Kympin hoidot

Heips Mansikkainen, joo minä se sulle vastailin plazan puolella :) onpa tosi hyvä juttu, jos teidän ei tarvi ootella kovin kauaa! Tosiaan näyttää vaihtelevan tuo jonotusaika, Oyssillä on sillai, että ensiaika kyllä tulee parin kuukauden sisään, mutta itse hoitoon ivf/icsi, täytyy jonottaa 6-8kk :/ Tämä ainakin mullak äsitys, korjatkaa joku jos oon väärässä.

Laskeskelin, että mulla taitaa olla myös punktio viikolla 4! :D Mahtavaa jos saadaan jännäillä yhdessä sitten.
 
Linnia ja Duffy
Toivottavasti meillä kaikilla hommat etenee suunnitellusti ja päästään sitten vkon 4 jälkeen yhdessä piinailemaan! Linnian kanssa ollaankin molemmat naistenklinikalla hoidoissa. Ties vaikka osuttais sinne vielä samoihin aikoihin :)

Voi kunpa aika menisi nopeasti! Mun on ainakin vaikea malttaa mieltäni, kun ollaan jo näin pitkälle päästy tässä jatkuvassa odottelussa...
 
Jospa minäkin nöyränä vaan ilmoittaudun tänne puolelle...

Tässä meidän taustasta: mä 30v, mies 31v ja yritystä kesästä 2007, tutkimuksiin ja hoitoihin yksityiselle kesä 2008. Dg: selittämätön lapsettomuus. Clomeja useita kiertoja > 2 kemiallista, ei muuta. Kesken hoitojen löytyi sattumalta paha endo > kirurgi suositteli suoraan IVF/ICSI hoitoa, mutta klinikan mielestä ENDO EI VAIKUTA HEDELMÄLLISYYTEEN eivätkä välittäneet pahenevista kivuista, jotka johtuivat endosta.Tekivät vielä yhden ovulaaton induktion Menopurilla ja ovuloin kesken pistosten ja 2 turhaa inssiä.

Kesällä endoa leikattiin ja tuli eteen myös klinikan vaihto, ja siellä heti IVF/ICSI pitkällä kaavalla ja tuoresiirrosta, jossa 2 alkion siirto, tuli plussa. Toinen tuli ulos vuodon kanssa rv5+, toinen jatko, kasvoi ja kehittyi normaalisti. Kunnes rv 10+3 lääkäriultrassa ei enää sykettä, ei mitään liikettä ja vielä paria päivää aiemmin neuvolassakin löytyi syke ja näin vauvan ultassa...Jouduin lääkkkeelliseen, mikä meni ihan harakoille ja päätyi leikkuriin. Katkerinta oli se, että samaan aikaan pikkusiskoni oli toisella puolella sairaalan käytävää hoitamassa edellisyönä syntynyttä toista lastaan. Mitä kohtalon ivaa! Se oli oikein piste i:n päälle, että siitäs sait! Meni useampi viikko että pystyin käymään katsomassa tuota vauvaa.

Pakkasessa odottaa 7 alkiota. Tällä viikolla oli jälkitarkastus omalla klinikalla. Lääkäri toiveikas ja sanoi, että km:sta huolimatta ennuste on erinomainen jatkoa ajatellen. PASia ei ehditä tämän vuoden puolella todennäköisesti tekemään, koska menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut sitten km.n ja joulu uhkaa tulla väliin. Nyt kourassa e-pilleriresepti ja niitä kiskon tammikuun alkuun saakka ja lopetan heti kun klinikka aukeaa. PAS tulossa siis tammikuussa. Noiden pillereiden pitäisi pitää mun paha endo kurissa ja siksi syön niitä ilman taukoa tuonne ensi vuoden alkuun saakka. Entien pelkään, että edelleen rakossa kytevä endo aktivoituu, mikä tarkoittaa käytännössä verivirtsaisuutta. Naurettavinta tai jotenkin surkuhupaisinta on se, että enhän mä niitä pillereitä oikeasti ehkäisyyn tarvi, kun en mä luomusti raskaaksi tule ja mieskin häipyy toiselle puolelle maapalloa ja palaa jouluksi. Että on tämäkin...
 
Vadelmaunelma :hug: :hug: Sama vika täällä ton endon kans, vuoden tässä jo enimmäkseen oltu jos minkäkinlaisella "pakkoehkäisy"-lamautuksella leikkausta/hoitoja odotellessa.. kyllähän se v***ttaa, vaikka toisaalta eipä tarvi joka kuukausi pettyä ja kuvitella mitään mahdottomia luomuihmeitä.. tosin eipä niihin nyt enää muutenkaan usko, kun usko näihin hoitoihinkin on vähän jossain pohjalla.
 
syksyn ja loppuvuoden 09 pinojen kautta pompin nyt tähän pinoon.... tervehdys vanhat ja uudet yrittäjät (->tällä kertaa onnistujat =) )

syksyllä päästiin siis punktioon, mutta ei siirtoon asti. liian tehokkaan procrenin vuoksi (ehkä??) vain yksi munis, joka ei hedelmöittynyt. loppuvuonna taas kiertojen pituuden vuoksi ei päästy edes aloittamaan hoitoja. nyt siis tammikuun alusta hoitoihin lyhyellä kaavalla. 4.1. ensimmäinen ultra ja siitä aloitetaan heti puregon-pistokset. punktio on viikolla 3. Onneksi lähettivät sairaalasta jo puregon-reseptin, niin käyn juuri ennen vuoden vaihdetta sen hakemassa. Saadaan lääkekaton vuoksi edukkaasti. :)

tärinällä siis tammikuuta odotellen.... :LOL:
 
Moikka vaan kaikille :wave:

Mie voisin liittyä tähän pinoon, meillä on alkamassa 3.IVF helmikuun puolella, viikolle 7 on suuniteltu punktio ja siirto. TAYS:sissa olla hoidossa.

1.IVF meille tehtiin viime vuoden loppu kesästä. Siitä siirrettiin yksi alkio ja yhtään ei saatu pakkaseen. Tulos oli kemiallinen raskaus.

2.IVF tehtiin sitten loppu vuodesta. Tällä kertaa siirrettiin 2 alkiota ja pakkaseenkin saatiiin muistaakseni yli kymmenen alkoita. Tulos oli selvä negatiivinen, vuoto alkoi jo vajaa viikko siirrosta.

Meillä piti olla PAS tän vuoden alkupuolella, mutta kaikki pakasteessa olleet alkiot kupsahti sulatuksessa. Olin todella rikki tästä uutisesta ja viimeistä hoitoa siirrettiinkin sitten useampaan otteeseen tuonnemmaksi. Vihdoin koen olevani taas tarpeeksi vahva jaksaakseni myös huonot uutiset jos ja kun niitä tulee. Kyllä, olen aika pessimistinen, en tiedä jaksanko enään uskoa ihmeeseen, toivon kylläkin. Mutta, mutta jos nyt yrittäisi suhtautua postiivisesti ja jos se sitten tois postitiivisia uutisiakin.

Tämä on siis meidän viimeinen hoito julkisella, nyt mietityttää tuleviasuus ja siirtyminen yksityiselle. Onko teistä kukaan yksityisellä hoidossa, paljonko ne loppujen lopuksi tulevat maksamaan per hoitokerta, siis suurinpiirtein?
 
Voi Maricce :hug: sinäkin vielä täällä.. kirjoteltiin joskus muinoin, viime vuoden kesällä tuolla OO.ssa.. mulla kävi myös niin ettei ekasta hoidosta mitään pakkaseen pitkän viljelyn jälkeen. Pelko persiissä miten käy toisella kertaa, jos ne pakastetaan heti 2 päiväsinä mun pyynnöstä..(jos jotain pakastettavaa on) niin selviääkö kuitenkaan sulatuksesta.
 
Maricce: Toivotaan, että tuo viimeinen hoito julkisella toisi kuitenkin tulosta eikä teidän tarvitsisi siirtyä yksityiselle. Olet siis TAY:sissa hoidoissa. Me ollaan myös Tampereella hoidoissa, mutta yksityisellä puolella Ava klinikalla. Voin suositella lämpimästi ko. klinikkaa. Kyllähän hoitoihin rahaa saa palamaan. En häpeäkseni enää muista, mitä IVF/ICSI nyt syksyllä maksoi :ashamed: , mutta Avan nettisivuilla on hinnasto. Ja heillä on ensimmäinen käynti ilmainen ja ainakin meillä jo sillä kerralla ultrattiin ilman lisäkuluja eli 0 euroa se käynti. Mekin vaihdettiin toiselta klinikalta tuonne Avaan ja riitti, että tuotiin kaikki paperit edellisestä hoitopaikasta. Katsovat ne, jotta tietävät, miten kannattaa jatkaa eli mitään turhia kokeita tai hoitoja ei tehdä "varmuuden vuoksi". Toki esim. ilmeisesti hiv ja hepatiit heillä pitää varmistaa kerran vuodessa...Ne oli ainoat, mitä meiltä otettiin - muuten siirryttiin suoraan tosi toimiin. Nyt siis tulossa PAS ja oisko sen hinta joku 800 euroa...
 
Hintakeskusteluun: Me ollaan Avalla ja edellinen ICSI, josta tuoresiirto ja yksi PAS tulivat maksamaan lääkkeineen jotain 5000 euroa. Tarkkaa summaa en ole edes katsonut. Hirvittää muutenkin.

Huomenna pitäisi soitella klinikalle ja sopia sitä hoidonsuunnitteluaikaa. Sitten tämä koko touhu muuttuu taas vähän konkreettisemmaksi.
 
risupesä, nou vories!! lääkärin mukaan hoidoissa ollut normaalisti paras vaste procrenilla. mulla vaan sattui käymään munisten kanssa köyhästi ja syynä ehkä proksu. tai sitten joku ihan muu. mistä näistä tietää.....mulla oli silloin 1 piikki edeltävässä kierrossa. joten reippain mielin voit tarpoa eteenpäin! :)
 
Tervetuloa uusille(vanhoille =) )!
Lamautuksista on sanottava, että itselläni myös tuo endo ikävä seuralainen ja jarrupiikki pisti munikset niin jäihin, että ei meinanneet reagoida hoitoon ollenkaan. Seuraavassa olikin sitten e-pillerit ja primolut ja muniksia tuli hevoskuurilla ihan mukavasti. Saatiin niistä 8 alkiota. Jotka eivät halunneet kotia vatsastani.
Tämä kolmas hoito menee samalla kaavalla. Pillereitä endoa jarruttamaan ilman taukoa ja sitten primolut, jotta saadaan menkat alkamaan sopivasti ja sitten taas menopur&puregon cocktail hevoskuurina.
Nyt vaan keräilen voimia ja jännitän, kuka ketjustamme saa kunnian tuoda ensimmäisen plussan, sillä niitähän me saamme!
Mutta Risis, jokainen on yksilö, joten minun vammaismunikseni eivät ole sama asia kuin sinun ja joskus endon takia on pakko ottaa käyttöön tuo voimakas lamaannus. Eteenpäin sano mummo lumessa siis (ja vettä iskee taivaan täydeltä..) ja pidä lippu korkeella!
Kyllä tuo Avan hinta on aika suolanen, toivon niin kovasti, että sitä ei tarvittaisi vaan tämä kymppihoito olisi SE juttu, meillä kaikilla.
Se on viikko aluillaan, :wave: kaikille!
Isis
 
Joo, no sittenpä sen näkee miten käy.. täytyy koittaa olla murehtimatta liikoja etukäteen (niin varmaan :LOL: ) ja jollei mitään meinaa kasvaa niin tietääpä ettei tätä lamautusta enää ainakaan koskaan. Vaikka ei se varmaan siinä tilanteessa paljoo lohduttaskaan.
Mullakin meinattiin ekaan hoitoon antaa pillereitä kesän ajaks mutta en voi niitäkään migreenin takia enää käyttää :( Orgametril (pelkkää progestiinia) käy, mutta siitäkään ei kai ilmeisesti voi suoraan hoitoo alottaa eikä toimi lamautuksena. Mut onhan se synarelakin keksitty..
 
~~~~~~~ KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito................................Siirto

risupesä 2.IVF..........................Tammikuu
plastex 2.IVF............................Tammikuu
syssy 2.ICSI..............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS...Tammikuu
Hanuu 1.IVF...............................Tammikuu
Linnia 1.IVF................................Tammikuu
Daffy 2.ICSI................................Tammikuu
plasebo 3.IVF.............................Tammikuu
Sarma 2.IVF................................Tammikuu
Rosetta 1.ICSI:n 1.PAS..............Tammikuu
Mansikkainen79 1.ICSI................
Nipsu74......................................Helmikuu
Isis 3.IVF....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF..............................Helmikuu




PLUSSANNEET:
[img]http://dl7.glitter-graphics.net/pub/68/68547cwg98wmzcn.gif[/img][/url]




MYÖHEMMIN ONNISTUJAT: :hug:
 
Hieno lista Maricce! :flower:

Huhhuh... alkaa pukkaan pientä rimakauhua, etenkin kun oon tuolla ensimmäisenä :kieh: mut jonkunhan se eka (plussaaja :p ) pitää olla.. koitetaan viljellä nyt välillä yltiöpositiivisuuttakin :LOL:
 
Kiva, kun oot Maricce jaksanut tehdä listan. :) Kiitos!
Toivotaan listalle paljon plussia.


Sain tänään soitettua klinikalle. Olisi ollut mahdollista mennä jo huomenna hoidonsuunnitteluun, mutta töiden takia siirsin aikaa yhdellä päivällä. ..ei tässä niin kiire kuitenkaan ole. Juuri tätä rakastan yksityisellä käymisessä. Kaikki tapahtuu hyvin nopeilla liikkeillä!

Henk. koht vähäiset kokemukseni eivät kannusta hakeutumaan julkiselle, jossa olen käynyt näihin hoitoihin liittyen vain ottamassa HCG-mittauksia verestä. Pinnani on ollut jo silloin kireällä. Ensin varaat aikaa labraan ja jos et satu saamaan varattavaa aikaa, menet jonottamaan ja odottamaan omaa vuoroasi sinne. Sitten verinäyte (minun paikkakuntani) tapauksessa lähetetään isomman kaupungin laboratorioon testattavaksi. Vastauksen saa seuraavana päivänä soittamalla kolmannelle osapuolelle, joka ei tiedä hölkäsen pöläystä koko HCG:stä. Viimeksikin kaiveli jotain ohjekirjojansa puhelimen toisessa päässä... huoh...

Kiittelen onneani, että meillä on varaa vielä tähän seuraavaan isoon hoitoon. Mahdollisesta kolmannesta hoidosta ei olekaan sitten niin varmuutta... Varmaankin joudumme siirtymään sitten toisaalle hoidettavaksi.
Mutta nyt ollaan vielä Avalla. Toivottavasti saataisiin tulosta aikaseksi.
 
Hieno lista Maricce, ja vielä hienompaa olisi kun meilläkin olisi selvillä hoitojen aikataulu. Toivon mukaan se selviää joulukuun alkupuolella lääkärikäynnillä. Siihenkään ei onneksi enää ole pitkää odottamista. :) Meidän tuleva hoito muuten on ICSI, mutta senhän voi korjata vaikka sittenkin kun saadaan aikataulu selville. Voihan se olla että meillekin vielä tulee tähän joku jonotusaika siihen hoitoon, en vaan voi uskoa että tämä 2kk jonotus muka olisi suoraan hoitojono, vaikka niin minulle kyllä puhelimessa sanottiin. Voikohan lyhyen jonon syy olla ,kun meidän lähellä sairaalassa ei tehdä hoitoja ollenkaan vaan hoitoihin lähetetään yksityiselle puolelle maksusitoumuksella. Pari viikkoa niin toivonmukaan olen edes vähän viisaampi näissä asioissa. Elikkä lääkäriaikaa odotellessa.
 
Mikä ihme voi olla kun täti ei näköjään enää löydä tänne edes terolutien avulla, kohta on viikko siitä mennyt kun viimeisen terolutin otin. Tähän asti ne on aina toimineet. En voi käsittää miten olen joskus voinut tulla luomuna raskaaksi kun enää ei toimi näköjään mikään tässä mun kropassa. Onko jollain muulla ollut vastaavaa, että terolutit jotenkin menettää tehonsa?
 

Yhteistyössä