Kympin hoidot

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************22.1.2010.***********

[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa......Punktio..Siirto....hoitop.

Alina79.................2.ICSI...................ly..........15.1....18.1...
Katjuzka...............2. IVF....................ly...........20.1.....22.1...
syssy...................2.ICSI....................ly...........20.1.....22.1..
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS........lä..........22.1............
Duffy...................2.ICSI.....................ly..........22.1....25.1...
Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly............25.1...........
Shenda................2. IVF.....................pi...........25.1....28.1...FEL
Linnia..................1.IVF.......................pi...........26.1....28.1...NKL
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu.............29.1.............OYS
fiia 69..................2. IVF......................pi...........vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pi............vko 5............OYS
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi............vko 5
plasebo...............3.IVF......................pi............Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS............................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pi............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS..........................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi............8.2.
Maricce.................3.IVF.....................ly............vko 7
nehla....................2. IVF....................ly.............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.......vko 7........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi...........vko 7-8
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pi............Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS..........................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi............vko 10
Ansku-82.............1. IVF.....................pi............vko 10.........OYS
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS....lä...Maaliskuu................FEL
Mimosah76..........1. IVF.........................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pi............
tytti-82..................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Utua81............VLH.................:heart::heart:..............15...........21.1.
Joppu.....................................:heart: ..............10....................
Risupesä.........TAYS..............:heart::heart:..............8...........vko 4
Cateye.................................:heart::heart: ..............7.............29.1.
Myyrä-2................................:heart:.................7...................
onni ja toivo.........................:heart::heart:..............7...................
Inia.......................................:heart::heart:..............3...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................3...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................3...............2.2.
Willow...................................:heart:.................2...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................2...............3.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Plastex: olen niin pahoillani sun puolesta :hug: Eipä tuohon juuri mitään voi sanoa mikä lohduttaa. Oliko Utua jo testaillut? Entä Joppu? Mites muut piinailijat, onko tuntemuksia? Tänään onkin monta ihmistä toimissa, onnea Duffy punktioon ja Katjuzka, Syssy ja Vadelmaunelma siirtoihin! Miten Alina, oletko linjoilla? ON: no ei mitään uutta, verenpaineita seurailen, nyt ilman lääkitystä ovat siinä 130/90 eli siinä rajoilla. Ehkä pitäisi aloittaa se lääkitys, epäilen että Naikkarilla eivät hyväksy noita arvoja vaikka ihan kohtuulliset ovatkin.

Kiitti Toivorikas-72.

Meillä ei lääkeannoksen nostaminen tähän hoitoon auttanut. Lopputuloksena taas sen sama kolme alkiota. :p Vaikka hyvähän se on, että edes jotain saatiin. Tänään lähtee kaksi kyytiin ja yksi menee pakkaseen.

Täältäkin lujasti :hug:ja plastexille! Toi on kyllä niiin väärin ettei pääse edes siihen jännittävimpään vaiheeseen :'(

).( Tänne ei mitään uutta, tissit on taas ihan normaalit vaikka meinas pari päivää sitten kipeytyä. Välillä sellasia hikoiluja mitä yleensä tulee vasta päivää ennen menkkoja. Lieviä jomotuksia on aina välillä mutta enimmäkseen sentään kivutta. Ja nyt tulee ihan sarjassa kuvitteelliset oireet, :ashamed: kohdunkaula hävinny jonnekin kauas vaikka yleensä tunnen sen esim. kun laitan lugeja, no eilen kun tunsin sen niin oli tosi arka..?! No joopa joo, ihan typerää taas, viime hoidossakin kuvittelin sen (pöntöllä istuessa) alhaalla olemisen olevan joku 'merkki' kun joillain muillakin oli ollu ja sit plussannu.. paskat! :LOL: Kai se nyt sillon on alempana kun istuu ja valahtaa ylemmäs/kauemmas kun makaa..

Syssy: kolme on kuitenkin ihan hyvä tulos. Kuitenkin on paljon joille ei tule ollenkaan tai tulee vain yksi, niinkuin meillä kahdessa ekassa hoidossa. Toivottavasti molemmat nyt tarrautuvat tiukasti kiinni!!! Missä olittekaan hoidossa? Mua kiinnostaa itseasiassa kaikkien hoitopaikat, saiskohan tuonne listaan johonkin ympättyä hoitopaikan? Esim. siihen piinislistaan, siitä olis sitten hyvä seurata esim. laitetaanko missään julkisella kahta alkiota?

voimia plastex :hug:

Täällä odotellaan menkkoja alkaviksi minä hetkenä hyvänsä, negaa näyttää testi... :'(
Meillä hoitopaikkana Helsingin VL. Mä aion tänään lohduttaa itseäni shoppailemalla jotakin kivaa ja ostan jotain erittäin epäterveellistä syötävää..

Plastex täältäkin iso :hug: ja voimia!

toivorikas me ollaan Felicitaksessa, jos listaan päivittelet. Ei mikään kiire, kun seuraavaan yritykseenkin on vielä niin pitkä aika.
Eilen jo pohdittiin, että jatketaanko ollenkaan, mutta eiköhän me niistä neljästä pakkasukosta vielä yritetä. Parisuhde on vaan tällä hetkellä tosi kovilla, kun tämä hoitokierros jälkihoitoineen on kestänyt jo niin kauan, ettei sellaista normaalia kanssakäymistä ole ollut aikoihin...

Tsemppistä katjuzkalle tulevaan siirtoon, saalis oli ainakin hyvä.
Syssylle tarrasukkia matkaan mukaan, samoin vadelmaunelmalle!
duffylle kaikkea hyvää punktioon!

Ja teille kaikille muille ihanille palstasisarille oikein ihanaista ja hyvää viikonloppua & jaksuja!
Sannis

Utua: :hug:. Sannis: meillä on myös parisuhde kärsinyt kovasti, erityisesti rassaa seksin määrä, mua kun ei hirveesti nappaa, tiedä sitten johtuuko hormoneista vai siitä että muut asiat siis lähinnä tietty tämä lapsettomuus on niin kokonaisvaltaisesti mielessä. Kyllä meillä pari kertaa viikossa on kanssakäymistä mutta miehelle se ei tunnu riittävän. Jotenkin toivoisin että hän olisi kärsivällisempi eikä hyppisi seinille ja silleen. Muutenkin raskasta niin jatkuva riitely seksin määrästä on niin turhaa. Miten muilla, onko tullut riitaa seksistä?

kiitoksia lohdutuksista. minuutti kerrallaan täällä hengitellään..ahdistaa aikas paljon. kuusi rakkulaa löydettiin, mutta vain yhdessä oli munasolu sisällä. se hedelmöittyi, mutta ei sitten lähtenyt jakautumaan. saatiin tietää juuri junalle lähtiessä. osaako joku sanoa, miksi noita tyhjiä rakkuloita tulee? ja MILLÄ HELVETILLÄ SINNE SAA SOLUN SISÄLLE???

utua: :hug:

Toivorikas Meillä ei luojan kiitos ainakaan vielä oo riitoja seksistä. Tosin minä meillä vonkaan enemmän... :LOL: Saa nähdä mihin tilanne muuttuu ku alkaa lääkitys. Meillä mies on kyl niin hengessä mukana tässä projektissa et luulen sen olevan aika ymmärtäväinen kaiken suhteen. Meillä vielä helpottaa asioihin suhtautumista se, että ystäväpariskunnalle tehtiin IVF muutamia kuukausia sitten ja heidän kokemuksiaan ollaan paljon kyselty.

plastex: meillä oli kanssa viime hoidossa kahdeksan tasakokoista follikelia, joista viidessä oli solu sisällä. Se oli tosi yllätys ja lääkärikin oli ihmeissään. Muakin kiinnostaisi tietää, että mistä tyhjät follit johtuu ja voiko sille tehdä mitään.

Me ollaan miehen kanssa selittämättömiä ja alettiin miettiä, että voiko toi solun puuttuminen olla meidän lapsettomuuden syy. Jos mulla tulee tyyliin vaan muutaman kerran vuodessa luomukierroissa solu munasoluun, niin eihän siinä paljon raskauduta. Ja meillä taustalla yksi tuuluminakin luomusti, joka yleensä johtuu viallisesta munasolusta.

Lääkäri sanoi, että voi olla vaan huonoa tuuria, sen näkee vasta seuraavassa hoidossa. Ja hänen mielestään 5 solua 8 follikkeista meni vielä normaalin solumäärään. Kuitenkin seuraava hoito pelottaa kovasti, jos sieltä ei tulekaan yhtään solua.

Kovasti jaksamista palstex! sanoiko teidän lääkäri mitään tästä asiasta?

Heippa

Ultrassa näkyin n. 10-12 solua.Punktio on maanantaina ja siirto sitten torstaina.
Tänään pistän vielä 150iu puregonia,huomenna pregnyl ja huomenna alkaa kortisoonitabletit 4tbl/pvä 4 päivän ajan ja siten jatketaan 2tbl/pvä raskaustestiin saakka.

Ja jos plussa niin kortisooni jatkuu rv 8 asti.

Olin jotenkin taas pettynyt tuohon määrään.Mutta edelleen lääkäri muistutti että ei tarvitse kuin yhden.

Meillä olis possurokote 3.2 mutta lääkäri sanoi ettei mun kannata ottaa sitä nyt koska mulla on tuo kortisooni päällä.

Onneksi sitten 2 viikon päästä pääsee verkikoeeseen.
Pelottaa ihan hitosti jos tästä ei tulosta tule :'(

Hoidossa ollaan Felicitaksessa,tykkään paikasta tosi paljon.

Hello!

Jaksuja Utua ja Plastex :hug: koitetaan jaksaa luottaa parempaan huomiseen vaikka usko parempaan on niin koetuksella tässä itsekullakin...

Kävin tänään ultrassa ja oikealla yksi 11mm folli oli eli JEE mun elimistö on vihdoin palautunut eka IVFstä...limis oli 8,1 ja sanoivat että su alkaa tikuttaa ovista ja jospa se plussa sitten pärähtäs viimestään ti-ke tikkuun niin ens pe päästäs siirtoon...mut helpottavaa oli päästä taas yhden portaan yli kunnialla ja matka kohti pienokaista jatkukoon :heart:

Ens viikolla onkin monella jo jännät paikat testien suhteen joten toivottavasti alkaa plussia ropiseen urakalla =)

Mä olen hoidossa Oyssissa jos toivorikas haluaa sen päivittää....Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tosi pikainen viesti, ennen töihin lähtöä...

Kävin ultrassa, jonka mukaan kohdun limakalvo näyttää hyvältä ja molemmilta puolilta olis tulossa n. 10 follikkelia. Ihan tyytyväinen olen siis tulokseen. Toivottavasti mahdollisimman monessa on myös solu sisällä! Punktio on ens keskiviikkona 27.1. ja siirto sitten perjantaina 29.1. Yritän ehtiä myöhemmin illalla paremmalla ajalla kertomaan kaikesta sähellyksestä Naikkarilla...

tytti-82, me ollaan kans selittämättömiä ja sama aatos mulla on, että jospa siellä on harvoin vain munasolu sisällä. insseissähän sitä ei nähnyt ja nyt toinen koeputki. edellisessä punktiossa rakkulamäärä oli vaan vielä pienempi ja samoin solumäärä. silloin sitä ei vielä osannut ajatella.

punktiolääkäri ei ole tuttu eikä kommentoinut syytä. käytiin punktiossa yliopistosairaalassa ja muutoin ollaan käyty omassa keskussairaalassa. nyt soittopyyntö vetämässä omalle lääkärille. josko se osaisi kertoa viisaita. punktiolääkäri puhui jostain uudesta hoidosta, jossa voitaisiin normaalien pistosten lisäksi androgeenillä lisätä munasolujen määrää. tarkempaa tietoa ei vielä antanut. lisäksi rupesi puhumaan lahjamuniksista.....

Voihan kökkö sentään!
Ikävintä hoidon vaiheissa on, jos kaiken rääkin jälkeen ei pääse jännäämään ja testailemaan. Plastexille jaksuja kovasti paljon!
Toiveikkuus ei auttanut VIELÄ hoidosta negan saaneita, mutta vuotta on jäljellä, ei vaivuta epätoivoon!
Aika paljon on tapahtumaa ja ihanaa, kun ketju on niin aktiivinen. Tosin nyt kun itse vain odottelee, lukee kyllä, mutta kommentointi jää vähemmälle.Toiveikkaana ollaan, jälleen kerran ja ihan jänskättää jo ensi kuu piikkeineen.
Napanderia on huikkailtu melko harvoin, yleensä illanistujaisissa. Ehkä kerran kuussa. Määrät kohtuullistuneet kovasti sinkkuvuosien tasosta. Ja seksistä..onhan niitä aikoja, jolloin ei nappaa, ei niin yhtään. Haluaisi vaan olla ja märehtiä omia ikäviä ajatuksiaan. Sitten on taas niitä aikoja, jolloin pilke silmäkulmassa on jatkuva. Liekö sitten ne puhutut hormonit vai mitä, mutta toistaiseksi meillä mennyt vitsin piikkiin. Ei ole tarvinnut ovia paukutella.
Pirteitä puhalluksia perjantaisiivoukseen ja sitten hemmottelutuokio ansaitusti! Lepoa, ihanat naiset!
Isis

Utua ja Plastex: Voimia :hug:

Toivorikas-72: Meillä kanssa mies on paljon innokkaampi seksin suhteen. Minua masentaa ja vaivaa tämä lapsettomuus niin täyspäiväsesti että ei hirveesti nappaa, pari kertaa viikossa saa riittää. Muutenkin pinna kokoajan kireellä ja tulee tiuskittu turhistakin jutuista.

).( Ultrassa vasemmalla oli 8 ja oikealla n.10 munarakkulaa. Vasemmalla puolella olivat vain kovin erikokoisia kaikki, oikealla tasakokoisia... Punktio tiistaina 26.1 ja siirto todenäköisesti torstaina. Tänään ja huomenna vielä puregonia piikittelen ja sunnuntaina pregnyl. Tänään oli vaan eri lääkäri ku yleensä, koska "oma" lääkäri oli poissa ja ei ilmeisesti ole tiistainakaan koska tuo lääkäri sanoi tekevänsä punktion. Olisi ollut mukavampi kun olisi ollut tuttu lääkäri tekemässä punktion, mutta ei voi mitään.

Hanuu: Eipä nyt osukaan meidän punktio samalle päivälle. Malttamattomana jo odottelen että mitä sähellystä teillä oli tänään naikkarilla, toisilla oli ainakin ajat kovasti myöhässä, me päästiin kyllä melkein ajallaan sisään huoneeseen...

Millaisia lääkeyhdistelmiä teillä on ollut käytössä hoidoissa?

Mulla oli viimeksi Gonal-F ja koska silloin tuli aika huonolaatuisa muniksia, niin haluaisin ehdottaa lääkärille, että kokeiltaisiin jotain muuta. Millaisilla yhdistelmillä olette saaneet hyviä alkioita? Miten esim puregon+menopur on toiminut tai jokin muu yhdistelmä?

Olisi kiva vähän itsekin tietää näistä, kun lääkärille otan asian puheeksi. Tsempit kaikille vielä!

Yhteistyössä