Kympin hoidot

Plasebo: Joo, sanoivat mulle, että samaan aikaan on ihan hyvä ottaa, että muistaa paremmin. Eli ei sillä varmaan ole tosiaan väliä ja näin aattelin sitten toimiakin. Siinäpä hyvät iltatoimet nukkumaanmennessä. ;D (Mulle on iltarituaalit tärkeitä, kun on tuota unettomuutta ja se helpottaa, kun menee samassa järjestyksessä joka ilta.. tästä sitten uutta rituaalia vähäksi aikaa. :D )

Nyt alkoi sumuttelut. Piti laittaa herätyskello soimaan neljän-viiden tunnin välein että muistan sumutella. Aloitin myös rentoutusharjoituksena meditaation. Saa nähdä onko siitä apua tämmöiselle stressaantuneelle perfektionistille.

Luin tutkimuksesta missä selvitettiin IVF-hoitojen onnistumismahdollisuuksen paranemista rentoutumismenetelmien avulla. Rentoutujaryhmä onnistui muistaakseni yli 2 kertaa todennäköisemmin kuin ryhmä missä ei ollut rentoutumisharjoituksia.

Shenda81: Älähän nyt itteäs hirtä. Sunki kannattais varmaan alottaa se meditointi. :LOL: Mulla tulee 14 vuorokautta sumutusta ennen ekaa ultraa. Aloitushaitari oli 18-12 päivää ennen ekaa ultraamista.

Tsemppiä kaikille!

Haluaisin myös liittyä joukkoonne. Meillä on ennestään yksi lapsi, joka on saanut alkunsa 1.ivf:n tuoresiirrosta. Nyt on jonkun aikaa toiveena ollut toinen lapsi ja pas:t eivät meidän kohdalla tuottaneet tulosta.

Meidän ivf-hoito tehdään pitkällä kaavalla, samoilla lääkkeillä kuin 1.ivf:ssä. Eilen olen pistänyt procren -piikin ja gonalit tulee mukaan sitten menkkojen jälkeen. Alustavasti punktion on ajateltu osuvan viikolle 5.

Tämä hoito stressaa minua jotenkin tosi paljon, niin kuin varmaan teitä muitakin. Voisinkin kokeilla tuota Mandalyn ehdottamaa meditaatiota. Hyvänä rentoutumiskeinona olen käyttänyt akupunktiomattoa, mut hoitojen aikana en taida uskaltaa sitä käyttää.

Toivottavasti tähän pinoon saadaan mahdollisimman monta plussaa =)

Täällä ollaan melkein koomassa ja kuoleman partaalla :( Ihan kun noi zumenonit "jarruttaisi" menkkojen tulemista, vuoto on paljon nihkeämpää ja tuntuu, että on jämähtänyt sisälle. Jostain syystä olen myös tosi kipeä nyt, vatsaa polttaa ja selkä ja lantio on tulessa. Särkylääkkeitä syön enemmän kuin laki sallii. Niin ja just pääsin ylös sängystä ja kello kohta 14.30... :headwall:

Mulle sanottiin tosta illalla pistämisestä että piikit laitetaan illalla, jotta ei esim. ultrapäivän aamuna pistäkään turhaa. Siis idea on se, että jos 0-ultran jälkeinen eka "piikkiultra" pitkässä kaavassa ois vaikka 5 päivän piikkien jälkeen, niin jos silloin aamulla pistäisi vielä, niin silloin olisi pistänyt jo 6 annosta, vaikka halutaan nähdä 5 päivän pistosten tulos. Kuulostaako sekavalta? Ymmärsiköhän kukaan, mitä yritin selittää? Tai mulla ainakin oli se, että kun olen aiemmin reagoinut niin vauhdilla niihin piikkeihin, niin oisin vahingossa tolla aamupistämisellä saattanut pistää liikaa eli kaikki ois mennty ihan pieleen. Näin varmistettiin, että annos on varmasti ok. eikä mua vahingossa piikitetä liikaa. Tajusko kukaan? Sori, pää ei nyt toimi... :headwall:

Hei mulle vois päivittää listaan että punktio viikolla 3, en oo varma onko siirto samalla viikolla, mut tuo punktio pitäs olla tuollon.

Niinhän siinä kävi, että selexid-kuurin kanssa lähin eilen lääkärilta, pissatesti meni viljelyyn ja en tietenkään tänään saanu vastauksia ku on pyhä! Onneks on kerrankin suht lievänä tää virtsis niin ei oo niin tuskanen olo. Oon yrittäny juoda paljon nyt. Lääkäri oli ihan kauhuissaan ku kerroin etten välttämättä käy pissalla aamuvuoron aikana ollenkaan, kotona pissaan ennen ja jälkeen työpäivän.

Sitten hei kymysys, ens viikolla alkaa pistelyt, niin haittaakohan siinä tunnin heitto? Mulla sattuu just olemaan aamu- ilta- ja yövuoroja niin en voi ihan just samalla kellonlyömällä pistellä sitä gonalia.

kuulun vissiin tänne tuolta loppuvuoden yrittäjistä(09)?
juup..eli mulla olis eka pas tammi-helmikuun vaihteessa!
kertoisko joku miten se koko juttu menee?eli pitääx taas niit puikkoja tunkeilla joka pv vai jotai piikkejä ym?

Sanasa
Kieltämättä ihan hauskaa tilannekomiikkaa teillä on ollut siellä pistosharjoittelussa :LOL:

Willow
Hyvä, kun kerroit NKL:n pistosharjoittelusta. Nyt tiedän, mitä odottaa. Ja hyvä, että pistosten ajankohta ei ole sidottu siihen harjoitteluun.

shenda81
Mulla on suunniteltu niin, että sumuttelen 14 vrk ennen 0-ultraa.

Mä olen myös välillä tuskaillut sitä NKL:n puhelinaikaa. Pitää jatkuvasti pommittaa, että pääsisi läpi. Välillä olen värvännyt ystävänikin apuun ja on päässytkin nopeammin läpi kuin minä. Sitten vain äkkiä lennosta puhelimen vaihto, että on oikea henkilö puhumassa ;)

Käytiin miehen kanssa tänään apteekissa. Ostettiin lugesteronia lukuunottamatta kaikki loput lääkkeet, 640? meni. Vielä siis vähän matkaa lääkekattoon... Tosin Gonal-F:t saan hakea vasta parin päivän päästä, kun joutuivat tilaamaan ne. Päänsärky jatkuu pahenevana edelleen, mutta menkkoja ei vieläkään näkyvissä. Olo on kyllä sellainen, että luulisi niiden alkavan parin päivän sisään. Ja onhan tässä aikaa, kunhan alkavat viimeistään tiistaina aamulla, että pääsen keskiviikkona 0-ultraan. Muistutus kännykässä ilmoitti, että olis taas aika mennä ottamaan pari suihkausta Synarelaa... =)

nainen83: Mä en tiedä, miten PAS tehdään luonnolliseen kiertoon, mutta mulla PAS tehdään lääkkeeliseen kiertoon ja näin mulla: kp1 eli eilen aloitin syömään zumenon -pillereitä 3x1/vrk, kp 10 on ultra, jotta nähdään limakalvon paksuus. Zumenoneja käytettäessä ei tapahdu ovulaatiota eli tällä voidaan kikkailla sen siirtopäivän kanssa - toisin kuin luomukiertoon tehtävässä PAS:ssa. Tämän ultran perusteella lääkäri sitten päättää siirtopäivän. Lisäksi tulevat vielä luget, mutta sitä en vielä tiedä, aloitanko ne siirtopäivän aamuna vai jo hieman aiemmin. Sekä lugeja että zumenoneja jatketaan veritetestipäivään saakka ja mulla se varmaankin on taas pp12 ja jos tulee plussa, niin käsittääkseni onko rv8 vai peräti rv11 saakka jatketaan molempia. Joku muu fiksu osaa varmaan selittää sulle, miten menee PAS luomukierrossa...

[/b]Duffy Tuskin tunnin heitto mihinkään katastrofiin johtaa, mutta sen Pregnylin kanssa pitää olla just eikä melkein - tai näin on mua ainakin vannotettu.

Oho, nyt on eka piikki laitettu! Turhaan täs vähän hikijännäsin, koska en ees huomannu ku piikki meni nahan läpi. Enkä voi sanoa, et aineen laittaminenkaan ois tuntunu! Jee! Huomenna sit jo vähemmällä jännäyksellä. :) Nyt on vaan pieni tärrä, kun jännitys meni ohi. :D

Vadelmaunelma, niin muistelinki että sen pregnylin kans on tarkkaa, voi pastilli, toivottavasti ei oo iltavuoro, en helkkari todellakaan halua töissä lääräillä niiden ampullien kanssa :/

nainen83, mulle on tehty pas luonnolliseen kiertoon ja se meni suunnilleen näin: Ensi kävin ultrassa joskus kp10, jossa katottiin, että onko munarakkula kasvamassa, ovistestejä aloin tekemään kp14 ja se oliki heti plussa! Perjantaina sain ovisplussan ja maanantaina rimputtelin heti klinikalle, jossa sanottiin, että alkiota aletaan samantien sulattamaan ja siirto on puolilta päivin, kp17 siis tehtiin siirto ja siitä sitten lugeja aloin käyttämään. En tullu raskaaksi siitä siirrosta, mutta jos oisin tullu niin lugeja ois jatkettu muutaman viikon ajan vielä. Ainaki tuo luonnolliseen kiertoon tehty pas on erittäin simppeli homma :D

duffy,kiitos..
ne varotteli,et voi osua viikonlopulle(ovis/siirto)en muista kumpi,ni sit menee päin honkia,eli tuhlausta!yrittäkää ymmärtää mitä tarkotin B)
eli sulatuksessa ei mene kauaa?!
jatkaako ne pallerot kasvua heti sulatuksen jälkeen siellä putkessa(siis jakautumista)?

Mulla siis eka IVF hoito ja lyhyellä kaavalla.
Täällä tuntuu olevan monia, joille tehdään hoito pitkän kaavan mukaan.
Esim. sumutteet on mulle täysin tuntematon käsite.
Mulla Puregon aloitettu viikko sitten , ja nyt Orgalut aloitettiin edellispäivänä.
Viikonloppuna Pregnyl ja maanantaina punktio.
Miksi näin kaksi toisistaan poikkeavaa hoitoa on? :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja toivorikas-72:
Munkkiniemi:[ lisäsin sut listalle, laitoin 1. IVF sulle, korjaan jos haluat.
Kiitos, tämä sopii hyvin-aloitetaan ikäänkuin puhtaalta pöydältä! Ja kiitos myös Vadelmaunelma tervetuloatoivotuksista =)

Tietääkö kukaan, millainen jonotilanne naikkarilla on? Eli jos soittelen parin viikon päästä, niin miten hommat päästään laittamaan käyntiin? Onko esim. siirtoja Väestöliittoon ollut tällä hetkellä?

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki.....................Hoito.....................Tapa................Punktio / Siirto

syssy...................2.ICSI...................lyhyt.................vko 2
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.............................vko 2
Cateye.................2.ICSI...................pitkä................vko 2
onni ja toivo........ 1. IVF....................lyhyt................vko 2
risupesä...............2.IVF.....................pitkä................vko 2
Alina79.................2.ICSI...................lyhyt.................vko 2
Myyrä-2................1. IVF...................................vko 2
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt.................vko 3
Willow..................1. IVF....................pitkä.................vko 3
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 3
plastex................2.IVF......................lyhyt.................vko 3
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt.................vko 3
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS.....lääkkeetön.......vko 4
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS.........lääkkeellinen....vko 4
Mandalay.............1. IVF........................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Katjuzka...............2. IVF.............................................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmikuu
Cris......................4. ICSI ...........................................Tammi-Helmikuu
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmikuu
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä.................Helmikuu
Nipsu74.............................................pitkä.................Helmikuu
Isis.......................3.IVF.....................pitkä.................Helmikuu
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä................Maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen....Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF.............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä.................Huhtikuu

Tuli nyt vasta mieleen, että oisko tohon Pregnyliin kuulunut kenties saada apteekista myös se piikkiosa ja pistosohje mukaan..? Aloin tänään katsoa tarkemmin ja tajusin, että siinä on vaan se kuiva-aine ja liuos. Ja sit ilmeisesti kannattais kysyä jotain avaajaa niille ampulleille..? Jospa joku kokeneempi osais mulle kertoa :) Tiedän sit kysyä niitä samalla, kun haen Gonalit apteekista...

Hienoa willow, että selvisit niin hyvin 1. piikistä =)

Hanuu Mä oon saanu aina kaikki piikkivälineet sairaalasta, ja myös pregnylin pisto-ohjeen.. saatko niitä omasta hoitopaikastasi? Avaaja ei oo välttämätön mutta ihan kätevä.. itse en oo kokenu avaamista vaikeena paljainkaan käsin *kop kop* mutta ehkä mulla menee se jo niin rutiinisti :whistle:

onni ja toivo Mulle on tehty kumpikin hoito pitkällä, oon julkisella ja varmaan endonkin takia.

onni ja toivo: mulla tehtiin kaks ekaa hoitoa lyhyellä kaavalla, perusteluina lievä PCO. Ilmeisesti PCOlaisilla on taipumus kehittää rakkuloita ihan hirviästi joten se lyhyt kaava jossa on vähemmän hormoneja on ns. turvallisempi ettei tule hyperstimulaatiota. Onhan se muutenkin luonnollisempi kun ei sammuteta sitä omaa hormonituotantoa. Mulla kyllä kävi niin että tuli tosi vähän rakkuloita, osin johtuu kait iästä eli munasarjat on jo vähän "eläköitymässä". Hanuu: mekin ollaan saatu pregnylin ja puregonin ohjeet klinikalta ja oltais saatu naikkarilta mutta ei otettu kun ne oli jo. Mun mies on saanut aika monta Pregnyl-ampullia hajotettua ja olen kysynyt sitä avaajaa monesta apteekista, mm. yliopiston apteekista mutta missään ei ole ollut. Auttaa jos ottaa talouspaperin tms. siihen niin se ei luista kai. Munkkiniemi: mitä jonotilannetta tarkoitat siellä Naikkarilla?

Kiitokset risupesä ja toivorikas-72!
Yritin näköjään taas turhaan aiheuttaa itselleni stressiä niistä piikeistä :LOL: Eiköhän ne tarvittavat välineet ja ohjeet tule sitten sieltä naikkarilta. Ens viikon keskiviikkonahan se sitten selviää pistosopastuksessa. Varmistui sekin tuossa edellisen viestin jälkeen, kun alkoi menkat, JEE!!! Ja siis ennen Pregnyliä mulla se Gonal-F käytössä eli ilmeisen helppokäyttöinen. Pregnyl sitten ainut sekoitettava. Ja ilmeisesti kaikki on siitäkin enemmän tai vähemmän tärisevin käsin selvinneet ;)

nainen83, itessään sulatus ei kestä kauaa, mutta yleensä alkioita jatkoviljellään vuorokausi, meidän tapauksessa sitä ehditty tekemään, koska se mun ovisplussa tuli vähän puun takaa :D Gyne katto, että ovisplussan saisin vasta kp15-16, mutta tulikin pari päivää aiemmin.

Hei apua työt! Lääkäri soitti niistä virtaviljelytuloksista ja niissä ei näkyny tulehdusta! Mitä tää sitten on?! Eilen ku tulin töistä ja kävin pissalla niin kävi vähän kipeää. Voikohan olla endometrioosia, eikö siihen kuulu verivirtsaisuus, mitä mulla ei oo ja miksi nämä antibiootit kuitenki auttaa.

KP1 oli eilen, joten tänään pääsen pistämään. Soitin aamulla Väestöliittoon ja kyselin ultraääniaikaa varatessa, että mihin aikaan piikki kannattaa ottaa. Iltaa tosiaan suositeltiin, koska jarrupistot otetaan illalla. Joten kiitokset kaikille kommentoijille, muuten olisin varmaan tökännyt piikin heti aamuinnossani ennen puhelua ja viikon päästä olisikin ollut sormi suussa kun joutuu piikittämään aamuin illoin. ;)

Alkujännäilyn jälkeen olen ollut ihan supertyytyväinen siihen, että päästiin tuon ostosopparin kautta väestöliittoon, varsinkin kun olen lukenut teiltä tuskailuja näistä soittoajoista. VL:n hoitajan puhelin on auki toimiston aukioloaikoina, joten myöskään ruuhkaa ei pääse syntymään. Ennen hoitojen alkua olin parikin kertaa ulkomailla juuri soittoaikaan ja oli tosi tuskaista päästä läpi Naikkarille.

Onni ja toivo: Mulla alkoi kanssa lyhyellä hoidolla. Olin alkuun ihmeissäni, kun olin niin valmistautunut pitkään hoitoon. Tämä on minullakin eka ICSI, enkä tiedä yhtään miksi aloitettiin tällä. Luulisin, että säännöllinen kierto oli ainakin yksi syy. Hoito tuntuu aika keveältä, kun käytännössä vaan pari viikkoa tulee oltua pelkällä piikityksellä.

Munkkiniemi: Ilmoittauduin Naikkarille viikolla 50 ja silloin oli ruuhkaa--> Meidät siirrettiin VL:n. En tosin tiedä mikä tämän hetken tilanne on, joulukuussa saattoi olla monia joilta hoito siirtynyt marraskuulta joulupyhien vuoksi.

Punktio varmaan tosiaan on jo viikon 3 alkupuolella. Hui, tuleepa se nopeasti!
Voi kuinka kummalliselta kuulostaa Duffy noi sun oireilut, toivottavasti siihen löytyy jokin syy! Oliko lääkärin kanssa mitään puhettta jatkotutkimuksista, jos tulehdusta ei löydy?

Plussatuulia seuraaviin viikkoihin kaikille, sitä näillä pakkaskeleillä tarvitaankin. :) Toivorikkaan lista on hurjan pitkä, yli 20 piinailijaa seuraavan neljän viikon kuluesssa. Vau! =)

Mä oon niin autuaan pihalla omien lääkityksieni kanssa (jotka siis vielä odottaa apteekissa kun menkatkin odotuttaa itseään). Pitää kyllä sit jutella niitten hoitajien kanssa et miten niitten kanssa eletään ku lääkkeitten alotus koittaa. Aika huimaa, et nyt se aika alkaa olla jo lähellä. Tuntuu et näitä hoitoja on odottanu jo ikuisuuden vaikka tosiasiassa aikaa on kulunu vasta kolme kuukautta. :)

Yhteistyössä