Kympin hoidot

Willow, toivotaan että pääset siirtoon! On tässä kyllä koko ajan jännäämistä!

katjuzka, mulla myös tokaan hoitoon pienennettiin puregon-annosta, ja tuloksena oli (kenties) parempia alkioita. Ainakin useampi hedelmöittyi, ja suurin osa jakautui normaalitahtia (ekassa hoidossa suuresta munissaaliista saatiin paljon vähemmän alkioita, ja nekin hitaita). Eli toivoa on!
 
Moikka kaikille ja kiitos tsemppauksista! Punktio on ohi,se meni hyvin.Lääkkeet oli sen verran kohdillaan,että toimenpide meni suorastaan hilpeissä tunnelmissa.Kivut on olleet kuitenkin yllättävän kovat ja päivä on mennyt lepäillessä.Saaliina oli 12 munista,nyt sitten jännitellään kuinka moni hedelmöittyy.Jos kaikki menee hyvin,keskiviikkona on siirto.Nyt takaisin pehkuinin.:)
 
Sanasa: oli mullakin aika hilpeet tunnelmat. :D Oon selitelly naisten pussailuista ja kyselly mieheltä, et miltä miesten pussailu tuntuu. :LOL: Mutta kiva, että meni hyvin!

Vähän on kipeä olo kyllä mullakin vielä ja ehdin jo nukkua pari tuntia (mitä en yleensä ikinä tee). Suu on edelleen aika kuiva, vaikea saada syötyä.
 
Sain apteekista uuden Synarela-sumutteen viallisen tilalle. Oli nopsaa toimintaa. =)

).( Tänään olin nollaultrassa ja saan alkaa piikittämään Puregonia keskiviikosta lähtien. Annoksen koko on 250 iu. Se tuntuu aika suurelta, mut katsoo nyt kuinka munikset kasvaa...Alkaa hirvittämään viidennen viikon lähestyminen - aika tuntuu menevän hurjan nopeasti.

Mitenkä tuo maksukatto toimii? Jos ostan noita 900 iu:n ampulleja 2 kpl (yhteensä tekevät vajaa 900e ennen kelakorvausta), niin vähennetäänkö maksukaton ylimenevä osa laskusta heti kassalla vai millai? On varmaan hölmö kysymys.....mutta ei ole ennen tullut tuo katto vastaan. =)

Mitenkä kauan olette olleet kivuliaita punktion jälkeen ja onko ollut saikkua nuo välipvät ennen siirtoa?

Voimahali kaikille ja positiivista mieltä! =)
 
heippa hei

Taas ultrassa käyty ja munikset kasvaa hienosti.Lääkäri arvio että nyt on kasassa 10kpl ja kun mä vähän siitä marmatin niin lääkäri vaan sanoi ettei se määra vaan laatu.
Edelleen jatketaan pe jolloin seuraava ultra niin puregon 100iu ja synaleraa aamulla 2 ja illalla 2 kerta.

Punktio on joko Ma,ti tai ke ja 3 päivää viljellään.Sitten aloitan myös kortisoonin ja lugeja menee 4x200mg/pvä.

Voi kun saataisiin jotain myös pakkaseen.
Mulla on kuulemma koko ensi viikko punktiosta lähtien sairaslomaa....lääkäri sanoi ettei töihin ole mitään asiaa..palkatontahan tuo on mutta ei se mitään.

Öitä :wave:
 
Huomenia! Täällä ei mitään uutta... pp7 menossa ja ei tunnu mitenkään erikoiselta, ihan liian normaalilta. Menkkaoireet ollut jo varmaan 4 päivää eikä muuta. Tuoresiirron jälkeen oli tissit kipeet ja tuli pientä nuhaa sekä hajuaisti voimistui, mutta nyt ei sitten mitään! :( Mut ei auta kuin odotella. Voihan toki johtua siitäkin, että lugeja oli tuoresiirrossa 3 aamulla ja illalla nyt vaan yks. Eli ehkä sekin niitä oireita teki. Mites muut piinailijat? Onko minkäänlaisia oireita?
 
Nonna Joutuu maksaan kassalla koko summan, mutta sulle lähetetään kelasta tieto katon ylityksestä ja maksetaan ylimennyt osa takaisin. Sitten kuljetat sitä kelan ilmoitusta mukana jatkossa apteekissa ja saat korvattavat lääkkeet loppuvuoden 1,50/tuote.

Olin punktiosta seuraavana päivänä jo ihan ok.


).( Oon saanu olla nyt vihlonnoilta jotakuinkin rauhassa, muuten melko oireetonta/normaalia. Vaikka ei kai nyt tässä vaiheessa paljo mitään vois ollakaan, suuntaan tai toiseen.

Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen, etenkin niille jotka tällä viikolla toisitoimissa =) Toivottavasti Willow siellä odottaa huomenna kolme kaunista yksilöä! bd
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************19.1.2010.***********


[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa............Punktio..Siirto

Alina79.................2.ICSI...................lyhyt................15.1....18.1.
Paiju.....................1. IVF:n 1. PAS.....lääkkeetön..................19.1.
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen...............19.1.
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................18.1....20.1.
Willow..................1. ICSI..................pitkä...............18.1......20.1.
plastex................2.IVF......................lyhyt................19.1.
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt................20.1.....22.1.
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS........lääkkeellinen...............22.1.
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt................22.1....25.1.
syssy...................2.ICSI....................lyhyt.................vko 3
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................25.1.
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
fiia 69..................2. IVF......................pitkä................vko 4
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5

Nonna78............1. IVF......................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................8.2.
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
nehla....................2. IVF....................lyhyt..................vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lääkkeetön.......vko 7
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä................Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS...............................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................lyhyt.................vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä.................vko 10
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä.................vko 10
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen......Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF..............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä..................Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pitkä.................
tytti-82.......................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki.........alk.määrä...........PP.............testipv

Utua81................. :heart::heart:..............12..............21.1.
Joppu.........................:heart: ..............7....................
Risupesä................:heart::heart: ..............5.............vko 4
Cateye...................:heart::heart: ..............4...................
Myyrä-2.....................:heart: ..............4...................
onni ja toivo..........:heart::heart:...............4...................
Inia....................... :heart::heart:...............0...............2.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp
 
Sanasa ja Willow: onnittelut hyvin sujuneista punktioista! Nyt vaan sormet ja varpaat pystyyn että siirtoon pääsette ja vielä menee pakkaseen ukkeleita/tytteleitä :heart: Shenda: aivan niin, ei se määrä vaan se laatu. Useinhan jos on paljon muniksia niin niistä on paljon tyhjiä jne. Nonna: mulla oli kans Puregon-annos 250 yksikköä pitkässa kaavassa ja tulos oli tosi hyvä, 20 munista jossa 14 oli solu jne. Pienemmällä annoksella on saatu aikaisemmassa kahdessa hoidossa vain yksi siirtokelpoinen alkio, nyt siis saatiin pakkaseenkin. Paiju, Inia, Saara: peukut on pystyssä, toivottavasti kaikki "pääsette" piinailemaan tänään! Voimia ja tarrasukkia piinailijoille! Onko muuten Alinalla mitään uutisia?
 
Risupesä: Toivotaan! Mä vasta heräsin, kun valvoin tuossa välissä klo 4-7 ja mulle oli yritetty soittaa -> säikähdin, että Naikkarilta, mutta ei onneksi ollutkaan.

Mä kanssa tässä kovasti toivon, että ei se määrä vaan laatu. Olisin niin onnellinen, jos ne kaikki kolme hedelmöittyis kunnolla, että sais pakkaseenkin vielä 2! Tosin, tässä tilanteessa olen onnellinen jo siitä, että huomenna päästäis sinne siirtoon..

Vähän on vielä tuntemuksia tuolla alavatsassa, mutta niin lieviä, että taidan pienesti kyllä käydä ulkona tänään.
 
Willow: Peukut ylhäällä myös täällä, että saisit kolme muhkeaa alkiota! :) Samoin täällä pientä kipuilua vielä, mutta jo paljon parempi kuin eilen. Sulla on dropit kanssa vaikuttaneet hyvin! Mun mies yritti oheistaa, että älä nyt liikaa naura.. Sitä kai hirvitti kun alakerrassa heilutaan sellaisen piikin kanssa ja minä hytkyin ilman huolta huomisesta.
Olin illalla jo vähän huolissaan, kun vatsa turposi ihan palloksi ja pissaaminen sattui.. mutta kunnon unien jälkeen tänä aamuna olo oli jo aika normaali.

Olen myös jännäillyt puhelimen vieressä, että älä vaan soi. Ennen punktiota lääkäri sanoi, että jos vaan simppojen laatu suinkaan antaa periksi, niin yrittävät puolet IVF ja puolet ICSI. Lupasivat kertoa meille kuinka siinä käy. Hoitaja joka oli siellä lepohuoneessa sanoi lähtiessä, että mennään ICSI:lla koko satsiin. Olisi ollut kiva kuulla vähän tarkemmin, että miltä se nyt sitten näytti, mutta se tieto jäi nyt sitten saamatta. :D Ehkä huomenna kuullaan.
Toivotaan, että Paijulla, Inialla ja Saaralla on mennyt tänään kaikki hyvin!
En nyt millään jaksa muistaa, että kuka täällä kyseli eri rentoutuskeinoja piinailuajalle. Olisko teillä mitään hienoja ideoita piinaviikoille? Todettiin miehen kanssa, että piikittelyviikot meni tosi nopsaan, kun arkipäivillekin yritti järjestää jotain pientä ohjelmaa. Kavereiden kanssa kahvittelua, leffaa tms.
Päätettiin, että samalla linjalla jatketaan. Huomenna siirron jälkeen (optimisti olla pitää) ollaan jo menossa illalla syömään kaveripariskunnan kanssa raflaan, jonne ollaan pitkään haluttu mennä. Viikonlopuksi suunniteltiin Picasson näyttelyä. Uskon, että tässäkin on kaksi eri koulukuntaa: Toiset haluavat rauhoittaa ajan ja olla ihan vain itsekseen. Itse huomaan,että kotona kyhjöttäessä ajatukset helposti kietoutuvat vain siihen lapsettomuuteen ja omaan surkeuteen. Ulkona liikkuessa ajatukset pakostikin käyvät muissakin asioissa ja se kyllä piristää!
Eli rakkaat keskustelusisaret: heittäkääpä ihania ideoita arkeen pitkille piinaviikoille! Kuinka harhauttaa aikaa kulkemaan nopeammin?
 
Sanasa, mulla on harrastusporukan pikkujoulut la. :D Tosin kyllä sieltä 3 tietää mitä tässä nyt tapahtuu, niin eivät ihmettele, jos vetelen kuivalla linjalla. Yksi itse raskaana tällä hetkellä, reilusti yli 20. viikolla. Katotaan sitten uudemman kerran, jos huomenna ei ookaan mitään siirrettävää.. :x Että tekemistä tässä on vaan keksittävä. :eek:
 
Voisiko tuon 'Myöhemmin onnistuvat' vaihtaa vaikka 'Seuraavaa yritystä odottelevat' tms. Vai oisko mitään mikä kuulostas paremmalta kun toi.. jotenkin ikävältä se tuntuu mustakin.. vai onko koko alin osio tarpeellinenkaan? Näkeehän näitä sivuja selaamalla ketä täällä on aiemmin kirjottanu. Ja jos jollain on vielä talven aikana tulossa hoitoja niin sit vain päivitys tuonne ekaan listaan :)

(m) Ja siis tännekin vielä tytille extra
:hug:
 
Tytti82 :hug: Voi surku!
Seuraavaa yritystä odottelevat voisi olla ihan hyvä, vaikka en tiedä onko siihen oikeata ilmaisutapaa olemassa. :(
Tosiaan päivityksenhän voisi laittaa ylempään listaan,niin sitten näkee ketä kaikkia on ollut mukana.
 
Tytti iso :hug: . Kaikki varmaan voivat kuvitella sun tän hetkisen fiiliksen. Voi tyrä. Laitoin nyt sitten sut tuonne ekan listan viimeiseksi. En tiedä onko sekin vähän masentavaa. Muutenkin siinä vaiheessa ottaa kuitenkin pannuun ja surettaa. Jos vaikka lisäisi sitten henkilön omasta pyynnöstä takaisin listaan kun mahdolliset seuraavat hoidot on tiedossa ja sinne listalle haluaa????
 
On tää elämä taas niin epäreilua, jaksuja tytti82 :hug:

Mäkin jo säikähdin kun polilta soitettiin tänään että nyt perutaan aika tai jotain mutta onneksi vain siirtyi muutamalla tunnilla, joten sai huokaista helpotuksesta...kauhiaa ku saa pelätä jo puhelintakin =) saatikka sitte jos ja kun lapsoset laitetaan sulamaan niin en tiedä miten voin keskittyä mihinkään ku kyttään ja pelkään puhelinta niin paljon, ei varmasti töitä pysty tekeen yhtään...

Koittakaahan piinailijat jaksaa ja kehitellä tosiaan ohjelmaa kovasti jotta aika kuluisi...peukutan täältä teille kovasti :heart:
 
Uusi keskukstelija esittäytyy :) Pitkään olen käynyt lukemassa tekstejänne, mutta nyt ajattelin että uskaltaudun itsekin kirjoittamaan.
Eli tarina meillä tämä: minä 28, mies 34, yritystä vuodesta -06. 2 icsiä takana, joista alkioita siirretty 8 kpl. Tällä hetkellä pp 12, alkiot numerot 7 ja 8 on siis siirretty ja testiä teen torstaina. Olen alkanut numeroida päässäni noita alkiota, kun niitä on jo siirretty niin monta :attn: pysyy paremmin laskuissa!
Täällä on aina kiva käydä lueskelemassa, kun joku on plussannut, ehkä meillä kaikilla vielä on se edessä :)
 
Tytille :hug:

Omaa napaa: Ei ole tullut puhelua Naikkarilta tänään, joten eiköhän tästä huomenna mennä hakemaan yksi alkio matkaan. Huu! Tuumasin jo, että alan syömään tarroja, jos se sitten paremmin tarrais kiinni. :D

 
olen täällä taustaillut teidän pinoa ja ehkä siihen rohkenen vielä liittyäkkin, kunhan hieman etenen. (suunnitteluaika 27.1)
Eli mietityttää tuo lääkkeiden käyttö, siis onko lääkkeetön mahdollinen ainoastaan passissa?
meillä icsi on edessä miehen simppojen vuoksi, eli onko noilla lääkkeillä merkitystä kun minussa ei periaatteessa ole ongelmaa.
sainpas tuon kuulostamaan tökeröltä, siis vaikuttaako se lääkkeiden määrään tai siihen mitä kaikkia lääkkeitä täytyy käyttää?
 
Moikka kaikki!!
tytti82 voi paska.... :hug:

Täällä oltiin ekassa ultrassa punktio siirtyy nyt viikolla toisessa munasarjassa olevan keltarauhaskystan vuoksi että se ehtii sulamaan...olisin saanut jo torstaina alottaa piikittelyt mut pelataan varman päälle et se ehtii sulamaan niin aloitan vasta viikon päästä...ja hormoonitkin vaihtui menopurista puregoniin??kummallista?aluksi puhuttiin menopurista mut...lääkärillä tais vaihtua mieli... :D
Mut muuten kaikki oli hyvin 6 munarakkulaa näkyi toisella puolella ja toisella puolella näkyi kaksi+kysta :D eli tästä on hyvä jatkaa :)lääkäri sanoi että mun kanssa pitää olla varovainen ettei tule liikaa kun on noin yliaktiivinen :D
Mulle voi jopa päivittää punktiopäivän joka on sovittu alustavasti 8.2

Rouva papunen
 
leiska Ei niitä useita soluja kerrallaan muuten saada kasvatettua kuin lääkkeillä :/ mutta kynämuotoset ainakin on tosi helppoja käyttää, enkä itse ole ampullejakaan vaikeiksi kokenut :) hintaa tietysti tulee, mutta kelakorvauksien myötä lähtee heti osa ja tietyn kertymän (672e) jälkeen/vuosi on loppuvuoden käytännössä ilmaset!
 

Yhteistyössä