Kympin hoidot

Nyt on sitten tämän hoidon ensimmäinen lääkärikäynti takana ja reseptit kourassa. Tänään käyn hakemassa apteekista Synarelan, että pääsen huomenna sumuttelemaan. Loput lääkkeet ostan sitten vasta vuoden 2010 puolella, että saadaan hyödynnettyä lääkekattoa ensi vuodelle.

Linnia & Sanasa:

Ennakoin jo eilen siltä varalta, ettei lääkettä ole lähimmän apteekin varastossa. Soitin, tarkistin tilanteen ja varasin sen ainoan varastossa olleen Synarelan itselleni. Voin siis huolettomin mielin käydä tänään hakemassa sen. Samalla tarkistin jo pistettävien lääkkeiden ja lugejen saatavuuden. Niitäkin on yleensä varastossa ja tilaamalla saa parin päivän sisään. Toivottavasti teilläkin on onni myötä lääkkeiden saatavuuden osalta! :)

Olipa kyllä aika epätodellinen olo, kun tänään astelin kohti Naistenklinikkaa. En meinannut millään uskoa, että vihdoin ollaan tässä vaiheessa! Aamuruuhkakaan ei ollut paha ja parkkipaikka löytyi helposti (yleensä stressaan liikenteen ja pysäköimisen takia sitä, ehdinkö ajoissa vastaanotolle...). Edellä mainitut johtuivat varmaan joulun ja uuden vuoden välipäivistä. Haluaisin kuitenkin uskoa sen olleen enne siitä, että hoidot lähtevät sujuvasti käyntiin ;) Lääkäristä ja hoitajastakin jäi tänään hyvä fiilis, vaikka aika pikainen käynti olikin. Just tällä hetkellä on siis hyvä, innostunut, toiveikas ja odottava fiilis =)

Jos joku haluaa tuohon listaan päivitellä punktion ja siirron ajankohtaa tarkemmin, mulla se on siis vko:lla 4. Kiitos!

~~~~~~~ KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
risupesä 2.IVF..........................Tammikuu
plastex 2.IVF............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS...Tammikuu
Hanuu 1.IVF...............................Tammikuu
Linnia 1.IVF................................Tammikuu
Daffy 2.ICSI................................Tammikuu
Toivorikas-72 3. ICSI 1. PAS.......Tammikuu
plasebo 3.IVF.............................Tammikuu
Sarma 2.IVF................................Tammikuu
Alina79 2.ICSI............................Tammikuu
Cateye 2.ICSI.............................Tammikuu
Willow 1. IVF...............................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS..........Tammi-Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI................
Nipsu74......................................Helmikuu
Isis 3.IVF....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF..............................Helmikuu
Ansku-82 1. IVF..........................Maaliskuu
Cris 4. ICSI ...............................Tammi-helmik.

toivorikas-72
Lisäätkö mut listalle...olin näköjään tippunut pois.
Eli shenda ja 2.ifv punktio viikolla 4.

Sumut alkoi 26.pvä ja hitto toi on pahaa kun se valuu sitten nieluun..yöks.
Onko teille muille tullut synarelasta mitäään oireita???
Mulla välillä viiltelee tuonne oikealle alas...melkein nivusessa asti.

Suuret onnittelut rosetalle ja kifalle täältäkin.

Cris: Mun kohdalle vois päivittää listaan ton hoitojen alkamisajan elikkä siis tammikuun kuukautisista olisi tarkoitus soittaa ja varata aika jarrukapselin laittoon. (Punktio ja siirto menee siis meillä helmikuulle kun pitkällä kaavalla mennään. ) Täällä onkin yritetty kaikin tavoin pitää tätiä loitolla että täti saapuis vasta aikaisintaan 1.päivä, että pääsisin ilmottautumaan hoitoon heti tammikuun alusta. Kierron pitäis venyä 34 päiväseks ja toivonmukaan se onnistuu, ja eikait se voi yhdestä päivästä kiinni olla se hoitoon pääsykään toivonmukaan jos täti nyt ennen sitä saapuisikin. Onneksi on tammikuun alku jo niin lähellä.

Eilen käytiin miehen näyte viemässä pakastettavaksi että on varalla sitten pakkasessa ainakin siittiöitä ja samalla saivat tutkia miehen näytteen, kun klinikalla johon meidät julkisen kautta on lähetetty niin haluavat kuulemma itse tutkia yhden näytteen ennen hoitojen aloitusta. Saatiin hyviä uutisia kun miehen näyteeessä oli siittiömäärä kolminkertaistunut =).

Jännästi tunteet vaihtelee päivän mukaan, välillä on toiveet korkealla ja välillä taas tuntuu että onnistuukohan hoidoillakaan. Tällähetkellä on taas todella toiveikkaat odotukset hoidon suhteen.

Tervetuloa uusille tähän porukkaan. Kyllä on joo kympin hoidot - sais nyt luvan mennä kaikilla kymppiin hoidot ja hommat. Sitten perustetaankin kympin äidit -lista tuonne toiselle puolelle ja tulee kymmenen pisteen vauvat...

Shenda: Mulla synarelasta tuli lähinnä inhottavaa, jomottavaa päänsärkyä, hieman kuumia aaltoja ja rinnat kutistui! Päänsärky oli 24h/7 ja siksi ärsyttävää, oli vaikea keskittyä mihinkään ja se oli sellaista takovaa särkyä, ei kuitenkaan niin kun migreenissä...Mulla menkat tuli myös ihan ajallaan eli synarela ei niitä siirrellyt.

Omasta tilanteesta sen verran, että odotan kun kuuta nousevaa, että saan lopettaa nämä e-pillerit, joita olen popsinut ilman taukoja km:n jälkeen endon kurissa pitämiseksi. Harmittaa vietävästi, kun klinikan joulutauko esti PAS:n joulukuussa. Lääkäri sanoi, että pillerit pitäisi lopettaa 3.1 ja heti kp1 alkaen siis zumenonit. Onko kellään kokemuksia niistä tai lääkkeellisestä PAS:sta ylipäätään?

Olo on tosi pessimistinen hoitojen suhteen. Meillä ei ole pakastimessa mitään top-luokan porukkaa, että tuskin niistä 7 alkiosta kuitenkaan mitään tulee. Lisäksi tuoresiirrosta alkaneen raskauden keskeytynyt keskenemeno rv 10+4 on jättänyt takaraivoon hirveän pelon ja ahdistuken ja mietin, että onko ne kaikki meidän alkiot yhtä surkeaa kamaa - jos niissä kaikissa on joku virhe ja aina tulee keskenmeno
:headwall:

[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

plastex 2.IVF..............................Tammikuu
Hanuu 1.IVF................................vko 4
Shenda 2. IVF.............................vko 4
Toivorikas-72 3. ICSI:n 1. PAS....vko 4-5
Alina79 2.ICSI.............................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS....................Tammi-Helmikuu
Cris 4. ICSI .................................Tammi-helmik.
Mansikkainen79 1.ICSI................Helmikuu
Nipsu74.......................................Helmikuu
Isis 3.IVF.....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF...............................Helmikuu
Ansku-82 1. IVF...........................Maaliskuu
Sannis 1. IVF:n 2. PAS.................Maaliskuu

vadelmaunelma - mulla tehtiin juuri 1.PAS lääkkeellisesti eli aloitin zumet kp2 ja luget kaksi päivää ennen siirtoa.
Mulla oli oireena lähinnä vaan paha olo ja varsinkin iltaisin, kun otin 2 x zumenon.

Seuraavaan PAS hoitoon mennään varmaan samoilla, kun tänään ultrassa paljastui ainoastaan tyhjä sikiöpussi. Homma meni siis seis rv 7+2. Nyt odottelen, että vuoto alkaa ja sitten ootellaan vielä yksi normaali kierto väliin ennen kuin voidaan aloittaa alusta. Meillä menee siis pikaisesti laskettuna aina maaliskuulle ennen kuin uutta yritystä voidaan aloittaa. Siiheksi ehtii ehkä jo toipua tästä pettymyksestä.

Tsemppiä kaikille vuoteen 2010 ja kuten sanottua tuolla aiemmin: 10-kerhon 10-odottajat 10-vauvoineen!

Sannis

Sannis: pahoittlut ja iso lohtuhalaus sulle :hug: . Ihan helvetin väärin tollanen. Lisäsin sut tonne listaan, menikö hoito oikein? Vadelmaunelma: ei meilläkään kait mitään toppeja siellä pakkasessa ole, 7-8 soluisia ja oli niissä fragmentaatiotakin. En uskalla ajatella että eivät selviä koska sitten saattaa hoidot olla siinä. Tietääkö joku muuten että jos noista pakkasnenistä ei raskaus ala ja vielä pääsemme hoitoon siellä NKL:llä niin pitääkö taas jonottaa se 6 kk ennenkuin uusi rumba alkaa? Meikäläinen kun täyttää 38 huhtikuussa ja silleen.... Ei paljon huvittais odotella... kele. Kolmatta hoitoo ei sitten varmana ehdi jos aina pitää odotella välikierrot passeihin ja 6 kk uuteen ICSI:in.

Shenda, mulla ei oo ollu oikein mitään oireita Synarelasta. Vähän on heikentäny unen laatua ja tissit ollu normaalia aremmat, mut mitään muuta en oo huomannu. Hyvä näin, ehin jo pelätä, että ois tullu kiukkusemmaks tms. :D Mut nyt tosiaan tais menkat alkaa, jee! Hyvin ehti ennen 5.1.

Olen kovin pahoillani puolestasi Sannis75 :'( :hug: En soisi meistä yhdenkään kokevan näitä keskenmenoja ja tuulimunaraskauksia, tie lapsettomuudesta raskauteen ja äitiyteen kun jo muutenkin niin vaikea ja tuskainen. Sitä kysyisin vielä, että muistatko mikä kp oli sitten varsinainen PAS? Antoiko teille muuten lääkäri mitään ennustetta jatkoon hoitojen onnistumisen kanssa? Meillä lääkäri erittäinen toiveikas, koska raskaus lähti heti ekasta tuoresiirrosta ja pääsi niinkin pitkälle...Itse tosin joskus aina mietin, että sanooko ne noin vaan tsempatakseen ja kun mä kerran tästä kaikesta "ilosta" itse maksan yksityisellä klinikalla? :/

Sanasa 1.ICSI...........................vko 3
Cris 4. ICSI .................................Tammi-helmik.

PLUSSANNEET:

Rosetalle ja Kifalle Onnittelut! :flower:

Sannikselle voimia :hug:

Mulle voi laittaa listaan punktio/siirto vkolla 4. Eilen hain apteekista synarelan ja tänään hain kaikki loput lääkkeet niin ehtivät tämän vuoden maksukattoon. Aikamoista vääntöä oli lääkkeiden kanssa kun en mennyt hesassa apteekkiin vaan täällä omalla paikkakunnalla. Ja eihän sitä synarelaa niin vaan meinannutkaan mistään niin nopeasti saada... Eilen siis aloitin sumutukset ja mitään oireita en oo vielä havainnut sen aiheuttaneen. Nyt sitten toivon et menkatki alkais, vai saattaako tää sumute vaikuttaa kuukautisten alkamiseen...?

Hanuu: Sama täällä hienoa päästä vihdoinkin konkreettisesti etenemään näissä hoidoissa :) Ja niin olikin parkkipaikkojakin hyvin hallissa, pois lähtiessä oli vaan hieman vaikeuksia maksun kanssa ku toinen automaatti ei hyväksynytkään parkkilappua, mut onneksi toinen maksulaite toimi :)

No höh, lista tuli tuolla lailla hassusti. Seuraava päivittäjä voi varmaan laittaa sen taas hienommin. =)
Meilläkin oli tänään ensimmäinen käynti Väestöliitolla ja yllättäen päästäänkin lyhyeen hoitoon, vaikka onkin ensimmäinen ICSI. Eli käytännössä punktioaika aikaistuu noin viikolla viikolle 3. Ei haittaa yhtään!
Tänä aamuna oli olo kuin lapsella jouluaattona. Olin vain niin varautunut siihen, että aloitan sumutteet jo tänään, että olen ihan kummissani kun nyt sitten taas vaan odotellaan KP1:sta ennen kuin jotain tapahtuu. Sitten pitääkin aloittaa suoraan piikittelyillä. Jaiks! Antoivat hyvän opastuksen klinikalla ja pääsin jo kokeilemaan piikittämistä, mikä oli hyvä. Kummasti siinä käsi jämähtää, vaikka en neulakammoinen olekaan. Mahtavaa kun vihdoin jotain tapahtuu tämän odottelun jälkeen! Tsemppiä kaikille uuteen vuoteen ja onnen puhallus kymppihoitoihin!

Hei. Vähän jänskättää tulla tänne. Mahtuuko mukaan? Aiemmin kirjoittelin Vauvalehden palstalle, mutta siellä tuli aika hiljaista monen plussattua. Itse aloitan loppiaisena Suprecur-sumutteen (kp 23) ja eka ultra on 20.1. Ensimmäistä kertaa alkaa IVF-hoito. Kolme tuloksetonta inseminaatiota takana yksityisellä. NYt ollaan Oysissa. Lasta ollaan toivottu kesäkuusta 2006 lähtien, koskaan ei ole raskaustestiä tarvittu.. Mutta kymppihoitohan tuo täyden kympin tuloksen, eiksje? :)

Heippa vaan kaikille!
Siirryn siis tuolta loppuvuoden yrittäjistä tähän pinoon..näkyy täällä olevan tuttujakin :wave:

Taustaa: meillä toinen IVF/ICSI tulossa tammikuulla. Eka icsi tulokseton, ja hienosta munissaaliista ainoastaan yksi selvisi siirtoon ja sekin rupuinen ruppana..joten kovin paljon ei siihen toivoa edes laitettu :| Simpatkin oli jostain syystä silloin kehnompia kuin yleensä... No rahat meni, ja nyt uutta yritystä aloitellaan kunhan menkat alkavat tuossa tammikuun alkupuolella.

Syksyn mittaan tehty ensin kolme inssiä ja sitä ennen muutama kk napsittu clomeja.... kunhan ensin yriteltiin ilman apuja vajaa vuosi. Esikoinen täytti just 2 vuotta, ja sai alkunsa toisesta clomikierrosta...parin vuoden turhalta tuntuvan luomuyrityksen jälkeen. Joten olispa pitäny vaan tän toisen yrityksen alkaessa lähteä heti hakemaan apuja...sitä vain niin toivoi ettei niitä tällä kertaa tarvittaisi. Ja niin, mitään syytä tähän ei ole löytynyt.

Yksityisellä ollaan Tampereella hoidossa, mut nyt lähete lähdössä julkiselle puolelle, kun jonot on kuitenkin sinne pitkät...Pian tulee kuitenkin yksityisellä meille liian kalliiksi jos useampi hoito joudutaan tekemään :|

Hei, tällä ketjulla on kyl kympin arvoinen nimi :)

KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]

SaaraX 2. IVF:n 3. PAS...............vko 2
Sanasa 1. ICSI...........................vko 3
risupesä 2.IVF............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS....Tammikuu
Linnia 1.IVF.................................vko 4
Mandalay 1. IVF..........................vko 5
Katjuzka 2. IVF............................Tammikuu
Cris 4. ICSI .................................Tammi-Helmikuu

Hei!

Ilmoittautuisin tähän pinoon. Olen 43-vuotias PCO-tapaus, jolla on jo esikoistytär 1. IVF:n 2. PAS:ista. Olemme tosi onnellisia tyttärestämme, mutta haluaisimme vielä yrittää, kun on mahdollista, sisarusta hänelle. Tästä syystä on nyt alkamassa 2. IVF:n 3. lääkkeellinen PAS-hoito. Siirto on todennäköisesti viikolla 2. Pakkasessa on vielä 3 alkiota, joten toivoa on että joku niistä kestää sulatuksen.

Täällä pinossa on monta tuttua, mutta myös uusia tuttavuuksia. Tsemppiä kaikille ja olkoon plussatuulet meille suotuiset!

Moikka! Mullakin nyt taas hoitovaihe menossa. Menkat alkoivat sunnuntaina ja tää hoito onkin sitten erilainen kuin aiemmat. Synarela aloitettiin jo tokana kuukautispäivänä eli maanantaina ja sen lisäksi tiistaina eli eilen aloin piikittää Puregonia 350 iu. Järeät annokset siis. Ykkösultra on ensi maanantaina, joten sitten tiedän lisää. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja onnistumisia uuteen vuoteen 2010!!

Täällähän on vilkas meininki, ettei meinaa enää perässä pysyä :)

Voi Sannis :hug: nämä keskenmenot ym. on niin erityisen väärin meille joille koko homma on saatu edes alkuunkaan niin suurella vaivalla :'(

Kyllä ainakin mä oon joutunu jonottaan taas ne kuukaudet uuteen hoitoon, kun ekasta ei huolittu pakkaseen lopulta mitään :(

Mulla ei oo synarelasta tullu muuta kun tuttuja kuumotuksia ja lievää päänsärkyä, mutta nää oireet on kyllä tosi lieviä procreniin verrattuna..

Ostin eilen ne reseptit tyhjiks kun kerran sain, siis 3 varapulloo synarelaa on nyt kaapissa, yhteensä hintaan 1,50!
Huomenna alkais piikit, mutta en oo nyt varma oisko punktio viikolla 2 vai 3, polilla sanottiin viimeks että 3, mutta kuinka siinä nyt niin kauan vois mennä.. viimekskin pistin pienemmällä annoksella 11 päivää ja sitten pregnyl ja yhtenä päivänä ei mitään.. eli ei edes kaikenkaikkiaan kahtakaan viikkoo! :eek:

Kiitokset kaikille :) Vertaistuki auttaa aina ja ihan loputtomiin ei niitä kyyneleitäkään vaan riitä. Tästä ei ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin!

vadelmaunelma mulle tehtiin PAS jo kp10, joka silloin ihmetytti kovasti. Limis oli kuitenkin niin hyvin kasvanut, että siirto kannatti tehdä silloin. Mulla heittelee noiden munisten toiminta muutenkin aika lailla, joten sen vuoksi oviksen metsästys on yleensä tosi hankalaa.

toivorikas kiitos, meni ihan oikein eli 1.IVF 2.PAS edessä vähän myöhemmin. Meillä on vielä 4 alkiota kahdessa oljessa ja lääkäri oli toiveikas uuden yrityksen suhteen. Oli sitä mieltä, että vielä onnistutaan, kun raskautuminen kuitenkin tapahtui suhteellisen helposti. Odottaminen on vaan tuskaa...

Tsemppistä teille kaikille, jotka aloitatte piinailun jo heti vuoden alusta. Tsemiä myös kasvatteluihin ja tuleviin punktiohin.
Käyn täällä kuikkimassa kuulumisia vaikken välttämättä vielä ihan aktiivisesti mukana olekaan. TSEMIÄ, TSEMIÄ, TSEMIÄ!!!

Sannis

Heips!

Plussanneille onnea! :flower: :flower:

Sannikselle voimia :( Inhottavaa ku annetaan toivoa ja sitten se viedääki pois. Hyvä että pystyt jo katsomaan tulevaan :)

Täälläkin käyty tänään gynellä hoitoa varten. Kaikki näytti ultrassa hyvältä ja piikittelyt alkaa ens kierosta. Gyne teki sisätutkimuksen ja otti papan ja sanoi, että joku kiinnike tuntui! En sitten älynny kysyä että missä, mutta oisko ollu jossain peräsuolen ja emättimen/kohdun välissä! En minä sitten muistanu kysyä siitä mitään ku siinä kateltiin niitä reseptejä sun muita, mutta onko kellään tietoa mistä niitä syntyy ja voiko vaikuttaa raskautumiseen?? Kohdussa ei ilmeisesti oo mitään. Ei tuo kiinnike kipeä oo ollu, enkä oo ees tieny siitä.
Papereihin laitettiin myös toive kahden alkion siirrosta, mikäli top-alkioita ei tule :)

Ei jösses, että mä oon pöllö! Eikös se kiinnike tarkota endometrioosia?! Mulla ei oo koskaan epäilyty kmoista, muttaq nyt sit aloin googlettaan, niin joka paikassa luki että kiinnikkeet syntyy endometrioosista. Miksi se perhana gyne ei sanonu mulle siitä! Alkopa ärsyttämään :kieh: Täytynee kysyä sitten siinä seurantaultrassa, että mikä helvetin kiinnike.

Yhteistyössä