Kympin hoidot

Moikka! Kävin tänään ultrassa. Yhteensä ilmeisesti 12 munarakkulaa kehittymässä, joista ainakin 9 hyvän kokoisia tässä vaiheessa. Jotain edistystä siis tapahtunut. =) Torstaina on seuraava ultra ja silloin varmistuu, päästäänkö punktioon...jos kaikki menee ok, se lienee mullakin viikolla 2. Kirjoittelen lisäkuulumisia heti kun tiedän lisää. Nyt jatkuu Puregon 200 iu. Jaksamisia ja tsemppiä kaikille - toivottavasti plussaa luvassa mahd. monelle!!

Sanasa:

Katotaan mitä mulle lekuri huomenna sanoo tuosta pistelyajankohdasta. Se riippuu myöskin vähän siitä, että mitä työpaikkalekuri sanoo mun sairaslomasta (oon ollu töistä pois, kun on ollu niin stressaava tilanne, ettei ainakaan tämä hoito mee sen takia pilalle). Illalla ehkä mieluiten kuitenkin.

Synarela kyllä selkeesti pidensi menkkoja, yleensä parissa päivässä menee pahin ohi, mutta nyt kesti lähes 5 ja kevyesti vielä tää kuudeskin päivä.. Huu. Nomut, nyt toivon, ettei tarvis enää kuukuppia keitellä.
;)

Hei vain teille kaikille! Loistavan ketjun olette laittaneet pystyyn. Nöyränä kyselen pääsisinkö mukaan? IVF on meillä ajankohtainen mahdollisesti maaliskuussa alkavasta kierrosta. Taustatietoina: meille on tehty 6 iui:tä luomuna ja femar&pregnyl avusteisesti ja viimeisin nega napsahti eilen. Inssejä on tahkottu kun ei mitään varsinaista syytä sille ettei onnistu ole ilmennyt. Nyt kuitenkin on tarkoituksena siirtyä ivf:ään. Ongelmia aiheuttaa mun ylipaino, eli parisen kuukautta pitäisi nyt tiiviisti pudotella painoa ennen kun päästään ivf:ään. Suunnittelukäynti on kuitenkin jo tammikuussa. Tuolla erillisessä ketjussa kyselenkin, onko koskaan kenellekään ylipainoiselle suostuttu ivf:ää tekemään ja miten se on sujunut. Jos täälläkin joku jotain asiasta tietää...
Lueskelin ketjunne läpi ja vahvasti elän mukana vaikka vielä kaikki asiat uusia ovatkin, ehkä tässä matkan varrella ihmiset ja asiat käyvät tutuiksi. Tsemppiä kaikille Kymppivuodelle!

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
SaaraX 2. IVF:n 3. PAS...............vko 2
Cateye 2.ICSI............................vko 2
onni ja toivo 1. IVF....................vko 2
risupesä 2.IVF...........................vko 2
Sanasa 1. ICSI...........................vko 3
Willow 1. IVF.............................vko 3
Inia 2. IVF:n 1. PAS...................vko 3
plastex 2.IVF.............................vko 3
Hanuu 1.IVF..............................vko 4
Shenda 2. IVF...........................vko 4
Linnia 1.IVF...............................vko 4
Toivorikas-72 3. ICSI:n 1. PAS..vko 4
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS..vko 4
Mandalay 1. IVF........................vko 5
Annabell-77 1. IVF.....................vko 5
Raitapaitainen 2. IVF.................vko 5
Daffy 2.ICSI...............................Tammikuu
plasebo 3.IVF............................Tammikuu
Alina79 2.ICSI............................Tammikuu
Katjuzka 2. IVF..........................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS..................Tammi-Helmikuu
Cris 4. ICSI ...............................Tammi-Helmikuu
Marjaane 2. IVF:n 1. PAS...........Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI..............Helmikuu
Nipsu74.....................................Helmikuu
Isis 3.IVF...................................Helmikuu
Maricce 3.IVF.............................Helmikuu
Ansku-82 1. IVF.........................Maaliskuu
Sannis 1. IVF:n 2. PAS...............Maaliskuu
Mimosah76 1. IVF......................Maaliskuu
Munkkiniemi 1. IVF.....................Huhtikuu

Yritin taas päivittää listaa. Otin Sarman pois listalta, hää oli tehny ylläripylläriplussatestin eilen ja kyseessä siis luomuyllätys! Onnea Sarmalle vielä kerran, nyt me muut vaan perässä luomuna tai epäluomuna - who cares!

Sarmalle Huisin paljon onnea..ihanaaaaa =) =)

Mä inhoon tuota synaleraa..tulee kuumia aaltoja ja vitutus on 24/7,ihana olla töissä vaatekaupassa kun kaikki asiakkaat tuntuu ääliöiltä =)

Mulla olis ensi viikon maanantaina eka ultra ja sitten tiistaina alkais puregonin pistokset.Siin yhdessä paketissa on 900IU ja siinä on 3 kynää eli varmaan mä pistän sitten sen 300IU.

Sitten mulle on lugeja tulossa kunnon satsi...eli 800mg/pvä..Mähän saan muksun vaipat ottaa avuksi kun valuu tuota inhottavaa mönjää.

Tuolla muuten toisella palstalla oli jollekkin gyne sanonut että luomu tärppi tulee vuoden sisällä ja että vuoden jälkeen on kuulemma vaikeempaa tulla luomusti raskaaksi..no eikös aika moni ole osoittanut tämän vääräksi????

Nyt alkaa alku vuodesta kaverit saamaan vauvojaan maailmaan...vituttaa ihan sikana..miksi mä en saa????

Cateye: onnittelut munisten kasvusta, hyvältähän tuo määrä kuulostaa! Shenda: tsemppiä synarela-vitutukseen, kyllähän nuo kaikki mömmöt on niin syvältä! ON: kyllä kai nää kuukautiset on nyt sitten kunnolla alkaneet, ihme tuhrua tuli jo lauantaista, eilen sitten illalla plörähti oikein kunnolla mutta yöllä taas ei mitään. Kipuja oli vain silloin illalla. Onneks tietty mutta ihme menkat kyllä. Tänään siis soitto Naikkarille ja antavat varmaan sitten ultra-ajan parin viikon päähän.

Seurannassa käyty, 9-10mm rakkuloita 5 ja 3, ja punktiopäiväkin päätettiin ensviikon tiistaille. Eli sittenkin viikolla 2 ois kaikki kun munasarjat on heränny yllättävän hyvin unestaan :) toista seurantaa ei edes tehdä :eek: Endopatti on pysyny pienenä, joten sentään aina ne omat pelot ja pahat aavistukset ei pidäkään paikkaansa.. Eli ihan tyytyväinen tällä hetkellä tilanteeseen.
Pergoveris on kuulema loppunu nyt koko maan apteekeista (onneks on just riittävästi loppuhoidolle), mutta liekö vedetty markkinoilta kun tullu tarpeeks valitusta kivuliaisuudesta..?

Ei tosin edelleenkään suostuttu mun kortisoni -vaatimuksiin, mitä kai endonkin takia saatetaan käyttää kiinnittymisvaiheessa, ..nyt puhuttiin jostain suuremmasta tulehdusvaarasta, ja ettei oo näyttöö edes autoimmuunitiloista kärsivien keskuudessa että ois oleellista hyötyä.. :eek: ?? Ilmeisesti en sitten oo vielä riittävän toivoton tapaus että kokeiltas riskikeinoja.. litalginin saatan saada siirron jälkeen, vaikka sekään ei kuulema oo mitenkään 'oleellinen'.

Hei kaikille,

Ehkäpä se on minunkin ajankohtaista liittyä tähän ketjuun, sillä tammikuussa alkavista menkoista on soitettava Naistenklinikalle ja sovittava sumuttelun aloittelusta IVF:ää varten.

Arkailen ja epäröin, pelkään ja epäilen, sillä taustalla on kymmenen vuotta sitten epäonnistuneet IVF+ICSI yritykset. Syynä ovat Endon aiheuttaneet tukokset molemmissa munatorvissa, joten IVF on ainoa keino yrittää saada lasta.

Silloisen aviomieheni kanssa IVF:n hedelmöittyminen ei onnistunut ja päädyttiin ICSIin, josta siirrettiin kaksi alkiota, mutta raskautta ei alkanut. Pakkaseen jäi tuolloin pari alkiota, jotka jäivät käyttämättä, sillä erosimme pian hoitojen epäonnistumisen jälkeen :( Olin tuolloin 23-vuotias eronnut, lapsettomuushoidot läpikäynnyt elämää nähnyt naisenalku ja tunsin itseni hurjan vanhaksi ja väsyneeksi.

Nyt on kuitenkin tarjoutunut uusi mahdollisuus, sillä olen toista kertaa naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa ja nyt useamman vuoden yhteiselon jälkeen olemme päättäneet uskaltaa kokeilla lapsettomuushoitoja. Mies on siis ensikertalainen näissä touhuissa, mutta minä "vanha tekijä" ja olinkin yllättynyt miten vähän IVF-hoidot ovat muuttuneet kymmenen vuoden aikana!! Eivät itseasiassa ollenkaan!

Olemme naistenklinikan asiakkaita. Menkkojen pitäisi alkaa 21.1 (syön e-pillereitä endon hoitoon-siitä tarkan ajankohdan tieto B) ) ja tuolloin on siis soitettava hoidon aloituksesta. Suunnittelukäynnin perusteella menemme pitkän kaavan mukaan ja lähdemme liikkeelle IVF:stä, sillä ICSIä ei lääkärin mukaan kannata heti tehdä, kun nyt on eri siittiöt käytössä kuin kymmenen vuotta sitten, jolloin hedelmöittymistä ei tapahtunut. Silloinkin siittiöt olivat priimaa, joten minulla on vahva epäilys, että tukkeutuneiden munatorvien lisäksi raskautumistani estävät kovakuoriset munasolut, joita siittiö ei pääse läpäisemään. Eli kauhean toiveikas oloni ei todellakaan ole, mutta pakko se on uskaltaa yrittää, ettei tarvi sitten myöhemmin katua sitä, että ei edes yrittänyt ikinä uudestaan.

Omien laskujeni mukaan punktio osuu viikolle 11. Matka New yorkin ja Islantiin on varattu viikolle 14. Piti saada jotain keväälle mitä odottaa, kun IVF menee kuitenkin pieleen :ashamed:

Isot onnittelut Sarmalle!
Willow ja Hanuu: Väestöliiton ensikäynnillä harjoiteltiin pistämistä, mutta siellä harjoiteltiin jollain suolaliuoksella, joka pistettiin vatsamakkaraan. Lasiputkilon kyljessä luki isolla, että "ei ihmiskäyttöön", mikä nauratti kovasti miestä kun hoitaja käski puristamaan koko sisällön vaan nahkaan. Mutta sai siis ihan käsiintuntuvasti kokeilla, että miten piikki toimii. Hoitaja antoi ainakin silloin ymmärtää, että pistoajankohdan saa itse valkata, mutta täytyy nyt vielä tarkistaa kun soitan niistä ultra-ajoista KP1. Kerrankin odottelee tätiä innolla... :)
Duffy: Toivottavasti saat nyt sellaiset dropit, että tulehdus taittuu. :/

Se punaisiin pukeutunut eukko kaartoi tänään "pihaan". Jee! Pääsee vihdoinkin odottelemaan PAS:ia =) Ei muuta kun zumenoneja naamaan ja ensi viikon torstaina olevaa ultraa odottelemaan. Kumma, miten sitä voikin olla näin iloinen moisen punaeukon ilmestymisestä.. ;)

Munkkiniemi tervetuloa! Noista munasoluista kun mietit, että onko kova kuori, niin me tosiaan tehtiin niin, että puolet muniksista hedelmöitettiin IVF:llä ja puolet ICSI. Tosin me ollaan yksityisellä hoidossa et maksettiin itse tämä...Mä halusin noin juuri siksi, että pelkäsin, että munasolut kovakuorisia. No, meillä osoittautui, että hedelmöittyy yhtä hyvin IVF:llä ja ICSI:llä. Ja mulla siis myös endoa.

Risupesä: Kiva kuulla, että ultrassa näyttikin ihan hyvältä =)

Shendalle jaksuja synarelan kanssa! Mä kans odotan täällä, että mitä noi zumet saa aikaiseksi. Varmaan sitä kivaa kunnon hedaria, niin kun nää mömmöt mulla yleensä.

Montako päivää teillä on sumujen aloituksesta ekaan ultraan??Mulla on 17 päivää...eli viel pitäis muutama päivä sumutella.
Sittenhän tuo sumute puolittuu eikös???

Mä olen niin onnellinen kun tää koko rääkki on sitten joskus ohi.En tiedä sitten mitä teen jos tästäkään ei tulosta tule....varmaan hirtän itteni tuohon pihapuskaan :(

Nonii, nyt on käyty ultrassa ja piikitysharjoituksissa. Ultrassa kaikki ok. Naistenklinikalla en saanut koepistää, mutta uskoisin, että se menee ihan ok. Sai kuitenkin rauhassa kysellä epäselvät asiat ja muutenkin oli tosi mukava hoitaja selittämässä asioita. Huomenillalla sit eka piikki kymmeneltä, samaan aikaan, kun oon Synarelaakin sumutellu.

Toivorikas-72, on aika kiva yrittää soitella sinne, oon kerran töissä hengannu tunnin puhelimen kans sen takia eli soitto meni läpi tasan klo 14! Huoh. Ois ollu kyllä muutakin tekemistä siks tunniks.. Ärsyttää, ettei sinne ole jonotusta, vaan joutuu vaan kuuntelemaan varattua.

Willow - niin minäkin olin täällä töissä tunnin puhelin korvalla ja yritin, enkä koskaan päässyt läpi. Se numero oli sitten vähän yli kaks käännetty keskukseen. Asiakaspalvelun helmi! Mitä jos olis oikein tosi tärkeetä asiaa tai kysyttävää eikä pääse kysymään? Ihme touhua.

shenda Mulla oli viime hoidossa suunnilleen yhtä kauan ja sitten ns. nollaultra, menkat oli ja meni ja sumuja jouduttiin kesäsulun takia venyttäänkin.. Nyt käytin muistaakseni 15 päivää, alotin piikit joulutauolla ja vasta nyt oli eka tarkastus (5 iltaa piikkejä takana). Joo, puolittuu samana päivänä kun alotetaan piikit.

Osaisko joku joka ei o ihan ensimmäistä kertaa hoidoissa kertoo mulle missä vaiheessa toi punktio ja muut aikataulut selviää? Mulle kun ei ole annettu mitään muuta ohjetta kun se että kp 22 joka on siis 21.1 mulle laitetaan jarruksi zoladex kapseli. Yritin kysellä selviääkö sillä käynnillä sitten seuraavat ajat niin ei kuulemma kun sitten ilmeisesti soitellaan taas uudestaan ja varaillaan aikaa kun jarrun jälkeen täti saapuu. Millehän viikolle siis mun ultrat ja mahdollinen punktio ajottuu? Ja että vaikuttaako toi jarru kapseli jotenki siihen että minkäpituinen kierto tulee?

Tällähetkellä tuntuu että ei ole mitään muuta mielessä kun tuleva hoito ja toisaalta tekisi niin mieli jutella jonkun kaverin kanssa näistä mutta sitten toisaalta tuntuu että parempi olla kertomatta asiasta kun suurempi todennäköisyys on kuitenkin ettei heti hoidoillakaan onnistu niin ei sitten tarvi kuunnella kyselyitä ja selitellä epäonnistumisia. Mutta silti olisi kiva vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa muutenkin kuin näin palstan välityksellä.

Mansikkainen, mulle selvis tänään (nyt siis 6.päivä pistelyä ) että se on viikon päästä. Tätä ennen oli vaan puhetta punktioviikosta johon tähdätään. Paljon riippuu varmaan rakkuloiden kasvusta. Mulla ei noi jarrut oo merkittävästi pidentäny kiertoja.

Willow: Siis neuvottiinko sulle et piikki yhtäaikaa illan viimeisen sumun kanssa?? ENtäs muut? Onko teillä tapana pistää milloin? Itse kun olen jo kaksi hoitoa pistänyt tarkalleen kahden viimeisen sumun väliin.. aattelin että ei ole niin kova vastustus silloin :LOL: kun ei oo just ottanu jarrua, eikä heti otakaan.. :whistle:

Shenda81: Mulla 21 päivää sumuja kun menen ultraan..

Ja samaa täälläkin harrastettu.. tunnin kävelin töissä puhelimen kanssa, ja rimputtelin parin minuutin välein..ja vastasit JO kolmea minuuttia ennen puhelinajan loppumista.

Mulle sanottiin että siinä illalla joskus pitäs pistää, en tiedä miks.. ja kun kysyin juuri tosta samaan aikaan ottamisesta, niin ei kuulema haittaa. Oon ottanu piikit 8-9 aikoihin (illalla siis) ja sitten sumun 10 jälkeen.

Yhteistyössä