Kympin hoidot

Linnia
Pääset ottamaan pienen varaslähdön minuun nähden ja saat reseptit päivää aiemmin ;) Alkaako sumutukset kuitenkin siis 30.12.? Hyvin suurella todennäköisyydellä istuskelemme vielä samaan aikaan naikkarin odotushuoneessa... Toivottavasti kummallakin etenee hoidot suunnitellusti ja päästään sit vkolla 4 piinailemaan!
 
Soitin tänään OYSin IVf hoitajille ku niissä hoito-ohjeissa käskettiin aloittamaan sumuttelut kierron 23. päivä ja tuon kiertopäivän piti osua tiettyyn aikaväliin. Minulla se ei tule osumaan ja näin ollen rimpauttelin ja kysyin miten tehdään. Hyvällä säkällä pääsen pari viikkoa aikaisemmin hoitoihin. Huonolla säkällä pari viikkoa myöhemmin... Tammikuussa pitää soittaa ku menkat alkaa sit tietää tarkemmin mihin rakoon mä pääsen hoitoon. :)
 
Ansku-82: Onko sulla jotain kikkaa tuohon soittamiseen?? Just yritän sinne itsekin rimpautella, niin ensin ääntää oudosti ja sitten tuuttaa varattua. Mä ainakin pommitan minuutin välein, et jos johonkin väliin sopisi :kieh: Silloin ärsyttää todella, jos on jotain kiireellistä asiaa, et tarvis vastauksen heti tänään, eli huomenna olisi liian myöhäistä. Onneksi olen jo niin konkari, niin harvemmin on enään sellaisia asioita. Kerran jouduin tekemään tuon takia itse lääkityspäätöksen ja soitin seur. päivänä ja oikeinhan mä sen asian olin ajatellut ja tehnyt!!
 
Plasebo Mua kans ketutti aamulla soittaa sinne ku ekaksi vaan tuuttas varattua, sit yhtäkkiä "Tavoittelemaanne numeroon ei juuri nyt saa yhteyttä". Ei mulla sen kummempaa kikkaa ollu soitin kokoajan. Heti ku puhelin automaattisesti katkaisi puheluyrityksen niin soitin heti uudelleen. Vartin yrityksen jälkeen sain ne kiinni. OYSissahan tänään oli se soittoaika hoitajille 9.00-9.30 (nro 08-3153168) ootko kokeillu soittaa suoraan siihen napon hoitajan numeroon 083159193?
 
Hanuu: Hoitaja ei sanonut milloin sumutukset alkaa enkä älynnyt edes kysyä sitä :/ Ja niinhän siinä saattaapi käydä että siellä yhtä aikaa istuskellaan :) Ja todellakin toivotaan et kaikki menee suunnitellusti nyt ei vaan enää jaksain mitään hidasteita tälle kiviselle polulle...
 
mUlla pitäis alkaa sumut tän kuun 16.pvä.Kukaan ei ole sanonut että milloin ne puolitetaan,eikä sitä että milloin pistokset aloitetaan.Ja mulla kait ei ole mitään "o-ultraa".Annettiin vaan ultra-ajat.

Varasin lääkäri ajan maanantaiksi että saisin tietää edes jotain.Kukaan ei ole edes sanonut että mistä mä saan piiikit yms....enkä uskalla soittaa tuonne koska mulle tuli juuri 16? lasku kun olen kysynyt jotain ohjeita lääkäriltä...
Maanantaina pitäis saada tietää verikokeiden tuloksista..enkä sitäkään uskalla soittaa lääkäriltä.

Ja hoidossa olla felicitaksessa.Ja ne on nostanut hintojakin.ivf maksaa rapiat 2000? plus pitkä viljely,alkion kuoren avaus ja alkioiden pakastus.
PASSi maksaa n.700?
 
Linnia Usein sumut alkaa kp21, oisko sullakin näin (jos siis pitkä kaava)?
shenda, sumut puolitetaan kun alotetaan piikit.. mutta onhan se vähän hankalaa jollei oo annettu niidenkään alotuspäivää.. osaapas ne kiskoo noista soittoajoistakin, hö! Maksaakohan sähköpostikin jotain jos sieltä kysys..?

Mulla alkoi tänään kans sumut, siis nyt 16.12. Ei oo mitään nollaultraa, vaan 5 päivän pistosten jälkeen katotaan tilannetta.
 
risupesä
Eka ultra on silloin 12.1 mutta en kait mä nyt 3 viikkoa sumuttele....ahistaa.Mä kun olen sellainen et haluun tietää kaikki tarkalleen ja pilkulleen.

Linnia
Mulla pitkä kaava ja sumut alkaa kp 21

Jos lugen paketissa lukee että 2kpl aamuin illoin niin eikös se tarkoita sitä et niitä pistetään 2kpl aamull ja 2kpl illal???
 
Plasebo Toi toinen numero löyty mun hoito-ohjeista. Se on Napon Sairaanhoitajan numero. Siihen numeroon ei oo mitään soittoaikaa joten eiköhän siihen voi soittaa ihan millon vaan?! Luulis ku eivät niissä lapuissa toisinkaan ole ilmoittanu. Mä oon onnekseni päässy aina läpi siihen IVF hoitajien numeroon kun aikani oon yrittäny.
 
Moikka taas! Hanuun ja Linnian kanssa siis sama aikataulu, JOS me nyt päästään sittenkään aloittamaan. Puolen vuoden hoitotakuu menee umpeen tässä kuussa, mutta hoitaja juuri soitti ja kertoi, että meidät siirretään Väestöliittoon ostosopimuksella. Saattaa olla, että soittavat sieltä vasta 2-3 viikon päästä?? Eli silloin on liian myöhäistä aloittaa hoitoa tässä kierroksessa.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä hoidon siirtämisestä? Ottavatko yhteyttä saman tien, vai kestääkö siinä? Kannattaako sinne lähteä soittelemaan ja kyselemään perään vai onkohan siitä vain haittaa?
Hanuu: Biisin sanat, mitä kirjoitit aikaisemmin, olivat todella hyvät! En ole kuullut kappaletta aikaisemmin, mutta sanoma kuulosti ihmeen tutulta. :)
 
Risupesä: Ei taidakkaan alkaa muuten pistokset kp21, koska eka käynti mis ilmeisestikkin saan reseptit on 28.12 ja sillon mul on kp23 :| Ja pitkällä kaavalla siis mennään...

Sanasa: Meillä tuli puolen vuoden hoitotakuu täyteen marraskuun puolvälissä ja sillon ei alkanut hoito koska joulu ja uusvuos sotki suunnitelmat... Vähänkö ketutti ku oli odottanut hoitoa alkavaksi ku kuuta nousevaa. Toivottavasti teillä ei hoitojen alotus lykkäänny :hug:
 
LINNIA: Noista sumujen aloituksesta... mulla on joka hoidossa ( 3.icsi alkamassa) aloitettu sumut kp 23. En tiedä miksi tuokin vaihtelee, kun muilla kuuluu olevan kp21.. Tosin ei mulla silloin ole ultraa, kun vasta parin viikon päästä sumujen aloittamisesta, eli sinä päivänä, kun pistokset aloitetaan. Riippuu varmaan taas hoitopaikasta. Ja pitkällä kaavalla täälläkin.. Toivottavasti asut jossain isossa kaupungissa, jos vasta tuolloin saat reseptit, meinaan vaan kun mä joudun aina tilaan ja menee päivä pari ennenkuin lääkkeet saan hyppysiini.
 
plasebo:No nyt alko stressaamaan ne reseptit jos kerran lääkkeitä ei saakkaan niin helposti, en meinaan asu kovinkaan isossa kaupungissa. No kaipa asiat selviää kun sinne asti päästään, ja oon Helsingissä hoidoissa niin voinhan sitten vaikka samalla reissulla käydä siellä apteekissa :/
 
Heippa vaan

Viime viikolla kävin lääkkeet hakemassa ja kyllähän se kirpas maksella suht korkeita summia.
Tänään käytiin sitten lääkärillä kuulemassa tuloksia kilpirauhaskokeista jotka otettiin uudelleen.

Positiivista oli että THS joka viimeksi oli 0.5, oli nyt noussut 1.1
ja T4V joka viimeksi oli 15, oli nyt 13

ja trombosyytit oli tippunut 352 (viimeksi 456 )

Eli jotain oli tapahtunut hyvään suuntaan ja lääkäri oli hyvin positiivisella mielellä että kyllä me sut vielä raskaaksi saadaan.
Tänään oli ovistestit positiivinen eli nyt kp 16 menossa..eilen pöllytetty peittoja ja tänään olis kanssa tiedossa sitä hommaa =)

Eihän sitä koskaan tiedä josko se vaikka tärppäis.....
Mutta hyvää joulua kaikille ja iiiiiiiso rutistus
 
Huh! Soittelin väestöliitolle ja kyselin, että pitääkö olettaa,että hoito siirtyy seuraavaan kuuhun. Sieltä oltiin tosi ystävällisiä ja sanoivat, että joulun takia saattaa tosiaan olla, että lähetteen saapumisessa menee aikansa. Kyllä harmitti! :|
Seuraavana aamuna pirisi kuitenkin puhelin ja ilmoittivat, että pääsen sittenkin aloitustapaamiseen 29.12! Eli päästään hoidon alkuihin ihan kuten alunperin suunniteltiinkin. Jee! Loppujen lopuksi olen vielä ihan onnellinen, että päästään sinne väestöliitolle, kun se on kuitenkin yksityinen. Ei sen puoleen, naikkarilla ollaan saatu myös aivan todella hyvää hoitoa. =)
Linnia: Sama juttu, olen myös stressanut noita reseptilääkkeitä, vaikka olen itse pääkaupunkiseudulta. Varmaan tosiaan kannattaa samalla reissulla käväistä siellä apteekissa. Tiedä vaikka oltaisiin samassa jonossa. ;)
 
Heippa kaikille!
:wave:

Minäkin voisin ilmoittautua tähän kympin hoitoihin mukaan. Ehkä tämä pinon nimi voisi olla onnen kantamoinen.. kympin hoidot, kun kaikki edelliset ovat menneet ihan susille.. (3 hoitoa takana) ja neljättä suunnittelemassa vuoden vaihteen jlk..pitäisi saada vaan toi toinen osapuoli hoitamaan osuuttansa, jotta päästään asiassa eteenpäin..
:whistle:
 
Minäkin täältä ensi vuoden hoitoihin mukaan. IVF:llä mennään ja sumuttelut alkoivat 21.12. Viikolla kolme olis sitten tarkoitus tehdä punktio. Naistenklinikka koittaa hoitaa nämä hommat, täällähän on jo muitakin sielläolevia tammikuulle. :)

Mutta nyt vois alkaa ne menkat, vaikka ens viikollahan tuo seuraava lääkäriaika on piikittelyjä varten. Tää on siis eka hoito meille, meidät pistettiin miehen vähäisen siittiömäärän takia suoraan IVF-jonoon keväällä.
 
b]~~~~~~~ KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
risupesä 2.IVF..........................Tammikuu
plastex 2.IVF............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS...Tammikuu
Hanuu 1.IVF...............................Tammikuu
Linnia 1.IVF................................Tammikuu
Daffy 2.ICSI................................Tammikuu
Toivorikas-72 3. ICSI 1. PAS.......Tammikuu
plasebo 3.IVF.............................Tammikuu
Sarma 2.IVF................................Tammikuu
Alina79 2.ICSI............................Tammikuu
Cateye 2.ICSI.............................Tammikuu
Willow 1. IVF...............................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS..........Tammi-Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI................
Nipsu74......................................Helmikuu
Isis 3.IVF....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF..............................Helmikuu
Ansku-82 1. IVF..........................Maaliskuu




PLUSSANNEET:
[img]http://dl7.glitter-graphics.net/pub/68/68547cwg98wmzcn.gif[/img][/url]




MYÖHEMMIN ONNISTUJAT: :hug:



Noin, yritin päivittää listaa, korjatkaa ihmeessä omia tietojanne jos on väärin. Onnittelut Rosetalle ja Kifalle! Mahtavaa!


 
Toivorikas Viitsisitkö lisätä mutkin tuonne listalle (oon niin avuton, etten ite osaa..). Mulla siis eka IVF aika tarkentuu jahka menkat tammikuussa alkaa mut voit vaikka laittaa sen alustavan suunnitelman mukaisesti maaliskuu. Kiitti. :heart:
 

Yhteistyössä