Kympin hoidot

Duffy: Kun luin viestisi, niin ajattelin heti, että se voisi hyvinkin olla endoa. Mulla nimittäin on "ilo" kärsiä endosta ja sitä on just samassa paikassa kun sullakin. Ja endo siis ainakin mulla sitä luokkaa, että turha haaveilla vauvasta ilman IVF-hoitoja. Mulla muuten siirrettiin tuoresiirrossa ne 2 alkiota, kun ei saatu yhtään topluokan alkiota ja se plussakin tuli - ja meni rv10+4...Mulle lääkäri selitti, että toinen alkio voi myös toimia ns. tukialkiona toiselle alkiolle, jotta raskaus lähtee edes sillä toisella käyntiin.

Sannis: Ai vitsi jos sulla on jo ollut peräti kp10 PAS! Mulla on silloin eka ultra ja mietin just yksi päivä, että onkohan se liian "myöhään". Kun mulla siis limakalvo kasvaa luomunakin aika vauhdilla ja hyväksi ja ovulaatio on siinä kp12-13...Täytyy soittaa klinikalle ensi viikolla, kun palailevat lomilta ja kysyä tätäkin asiaa.

vadelmaunelma onneksi lääkkeellisessä PASsissa on se etu, että siinä voi vähän kikkailla noiden päivien kanssa, mitä luomuna ei voi tehdä. Toivotaan, että siirto menee hyvin ja osuu kohdallensa :)

Duffy toivottavasti ei ole endoa tai jos onkin, niin ei hirmuisesti haittaisi teidän hoidoissanne. Tsemppistä kovasti ja toivotaan, että selkiää ensi kerralla, mitä kiinnikkeitä siellä on.

HYVÄÄ VUODEN VAIHDETTA KAIKILLE JA TSEMIÄ VUOTEEN 2010!!!

Täällä myös yksi "listoille haluava" :) Eli kolme epäonnistunutta inssiä takana, kaikista siis nega. Nyt edessä ensinmäinen IVF lyhyellä kaavalla. Punktio suunnitteille n. viikolle 5...

Pelottaa vietävästi miten selviän piikityksistä, ja itse punktiosta :ashamed: Kipulääkkeet kun ei niin tehokkaasti vaikuta meikäläiseen :eek:

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
SaaraX 2. IVF:n 3. PAS...............vko 2
Sanasa 1. ICSI...........................vko 3
onni ja toivo 1. IVF....................vko 3
Willow 1. IVF.............................vko 3
risupesä 2.IVF............................Tammikuu
plastex 2.IVF..............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS....Tammikuu
Hanuu 1.IVF................................vko 4
Shenda 2. IVF.............................vko 4
Linnia 1.IVF.................................vko 4
Daffy 2.ICSI................................Tammikuu
Toivorikas-72 3. ICSI:n 1. PAS....vko 4-5
Mandalay 1. IVF..........................vko 5
Annabell-77 1. IVF.......................vko 5
plasebo 3.IVF.............................Tammikuu
Sarma 2.IVF................................Tammikuu
Alina79 2.ICSI.............................Tammikuu
Cateye 2.ICSI.............................Tammikuu
Katjuzka 2. IVF............................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS....................Tammi-Helmikuu
Cris 4. ICSI .................................Tammi-Helmikuu
Marjaane 2. IVF:n 1. PAS.............Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI................Helmikuu
Nipsu74.......................................Helmikuu
Isis 3.IVF.....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF...............................Helmikuu
Ansku-82 1. IVF...........................Maaliskuu
Sannis 1. IVF:n 2. PAS.................Maaliskuu

Muokattu 4.1. klo 11:15

Hei!

Ihanan vilkas palsta täällä kaksplussan puolella, käväisin vauva-lehden ja verkkoklinikan keskustelupalstoilla ja tuntuu tosi hiljaiselta molemmissa paikoissa. Hienoa siis että täällä on elämää!

Liittyisin siis minäkin piinailemaan kanssanne. Aloitin tänään synarelan 2. IVF:n 1. PASia varten. Tuo 2. IVF on tehty melkein 4 vuotta sitten, ja siitä saimmekin ihanan, rakkaan tytön. Silloin olin 36 ja pian siis täytän jö 40, joten vähän jännittää, että voiko näin "vanha" enää onnistua! Olisi ehkä pitänyt toimia aiemmin, mutta turha tässä on haikailla. Nyt kokeillaan näin. Aikataulu olisi näillä näkymin sellainen, että helmikuun alussa olisi siirto, jos pakkaspikkuiset sulatuksesta vain selviävät.

Oikein mukavaa vuodenvaihdetta teille kymppikerholaiset ja ensi vuonna pannaan sitten kympillä tuulemaan :D

Kiitos toivorikas-72:)

Olisin kysynyt vielä tuosta Synarelasta ja sen tehosta kun on hirveä nuha! Onko teille lääkärit koskaan kommentoineet asiasta? Mulla on röörit meinaan ihan tukossa ja tuntuu, etten saanut sitä tuttua makua nieluun ekan kerran jälkeen.

Tosin unohdin kyllä myös pitää toista sierainta kiinni samalla kun pruuttasin. Luin ohjeet sit jälkikäteen kun ajattelin, että kyllähän mä nyt tän muistan. Et tiedä sit oliko tuo väärä ote vaikuttamassa?

Mulle sanottiin, että jos tulee nuha, niin saa aukaista kyllä sieraimet Nasolinilla tai vastaavalla ja sitku se on vaikuttanu, ni niistää vaan nenän ja sumuttaa sunarelat perään. En muista mikä aika siinä piti olla välissä, mutta on ihan hyvä hetki odottaa lääkkeiden välissä.

Hei ja OIKEIN HAUSKAA UUTTA VUOTTA!! Mä täällä istuskelen yksin kotona koirien kans ku mies on töissä.. Rauhallinen vuoden vaihto siis tiedossa. Huvikseni tuossa eilen tein ovistestin ku sain kaverilta sellasen ClearBluen digi ovistestin ku se ei niitä enää tarvi. Siitä tuli niin reipas plussa että! Ollaan sitte hyödynnetty ovis ihan vaan varmuuden varalta. Jos meillä kävis joku mieletön mäihis ja saataiski luomu plussa ku toinen tuuba kuitenki vetää jonnin verran... Toivossa on hyvä elää.. :)

Mulla on kertakaikkiaan tuo toinen sierain niin tukossa ettei yhtään kulje ilma sen kautta. Onko kenelläkään tietoa, että voiko samaan sieraimeen vetää molemmat annokset? Vai haittaako, jos en pysty yhtään hengittämään sisään sitä sumutetta, annan sen vaan mennä minne menee..

Ihan pöllöjä kysymyksiä mulla, mutta hitsit kun sitä haluaa tehdä kaikki niin vimpan päälle onnistuakseen, tiedätte varmaan tunteen..:)

Pöllöistä jutuista puheen ollen, oletteko miettineet lapselle nimiä, kummeja, laskettua ajankohtaa, töistä jäämisen ajankohtaa, sen vaikutusta työpaikkaan, lasten ikäeroa jne. heti hoitoaikataulun varmistuttua? Mä nimittäin myönnän sortuvani joka kerta tuollaisten ajatusten vatvomiseen ja sitten jos se hoito epäonnistuu, niin tullaan korkeelta ja kovaa...

Onko muita samanlaisia pilvilinnojen rakentelijoita joukossa?

Plussarikasta kuluvaa vuotta:)

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Vadelmaunelma, mä oon kans kuullu, että monesti siirretään toinen alkio tukemaan sitä toista ja sitähän voidaan siirtää vähän rupumpiki, koska se vissiin kuitenki tukee sen paremman alkion kiinnittymistä. Jostain netistä löysin taulukon, missä oli yhden, kahen ja kolmen alkion siirroilla alkaneet raskaudet niin kahen alkion siirrolla oli kyllä paremmat mahikset saada raskaus alkuun ku yhdellä.

Marjaane, joo ihan sama juttu mulla :D Sitten sitä aina soimaa itteesä että miksi menin taas kuvittelemaan kaikkea. Ja ne muka raskaus-oireet piinispäivien lopussa, voi luoja...

Onni ja toivo: lisäsin sut listalle mikä on tuolla vähän ylempänä, laitoin että punktio ja siirto viikolla 3, muutetaan jos ei ole oikein. Täällä on jo muutama "päässyt" piikittämään, itsellä kun on PAS luonnolliseen kiertoon niin on vähän outoa kun ei mitään mömmöjä ole pelissä. Marjaane: minä ilmoittaudun juuri tuollaiseksi kahjoksi joka laskeskelee vaikka mitä hoitojen aikana ja vähän niiden välilläkin. Lasten nimet on olleet valmiina jo aikapäiviä. ON:Eilen alkoi tuhru ja varmaan huomenna soitan naikkarille. Oletan että kun mun kierto on niin täsmällisesti 28 pv niin siirto on varmaan sitten viikolla 4, eikös se ole pari päivää oviksen jälkeen? Tietääkö joku pitääkö mun bongata ovis testillä vai ei? Vai katsooko ne vaan limakalvon ja mennään suurinpiirtein? Mua hirvittää nyt minkälaiset kivut tulee menkoista, olen yhä varmempi että mullakin on endoa jossain. Kuukautiskivut alkoi jo muutamapäivä ennen tuhrua, on yhdyntäkipua, ulostuskipua ja pieraiseminenkin sattuu :LOL: Mitä pitää tehdä että pääsee tutkimuksiin siitä? Voiko sitä olla kohdussa ja se estää alkion kiinnittymisen? Ei sitä varmaankaan munasarjoissa ole tai missään mikä näkyy normiultrassa tai sitten ovat tosi huolimattomia....

Vaikka kovasti koitan inttää, että pistämishoidot eivät jännitä, niin kyllä nyt itseasiassa alkaa vähän jännäämään, huomenna ne nimittäin alkaa! Ollaan menossa tänään ostamaan puregonit ja huomenna sitten ultrataan ja opetellaan piikittely.

Mulle saa muuten laittaa, että viikolla kolme ois punktio ja alkionsiirto.. mainitsin sen jo tuolla aiemminkin..

Ja maltti, mitä se on? Nyt ei jaksais millään ootella mitään.. :D

Toivorikas Piti tulla kommentoimaa vaikken varsinaisesti pinoon ole ilmoittautunutkaan, ku meillä ivf tulossa ehkä huhti-. toukokuus.

Niin tuosta endosta, siis sehän on kohdun limakalvon tapaista kudosta mikä kasvaa muuallakuin kohdussa, esim munasarjoissa tai suoliston pinnalla. Se reagoi samalla tavalla kuin kohdun limakavot eri kk kierron vaihessa.
Itse olin epäillut omaavani tän ihanan taudin jo muutaman vuoden ja yritin mennä tutkituttaan sitä niin sain vaan puhelinajan lekurilla ja se totes kivut kuulostaa ihan normaalilta..
Noh, aloitettiin sit lapsettomuus tutkimukset, niin ah mitähän sieltä löytyikään. Endopesäke vasemmasta munasarjasta pe=#¤&%, ihan normaalia joopa joo :kieh:

Endo on siinä mielessä inhottava et se ei välttämättä näy normi ultrassa ollenkaan, ainut tapa varmistaa diagnoosion laparoskopia. Minulle lekuri sanoi et jos kivun kanssa pärjää ei poisto leikkausta tehdä koska siinä lähtisi myös tervettä kudosta mikä on taas tärkeää ivf ajatellen.

Ikävä kyllä nuo kipusi kyllä vahvasti viittaavat endoon, mutta kannattaa kysellä lääkäriltäsi miten asiaa kannatta tutkia.

Tsemppia PASsiin :heart:

Toivorikas: Kiitos kun lisäsit minut listaan. Kävin tänään ultrassa, ja hyvin olivat follikkelit kasvaneet!
:)
Huomisesta aloitan Puregonin rinnalle Orgalutran pistokset, ja perjantaina uudelleen ultraan. Punktio tehdään luultavasti maanantaina, ja keskiviikkona
alkion siirto. Näin lääkäri ainakin suunnitteli tässä vaiheessa.

Eli siirto olisikin jo viikolla 2. Voi olla, että mennäänkin ICSIn kautta.
Tätäkin mahdollisuutta lääkäri vilautti.
Voi että on jännät paikat; mutta olen tosi onnellinen!
Pakko laittaa mun lempihymiö loppuun :LOL:

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
SaaraX 2. IVF:n 3. PAS...............vko 2
Sanasa 1. ICSI...........................vko 3
onni ja toivo 1. IVF....................vko 3
Willow 1. IVF.............................vko 3
Inia 2. IVF:n 1. PAS...................vko 3
Hanuu 1.IVF..............................vko 4
Shenda 2. IVF...........................vko 4
Linnia 1.IVF...............................vko 4
Toivorikas-72 3. ICSI:n 1. PAS..vko 4
Mandalay 1. IVF........................vko 5
Annabell-77 1. IVF.....................vko 5
Daffy 2.ICSI...............................Tammikuu
risupesä 2.IVF...........................Tammikuu
plastex 2.IVF.............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS...Tammikuu
plasebo 3.IVF............................Tammikuu
Sarma 2.IVF...............................Tammikuu
Alina79 2.ICSI............................Tammikuu
Cateye 2.ICSI............................Tammikuu
Katjuzka 2. IVF..........................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS..................Tammi-Helmikuu
Cris 4. ICSI ...............................Tammi-Helmikuu
Marjaane 2. IVF:n 1. PAS...........Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI..............Helmikuu
Nipsu74.....................................Helmikuu
Isis 3.IVF...................................Helmikuu
Maricce 3.IVF.............................Helmikuu
Ansku-82 1. IVF.........................Maaliskuu
Sannis 1. IVF:n 2. PAS...............Maaliskuu

Muokkasin listaa niin, että ne joilla tammikuun viikko on jo tiedossa niin on ekaks, muokataan sitten aina kun hoidot kullakin tarkentuvat.

Willow: Mulla sama, pistokset jännittää hurjasti, vaikka yleensä ei mitään piikkikammoa olekaan. Me mennään lyhyellä kaavalla, joten jännitelen sitä, milloin kuukautiset alkaisi, että pääsisi piikittelemään. Oletko miettinyt, että mihin aikaan pistelet? Ensin ajattelin,että ehdottomasti aamulla, mutta nyt tuli mieleen että jos se aamulla unohtuu, niin sitten se jää koko päiväksi ottamatta jos ehtii töihin.. En tiedä onko sitä vaaraa kyllä oikeasti olemassa, kun tätä on kuitenkin jo niin kauan odotettu.

Kuten Toivorikas ja Marjaana tuossa kirjoitteli, minäkin harrastelen laskemista ja etukäteen suunnittelua. Koko syksyn minulla on ollut päivälaskuri hoitojen alkua varten ja nyt sitten kalenteri rakennettu pelkästään hoitopäiviä varten. Jotenkihan sitä pitää saada aikansa kulumaan odotellessa tuloksia. ;) Joo, ja miehen kanssa ollaan mietitty jo asunnon järjestystä uusiksi jos sattuisi lykästämään.
:LOL:

No niin, ihan niin kuin tossa endo-epäilyssä ei ois ollu jo tarpeeksi, mulla on ilmaantunu jotain ihme virtsavaivoja. Söin antibioottikuurin, joka loppu eilen ja tänään alko taas samat oireet, eli tuntuu niin ku pissattas koko ajan ja ku käy pissalla niin tuntuu ettei se rakko tyhjene kunnolla. En tiedä pitääkö mun hakea tujumpi kuuri sitten. Mulla on kyllä vähän sellasta puoli kroonista virtsistä, mut ei se oo koskaan näin lievästi oireillu vaan mulla on tullu kunnon tulehdus päälle tyyliin tunnissa.

Hei kaikille! Mäkin mieluusti tulisin tänne mukaan, kun hoidot taas aktivoituu... Mulla 2. IVF:n 1. PAS viikolla 3, jos siis ovis tulee sopivaan aikaan. Luomukiertoon tehdään.

Sanasa, mulle annettiin klinikalta piikitysaika (aamusta).

Onnea matkaan kaikille uuteen vuoteen!

Heippa hei, mahtuuko vielä mukaan? :wave:

Olisi niin aikataulullisesti sopiva pino meikäläiselle.
Meillä aika Graviditas-klinikalle Helsinkiin 14.1, IVF lyhyellä kaavalla oletettavasti edessä. Meillä minä olen ainut "viallinen" eli pco:sta kärsin ja menkkoja ei ole ollenkaan. Kevyemmät hoidot ei tuntuneet missään ja yksi ivf on tehty alkuvuodesta 2008. Siitä tuoresiirrosta kaksi alkiota kohtuun, josta alkoi kaksosraskaus. Toisen sikiön kehitys hiipui jo aika alussa mutta toinen kasvoi loppuun asti. Neiti 1v2kk nukkuu parhaillaan päikkäreitä. Profiilissa kuva. :heart:

Meillä siis pakkanen tyhjä ja aika avoimin ja positiivisin mielin lähdetään seuraavaan hoitoon. Meillä vaihtui klinikka kun Tampereen Väestöliitto lopetti toimintansa. Toisaalta ihan kiva hypätä muutama viikko Helsingissä (vielä näin alennusmyyntien aikaan... ) :whistle:
Ja siellä meillä on tuttu lääkäri.

Oletan, että hoito alkaa edellisen hoidon tapaan Arimidex-tableteilla heti silloin 14. päivä ja muutaman päivän päästä mukaan tulee Puregon. Laskin, että punktio voisi olla juuri kuun vaihteessa.

Olen ihan malttamaton ja henkisesti jo raskaana! Jos pettymyksiä tulee niin niitä tulee, positiivisella jyräyksellä eteenpäin!

Annabell: Sulla on nyt sama vaihe kuin mulla kaks vuotta sitten. Voin luvata, että punktiossa saat kyllä sellaisen kipulääkityksen, että sitä ei tarvi kivun vuoksi pelätä.

Sanasa: Mulla on ihan sama tyyli!! Koko ajan kalenterista lasken erilaisia skenaarioita, että koska on punktio, siirto, laskettu aika.. Oon jopa laskenu, että lapsi voisi hyvinkin syntyä 10.10.10.. :D

t. Raitis (2. ivf, vko 2)

Voi miks mullakin on niin malttamaton olo... Luulis, että sitä osais nyt rauhoittua, kun lääkitykset jo alkaneet ja vääjäämättä edetään kohti punktiota ja siirtoa. Nyt en vaan millään malttais odottaa, että alkais ensin menkat ja pääsisin sit reilun viikon päästä pistelemään. Nyt menossa kuudes päivä Synarelaa ja ainoastaan päänsärky ollut muutaman viime päivän oireena.

Mä oon myös miettinyt sitä pistosajankohtaa, kunhan pääsisin sinne asti. Epäsäännöllistä kolmivuorotyötä tekevänä pistäisin mieluiten myöhemmin illalla, jolloin saisi tehdä sen töissäkin rauhassa. Mutta se pistosharjoitteluhan tehdään aamupäivällä eli tarkoittaako se sitä, että muinakin päivinä pitää pistää aamulla..? Tai siis pistetäänkö naikkarin pistosharjoittelussa ihan sitä lääkettä vai harjoitellaanko siellä vaan muuten?

Mä olen myös laskeskellut lukemattomia kertoja tämän prosessin aikana mahdollista äitiyslomalle jäämisen ajankohtaa, lapsen mahdollisia syntymäaikoja ja horoskooppimerkkejä. Naimisiin mentiin vajaa vuosi sitten ja koko häitä edeltävän vuoden jännitin, olenko häissäni raskaana vai en, mahtuuko hääpuku päälle, voidaanko toteuttaa häämatka... Ja nimet, ne on olleet valmiina jo ennen kuin tehtiin edes lopullista päätöstä yrityksen aloittamisesta kolme vuotta sitten :LOL: Pari vuotta sitten maalattiin makuuhuoneen seinät ja taiteiltiin sinne sellainen unipuu, jonka oksalle on varattu tilaa myöhemmin maalattavalle unilinnulle mahdollisen pinnasängyn kohdalle... Toivottavasti pääsen vielä joskus toteuttamaan noita ajatusleikkejä! Ainakin ivf-hoitojen myötä siihen on paremmat mahdollisuudet :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille =)

Helou kaikille!

Tänään odotus loppui ja päästiin aloittamaan toisen ivf:n yritys. alku ei vain ollut kovin hyvä. nyt kp 2 ja ultrassa ei näkynyt kuin kolme rakkulaa.... niitä (ja toivottavasti muitakin) nyt lähdettiin kasvattelemaan puregonilla (150) ja samanaikaisesti menopurilla (150). siirto viikolla 3, jos siihen asti päästään.

aika lailla tuo laiha alkutulos masensi, mutta yritän pitää mielen positiivisena...

Yhteistyössä