämässä ei onnistunut. Sitten antoivat mulle kipulääkettä ja rauhottavaa ja menin hetkeksi lepäilemään. Sitten uusi yritys, jossa kohdun suu puudutettiin ja sitten onnistui. Nyt oon ihan rikki kun ensimmäiset yritykset ilman puudutetta olivat niin kivuliaita. Etten jaksa kommentoida muita, sori :ashamed: 15 munasolusta kymmenen oli hyviä ja ne kaikki oli hedelmöittynyt, paras laitettiin kohtuun ja muita vielä seuraillaan. Parin viikon päästä kun hoitaja soittaa niin selviää montako saatiin pakkaseen. 9.2. on verikoe.
 
Marjaane: Mun mielestä 7 mm on riittävä limakalvo PAS:ssa, jotta onnistuminen on mahdollista. Mulla itsellä pas:ssa oli siirtopäivänä 8 mm, josta ei kyllä plussaa valitettavasti tullut, mutta mun ystävällä limakalvo oli 7,5 mm ja hän sai plussan.

Toivorikas -72: Kyselit jossain vaiheessa päivityksestä. Minusta on kiva, että päivitys on joka sivulla, jos vaan jaksat päivitellä tietoaja:)
 
Linnia
Mä oon täällä jo pitkin päivää odottanut sun kuulumisia. Ikävää, että siirto oli niin kivulias :( Varsinkin, kun hoitaja punktiopäivänä oikein toisteli sitä, että siirto on sitten ihan kivuton toimenpide... Onneksi sait kuitenkin kyytiläisen ja mahdollisesti vielä useamman pakkaseenkin! Saako pakastettujen määrän tosiaan tietää vasta silloin kahden viikon päästä? Rauhallista toipumista viime päivien rasituksista!

kolmisin
Onpa sulla tullut kurjia mutkia matkaan. Toivottavasti tilanne on parempi sitten helmikuussa!

stigu123
Mennään ihan samaa tahtia, myös mulla oli eilen punktio ja huomenna siirto. Ja kivaa, että Raitapaitainen ja Tähtisilmä-79 piinailevat myös samoilla päivillä :)

).( Olo on ollut tänään jo paljon parempi eiliseen iltaan verrattuna. Tietysti vieläkin välillä aristaa, mutta paikalla ollessa ei mitään tuntemuksia. Ei tullut tänään soittoa naikkarilta eli mitä ilmeisimmin hedelmöittyneitä on ollut. Toivottavasti on huomenna jotakin siirrettävääkin! Ainakin on jotenkin luottavainen ja rauhallinen olo ollut jo eilisestä lähtien...
 
Tähtisilmä: Kyllä mulle on molemmilla kerroilla näytetty, miten ne ilmapallukat, joissa alkiot ovat, sinne kohtuun pullahtavat. Viimeksi oli tosi hyvä näkyvyys ja näin sen katetrinkin tosi hyvin.

Marjaane: Mulla oli tuoresiirrossa limakalvo 14mm ja siitä tuli plussa, josta tosi keskeytynyt km rv 10+4. Nyt tässä PAS -siirrossa limakalvo oli 12mm ja saattoi lääkärin mukaan olla jopa sen 13-14mm, mutta kun oli rakko niin täynnä että se häiritsi hieman tuota mittausta. Lääkärin mukaan limakalvot mulla ihanteelliset kiinnittymisen kannalta. Hän puhui jotain sellaista, että olisi hyvä olla sellaiset 10-15mm. En sitten tiedä, onko tästäkin olemassa erilaisia koulukuntia. Jossakin taisin tosin törmätä sellaiseenkin kv. tutkimukseen, jossa oli tarkasteltu limakalvon paksuuden yhteyttä raskautumiseen. Mutta varmaan tää kiinnittyminen ja raskauden alkaminen loppujen lopuksi aika paljon arpapeliä, kun ainakin nettikeskusteluja seuraamalla vaikuttaisi siltä, että vaikka kaikki menisi juuri oppikirjan mukaan, olisi top-alkiot ja juuri oikean paksuinen limakalvo jne. niin negaa saattaa silti tulla ja sitten taas heikoimmillakin ennusteilla tulee myös niitä vauvoja.

Linnialle pahoittelut kivuliaasta siirrosta :( Toivottavasti vointi kohenee pian. Saitko saikkua?

Ja voi Shenda mikä harmitus, että tuli katoa :headwall: En yhtään ihmettele pettymystäsi ja tuntemuksiasi. Pitikö lääkäri tilannetta jotenkin huonona tuurina vain?

Ja nyt lopuksi vähän omaa juttua: Heräsin yöllä aivan karmeisiin alavatsakipuihin ja oli ihan tuskanhiki. Siis olo oli semmonen, kuin että menkat alkais ihan just. Sitten aamulla kun heräsin, niin kaikki oli taas hyvin. Mulla on nyt parina yönä ollut noita menkkamaisia jomotuksia, repäisykipuja ja vaikeuksia nukkua mahallaan. Mene ja tiedä sitten, että mistä seuraavista vaihtehdoista on kyse : 1) alivuokralainen asettautuu taloksi 2) täti punainen päättää tulla piipahtamaan 3) ei mistään muusta kuin iki-ihanien lugepalleroiden tempauksista.
 
Vadelmaunelma Kuulemma joka hoitokerrassa on sekä hyviä että huonoja alkioita..kuulemma tuurista aika paljon kiinni.

Mutta olen vaan niin pettynyt kun olisin toivonut jotain pakkaseenkin mutta ei voi mitään.Mies nyt lupasi oikeasti lopettaa tupakan polttamisen kokonaan....kuulemma se vaikuttaa tosi paljon oli kuinka hyviä alkioita tahansa.

Ja veritesti on 8.2
 
huh huh, täällähän on ollu aktiivista, nyt vasta pääsin koneelle

Shenda voi paska mikä kato käyny :( , voin kyllä kuvitella tunteesi, itellä kaikki toi vielä edessä, punktio ensi ma tai ti... Mut yhdelle pikkuiselle kovasti tarrasukkia mukaan ja sinulle tsemppiä piinapäiviin :)

Linnia täällä ihmetellen luin, et voiko tosiaan siirtokin olla noin kivulias :eek: pikaista toipumista sinulle ja tarrasukkia sinunkin pienoiselle ja piiiitkäää pinnaa piinailuun!

Raitapaitainen varpaat ja peukut pystyssä, että huomenna saat pienen kyytiin ja pääseet liittymään piinailijoihin!

Itellä vähän jänskättää illan orgalutran, ku eilisestä jäi ikävä fiilis :x tuntu, et piikki on tylsä! No, tänään pitää survaista vähän kovempaa, niin jos se uppoais paremmin makkaraan
 
Vadelmaunelma: Saikkua en saanut vaikka mies sitä kysyikin mun puolesta. No ehkä parempi et saa jotain muuta ajateltavaa. Täytyy vaan ottaa rauhassa koska teen fyysistä työtä eikä töissä paljoa ehdi istuskella.

Hanuu: Ne muut alkiot oli jotenkin kaikki erivaiheessa niin eivät vielä tienneet mitä niille käy, mutta parhaimman niistä tänään sain kyytiini :heart: Se voi olla kai yksilöllistä miten kertovat monta saa pakkaseen, mutta mulle sanoivat että kertovat sen mulle sitten kun hoitaja soittaa. On tässäkin sitten jännäämistä kun pitää jännätä onnistuuko tää hoito ja sitten vielä murehtia että saako mitään pakkaseen.

shenda81: Paljon voimia :hug: Toivotaan että se yksi olisi nyt se mikä riittää :heart:

Toivorikas-72: Hyvä vaan kun päivittelet listaa ahkerasti, muuten on vaikea pysyä perillä kun meitä on täällä valitettavassa tilanteessa niin monta.
 
Mä en oo luottanu mihinkään oireeseen, vaikka niitä kyllä on. Tissit on turvoksissa ja kipeet, mahaa juilii, eilen oli tosi kivuliaita piikkejä mahassa iltapäivällä muutaman kerran, nälkä tuntuu olevan nyt koko ajan ja vessassakin saan juosta. Väsyttää myös. Noi viimeksimainitut tosin saattavat olla myös ihan vaan sitä, että oon palannu töihin pidemmän saikun jälkeen. Mene ja tiedä.
 
Vadelmaunelma ja Kataka: Kiitos teille vastauksista liittyen limakalvoon. Pitää vaan toivoa, että se tässä n. viikon aikana vielä paksuuntuisi tuosta.

Shenda81:: Voi kurjuus miten alkioiden suhteen kävi.. Mutta toisaalta, eihän sitä tarvita kuin vain se yksi hyvä mistä vauva saa alun. Ehkä tämä vaan nyt oli sitten juuri se, jonka saat loppuvuonna syliisi ottaa! Toivotaan ainakin kovasti niin :heart:
 
Mulla on nyt sitten piinailu ohi, eipä tarvinnut odottaa huomisaamuun, kun tämä aamuna aikaisempi tuhru runsastui ihan selväksi kuukautisvuodoksi, eli se siitä sitten taas :'(

Onneksi on kolme huurunenää pakkasessa, muuten en ehkä jaksaisi ollenkaan. Eli mut voi laittaa sitten sinne hoitopinoon, PAS maaliskuussa, tapaa en vielä tiedä, hoitopaikka VL.
 
Vadelmaunelma :wave: :flower: =) Kiitos tuesta ja testailusta!

Onni ja toivo Täällä jännitetään myöskin sun puolesta! :heart: peukut pysyssä!

Täällä pistetty toinen orgalutran... Ja ai että kun se tirpasee. Tänään satttui paljon enemmän kuin eilen. Eikä sitä vaan osaa kuvitella miten kovaa se täytyy ihoon painaa :eek: Au. Ja taas sama ku eilen, välittömästi piikityksen jälkeen iho alkaa punottaa, tulee paukamia ja se kutisee.. :( Oheissa moisista sivuvaikutuksista puhutaan alkavan vasta tunnin jälkeen piikityksestä 1/10:stä piikittäjästä... Eipä yllätä että meikäläinen kuuluu siihen pienen prosenttiin, ja saa oireet heti... :ashamed:
 

Yhteistyössä