Kympin hoidot

Moi! Mie voisin kans liittyä tänne tuolta loppuvuoden yrittäjistä...mun hoito meinaan keskeytettiin keskiviikkona. Munarakkuloita oli piikityksistä huolimatta vain kaksi...oli tapahtunut jokin "luonnollinen valinta" ja se oli sitten estänyt muita rakkuloita muodostumasta. Tänään pistin Pregnylin ja joulukuun alusta pitäisi aloittaa Primolutien avulla kuukautisten siirto...tavoitteena siis ICSI tammikuussa. Meillä on yksi ICSI takana viime helmikuulta, siinä saatiin 9 munarakkulaa, mutta vain yksi siirtokelpoinen alkio ja se ei tuottanut tulosta. Nyt vaan toivotaan, että kuukautiset pysyisivät poissa tarpeeksi kauan, jotta saataisiin hoito heti tulevaan kiertoon...se on todennäköisesti meidän viimeinen yritys.
 
Alina79 ja Cateye: Taidetaan mennä sitten aika samaa tahtia :)

Omanapaiset kirjoitukseni jatkuvat...

Hoidonsuunnittelusssa käyty ja punktio on todennäköisesti viikolla 2.
Lääkeannostustani nostettiin nyt tähän hoitoon ja kuten jo aiemmin arvelin, niin munasoluja pyritään tällä kerralla kypsyttämään enemmän. Toivottavasti onnistuu. Viimeksi oli mielestäni pikkuisen laiha saalis. Tehtiin myös päätös, että alkiota siirretään tuoresiirrossa kaksi (kunhan niitä toivottavasti saadaan!).

Nyt pitää vaan muistaa ostaa lääkkeet joulukuun aikana ja sitten eikun odottelemaan hoidon alkua.
 
Syssy & Cateye: Ihanaa, et on joku jonka kanssa piinailla ja purkaa oloa.

Mun eka ICSI tehtiin toteutettiin pitkällä kaavalla ja alkioita saatiinkin kivasti (15), mutta niistä vain 7 hedelmöittyi ja niistäkin vain yksi päästiin siirtämään, loput roskiin kun eivät jaksaneet jakautua. :/

Nyt meillä on hoidonsuunnittelu lääkärin kanssa reilu viikon päästä. Viimeksi hoito toteutettiin pitkällä kaavalla, mut nyt alustavasti lääkäri puhelimessa sanoi, että seuraavaksi koitettaisiin lyhyellä kaavalla (ICSI). Mä en siitä tiedä oikein sen enempää kuin, että nyt pitää sitten varmaankin odotella niitä menkkoja ennenkuin voidaan aloittaa. :whistle:

Harmi vaan, et joulupyhät tulee ikävästi tähän väliin. Toivottavasti eivät siirrä hoidon alkua kuukaudella...
 
~~~~~~~ KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
risupesä 2.IVF..........................Tammikuu
plastex 2.IVF............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS...Tammikuu
Hanuu 1.IVF...............................Tammikuu
Linnia 1.IVF................................Tammikuu
Daffy 2.ICSI................................Tammikuu
plasebo 3.IVF.............................Tammikuu
Sarma 2.IVF................................Tammikuu
Rosetta 1.ICSI:n 1.PAS..............Tammikuu
Alina79 2.ICSI............................Tammikuu
Cateye 2.ICSI.............................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS..........Tammi-Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI................
Nipsu74......................................Helmikuu
Isis 3.IVF....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF..............................Helmikuu




PLUSSANNEET:
[img]http://dl7.glitter-graphics.net/pub/68/68547cwg98wmzcn.gif[/img][/url]




MYÖHEMMIN ONNISTUJAT: :hug:

 
Syssy: Mulla siis siirrettiin ekan IVF/ICSI:n yhteydessä AVA:lla kaksi alkiota kerrallaan, vaikka kyseessä oli vasta siis eka siirto ikinä. Perusteina mun paha endo ja lääkärin toive, on että raskaudun ennen endon pahenemista. Lääkärin mukaan kahden alkion siirrossa toinen yleensä tukee toisen kiinnittymistä. Mulla siis molemmat oli yrittäneet kyllä lähteä selvästi kehittymään, koska löytyi kaksi raskaussäkkiä, mutta vain siis toisessa asukki.

Kuka lääkäri sulla muuten on? Oletko muuten ollut tyytyväinen AVA:n palveluihin? Meillä on lääkärinä K.P ja tykkään hänestä tosi paljon. Me ollaan oltu hirveän tyytyväisiä ja kun vielä huomioi, että kokemusta myös eräästä toisesta yksityisestä klinikasta, mistä jäi kyllä ikävät muistot. Siellä varmaan tahkottaisiin vieläkin inssejä, kun ei se endo kuulemma tähän mitenkään vaikuta, korkeintaan hieman hidastaa :headwall: Niin ja nytkin on Avalla sovittu, että siirretään kaksi alkiota - edellyttä tietysti, että 7 alkiosta kaikki ei delaa sulatuksesta. Huomatkaa tämä positiivinen asennoituminen... :headwall:

Olen hieman palstataukoillut, kun tuntuu, että olo on vieläkin kuin katujyrän alle jääneellä sen km:n jälkeen ja siksi yritän saada ajatuksia pois. Menkkoja odottelen, mutta ei niitä näy. Raskaustestit on edelleen positiivisia ja hermostun kohta, että eikö tää nyt voi jo loppua. Lääkkeelisesestä ja kaavinnasta on nyt jo 4 viikkoa...
 
Moi! Kiva että täällä tosiaan on muitakin, joiden kanssa hoitokuviot suunnilleen samoihin aikoihin. Mie pistin Pregnylin perjantaina, tänään ollut alamaha aika kipeänä (varmaankin munasolut irtoavat). Ja mulla sit tosiaan olis toinen ICSI suunnitelmissa tammikuussa, ei siis kolmas, kuten tuolla listassa lukee. Jos taas hoidot lasketaan yrityksiksi niin sittenhän tämä keskeytynyt varmaan lasketaan tokaksi? Itse kuitenkin lasken niin, että toinen ICSI on vasta se, jossa päästään munasolujen keräykseen/punktioon asti. Jaksamisia teille kaikille!
 
Hei mahtavaa, että meitä on kunnon joukko piinailemassa suht yhtäaikaa :D Toivottavasti kaikki munitaan kunnon saaliit hihi!

Meillä tulee olemaan lyhyellä kaavalla 2. ICSI eli ei tarvi onneksi sumutella.
 
Moikka! :wave:

Siirtyisin myös mielelläni tänne mikäli sopii?
Negatiivinen tulos pamahti 2.PAS:sta ja tammi-helmikuussa alkaisi sitten piikitykset jälleen tn. lyhyellä kaavalla. Täytyykin muuten nyt vielä varmistaa seuraava aika lääkärille.
Kuten tämän pinon otsikkokin antaa ymmärtää; kympin hoidot ja kympin tulokset ensi vuonna -eikö vaan :D
 
Vadelmaunelma: Meillä on sama lääkäri ja olen kokenut, että meillä on hyvä puheyhteys häneen. Kaikki hänen tekemänsä toimenpiteet ovat olleet minulle oikeastaan kivuttomia. Ollaan oltu alusta asti hoidossa Avalla ja ollaan tykätty. Lääkäri on vaihtunut kerran, mutta se edellinenkin oli oikein mukava ja hyvä. Insseistä siirryttiin heti seuraavaan vaiheeseen, kun vaan itse oltiin henkisesti siihen valmiita.

Meillä ekalla kerralla alkioita siirrettiin yksi, kun lääkäri oli niin toiveikas meidän suhteen. Toisella kerralla siirrettiin loput kaksi. Kaikki alkiot ovat olleet luokitukseltaan tosi hyviä. Meillä edellisessä hoidossa kaikki kerätyt munasolut (7 kappaletta) hedelmöittyivät, mutta kahdessa todettiin heti kromosomivika ja toiset kaksi lopettivat jakautumisen muuten vaan. Meillä siis taitaa olla olngelmana nuo kromosomijutut ja minun limakalvoni, mikä ei suostu aina pysymään tahdissa mukana.
Nyt seuraavassa hoidossa siirretään heti kaksi alkiota juurikin tuon limakalvojutun takia. Ei siihen muuta syytä ollut... Tosin käytiin nyt pitkät keskustelut lääkärin kanssa siitä, miten pitää henkisesti valmistautua ottamaan vastaan vaikkapa kolmoset. Tuntui aika absurdilta tässä vaiheessa, kun testi ei ole näyttänyt kertaakaan positiivista.

Toivottavasti hormoniarvosi putoavat ja katoavat pian. (Tämä siis edelleen Vadelmaunelmalle)
 
Noniin, suunnittelussa käyty ja näillä näkymin punktio viikolla 2. Lamautus jatkuu procrenin vaikutuksen jälkeen tutusti synarelalla ja jo loppukuusta alotan "mielihyvähormoonit" =) Ne neuvottelee vielä onko taas menopur vai kokeillaanko pergoverista. Olis voitu tehdä niinkin että lopetettu lamautus procreniin ja odoteltu yks vuoto, mutta mun tuurilla koko homma ois voinu viivästyä vaikka kuinka pitkälle puuttuvien menkkojen takia, niin parempi nyt näin, en halunnu tosiaankaan jäädä siihen epävarmuuteen..
 
Mä tulen tänne jos passaa =)
Tammikuussa olis 2.ivf pitkällä kaavalla.
Sumuttelut alkaa nyt joulukuun loppupuolella kunhan joulukuun menkat alkaa.

Ja pelottaa ihan hitosti koko juttu.Masentaa..en haluu edes mennä julkisille paikoille kun joka puolella näkee raskaana olevia mahoja.

Eli mulle uutena on tuo synalera ja puregon.Kun eka ivf tehtiin lyhyellä kaavalla niin siinä käytettiin menopuria.

Pitkässä kaavassa ei ilmeisesti tule mitään jarrupiikkiä??
Ja nyt on apuna viel kortisoonikin.


 
Joo, mun arsenaali tässä seuraavassa on procren (vaihtuu) -> synarela, menopur/pergoveris (tähän mahdollisesti lisänä gonal, jos tarvii), pregnyl, luget ja jos saan niin litalgin estään ylimääräsiä supisteluja siirron jälkeen. Kortisonia en vieläkään onnistunu saamaan "kokoelmaan" :LOL: (ainiin, ja vuoren huippuna vielä thyroxin jatkuvassa käytössä..ei näitä meinaa enää muistaakaan kaikkia )
 
plastex, tääl sit ollaan ensi vuonna :LOL: mitä mä sanoin....eli tänne sit heilahdettiin et hurlumpsis siis jos mukaan viel mahtuu??tammikuus uusi suunnitteluaika meille miehen kans. ensin nyt käyn verikokeis et tietää miten on tuo mun oman hormoonituotannon laita. eilen ei siis ollut ultras mitään mullistavaa :'( mut katsellaan sit tammikuun puolel uudestaan mitä tuleman pitää. hyvää joulun odotus aikaa :hug:
 
Sarma
Jösses, että on muuten kallista tököttiä tuo pergoveris: yhden hoitokerran arvioitu reilu satsi yli 3000? ilman kelakorvauksia.. Onneksi tosiaan on se kela ja lääkekatto olemassa, ONNEKSI!

Mä en osaa päivittää tota listaa niin jos joku haluaa niin miulle vois päivitellä sitä hoitoa tuonne maalis-huhtikuulle 2010.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarma:
Jösses, että on muuten kallista tököttiä tuo pergoveris: yhden hoitokerran arvioitu reilu satsi yli 3000? ilman kelakorvauksia.. Onneksi tosiaan on se kela ja lääkekatto olemassa, ONNEKSI!
Herranjesta!!! :eek: :eek: kuinkahan paljon sitä oikein pitää käyttää..?? Siis jos se ei oo yhtä vahvaa kun menopur (?) niin tarviiko moninkertasia annoksia, tai useemman kerran päivässä? ONNEKS on se katto tosiaan...!
 
Sarma
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sarma:
Jösses, että on muuten kallista tököttiä tuo pergoveris: yhden hoitokerran arvioitu reilu satsi yli 3000? ilman kelakorvauksia.. Onneksi tosiaan on se kela ja lääkekatto olemassa, ONNEKSI!
Herranjesta!!! :eek: :eek: kuinkahan paljon sitä oikein pitää käyttää..?? Siis jos se ei oo yhtä vahvaa kun menopur (?) niin tarviiko moninkertasia annoksia, tai useemman kerran päivässä? ONNEKS on se katto tosiaan...!
Edellisessä hoidossa puregonin hintaki tuntu kovalta, mutta kun verrokkina on toi niin puregonhan on suorastaan halpa. Toivottavasti on hintansa väärtti.

 
Sarma
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Kattelin sitä hintaa yliopiston apteekin sivulta.. eli se yks annosko (150+75) on normaalisti jotain lähes 70e kelakorvauksen jälkeen? Huhhuh..
Joo, siinä aika nopeesti menee lääkekatto rikki noita ostellessa.. Oliskohan tässä se syy, miksi se ei hirmu yleinen lääke ole..?
 
shenda: Mulle tehtii eka ivf/icsi tuolla samalla koktaililla kun sulla - siis tuota kortisoonia lukuunottamatta. Tuloksena 11 kypsää munasolua, joista 9 hedelmöittyi ja lähti jakaantumaan, 2 siirrettiin ja siitä plussa, joka gemini, mutta toinen lähti ja kesti viikolla 10+4. Ja 7 pakkasessa. Mulla olo oli oikeastaan helpompi tolla yhdistelmällä kun clomeilla ja menopurilla silloin. Synarelasta mulle ei tullut juuri mitään mummotautioireita, ainoastaan kovia päänsärkyjä ja tissit surkastui :eek: Puregonista ei juuri mitään, sitä alavatsan painon tunnetta lukuunottamatta. Että noin fyysisesti en kokenut tuota hoitoa rankkana ja lugetkaan ei olleet sen kummempia kuin terolutit. Ja pitkässä kaavassa Synarela on se jarru ja sen annostus siis puolitetaan kun piikit alkaa....Kyllä siitä selviää!

Osaatteko kukaan muuten sanoa, että mikä kp on yleensä lääkkellinen PAS? Mulla siis lääkkeina zumenon + luget tulevassa PASissa.
 
~~~~~~~ KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki...Hoito...........................Punktio / Siirto

syssy 2.ICSI.............................. vko 2
risupesä 2.IVF..........................Tammikuu
plastex 2.IVF............................Tammikuu
Vadelmaunelma 1.IVF:n 1.PAS...Tammikuu
Hanuu 1.IVF...............................Tammikuu
Linnia 1.IVF................................Tammikuu
Daffy 2.ICSI................................Tammikuu
plasebo 3.IVF.............................Tammikuu
Sarma 2.IVF................................Tammikuu
Rosetta 1.ICSI:n 1.PAS..............Tammikuu
Alina79 2.ICSI............................Tammikuu
Cateye 2.ICSI.............................Tammikuu
shenda81 2.IVF..........................Tammikuu
Äititär 1.IVF:n 1.PAS..........Tammi-Helmikuu
Helmiina78 IVF?.................Tammi-Helmikuu
Mansikkainen79 1.ICSI................
turilainen....................................
Nipsu74......................................Helmikuu
Isis 3.IVF....................................Helmikuu
Maricce 3.IVF..............................Helmikuu




PLUSSANNEET:
[img]http://dl7.glitter-graphics.net/pub/68/68547cwg98wmzcn.gif[/img][/url]




MYÖHEMMIN ONNISTUJAT: :hug:



 
Sarma
Kyllä mä ihan oikein eilen laskeskelin tota pergoveriksen hintaa.. Tai eilen laskin jopa vähän alakanttiin. Yks pistos maksaa todellakin sen 111,56?!!

Kävin tänään hakemassa lääkkeet valmiiksi niin ilman kelakorvausta yhteissumma olis ollut 3700?!! Sisältäen kyllä synarelatkin 300?. Nyt maksoin ostoksistani 29? ja siitäkin oli foolihapon osuus 23?. Tulipahan ainakin vähän vastinetta verojen maksamiselle.. ;)

Tuo näyttää olevan sellanen litku mikä pitää ite sekottaa.. Onneksi ei kuitenkaan ole ampulleissa, kun inhoan sitä kaulan katkaisua.

Eli eikun lääkepussukan kanssa sitten hoitoa odottelemaan..
 

Yhteistyössä