Kympin hoidot

Nonna Voi siinä olla jotain vikaa, kannattaa käydä kysymässä, yleensähän noissa pulloissa on reilusti ylimääräsiäkin suihkeita..!

Alina Mulla ei oo kummallakaan kertaa tuntunu oikein mitään erikoisempaa, pergoveris+gonalin kanssakin vasta viimesimpinä päivinä, sellasta pingottunutta oloo munasarjojen seudulla. Arkuutta niin että piti istuutua varovasti.. ja tätä jatku vielä pari päivää punktiostakin.


).( Vähän helpompaa ollu viime ajat, ei pahoja jomotuskohtauksia. Osaa kyllä nauttia joka kivuttomasta hetkestä.. Sellasta heikkoo polttelua alaselässä ja munasarjoissa, muuten mahan puolella ei oikein mitään.
 
Moi! Mulla ei juurikaan kipuja enää tunnu, paitsi että pari päivää oli ummetusta ja siks koski mahaan. Tänään oltiin koiranäyttelyssä ja esitin koiran siellä - hölkkäämään siis joutui hieman mutta ei sattunut. Tietty sitä miettii, että kun ei oo mitään oireita niin näinköhän tuolla masussa mitään tapahtuukaan.
Näyttelyssä pystyin jopa unohtamaan alkiot hetkeksi, mutta kyllä nää asiat pyörivät koko ajan mielessä, vaikka kuinka yrittäisi pistää ajatuksia muualle ja keskittyä muihin juttuihin.
 
vadelmaunelma - mulla oli edellisessä PASsissa zumet 1+2 ja luget 2x200g eli ihan samat annostukset kuin sulla. Luget mulla oli samat myös IVF:n tuoresiirrossa, josta siis poika syntyi 07/07.
toivorikas :hug: onpas tylsää tollainen...

Kaikille punktioon menijöille paljon tsemiä, toivottavasti saatte oikein hyvät saaliit.
Piinailijoille pitkiä hermoja ja plussatuulia!

).( HCG oli edelleen 121 eli uuteen verikokeeseen 27. pvä. Vuoto jatkuu edelleen ja nyt on alkanut alavatsaa särkemään / napaa vetämään. Villi veikkaus = kohtutulehdus, sanompahan vaan... Aamulla on soitettava arvauskeskukseen ja pyydettävä pääsyä verikokeeseen, että ottavat cerpin. Klinikalle en viitsi tämän vuoksi mennä ja maksaa taas lisää rahaa. Toivottavasti ottavat tervarilla vastaan tai sitten duunissa. Ei paras mahdollinen alku viikolle.

Kysymys Jos sinulla on ollut tuulimuna, niin onko tullut itsestään ulos / autettu lääkkeillä / kaavittu?

Mulla vuotaa itsekseen ulos, mutta nyt siis epäilen vahvasti jonkinlaista tulehdusta, kun kaikki ei tunnu normaalilta tuolla masussa.

Sannis
 
Sannis: toivottavasti ei oo tulehdusta, tai ainakin sitten siihen hyvät lääkkeet löytyy jos niin on. Tsemppiä piinailijoille ja punktioon meneville! ON: tänään mittasin verenpaineen kaksi kertaa, eka tulos 122/79 ja toka 121/79. Eli siis matalampi kuin aikoihin. En tiiä olinko niin jännittynyt siellä naikkarilla vai onko muka kaks verenpainelääkettä jo vaikuttanut. Ihan sama, toiv. paineet pysyy alhaalla ja päästään sitten kuukauden päästä passiin. Hyvää yötä kaikille, lähen vielä koirien kanssa ulos ja sit petiin.
 
Sannis-75: mulla oli eka luomuraskaus tuulimuna. Huomattiin ultrassa rv 6+5. Ei jääty odottelemaan koska tulee itse pois vaan sain tyhjennyslääkkeet. Eka tyhjennys ei toiminut, ei siis suostunut irtoamaan ja sain samat lääkkeet toiseen kertaan, jolloin tyhjennys onistui.

Rupsein oikein tämän myötä ajattelemaan, että aika paljon sitä on tullut kestettyä. Ensin luomuna onnistuttiin helposti ja tuli tuo tuulimuna, sitten ei tapahtunut mitään 1,5 vuoteen ja kun tapahtui, tuli keskenmeno. Niin sitä vaan jaksaa silti aina toivoa.

Niin kuin nyt tässä passissakin. Olen melko varma, että alkio yritti kiinnittyä, koska menkkaoireet katosi ja nännit kasvoi lautasen kokoisiksi. Ehdittiin jo miehen kanssa suunnitella testaamista ja oltiin varmoja tärpistä. Alkio taisi kuitenkin vain hipaista, sillä tänään päivällä kauheat selkäkivut tulivat takaisin ja nännit palautui normaaleiksi. Täytyy sanoa, että pettymys oli aivan kauhea ja yhdessä sitä on tämä ilta itketty. Ensiksi näyttää lupaavalta ja sitten taas matto vedetään jalkojen alta. Tähän on niin tottunut ja kuitenkaan ei ole. Periksi ei vielä anneta.

Mietin vaan, että kuinka kauan jaksan tätä henkisesti. Illalla oli jo sellainen olo, että haen saikkua, kun en jaksa töihin, mutta kai se täytyy elämää kaikesta tästä helvetistä huolimatta yrittää jaksaa jatkaa. Jo miehen ja oman perheenkin takia. :'(
 
Sanasa ja Willow tsemppiä kovasti tämän päivän punktioihin. Kumpa molemmat saisitte hyvät saaliit. Willow voihan niitä yllätyksiä sattua ja saalis olla parempi mitä ultran perusteella on päätelty. Toivon molemmille kovasti onnea matkaan.

Toivorikas :hug: kurjaa, että joudut odottelemaan seuraavaa kiertoa. Mutta hyvältä näyttivät nyt verenpaineesi, joten edes jotain positiivista.

Piinailuun kovasti voimia ja tsemppiä Risupesä, Cateye, Onni ja toivo & Myyrä-2 toivottavasti pienet pysyvät matkassa. Tytti82 tsemppiä myös sun viimeisiin piinapäiviin, jos vaikka joutuisitkin yllättymään. Milloin sulla on testipäivä?

Siirtoja odotteleville Inia, Saarax ja Alina79 peukut on pystyssä myös teille.

Täällä palstalla alkaa pian olla jännittävät ajat kun aletaan plussia odottelemaan. Kyllä tämä palstailu helpottaa omaakin odottelua, kun voi jännittää edes toisten puolesta.
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************18.1.2010.***********
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa............Punktio..Siirto

Alina79.................2.ICSI...................lyhyt................15.1....18.1.
Paiju.....................1. IVF:n 1. PAS.....lääkkeetön..................19.1.
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.................19.1.
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen...............19.1.
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................18.1.
Willow..................1. ICSI..................pitkä...............18.1......20.1.
plastex................2.IVF......................lyhyt................19.1.
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt................20.1.....22.1.
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS........lääkkeellinen...............22.1.
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt................22.1....25.1.
syssy...................2.ICSI....................lyhyt.................vko 3
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................25.1.
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
fiia 69..................2. IVF......................pitkä................vko 4
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................vko 5
Nonna78............1. IVF......................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
nehla....................2. IVF....................lyhyt..................vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lääkkeetön.......vko 7
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä................Helmikuu
Isis.......................3.IVF......................pitkä................Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS...............................Helmikuu
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä.................vko 10
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä.................vko 10
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen......Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF..............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä..................Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pitkä.................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki.........alk.määrä...........PP.............testipv

tytti-82..................... :heart: .............10....................
Joppu.........................:heart: ..............6....................
Risupesä................:heart::heart: ..............4.............vko 4
Cateye...................:heart::heart: ..............3...................
Myyrä-2.....................:heart: ..............3...................
onni ja toivo..........:heart::heart:...............3...................


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp


:flower: :flower: :flower: :flower: Myöhemmin onnistuvat :flower: :flower: :flower: :flower:
 
moikka!
tytti82 mulla myös eka raskaus oli tuulimuna ;)

Onnea matkaan kaikille siirtoon+punktioon meneville tällä viikolla!

Itsellä huomenna nollaultra ja saa nähdä onko noi munikset tuolla lamaantunu :D sit alkaa se piikittely...mielenkiintoista saa nähdä mitä tulee :)
 
Nyt on sitten verikokeessa käyty ja iltapäivällä pitäis hoitajan soittaa tuloksista. Kyllä hieman turhalta tuntui taas ajella aamuruuhkassa 1h/suunta yhden verikokeen takia. Viivyin naikkarilla n. 5 minuuttia ja sekin sisälsi vessakäynnin... No hyvän asian takiahan näitä ajamisia tulee =) Nyt pitäis vaan saada uudelleen unta, että jaksaisin tehdä illan ja yön töitä... Toivottavasti ei ainakaan ole verikokeen tuloksissa mitään häikkää, ettei tarvitse huomenna lähteä yövalvomisen jälkeen taas ajelemaan Helsinkiin!
 
Mulle voi päivittää punktion viikolle 10.
Alkaa kohta usko loppumaan tähän touhuun, kun aina vaan siirtyy ja siirtyy.. Hoitaja lohdutteli, että nyt ei enää voi siirtyä, kun tiedetään tän kierron 23. päivä ja siitä laskettuna ultrat ja punktiot jne... Mutta jotenkin vaan tuntuu, että nyt on menny niiiin paljon pieleen, etten usko ennenkuin tosiaan olen klinikalla punktiossa :/
 
Jeps, tulehdushan siellä kummitteli eli nyt on kahdet eri antibiootit seuraavat 10 pvää ja viikko (!?) saikkua, että kohtu saa rauhassa levätä. Kaikki rasitus kiellettiin, jopa kävely... Huonolla tuurilla meidän hoidot siirtyvät huhtikuulle ellei kropassa tapahdu ihmeitä.

Tsemiä teille kaikille muille! Olen hengessä mukana niin pistelijöiden, punktoitavien ja piinailijoiden kanssa.

Sannis
 
Onnea rutkasti punktioon tällä viikolla menijöille!!!

Ja Sannikselle paranemista! :hug:

tytille toivon yllätystä!

Ja vielä odottamaan joutuville ajan nopsaa kulumista!

Meillä tänään otetaan alkioita sulamaan, toivottavasti joku selviää huomiseen! Jännittää, kun tämä on eka passi... (eli ei tietoa, kuinka alkiot kestää pakastusta)
 
Sannis: toivottavasti se ihme tapahtuu ja paranet nopeasti! Inia: peukut on niin pystyssä :wave: (vaikka tolla onkin vaan käsi, no se on iso peukku), samat sanat SaaraX ja Paiju!!! Nipsu: voimia, tää on niin karmeeta tää odottaminen :( Hanuu ja RouvaPapunen: toivottavasti verikoe ja ultratulokset ovat toivotut. Tytti: ei vielä kannata luovuttaa, sitä ei voi tietää ennen testiä. Toivottavasti Alinan siirto on onnistunut! Mites Sanasan ja Willowin punktiot???
 
Sannis, on tuo kyllä kun ensin on tuulimuna ja sitten vielä tulehduskin :( Tsemppiä sinne!

Piinistelijöille tsemppaukset! b:)d

on: tänään toinen ultra ja paremmalta näytti, oikea puoli tosin melko laiskasti tehny rakkuloita ja ne on pienempiä kuin vasemmalla puolella, mutta jos sieltä nyt sais muutaman mukaan. Perjnataina sitten punktio ja maanantaina siirto, jos tulee siirrettävää.
En muista oonko kysynu aikasemmin asiaa, ainaki oon aikonu: onko teillä muilla pistosten aikana kuukautismaisia kipuja? Siis kun munasarjat ja rakkulat kasvaa? Mulla välillä juilii kohdun seutuvilla ja taas tänään unohdin kysyä gyneltä onko se normaalia :/
 
Nonii! Punktio meni hyvin (kiitos vaan lääkitykselle. :D) ja ihan hyvä fiilis jäi hommasta. 3 munasolua sieltä nyt sitten saatiin ja keskiviikolle on varattu siirtoaika. Ellei nyt sitten huomenna tule puhelua, että yhtään ei ole hedelmöittynyt.. JÄNNITI! Nyt ei ole enää hirveästi mitään kipuja, vähän pientä jomotusta kuitenkin.
 
Hoitaja soitteli ja kertoi, että verikokeen perusteella annostuksen voi pitää samana eli jatkan edelleen 150 IU perjantain ultraan saakka. Sit katsotaan taas jatkoa. Munasarjat on kuulemma reagoineet odotetusti eikä munarakkuloita ole kehittymässä liikaa. Eilen illalla ja tänään on ollut painon tunnetta ja välillä pieniä nipsaisuja munasarjojen tietämillä. Nyt mäkin voin jo uskoa, että lääke tehoaa :)

Willow
Hienoa, että punktio itsessään sujui hyvin ja pidän peukkuja, että pääset keskiviikkona siirtoon!

Sannis-75
Toivottavasti lääkekuuri tehoaa hyvin ja paranet pian! Nyt vaan sitten lepoa.
 
Hanuu, mulla alkoi olla pieniä tuntemuksia alavattalla viime yönä vasta ja siis illalla pistin jo 9. gonal-f ja 150 annoksella menty koko ajan. Viimeksi mulla oli annos 225 koko ajan, ja silloin ei ollut ennen punktiota ei niin mitään tuntemuksia..ja munasoluja saatiin 30..joista 28 oli solu. lääkäri ihmetteli jälkeenpäin et mistä moinen iso annos silloin tuli..meni hieman luotto :| Ja oli lievää hyperiä sit punktion jälkeen, olin aika kipeä muutaman päivän kyllä..

Aamulla oli kolmas kontrolliultra ja hyvin siellä munikset kasvaa. Nytkin tulossa useita+ useita pienempiä joita ei lähtenyt edes mittaamaan.

Punktiopäivä olis keskivkona 20.1 ja siirto sit pe..mikäli sinne asti päästään. Viimeksihän niistä hedelmöitty 16 ja 1 ainut oli elossa siirtoon saakka...sekin rupuinen kolmosluokkainen :(

No nyt toivotaan parempaa onnea matkaan!!!KAIKILLE!! Varasin äsken meille pari yötä kylpylästä tähän samaan, kun tampereelle noiden hoitojen takia kerran mennään. Tulee vähän jotain kivaakin!
 
Willow Hyvä, että lääkitys oli kohdallaan ja hommasta jäi hyvä maku. Nyt suuret tsempitykset keskikiiviikolle!

Inia Tsemppiä huomiselle.

Sannis Pikaista paranemista!

ON: Kävin hakeen viikonloppuna lääkkeet hoitoihin ja olin yllättyny, et ne oli niinkin halpoja. Vähän alle 400 euroa vaan! Oon jotenkin ymmärtäny et ne on pitkästi yli 500 euroa. Paljonko ne siirron jälkeen käytettävät lääkkeet maksaa (en just taas muista nimeä niille lääkkeille.. Luget?)? Toisaalta, en kyllä laita hanttiin vaikka ovatkin oletettua edullisempia nuo mun lääkkeet! :)

 
Ansku ne luget maksoi 200mg ainakin jotain 60e se neljä pakettia, jotka siis tarkotettu (mulla ainakin ) käytettäväksi yhteen kiertoon. tuo gonal-f mitä mä oon pistelly maksaa n. 970e yks kynä, ja siitä kela korvaus pois..Tietty toinen on sitten jo "ilmainen" kun ekasta saa jo lääkekaton täyteen.
 
willow, hyvä jotta punktio meni sutjakasti! toivottavasti puhelin ei pirise huomenna!

perässä tullaan, punktio huomenna. vaikeaa keskittyä töihin tänään, kun ajatukset jo huomisessa. toivottavasti päästään sinne, siippa kun on petipotilaana.... vaikka sitten kirkkoreellä, mutta matkaan lähdetään....
 
:LOL: Hyvä Plastex! Tota oon kans pelänny joku kerta. Mies oli kauhiassa flunssassa ja piti vie hospitaalis saada veijarit purkkiin ja ootin varmaan posket punasina jännityksestä sie odotushuoneessa, että onnistuuko homma. Sanoin kans silloin, että mä en kyllä tätä rääkkiä turhaan kestä, joten hospitaaliin lähdetään. Lepoa nyt, että on sitten iskua tositoimiin!

SANNIS, voi kurjuus, sinua nyt oikein koitellaan. Mutta jos me kaikki puhallellaan pikaiset paranemiset, niin ties vaikka tauti olisi nopsasti ohi.

Toivorikas, paineet mainiot! Onko silti ihme jos hoitojen aikana paineet koholla. Kyllä tän rumban voi mielestäni aika stressaavaksi laskea. Jos päivittelet, niin ICSI ja punktio vko 9. Kiitos. Ja kaava lyhyt.

Tytti, älä vielä luovuta, jaksa vaan eteenpäin, jos ei värejä näy.

Nipsu on aika samoissa kanssani, kiva, saan seuraa sinnekin.

Joku kysyi passin lugekäytänteistä. Minulla oli yksi aamuin illoin ja alkoi siirtoiltana. uskoisin, että määrä voisi olla isompikin, mutta en ole tohtinut kyseenalaistaa lekurin ammattitaitoa julkisesti.

Täti viihtyy, mutta ei ole niin vaativa. Tänään soittelin hospitaaliin ja mukaan tulee primolut, vuoto ja sitten piikit alkaa kunnon cocktaililla puregon+menopur mojovin annostuksin. Vihdoinkin jotain konkreettia!
Mukavaa ehtoota!
Isis
 
Hanuu: Mäkin kävin tänää verikokeissa ja hoitaja soitti ja sano et samoilla määrillä mennään perjantaihin asti :) Mullakin menee naikkarille ajaessa vajaa tunti per suunta, vähän tuntu kyl turhauttavalta pelkän verikokeen takia ajaa sinne asti mut minkäs teet :/ Mulla ei oo vielä tullut mitään tuntemuksia mistä vois mitään päätellä.

Tsemppiä punktioon menijöille! :)
 
Linnia
Tiedä vaikka oltais ajeltu tänään peräkanaa. Jos kuljetaan samasta suunnasta, niin ois voinu sopia vaikka kimppakyydin, kun kerran niin samassa tahdissa edetään :LOL: No perjantaina sitten taas seuraavan kerran Naikkarille... Pohdin jo itsekseni, että mihinköhän aikaan sulla on se ultra, että ootellaanko taas mahdollisesti samaan aikaan odotushuoneessa :)
 
Hanuu: Joo kimppakyyti oliski ollut hyvä juttu siinä olis voinut vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia näistä hoidoista koko matkan ajan :LOL: Aamulla on mulla ultra, ollaan siellä odotustilassa mahdollisesti taas yhtäaikaa =) Menis vaan aika nyt nopeesti sinne perjantaihin.
 

Yhteistyössä