Kympin hoidot

Tytti, jaksamista! Matka on niiiiiiin pitkä :'(

leiska, niin ikävää kuin se on niin sun pitää noita hormoneja käyttää, vaikka ongelma miehessä onkin... Kai se periaatteessa ois mahdollista punktioida vain se yksi luonnollisesti kasvava munasolu, mutta koska on niin monimutkainen (kallis) toimenpide, ei ole järkeä. Eli lääkkeillä tosiaan kasvatetaan sitten useampi munasolu kerralla.

Mulla kaksi kyytiläistä matkassa, testipäivä on 2.2. Tosin en ole aiemminkaan testipäivään asti päässyt, menkat tulevat ajallaan... Nyt olen jotenkin henkisesti ihan väsynyt....

Jaksamista kaikille!!!
 
Anteeksi oma napa ensin:
Tänään oli siirto, eli yksi valioalkio siirrettiin ja testipäivä sama kuin Inialla tuo 2.2. Saa nähdä miten tämä 3. PAS onnistuu... täytyy tietysti toivoa että kolmas kerta toden sanoo.

Inia: Kiva piinailla samaa tahtia! Tarrasukkia kovasti sinullekin! Yritähän lepäillä ja kuunnella kroppaasi. Mitenköhän Paijulla meni siirto?

Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta! Tosi asia on että onnistumistodennäköisyys tässä iässä (43 v) on noin 10 % luokkaa, mutta toisaalta tässä lohduttaa se että onnistui meille tuo esikoistyttökin 1. IVF:n 2. PASista, samalla todennäköisyydellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
En muista oonko kysynu aikasemmin asiaa, ainaki oon aikonu: onko teillä muilla pistosten aikana kuukautismaisia kipuja? Siis kun munasarjat ja rakkulat kasvaa? Mulla välillä juilii kohdun seutuvilla ja taas tänään unohdin kysyä gyneltä onko se normaalia :/
Mulla tuntui vaan pientä painetta, mutta tokihan siellä voi olla vaikka mitä tuntemuksia.

 
tytti82
Ikävä kuulla, ettei onnistanut :hug:

shenda81
En muista tarkemmin taustaasi, mutta uteliaana kyselen... Miksi lääkäri piti sun kohdalla ehdottomana viikon saikkua? Eikö yleensä tule vain se 3 päivää?

Kaikille piinailijoille, siirtoa odottaville sekä punktioon meneville todella paljon onnea matkaan ja jaksamista! :)

Ja uusille tervetuloa!

Arvatkaapa, olenko taas kehittänyt uuden huolen aiheen..? Kyllä vain :LOL: Nyt huolehdin (todennäköisesti turhaan), että munasolut pääsisivät karkuun jo ennen punktiota. Asia tuli mieleen, kun tänään tuli ihan selvää ovulaatiolimaa. Mites teillä muilla, onko ivf-hoitojen aikana tullut normaaleja ovulaatio-oireita ja missä vaiheessa? Entäs, miten monta suihkausta ootte saaneet Synarela pullosta? Mulla kun on jo se 60 raja ylitetty ajat sitten, mutta pullosta vaikuttais edelleen tulevan lääkettä. En ole siis vielä vaihtanut pulloa. Nyt mietin, että tuleeko sieltä sittenkään enää riittävästi..? Miten pitkään muut on pärjänny sillä 60 annoksen pullolla? Tiedän, että mieli rauhoittuu taas perjantain ultrassa, mutta näin odotellessa ajatukset lähtee omille teilleen... Viime yönä töissä oli muutamaan otteeseen melko voimakkaitakin vihlaisuja oikealla puolella ja tänään on jo ihan selvästi tuntunut painetta alavatsalla ja hieman aristanut ja turvottanutkin. Saapa nähdä, minkä huolenaiheen seuraavaksi kehitän, todennäköisesti jotakin punktioon liittyvää, kun on alkanut jo vähän jännittää sekin. Muiden kertomuksia lukiessani olen miettinyt, mitähän mahdan hourailla toimenpiteen aikana :LOL:
 
Hanuu Mulla alkoi tuntua alakerrassa valumista jo samana iltana kun iskin ekat piikit :kieh: Ja ainakin solujen kypsyttämiseen vaaditaan se pregnyl, ei kai ne ainakaan sitä ennen vois irtoillakaan.. sikshän se onkin melko tarkkaa sen kellonajan kans.

Oon ottanu vaan yhden ylimääräsen annoksen synarelasta, kun muuten ois vaan sen takia pitäny ostaa uus pullo, mutta eikös niissä yleensä ihan reilusti ylimäärästäkin oo.. menikö se jotenkin niin ettei ne annokset oo enää sitten takuuvarmasti täydellisiä..?
 
Hanuu
Ei hajuakaan..sanoi vaan että koko viikon saat sitten sairaslomaa...olin vaan että aha.
Tänään yksi työkaveri näki mun mahan kun vaihdoin pukuhuoneessa työvaatteet ylle...hän oli ihan kauhuissaan kun mulla on navan seutu täynnä mustelmia...ei siis tiedä tätä ns alkuperäistä syytä.
 
risupesä
Eli toi limajuttu on siis ehkä ihan normaalia ;) Kokeilin tänään ihan ilmaan suihkasta sitä Sybarelaa ja näytti siltä, että tuli ihan tasainen ja kunnon annos. Lääkärikin muistaakseni totesi, että voisin pärjätä sillä yhdellä pullolla koko ajan. Taidan kuitenkin ottaa aamulla uuden käyttöön ihan varmuuden vuoksi... Ja yritän olla keksimättä enempää mahdollista draamaa tähän projektiin :D

shenda81
Mulla on onneks muutenkin 4 vapaapäivää punktioviikolla (pyysin tarkoituksella, kun en tiennyt, onko saikku palkallista vai palkatonta) eli saa ottaa sit vähän kevyemmin sen viikon. Onneks tosta Gonal-f:stä ei oo tullu mitään mustelmia ainakaan mulle.

Pitäis varmaan mennä nukkumaan niin vois ehkä tulla se perjantaikin nopeammin... Rytmit vaan taas ihan sekaisin, kun heräsin iltayövuoron jäljiltä klo 15.30.
 
kiitos tiedoista naiset, vaikkei vastaukset olleetkaan sellaisia mitä olisin halunnut kuulla ;)
minulla on varmaan hieman epänormaali tilanne lapsettomuushoidoissa, sillä tämä on minun haave neljännestä, mutta meidän ainoasta yhteisestä.
Tunteet risteilee miten sattuu, toisaalta jo olemassaolevat lapset ovat voimavarani, eikä anna mahdollisuutta kovin suureen epätoivoon, mutta toisaalta muistuttavat joka hetki myös siintä kuinka yksinkertaista raskaaksi tuleminen on voinut olla, ei ole tarvinnut miettiä piikkejä ja ampulleja, saatikka miten paljon tarvitsee rahaa yrittäessään toteuttaa tuota haavetta. välillä tunnen elämän niin epäreiluksi ja haluaisin oikein rypeä siinä tunteessa ja sitten muistan miten paljon elämä on minulle jo antanut, että kuinka paljon vaadin ennenkuin olen tyytyväinen.
juups, sekavaa on!
mut eihän se mitään kyllä anna jollei uskalla edes yrittää
piikit, ampullit ymv. kyllä handlaan, ne ovat ammattini, joten en niitä jännitä, surettaa vaan että joudun niitä käyttämään.
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************20.1.2010.***********


[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa............Punktio..Siirto

Alina79.................2.ICSI...................lyhyt................15.1....18.1.
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................18.1....20.1.
plastex................2.IVF......................lyhyt................19.1.
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt................20.1.....22.1.
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS........lääkkeellinen...............22.1.
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt................22.1....25.1.
syssy...................2.ICSI....................lyhyt.................vko 3
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................25.1.
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
fiia 69..................2. IVF......................pitkä................vko 4
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
Nonna78............1. IVF......................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................8.2.
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
nehla....................2. IVF....................lyhyt..................vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lääkkeetön.......vko 7
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä................vko 7-8
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS...............................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................lyhyt.................vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä.................vko 10
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä.................vko 10
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen......Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF..............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä..................Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pitkä.................
tytti-82.......................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki.........alk.määrä...........PP.............testipv

Utua81................. :heart::heart:..............13..............21.1.
Joppu.........................:heart: ..............8....................
Risupesä................:heart::heart: ..............6.............vko 4
Cateye...................:heart::heart: ..............5...............29.1.
Myyrä-2.....................:heart: ..............5...................
onni ja toivo..........:heart::heart:...............5...................
Inia....................... :heart::heart:...............1...............2.2.
SaaraX.......................:heart:...............1...............2.2.
Paiju............................ :heart: ............1...............2.2.
Willow.........................:heart:..............0...............1.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp
 
SaaraX: sulle kans voimia piinailuun sekä vauvaliimaa ihan purkeittain! Hanuu: minä pärjäsin yhdellä synarela pullolla koko hoidon, se kyllä loppui juuri kun sumuttelut päättyivät. Willow: mulla ainakin oli kipuja pistoshoidon aikana, viimeiset muutama päivä oli jo aika tuskaa, mullahan follikkeleita oli parikymmentä.
).( joo, kävin työterveyslekurilla pyytämässä sitä verenpainelääkereseptiä ja kun näytin mun mittaustuloksia ja kysyin että voiko se lääke (siis vanha lääkkeeni mitä mulla oli jäljellä ) vaikuttaa niin nopeasti kun lauantaina ne aloitin, niin se sano että ei voi ja että ei suostu määräämään mulle sitä raskausverenpainelääkettäkään ennenkuin arvot sitä edellyttävät. Siis mulla on ollu alapaineita jopa alle 80, ei pitkään aikaan ole ollut näin hyviä. Puhuttiin siitä että ehkä johtuu siitä, että kun pääsin unettomuus - nukahtamislääkekierteestä irti niin paineet laskivat sen myötä. Hemmetin hyvä niin. Lääkäri ihmetteli myös mikseivät voineet siellä naikkarilla määrätä sitä lääkettä, sanoi ettei ole mikään asiantuntija raskaudenaikaisesta lääkityksestä. Hän myös SUURESTI ihmetteli miten siellä voitiin tuomita mulle ei siirtoa YHDEN VERENPAINEMITTAUKSEN PERUSTEELLA. Tulimme molemmat siihen tulokseen että varmaan siellä on niin kovin ruuhkaa että olivat hyvin tyytyväisiä kun saivat mut työnnettyä johonkin hamaan tulevaisuuteen. Mun mies on ihan hiilenä, sanoi että ne vaan pelaa aikaa että voivat sitten evätä hoitoja iän tai muun perusteella meiltä. Aiomme kyllä pitää puolemme ja saada ne hoidot, jotka meille kuuluu, kele. Uskon ja toivon että ensi kuussa pääsemme sitten PASsiin jos ja kun ovulaatio on paikallaan.
 
leiska: Meillä samanlainen tilanne, minulla on jo edellisestä liitosta kolme kouluikäistä lasta ja nyt sitten hoitojen avulla toivotaan ensimmäistä yhteistä ja samalla alallakin taidetaan olla. Ja muutenkin on samanlaisia tuntemuksia että pitäisi toisaalta olla tyytyväinen kun on jo lapsia, mutta silti niin kovasti nykyisen mieheni kanssa toivoisimme yhteistä lasta. Silti voin kuvitella monen kokonaan lapsettoman tuntemukset siitä että mitä toikin täällä valittaa kun sillä kuitenkin on jo lapsia. Tuntuu ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään kun edelliset lapset ovat saaneet alkunsa niin helposti. Mutta samassa tilanteessa tässä kuitenkin ollaan muiden kanssa, hoitoihin menossa ja samanlaiset kysymykset mielessä, kun koko tämä juttu on niin uutta. Ja täällä sentäs tuntuu olevan ihanan kannustava ilmapiiri muita kohtaan, kiitos kaikille siitä. :)

Olen tänään menossa zoladex-(jarru)kapselin laittoon (kp21) ja siitä sitten kait virallisesti tämä ensimmäinen hoito alkaa. Toivottavasti alkaa pikkuhiljaa aikataulutkin selviämään.
 
Olen jo testannut puhtaan negan tänään herkällä testillä, joten se taas siitä.. No tähän on jo tottunut ja turtunut, ainut hyvä puoli näissä pitkään jatkuneissa hoidoissa. Meillä on vielä 6 alkiota pakkasessa kolmessa oljessa, mutta toivo ei ole kyllä kauhean korkealla niiden suhteen, vaikka alkiot ovat olleet ihan hyvänlaatuisia.
Tsemppiä piinailijoille! :)
 
Pahoittelut Utua ja Tytti! Koittakaa jaksaa.. :hug:
Hanuu: Iteki mietin just uusia kauhuskenaarioita. Eka pelko on että rakkulat ei lähe kasvamaan tai ne on kaikki kystia mitä seuraavassa ultrassa näkyy.
Miten muilla? Onko tuntemuksia hormonipistoksista? Mie pistin tänään Puregonin ja heti kohtu tuntuu ja masussa on tuntemuksia. Voiko ne vaikittaa näin pian?
Eka ultra siis takana ja eka pistoskin laitettu. Seuraava huomenna 150 yksikköä.. Lääkäri oli tehokas, mittasi ultratessa kohdun limakalvon, vilautti ruudulla munasarjoja ja sanoi vaan että "Hyvä, munarakkuloita on molemmissa munasarjoissa, hoitaja kertoo lisää. Nähdään ehkä tiistaina tai sitten tulee joku toinen lääkäri. "Kuinka teillä muilla? Laskettinko rakkuloita julkisella?

Tsemppiä kaikille ja rauhaa hoitoihin, maltttia piinailijoiden päiviin!
:flower:
 
mansikkainen79:[/b]et arvaakkaan miten mukava oli lukea, en sittenkään ole ainut kummajainen joka näillä hoidoilla koettaa saada neljättä lastaan :)
kun saimme tiedon että icsi on ainut mahdollisuutemme, juttelin erään kanssa joka on itse saanut ainokaisensa samalla hoidolla, hän tyrmäsi kohdallani koko hoidon vedoten että minullahan on jo kolme. en osaa sanoin kuvailla miten pahalta se tuntui, toki olen onnellinen lapsistani, mutta uskon että toive vauvasta on aina yhtä suuri oli se sitten ensimmäinen tai vaikkapa viides...ja miehellenihän tämä olisi se ensimmäinen, vietäisiinkö häneltä se mahdollisuus saada oma lapsi, koska minä olen jo meille lapsia tarpeeksi "tehnyt"?
 
tytti ja utua iso :hug: teille molemmille! Kaikki meistä taitavat tietää tunteen paremmin kuin hyvin :(

leiska ja mansikkainen eihän sillä taida olla väliä, onko niitä lapsia entuudestaan vai ei ja miten ovat alkunsa saaneet, jos ja kun hoitojen avulla uutta raskautta joutuu yrittämään. Veikkaan, ettei hoitoja ole helppo aloittaa, kun tulevasta ei ole tietoa ja aikaisemmin onkin onnistunut. Tsemppiä teille kovasti ja toivotaan, että hoito auttaa ja tuo toivotun tuloksen.

).( Lääkkeet alkavat jo auttamaan, joten eiköhän tästä tulehduksesta selvitä hengissä. Maanantaina illalla oli todella kovat kivut ja siteeseen tuli sellainen peukalon pään kokoinen isohko ruskea möntti. Siinä näytti olevan verisuonia etc. joten oma veikkaukseni on, että sikiöpussi istukan kera olisi vihdoin ja viimein tullut ulos. Vuotokin on sen myötä loppunut lähes kokonaan eli parempaan ollaan menossa. 27. pvä sitten vielä uusi verikoe, joka toivottavasti on jo miinuksella.

Tsemppistä piinailijoille ja tuleville punkitiolle & siirroille! Willow - pidän peukut pystyssä, että kaikki kolme selviytyvät!

Sannis
 
Nyt pidetään kaikille piinailijoille tiukasti peukut pystyssä!!! Itse odottelen tänään tai huomenna menkkoja alkaviksi, että pääsen soittamaan naikkarille ja sopimaan hoitoajoista. Kokeilin ensimmäistä kertaa myös vyöhyketerapiaa ja kyllä se vähintään rentoutti :) Nyt vaan pitäis malttaa odottaa, että pääsee tositoimiin ja sumuttelemaan....
 
Utua :hug: ja toivorikas ja sanasa, jostain ihmeestä nyt taas kerran sinnikkyyttä teille!!

Eilen saimme mekin kyytiläisen, yhdeksänsoluisen yrittäjän. Toinen tuupertui sulatuksessa. Oli jotenkin mukava tunnelma ja mieskin ihan innoissaan kun tuli mukaan katsomaan. Nyt jotenkin alavatsa aristaa, viimeksi ei ollut tällaista. Hmm.
SaaraX ja Inia samoissa mennään! Hattutemppu? (ja mielellään sillai ettei toisille tule 2 ja toisille 0..)

Leiska ja mansikkainen, reippaasti vaan lisää lapsia kaipaamaan. Veikkaisin, että jos yhdekin saisin niin varmasti haluaisi toisenkin jne jne. ja samalla lailla harmittaisi (en toki tiedä..) Me taidetaan kaikki olla ihan riittävän outolintuja tämän hormonikoneiston keskellä ettei tarvitse ruveta lapsiluvun mukaan jaottelemaan :)
 
Dodi.. 1 sieltä sitten vaan oli lähtenyt hedelmöittymään ja ei täysin priimatyyppi ollut, mutta tunti sitten se tuonne siirrettiin! Testipäivä 1.2., joka on henkilökohtaisesti pahamainen päivämäärä, joten hirvittää jo valmiiksi. Kiitos kaikille tsemppaajille. Ja tsempit myös kaikille täältä! Siirtokaan ei tuntunut pahalta ollenkaan ja odotushuoneessa juttelin pariskunnan kanssa, joka oli myös maanantaina punktiossa samaan aikaan. :)
 
Tytti, Utua ja Toivorikas, tsemppiä! :hug: Tuntuu, ettei oikein löydä sanoja näihin kohtalotovereiden pettymyksiin - tiedätte kuitenkin, että moni meistä on kokenut saman, joten hengessä mukana täysillä!
Omaa napaa sen verran, ettei edelleenkään mitään oireita. Välillä ollut jotain ihan pientä nipistelyä mahassa ja rinnat on arat, mutta ainakin tuo jälkimmäinen johtuu Lugeista. Miten te muut, joilla siirto jo ollut - onko mitään tuntemuksia? Mie en enää edes huomaa olleeni missään siirrossa. Testipäivä mulla on 29.1. ellei sit menkat tule jo ennen sitä. Huomenna meen urheilemaan ekaa kertaa siirron jälkeen. Jos alkio on kiinnittynyt, niin se on tapahtunut jo - ja ainakin mulle lääkäri sanoi, että sen jälkeen voi huoletta liikkua.
 
Tänne tuli yhtäkkiä niin paljon juttuja ettei hämeen hiras oikein pysy perässä :p . Joka tapauksessa Paijulle ja Willowille tsemppiä ja tarra-arkkeja ja liimapurkkeja ja kaikkee sellaista mikä vaan auttaa!! Se hattutemppu olis aika messevä homma! Sannis: kiva kuulla että alkaa helpottamaan. Mandalay: kyllä meillä ainakin on aina laskettu rakkulat, Felicitaksessa ne määrät ja koot oikein laitettiin koneelle ja tulostettiin, naikkarilla ei ole ihan niin edistynyttä :LOL:
 

Yhteistyössä