Kympin hoidot

Hei,

ajattelin ensin, että en tule tällä kerralla ketjuun ollenkaan, mutta nyt on taas niin paha mieli, että kaipaan vertaistukea.

Meillä tehtiin 1. ivf:n 1. pas viime perjantaina. Tänään alkoi taas tutut selkäsäryt, jotka mulle tulee aina ennen menkkoja. Alkio oli huono, joten en odottanutkaan onnistumista, mutta silti sattuu ihan kauheasti. Pakkanen on nyt tyhjä ja seuraava hoito on huhtikuussa. Pitkä aika taas odotella.

Mies on ihan masentunut ja ensimmäisen kerran tämän kaiken paskan keskellä näen kuinka kovasti häneen sattuu. Se tuntuu niin pahalta, pahemmalta kuin oma suru. Miten te jaksatte tämän kaiken ja miten teidän miehet jaksaa?

Katselin, että täällä oli joku myös huhtikuussa seuraavaan hoitoon menevä, joten mulle voisi listalle laittaa 2.ivf huhtikuussa pitkällä kaavalla. Mitenhän ton ajan saa kulumaan...

Miten muuten pas:ssa lasketaan piinpäivät? Meidän alkio oli siirrossa kaksipäiväinen. Pitäähän se testata vaikka menkat tulisikin läpi, mutta en yhtään tiedä milloin testaisin.

Tsemppiä kaikille pistäjille ja piinapäiviin pian ehtiville!

-Tytti
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa......Punktio...Siirto

onni ja toivo........ 1. IVF....................lyhyt................12.1....14.1.
risupesä...............2.IVF.....................pitkä................12.1....14.1.
Cateye.................2.ICSI...................pitkä................12.1....15.1.
Myyrä-2................1. IVF....................lyhyt...............13.1.....15.1.
Alina79.................2.ICSI..........................................vko 2
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................18.1.
Paiju.....................1. IVF:n 1. PAS.....lääkkeetön..................19.1.
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen....vko 3
syssy...................2.ICSI...................lyhyt.................vko 3
Willow..................1. ICSI...................pitkä...............vko 3
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 3
plastex................2.IVF......................lyhyt.................vko 3
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt.................vko 3
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lääkkeetön.......vko 3
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt.................vko 3
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS.........lääkkeellinen....vko 4
fiia 69..................2. IVF......................pitkä................vko 4
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä................Helmikuu
Isis.......................3.IVF.....................pitkä.................Helmikuu
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä.................vko 9
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä.................vko 10
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen......Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF.............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä.................Huhtikuu



:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki..............PP.....................testipv
Joppu......................1.......................
tytti-82...................5.......................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp


:flower: :flower: :flower: :flower: Myöhemmin onnistuvat :flower: :flower: :flower: :flower:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Mulla on nyt tässä toisessa hoidossa ihan erilaiset tuntemukset ku ekassa. Enimmäisellä kerralla kaikki oli uutta ja jotenki sitä ajatteli että kyllä me heti tästä hoidosta vauva saadaan ja pistämiset sun muut oli kauheen jännää ja kiehtovaa. Nyt jotenki ahdistaa ku tietä miten kaikki menee ja min tietty perus pessimistinä ajattelen, ettei ne alkiot taaskaan tartu :/ Tunnistaako muut samankaltasia tunteita ensimmisen ja seuraavien hoitojen välillä?

Näinhän se on, ei tässä toisella kertaa uskalla enää toiveita päästää liian korkeelle.. kun kertaalleen on jo sen epäonnistumisen ja koko hoidon turhuuden kokenu. Toisaalta ottaa ehkä rennommin kun tietää että tää nyt menee miten menee eikä ite voi loppuviimein kauheemmin vaikuttaa.
Kyllähän sitä uskalsi kuvitella ekassa hoidossa ihan ylioptimistisia, jopa ettei koskaan enää punktioonkaan joutus, vaan että jopa sisaruksiakin riittäs pakasteesta.. joopa joo. Ehkä negaa vielä pahempikin tiputus oli se ettei mitään menny pakkaseenkaan ja taas monta kuukautta pelkkää odottelua. Epäonnistumiset näissä rankimmissa hoidoissa laittaa karusti tajuaan senkin todellisuuden että sitä lasta ei tuu välttämättä millään keinoin.
 
Väliaikatilannetta: soitin solulaboratorioon. 8 munasolua oli hedelmöittynyt normaalisti. Ei tässä kuitenkaan vielä riemusta hypitä - viimeksikin solut heikkenivät parissa päivässä. Tällä hetkellä kuitenkin tilanne vielä hyvä. =)
Tytti, jaksaminen tosiaan välillä vaikeeta. Voimia sulle ja sun miehelle...ja tietty kaikille muillekin, jotka näitä hoitoja käytte läpi. Itse koetan muistaa nauttia muistakin elämän hyvistä asioista: koiran ilosta sen juostessa vapaana lumihangessa, urheilusta, hyvästä ruuasta, takan lämmöstä ja läheisistä ihmisistä. Myönnän toki myös sen, että välillä nuo kaikki muut asiat unohtuvat silloin kun elämä potkii päähän. Itse saan myös voimaa kirjasta Nalle Puh ja elämisen taito - 100 ohjetta sisäisen karhun hellimiseksi. Suosittelen! =)
 
Hyviä uutisia aamun lääkärikäynniltä, Synarela oli toiminut juuri niin kuin pitikin ja pääsen aloittamaan pistokset tänään illalla =) Lääkärillä oli hieman ongelmia hitaasti käynnistyvän ultratietokoneen kanssa ja siinä mä sitten pötköttelin jalat levälläni ja odottelin. Totesin vaan, että toivottavasti on hyvä enne ja mun hormonitoiminta on yhtä hyvin lamaantunut ;)

Kävin myös harjoittelemassa pistämistä ja sain pienen empimisen jälkeen tökättyä sen neulan vatsamakkaraan. Harjoittelin myös Pregnyl-ampullin avaamista ja sekoittamista. Eipä sekään loppujen lopuks niin vaikeelta vaikuttanutkaan. Voi tosin olla eri tilanne, kun on tosi kyseessä...

Aloitan siis tänään illalla Gonal-f:n pistämisen annostuksella 150 IU. Viisi päivää pistoksia ennen maanantain verikoetta. Sen jälkeen sit tietää, miten on lähteny munasarjat reagoimaan. Ja ensi viikon perjantaina olisi sitten se ensimmäinen ja ainoa ultra, missä määritetään punktiopäivä. Jos kaikki menee jatkossakin niin kuin on suunniteltu, on mun punktio siis kahden viikon päästä jo ohi ja ehkäpä jopa alkio kyydissä.

Soittelin tänään myös palkanlaskijalle ja ainakin hänen käsityksen mukaan punktiosta johtuvat sairaspoissaolot olis palkallisia. Siinä toivossa nyt elän! Tosin siellä ohjeissa oli joku ihme maininta siitä, että ovat palkallisia, jos lapsettomuuden syy on naisessa, mutta jos vika on miehessä olisivat palkatonta?! Entäs ne selittämättömät tapaukset..? Palkanlaskija tosin totesi, että eihän mun työnantaja voi vaatia miestä luovuttamaan niille omia terveystietojaan. Ihan hyvä huomio! Tosin meillä, jos esimerkiksi jään kotiin hoitamaan miehen sairasta lasta (siihen mulla on oikeus, koska tyttö on meillä kirjoilla), vaatii mun työnantaja miehen työnantajalta todistuksen siitä, että mies on ollut töissä :eek: Ja mies tekee siis ihan päivätyötä...

Aika huiman pitkäksi on kyllä jo muodostunut tuo meidän lista! Ja pikkuhiljaa sinne ilmestyy piinailijoitakin lisää :)
 
Tulin pikaisesti kertomaan jännästä unesta minkä näin viime yönä. Siinä unessa tää eka IVF meni mönkään ja tuli nega raskaustestistä tai ainakin oletin näin, mutta tein silti siinä unessa testin ja se olikin positiivinen ja eka ajatus mikä tuli unessa mieleen oli että täytyypä soittaa lääkärille ja ilmoittaa etten tulekaan punktioon vaan suoraan alkuraskauden ultraan eli plussa tuli jo ennen hoitoa. IHmeunia! Se raskaustesti oli siinä unessa kuumemittarin näköinen missä oli koko matkalle se testiviiva, siis pitkittäin ja ne molemmat viivat, siis testiviiva ja kontrolli tuli siihen yhtä aikaa pikkuhiljaa pitkittäin. :D Jännitystä pitkästä testiviivasta, ku ei ollu ihan tasaisen värinen. :D
 
Hanuu, hyvältä näyttää :) Toivotaan, että mahdollisimman moni jatkaa jakaantumistaan.

risis, mä olin kans ihan järkyttyny sillo ekassa hoidossa että täh, 2 hedelmöitty! Se tuntu kyllä tosi pahalta :/ Oon miettiny, että jos jossain vaiheessa tulee raskaaksi niin osaakohan sitä olla ilonen ja onnellinen siitä raskaudest ollenkaan :(

Halavatun pakana, jos laskin oikein niin mullao lis punktio torstaina! Miten sen siirron kans sitten?? Perjantaina vai seuraavana maanantaina?! Tollo kroppa ku ei tätäkään osannu ajottaa oikein :headwall:
 
Duffy Niinpä.. tuskin pystys sillai iloitseen kun ilman kaikkee tällästä.., ehkä jos synnytys menis hyvin niin uskaltas jo vähän tuulettaakin ;) Jotenkin aika vaikee kuvitella edes sitä kahta viivaa testissä..

Mä laskin kans alunperin jotenkin noin, että ois menny punktio loppuviikolle jos rakkulat ois kasvanu hitaammin ja yhtä monilla päivillä kun viimeks, ja kun ensin oli polilla puhetta viikosta 3.. mutta jos se tollein kahdelle viikolle menee niin voisko punktio olla perjantaina ja siirto maanantaina? Ootko siis julkisella, ettei lauantaina oo mahdollista?
 
Omaa napaa: Olin tänään punktiossa (ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta), eikä se ollut olleenkaan niin paha, kuin pelkäsin. Kanyylin laitto sattui, mutta sen jälkeen lääkitys oli sen verran kohdallaan, että oli vaan pehmeä ja poissaoleva olo. Kyselin sitten mieheltä, että mitä siellä tapahtui :whistle: Ja niitä munasoluja löytyi 12 kpl eli tosi paljon yli omien ja lääkärin odotusten :D

Nyt toivon kaikille munille, niin omilleni ja teidän kanssasisarteni, hyvää vointia ja jakautumis/kasvuhaluja :heart: :heart: :heart:
 
Hanuu: Meillä on niin samanlainen tilanne ja aikataulu että kirjoituksesi sopii minunkin tilanteeseeni justiinsa =) Eli mullakin oli vaikuttanut synarela toivotulla tavalla ja tänään alotan piikittämään, mutta mulla vaan on puregon ja annostus 100 IU :) Ja maanantaina verikokeeseen ja perjantaina punktion ajoitus-käynnille.

tytti82: :hug: Vertaistuki täällä on kyllä korvaamatonta, en itse tunne ketään kuka todella ymmärtäisi miltä minusta kaikki tuntuu. Joillekkin kelle olen kertonut tuntuu etteivät hekään jaksaisi kuunnella murheitani. Minunkin miehelleni tämä on kova paikka kun on niin lapsirakas ja tykkää olla lasten kanssa. Mutta kuten Cateye sanoi koitetaan nauttia elämän pienistä hetkistä. Voimia ja Jaksamista :heart:

Tsemppiä ja malttia piinailijoille ja kaikille muillekin! :heart:
 
risis, me ollaan väestölitolla ja punktioita tekevät vknloppuna, mut ei vissiin siirtoja juurikaan. Jos mulla kasvaa samaa vauhtia ku viimeksi niin sit se ois torstai :/ No jospa ne keksi jotain siihen että oliski vaikka jo keskiviikkona tms...Mun on kans jotenki vaikea kuvitella, että saisin kaks viivaa joskus testiin.

Törmäsinpäs tällaseen mitäs nytillä. Varoitus, voi aiheuttaa hienoisia raivontunteita :kieh:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1611220
 
Menen huomenna ekaan ultraan. Toivottavasti on saatu nyt usempia folleja kasvamaan kuin viimeksi.

Mitenhän muuten tuo Puregonin annostus määräytyy? Ihan mielenkiinnosta vaan...
Minulla oli ekassa hoidossa annoksena 150 IU ja nyt nostettiin 175 IU:n.
Oletteko te tosi hoikkia, joilla on annoksena vain 100 IU:a?
 
Linnia
Mä kieltämättä mietin tänään, että mahdoinko törmätä suhun siellä naikkarilla. Ja mahdollisesti törmätään jatkossakin, vaikka ei siitä tietoisia ollakaan... Saa nähdä päästäänkö vielä samana päivänä punktioonkin :) Tuntuu muuten, että naikkarin henkilökunnan suhtautuminen on muuttunut jotenkin ystävällisemmäksi ja tuttavallisemmaksi tämän ivf-hoidon myötä tai ainakin mulle tuli tänään sellainen olo.

Duffy
Kävin sitten lukemassa tuon ketjun, vaikka varoititkin. Kylläpä taas oli empatiat kohdillaan eräilläkin kirjoittajilla...

Mua alkoi päivällä mietityttämään, että kuinka yleisesti tuo Gonal-F on käytössä? Kun pistosopastuksessa hoitaja sanoi, että sitä tarvii opettaa niin harvoin että opetellaanpa yhdessä... Täytyykin seuraavalla kerralla kysyä lääkäriltä, miksi mulle on valittu just se lääke.
 
Hanuu, joo mullaki nousi savu korvista, mut onneksi suurin osa kirjoitti tosi hyvä kommentteja ja mielipiteitä sinne. Musta taas tuntuu, että väestöliitossa määrätään enimmäkseen Gonalia, oon luullu että se on yleisin lääke ivf/icsi-hoidoissa,
 
Duffy
Onneks tosiaan oli hyviäkin kommentteja :) En mäkään ollu ennen tätä päivää ajatellu, että se olis jotenkin harvinaisempi. Ihmetytti vaan se hoitajan kommentti ja kun ei oo tullu lääkärin kanssa puheeks, miksi valitsi sen mulle. Mutta tyytyväinen olen valintaan, koska on ainakin helppokäyttöinen.
 
syssy: Mä en tiedä miten nuo puregonin annokset määräytyy, mut mä reagoin lääkkeisiin herkästi niin siksi mulla alotetaan sillä 100IU. No en mä ylipainoinen oo mut hoikka/normaalipainonen :) Ja maanantain verikokeen jälkeen annostusta saatetaan siis nostaa jos siltä vaikuttaa.

Hanuu: Jep,todennäkösesti oltiin tänään yhtäaikaa vaikkei sitä varmaksi tiedetäkkään ;) Mulla ainakin on nyt ollut lääkäri ja hoitaja useammilla kerroilla samat mikä on kyllä hyvä. Vaikka taisi niillä tänäänkin olla kiire ku lääkäri alko jo sanelemaan nauhalle tietoja ja hoitaja koitti siinä sitten samaan aikaan selostaa lääkemääriä... Vähän meinas olla vaikea keskittyä kuuntelemaan hoitajaa ku lääkäri selosti nauhalle meidän muita tietoja :/ Mutta muuten meni kyllä ihan hyvin tän päivän reissu =)
 
tytti, jaksamista!!! :hug:

Samoin kaikille meille muille, jotka vaan odotetaan, toivotaan, petytään... ja toivottavasti vielä joskus onnistutaankin!

Duffy, mulla myös eka ivf meni "uutuudenviehätyksessä", toka oli paljon raskaampi henkisesti. Nyt tuntuu etten edes kolmanteen haluais, jos passit ei tuo tulosta. Mutta voihan se mieli muuttua. Tokan tuoresiirron negan jälkeen olin aika maassa, mutta nyt kun taas alkaa tapahtua, myös piristyy.

ON: Ovisplussaa ei onneksi vielä ole näkynyt, joten toivon että ajoituksen puolesta siirtoon päästäis ensi viikolla. Saa sitten nähdä miten alkiot selviää...
 
moikka!
synarelaa niiskutettu kolme päivää ja en tiedä voiko oireita tulla näin nopeeta mut ihan ku olis murkkuikä pari finnia pukkas naamaan ja tosi paha hienhaju kainalossa vaikka ei oo edes hionnu täytyy ottaa vishi vahvemmat dödöt käyttöön...niin tai sit mun hajuaisti on parantunu ja nyt huomaan että oon haissu koko elämäni tosi pahalle :LOL:
 
Onni ja toivo & Risupesä toivottavasti kaikki mennyt hyvin ja siirto tänään onnistuu! Peukut on teille pystyssä. Myyrä2 hienon saaliin sait punktiossa, peukutan sulle myös. Voimia myös sulle Tytti82 ja toivotaan ja uskotaan että sulle vastoin odotuksiasi plussa napsahtaa. Cateye toivottavasti sun kaikki 8 jaksaa sinnitellä!

Ansku82 hienoa että aikataulut ja suunnitelmat on selvillä. Itsellä meinaa hermo mennä kun meidän suunnittelukäynti siirtyi viikolla eteenpäin. Noin alustavasti olen itse laskeskellut, että jos kaikki hyvin menee ja suunnitellusti niin meillä olisi punktio viikolla 12. Ei pitäisi tietenkään etukäteen kamalasti laskeskella ja suunnitella, mutta toisaalta on se pettymys kova, vaikkei niin tekisikään.

Minkälaisilla lääkkeillä täällä ollaan munasoluja kasvattamassa? Itse pidin jotenkin itsestään selvänä että puregonin pistelyt ovat edessä, enkä edes tajunnut, että toiset pistää menopuria tai gonal f:ää. Onko siinä jokin logiikka mitä kenellekin määrätään vain riippuuko ihan lääkäristä/klinikasta mitä kukakin suosii. Tietääkö kukaan onko jotain "syitä" miksi päädytään tiettyihin lääkkeisiin?
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

***************14.1.2010.*****************
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa......Punktio...Siirto

onni ja toivo........ 1. IVF....................lyhyt................12.1....14.1.
risupesä...............2.IVF.....................pitkä................12.1....14.1.
Cateye.................2.ICSI...................pitkä................12.1....15.1.
Myyrä-2................1. IVF....................lyhyt...............13.1.....15.1.
Alina79.................2.ICSI..........................................vko 2
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................18.1.
Paiju.....................1. IVF:n 1. PAS.....lääkkeetön..................19.1.
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen....vko 3
syssy...................2.ICSI...................lyhyt.................vko 3
Willow..................1. ICSI...................pitkä...............vko 3
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 3
plastex................2.IVF......................lyhyt.................vko 3
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt.................vko 3
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lääkkeetön.......vko 3
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt.................vko 3
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS.........lääkkeellinen....vko 4
fiia 69..................2. IVF......................pitkä................vko 4
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä................Helmikuu
Isis.......................3.IVF.....................pitkä.................Helmikuu
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä.................vko 9
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä.................vko 10
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen......Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF.............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä.................Huhtikuu



:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki..............PP.....................testipv
Joppu......................2.......................
tytti-82...................6.......................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp


:flower: :flower: :flower: :flower: Myöhemmin onnistuvat :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Mimosah, endon kanssa ilmeisesti suositaan niitä joissa on mukana lutropiiniakin (kuten menopur) koska lh-hormonista voi olla kuulema tän taudin kans tavallista useemmin vajetta. Muuten kai ne kynät (puregon, gonal) on suosittuja helppokäyttösyytensä vuoks. Mulla oli tässä hoidossa pergoveriksen (sis. myös lh.ta) lisäks gonalia, kun tossa ensinmainitussa puoliintumisaika on jotenkin lyhempi, eli ei sit kai yksinään ois niin tehokas (?). Ekassa hoidossa oli menopur, joten nyt kokeiltiin (mun pyynnöstä ) eri lääkkeitä.
 

Yhteistyössä