Kympin hoidot

Nyt on kaksi kyytiläistä mukana.
Yhtään Top-alkiota ei tullut, mutta toisaalta en edes usko mihinkään top-luokituksiin: Huonoillakin luokituksilla on tullut jopa identtisiä.
Limakalvo saatiin viimetipassa hyväksi lääkkeillä, joita syön nyt sitten yhtä pitkään kuin käytän lugejakin.

Onko kellään ollut rakeisuutta munasoluissa? Munasolut olivat nimittäin olleet kaikki rakeisia. Lääkärin mukaan sillä ei pitäisi olla suurta vaikutusta, mutta mietityttää silti. Saattoi johtua kuulemma lääkkeistä. Lääkkeet olivat samat (Puregon, Orgalutran) kuin ensimmäisessä hoidossa, annokset vain isommat - ja ensimmäisessä hoidossa munasolut olivat kaikki ihan hyviä.

Saas nähdä tuleeko tästäkään hoidosta yhtään mitään. Kovin toiveikas en jaksa olla. Taisi lääkärikin huomata, koska halasi(!) minua.

Testipäivä on 3.2.

Punktiokuulumisia!

tytille, utualla ja plastexille ensiksi :hug:

Eli 13 munasolua saatiin saaliiksi! Olin ihan hämmästynyt, miten niinkin paljon tuli, ku ultrissa näky niitä isompia rakkuloita niin vähän ja vieläpä hitaanlaisesti kasvo. Saas nähdä onko siinä sitten raakoja minkä verran. Nyt sitten jännätään hedelmöittyykö ykskään, toivottavasti. Mieheltä kuulemma ihan jees tavaraa löyty biopsiassa, liikkuvuus ei ollu kauheen hyvä, mutta toivotaan että joku kaveri onnistus pariutumaan jonkun minun munasolun kanssa :)
Punktio meni kokonaisuudessaan hyvin, toiselta puolelta kerättäessä sattu aika paljon, mutta kivun kyllä kesti.

muoks. ai niin, me ollaan hoidoissa Oulun Väestöliitolla :)

APUA!! Kädet täristen kirjoitan tätä.. tein äsken r-testin, kun menkkoja ei ole kuulunut... ja tikkuun ilmestyi aivan hailakka viiva! Virtsa ei ehtinyt olla rakossa kuin jotain puoli tuntia.. Pitää ehkä käydä ostamassa lisää testejä, kun en oikein jaksa uskoa että tää nyt oikeasti olisi onnistunut.

utua :heart: toivoa on siis sittenkin!! bd

tytti, mulla oli ekassa hoidossa menopur josta ei yhtään hyvää alkioo (9), sentään siirtoon päästiin muttei mitään pakkaseen. Toisessa oli pergoveris+gonal ja 4 huippualkioo ja 2 heikompaa. Varmaankin melko yksilöllistä mikä toimii kelläkin parhaiten, ja selviää vaan kokeilemalla..:/ ja liekö sekin sattumaa minkälaisia soluja siihen satsiin kehittyyn.

Ensiksi Plastex :hug:
Utualle onnittelut :) :heart:
Piinailijoille tsemppiä ja tarrasukkia!

Minulle saa päivittää hoitopaikaksi Oysin, eli Ansku, ollaan samalla viikolla samassa paikassa punktiossa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Neuvoja kaivataan.. lopetin siis luget jo tiistaina. Mutta mun käsittääkseni olisin saanut lopettaa niiden käytön muutenkin kun PAS on tehty luonnollisen kiertoon. Klinikka on tietty mennyt jo kiinni, pitäisköhän varmistaa Naikkarilta?
Mulla on ollut kemiallinen raskaus ekasta tuoresiirrosta, joten ei tässä nyt vielä viitsi iloita..

Valitettavasti en osaa vastata utua sinun kysymykseen, kun itsellänikin vasta eka pas tulossa...mutta haluaisin sinulta kysyä että kuinka pian ovisplussan jälkeen sinulla siirettiin alkiot ja oliko ne mitä luokkaa ja moniko solusia? Otettiinko ne paljon ennen siirtoa sulamaan?

Varmasti epäonnistumisten jälkeen tämä "iloitseminen" on aika varovaista, mutta yritetään elää päivä kerrallaan ja olla onnellisia joka saavutuksesta ja laittaa pelot taka-alalle...(juuh, varmasti helppoa)

Utua: Jeeeeeeee! Tosi mahtavaa, nyt vaan liimaa. Sano vaan koska voin korkkauttaa sulla tuon plussapinon!!! Syssy: onnittelut kahdesta kyytiläisestä ja paljon vauvaliimaa! Duffy: hieno punktiotulos! Toivotaan myös monia hyviä alkioita.

Tähtisilmä: pakastetun alkion siirrossa alkion ikä määrää siirtoajankohdan. Eli meillä alkiot ovat 3 päivän ikäisinä pakastettu, joten siirto on ovisplussasta 4. päivänä. Kolmen päivän ikäisinä alkiot ovat 8-soluisia (jos jakaantuvat normaalisti). Useimmiten alkiot käsittääkseni pakastetaan 2 päivän ikäisinä, jolloin ne ovat 4-soluisia ja siirto tapahtuu 3. päivänä ovisplussasta. Eroja saattaa olla klinikoiden välillä..
No niin tulihan taas kirjoitettua, että sai jotain muuta ajateltavaa..

Onnittelut utualle. :)

Tosta seksiasiasta, meillä on ollut tosi aktiivinen seksielämä, tosin nythän nämä hoidot vasta alkaakin. Saa sitten nähdä miten vaikuttavat, mutta normaalisti minä taidan olla se innokkaampi osapuoli jolle sopii peittojen heiluttelu päivittäin, tosin ei mieskään sitä pahaksi pistä.

Onko teille muille määrätty kaikille siis kahta eri lääkettä munisten kasvatteluun kun minulle on määrätty ainoastaan puregonia kolme tollasta 600iu ampullia. Mitään määriä ei ole vielä sanottu paljonko siis kerralla pistetään, mutta onko tollanen määrä siis ihan normaali?

Niin ja hoidossa me ollaan phks kautta felicitaksella.

Utua PALJON ONNEA plussasta!!!

Plastex, koitahan jaksaa ja selvitä pettymyksestä!! Meillä oli nimittäin käydä samoin...tosiaan 7 oli hedelmöittyny ja tänä aamuna yksi ainut! enää hengissä..eikä se siirtoon mennessä ollut kasvanut 2-soluisesta ettenpäin, eli aika turhalta tuntui koko homma. Itkettää niin pirusti, ei tuohon kai paljon toivoa voi laittaa. Mutta ymmärrän kyllä että vielä paljon pahemmalta tuntuu kun ei mitään siirrettävää.

Ekassa hoidossahan 16 hedelmöitty ja siirtoaamuna 1 ainut rupuinen hengissä. Alan vähän epäillä onko ne edes ollut enää hengissä...

Tytti, meilläkin olut gonal-f nyt molemmissa icsi-hoidoissa..ja ehdotin tänään siirron jälkeen ,että voitaisko kokeilla jollain muulla lääkkeellä niin ei edes miettinyt et siinä olis vika ja et kantsis kokeilla. Kuitenkin epäilivät että solupuolelta vika löytyy. Itseasiassa heitti ilmoille lahjasolumahdollisuuden ja halvempana vaihtoehtona kokeiltais luovutettua spermaa..vaikka oma sperma on ihan käypää.

EI KAI NYT IHAN OIKEESTI kahden hoidon jälkeen sellaisesta vielä puhuta??? Onko muilla kokemusta???Eikö ensin voisi yrittää jollain toisella lääkkeellä tms...Kertokaa rakkaat kanssasisaret kokemuksianne! Paskaakin paskempi päivä jona kyyneleitä tuki vuodatettua :ashamed:

katjuzka ja muutkin saaliisiin pettyneet :hug:

Ehdottomasti kannattaa kokeilla ensin erilaisia lääkeitä, monellehan lh-pitoiset (menopur, pergoveris) voi tuoda apua siihen laatu-ongelmaan. Kummallista tosiaan jos aletaan puhua lahjasoluista kokeilematta eri lääkkeitä :eek:

risupesä tuo antaa toivoa...ihmettelen kyllä suuresti miksi lääkäri ei edes antanut sitä mahdollisuutta että lääkkeen vaihdolla olisi merkitystä. näin minäkin ajattelin..varsinkin kun luteaalivaihe on mulla lyhyt ja jossain inssissä syksyllä käytettiin sen takia menopuria että vaikuttais positiivisesti kohdun limakalvoon.

minut voi kaikesta huolimatta lisätä piinailijoihin..eli tänäänkö sit pp0? pakkohan tämäkin kerta kuitenkin on katsoa loppuun saakka :'(

utua81 OnneaOnnea ja rutistuksia ja haleja
katjuzka Jaksuja sinne :hug:

meillä kävi viime hoidossa niin että saaliina oli 17 munasolua joissa 9 olis solu.Loppujen lopuksi saatiin vaan 4kpl.

Silloin oli menopur,orgalutran,pregnyl ja luget.
Nyt on lääkecogtailina Puregon,synalera,pregnyl,kortisooni ja luget.

Meillä pidettiin tarkoituksella tuo lääkemäärä tuossa 100iu:ssa ettei rakkuloita liikaa kasva ja tule esim. hyperiä.

Mä taas mietin että olisin valmis kokeilemaan myös luovutettuja soluja mutta lääkäri sanoi ettei vielä ainakaan siihen lähdetä.

Ja kaikilla on kiertoja jolloin tulee myös tyhjiä alkioita.

Hei kokeneemmat piikittäjät, apua!!

:/ Eka pistos laitettu... Ei se niin kamalaa ollut kuin olis voinut kuvitella... mutta onnistuin sitten kämmäämään senkin osittain. Kun otin neulan ulos tuli sieltä jonkin verran vielä ainetta pihalle. Vaikka olin painanut loppuun asti. Oliko mulla läskit niin pinkeenä että siks ainetta tuli ulos neulan poisoton jälkeen vai miks sitä tuli vieä ulos?

Nyt jäi kamala stressi, että olisiko sitä pitänyt laittaa vielä lisää että menis varmaan oikea annos? Mun annos kun on muutenkin pieni, 150 yksikköö per kolme pv ja sit annoskoko laskee 100:seen. Niin nyt on pelko perseessä et lähteekö ne nyt sitte kasvamaan tarpeeks? Ja voidaanko sitä annosta sit ekan ultran jälkeen vielä nostaa jos munikset ei oo tarpeeks kasvaneet?

Apuva... :headwall:

Annabell, noin on käyny mullakin että pisaroita puskee ulos mutta hyvin on kasvanu :) Etenkin sellasissa ampullilääkkeissä luulis olevan aina vähän ylimäärästäkin, kun jäähän siihen ruiskun päähän pienet "jämät" kuitenkin ja joskus oon onnistunu sitä jopa vähän ruiskaseen ulos neulasta ennen pistoo.

utua81
Varovaiset onnittelut, toivottavasti tulos varmistuu lähipäivinä =)

Duffy
Hyvä, että oot saanu iloisen yllätyksen saaliin suhteen!

syssy
Pidetään yllä toiveita siitä, että kyytiläiset nappaavat kiinni :)

Halauksia pettymyksiä kohdanneille :hug:

Linnia
Vai päätit sinä (tai oikeastaan sun munasarjat) kiilata päivän mua edelle punktion suhteen ;) Mulla tais tosin olla ultra-aika sen verran myöhemmin, etten ehkä vaan enää mahtunut tiistaille, vaikka kyllä ne vakuutteli tekevän päätöksen pelkästään follikkelien koon perusteella, kun asiasta kysäisin :LOL: Aika sama määrä meillä oli rakkuloita kuitenkin. Mulla oli kuulemma muut tasakokoisia, mutta yksi vähän isompi. Olin myös pettynyt siitä, että oli ihan vieras lääkäri. Jotenkin ei löytynyt yhteistä säveltä. Onneksi oli tuttu ja pätevä hoitaja opiskelijan lisäksi!

).( Jatkoa päivän kiireiseen viestiin. Naikkarilla oli siis taas kunnon perjantaikaaos päällä, kun sinne astelin. Odotushuone täynnä ihmisiä, osalla hermot jo kovinkin kireinä. Itse olin varautunut lähemmäs tunnin myöhästymiseen, joten reilun puolen tunnin viivästys tuntui jo melkein erävoitolta :LOL: Astelin huoneeseen ja kaikki pahoittelivat kiirettä. Mietin, että olisiko pitänyt avata housut valmiiksi jo odotushuoneessa, niin olis säästynyt edes vähän aikaa ja taisinpa sen sanoa myös hoitajalle :LOL: No yllätys yllätys, eihän se ultralaite tänäänkään toiminut kunnolla. Siinä taas pötköttelin ja odottelin koneen latautumista. Naureskelin, että ainakin kerrankin sain olla ihan ajan kanssa lääkärin vastaanotolla. Päästiin kuitenkin alkuun ultraamisessa, mutta sitten kone sanoi itsensä kokonaan irti. No ei muuta kuin housut takaisin jalkaan ja käytävälle lääkärin ja hoitajien kanssa jonottamaan toiseen vapautuvaan huoneeseen. Siellä sitten vaan vauhdilla pöydälle, kun edellinen työpari vielä teki lähtöä. Alkoi ilmeisesti ruokatauko painaa jo lääkäreillä päälle... Saatiin kuitenkin ultrattua loppuun ja päästiin täydentämään hoitokarttaa. Siinä sitten katselin sitä ja huomasin, että Pregnyl oli merkitty jo sunnuntai-illalle. Kysäisin sitten varovaisesti, että eikö se kuuluisi laittaa vasta maanantai iltana, kun punktio on keskiviikkona..? Totesivat ensin, että ei, kun näissä hoidoissa se kuulemma tehdään tällä tavalla. Jouduin sitten toteamaan, etten haluaisi painajaiseni toteutuvan ja solujen karkaavan ennen aikojaan... Kokeneempi hoitaja sitten tarkisti vielä ja huomasi virheen. Ihan hyvä siis, että on hieman perehtynyt näihin asioihin, ettei kovin suuria virheitä pääsisi tapahtumaan :eek: Värikäs ja vauhdikas reissu siis takana. Toivottavasti niillä on puktiopäivänä vähän paremmin hommat hoidossa ja ajatukset kasassa. Lupasivat kyllä esirauhoittavaa ennen punktiota. Ehkä huomasivat, että pikkasen oli luottamus hukassa... Iltapäivällä hoitaja vielä soitti, että Gonal-F annostusta lasketaankin loppuajaksi 112,5 IU/ vrk. Siinä mielessä hyvä, että punktio on vasta keskiviikkona, koska mulle tulee siinä vapaapäivät ja saikkupäivät mukaan lukien yhteensä 6 vapaata. Saa sit ihan rauhassa valmistautua ja levätä =)

Ihan ensimmäiseksi varovaiset onnittelut Utualle :flower: ! Kertoisitko vielä, että minkälaatuinen ja moniko soluinen alkio sulle siirrettiin ja oliko taantunut tai vastaavaa sulatuksessa? Klinikoiden kohdalla taitaa olla eroja tosiaan siinäkin, miten käsketään jatkaa lugeja. Ystävällä tehty luomukiertoon PAS, mutt silti käsketty ehdottomasti jatkaa lugeja plussan jälkeen.

Syssy: Onnittelut kyytiläisistä! Tarrasukkia sinne!

Katjuzka: Kuulostaapa todella oudolta, että väläytellään lahjasoluja tuossa vaiheessa :eek: Mä pyytäisin ehdottomasti toisen lääkärin arvion ja myös tarkat perustelut sille, miksi muka ei kokeiltaisi eri lääkeyhdistelmällä tai vaihtamalla lyhyt kaava pitkään tai päin vastoin. Missä te ootte hoidoissa?

Tytti ja muut lääkevalinnoista: Mua kans kiinnostaisi tietää, että millä perusteella lääkkeita valitaan ja voiko niillä vaikuttaa alkioiden määrään ja laatuun. Itsellä siis tässä ekassa IVF-kierrossa Synarela+Puregon+Pregnyl+Luget > 11 munasolua, kaikki kypsiä, 9 hedelmöittyi, ei yhtään top alkiota, kaikki luokkia 2-4, kun klinikan luokitus 1-5. Tuoresiirrossa siirrettiin 4 ja 5 soluiset, mutta niiden luokitusta en muista > plussa, josta km rv10+4.

Tämä nimittäin kiinnostaa sillä, meillä siis oli eilen siirto, MUTTA kävi suuri kato alkioissa :( Eli 7 pakastetusta, jouduttiin sulattamaan peräti 5! Kaksi säilyi lopulta siirtokuntoisina, olivat 4-soluisia 3. luokkaan kuuluvia eli eivät todellakaan mitään laatuporukkaa. Nämäkin onnettomat olivat ensin taantuneet molemmat 2-soluisiksi ja sitten palautuneet 4-soluisiksi. Biologi piti kyllä tätä hyvänä merkkinä, samoin kuin sitä, että alkioiden solut ovat lähellä toisiaan. Biologi selitti suurta katoa sillä, että alkiot on ilmeisesti pakastettu juuri solunjakautumisvaiheessa, jolloin käy näin :( Sinne meni meidän 8-soluisia koko joukko siis...Meillä alkiot siis pakastettiin 2 päivän ikäisinä. Mitään suuria toiveita tämän siirron onnistumisesta ei siis todellakaan ole ja niiden 2 pakkasessa olevan rääpäleen tilanteesta kukaan ei uskalla sanoa mitään nyt, että miten kestäisivät sulatuksen. Jäi ihmettelemään, kun biologi sanoi, että oli itse kyllä pettynyt, että sulatuksessa kävi näin - varsinkin, kun olivat labrassa viime vuoden tilastoissa saaneet niin erinomaisia tuloksia. Eli mä jo orientoidun siihen, että negaa on tulossa, seuraava PAS ei varmaan onnistu, kun ne rääpäleet kuolevat eli pääsen varmaan taas sumujen ja piikkien pariin :headwall:

t. Vadelmaunelma + kaksi kyytiläistä pp1, veritestipäivä 3.2

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************23.1.2010.***********

[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa......Punktio..Siirto....hoitop.

Alina79.................2.ICSI...................ly..........15.1....18.1...
Duffy...................2.ICSI.....................ly..........22.1.....25.1....VLO
Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly...........25.1...........
Shenda................2. IVF.....................pi...........25.1....28.1...FEL
Linnia..................1.IVF.......................pi...........26.1....28.1...NKL
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu...........29.1..............OYS
fiia 69..................2. IVF......................pi...........vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pi............vko 5............OYS
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi.............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi.............vko 5
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2.
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 7
nehla....................2. IVF....................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pi.............Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF....................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi............Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Utua81............VLH.................:heart::heart:..............16...........21.1. (+ testattu 22.1.)
Joppu.....................................:heart: ..............11....................
Risupesä.........TAYS..............:heart::heart:..............9...........vko 4
Cateye.................................:heart::heart: ..............8.............29.1.
Myyrä-2................................:heart:.................8...................
onni ja toivo.........................:heart::heart:..............8...................
Inia.......................................:heart::heart:..............4...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................4...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................4...............2.2.
Willow...................................:heart:.................3...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................3...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............1...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............1................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............1.................3.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Huomenta kaikille! Onnea Katjuzka ja Vadelmaunelma kyytiläisistä! Toivottavasti pikkuiset tarraavat kovasti kiinni!Ja Katjuzka: tosi outoo että luovutetut solut noin aikaisin otetaan puheeksi, ilman muuta eri lääkityksellä yritys tai ainakin kunnon selitys faktoineen että miten voivat olla niin varmoja ettei eri lääkitys toisi parempaa tulosta. Hanuu: naikkari on taas oikein kunnostautunut. Mä en ymmärrä että jos siellä on niin ruuhkaa että ei ole aikoja ja jopa passeja pyritään siirtämään (niinkuin epäilen meillä kävi) niin mikseivät ne laita enemmän pariskuntia sinne Väestoliitolle? Vai onko ne olettaneet että suuremmalla osalla menisi vähän "huonommin" hoidot eikä siirtoja ja passeja tulisi näin paljoa? Jotenkin kamala ajatus kun kaikille potilaille tämä on lähes elämän ja kuoleman kysymys niin ettei hoitopaikka olisikaan ihan 100 %sti mukana. Annabell: samoin mulla on usein tullut pisara lääkettä ulos, eipä tuo ole haitannut lopputuloksen kannalta, ei tarvii siitä huolehtia. Risupesä: et ilmeisesti ole vielä testannut? Mä en oo ikinä pystynyt odottamaan PP7 kauempaa, tosin mulla on joka kerta tullut vuoto PP9 eli jos odottaisin pidempään niin eipä tarvitsisi testailla ollenkaan.... Joppu: entä sinä? testaillut? Oireita? Entäpä muut piinailijat????

Yhteistyössä