Kympin hoidot

Alkion laadusta, meillä myös lapsettomuuslääkäri on korostanut sitä, että vaikka he luokittelevatkin alkioita, niin se tapahtuu sen perusteella miltä ne päällepäin näyttävät. Se
antaa osviittaa siitä, miten käy, mutta ei kuitenkaan lopulta kerro sitä, miksi jostain
alkiosta tulee vauva ja toisesta ei. Luultavasti tulevaisuudessa keksitään se, mikä se
yhteinen nimittäjä on, mutta vielä sitä ei tiedetä.
 
kiitos kaikille tsempityksestä :flower: oon itekkii todennu täällä juttuja lukiessa et ei se raskaus ainoastaan top-alkioilla ala, vaan ne rupusetkin on yhtä tärkeitä, tää siirretty oli 3-luokan 7-soluinen, mut eniten huolettaa kun siinä oli sitä monitumaisuutta :(
 
Kiitokset Mimosah76:lle onnenpotkusta, sitä tarvitaan taas =)

Megille onnea oviksen metsästykseen!

Mansikkainen79 & leiska: Onnittelut pienistä matkustajista :)

Linnia: Varmasti todella turhauttavaa, kun suunnitelma meni uusiksi! Toivottavasti huomenna tulee hyviä uutisia. Mä ainakin uskon, että pääset siirtoon =)

Sanasa: Tervetuloa takaisin! Itsekin aloittelin silloin alkuvuodesta samaan aikaan sun ja Linnian kanssa. Mulla on toivottavasti siirto viikon sisällä eli aika samoihin aikoihin päästään piinailemaan :)
 
Moi :wave: Sanasa! Niin täällä sitä taas ollaan yrittämässä... periksi ei anneta, ei ainakaan vielä! Tsemppiä sulle myös!

Vadelmaunelma, eikös olekin niin että sitä kyttää kaikkia mahdollisia oireen poikaisia ja aina toivo herää kun mahaa nipistää tai öklöttää... hullua sinänsä! Toivottavasti sun oireet on ihan hyvästä syystä!

 
Voi wabisabi, et sitten siirtoon päässytkään, pahoitteluni! :hug: Miten sä jaksatkaan olla noin positiivisen kuuloinen, olet kyllä vahva nainen. On niin väärin, kun ei pääse edes piinailemaan, kuten Munkkiniemellekin kävi. Vietä nyt varhennettu kesäloma, syksyllä taas uusin voimin tositoimiin.

Voi ei Heidl ja Taika79, joko sen negan jo tietää, halauksia :hug:

Amelie80, sullekin tsemppiä huomiseen punktioon! Mä en oo sisäistäny vielä koko asiaa, huomennako se jo tosiaan tapahtuu?! Aamulla mäkin mietein, mihin mun turvonnut vatsa on hävinnyt, etten vaan sössinyt pregnyliä...? Mut kuten karmilla kirjoittikin, nyt illalla keskivartalo on kuin potkupallo. wabisabi jo hyvin stemppasikin sua, samoilla linjoilla olen, kaikki dropit kehiin ja inhimillistä kohtelua, ei punktion kuulu sattua.

Mansikkainen79 ja leiska, onnea kyytiläisestä ja teräshermoja piinailuun. B)

Linnia, no voi höh! Peukkuja teidän alkioille bd. On tää niin tätä, piinailua ennen piinailua, mur!

:attn: Ja huomio te kaikki PASsilaiset :attn:
Nyt kova usko ja tsemppi päälle naiset, tahdotaan lisää noita PAS plussia jonon jatkoksi!
 
).( Vaikka saan huomiseen punktioon nukutuksen ja mielestäni tulen pääsemään helpolla, jännittää eikä uni tule, huh! Ja joo, kyllä turvottaa, vatsa on pyöreä, pinkeä pallo. Juon vähän väliä, kun se hyperikin vähän pelottaa. Mutta ei auta valittaa, meidän kaikkien on nämä hoidot käytävä läpi, niin kauan kuin uskoa ja toivoa löytyy.

En enää muista kuka aikaisemmin kirjoitti raskausmasuista ja niiden karttelemisesta. Mutta olen täysin samaa mieltä. Itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan on ekana huolehdittava. Kun on kovin herkkä ja epäreilu kausi menossa, on täysin oikeutettua suojella itseään lisäpahalta. Lapsettomuus on äärettömän arka ja henkilökohtainen asia, eikä sitä ymmärrä kuin saman kokenut ihminen. Kun elämä tuntuu potkivan päähän, saa olla itsekäs ja valita seuransa missä liikkuu. Saa suututtaa, kiukuttaa, ärsyttää, saa ja pitää surra ja itkeä. Tämä palsta on omiaan, täältä löytyy kohtalotovereita, kukaan ei tuomitse, kaikki ajatukset ovat sallittuja.
Kun taas alkaa helpottamaan, voi nousta "pesästään" ja mennä vaikka kahville sen siskonkumminkaiman kanssa (joka luonnollisesti raskautui vahingossa tai ekalla yrittämällä ;) ). Eihän se tuskaa sisältä vie pois, siihenhän on vain yksi lääke, mutta kun oma olo vahvempi, jaksaa "iloita" muidenkin onnesta.
 
CB:n herkkä testi niin negaa kun voi olla. Poistakaa mut listalta, kiitos.
Ryhmä:hug: muillekin epäonnisille.
Vetäydyn takavasemmalle märehtiin tätä turhuutta taas muutamaks kuukautta :'(

Hyvää ja aurinkoista kesää kaikesta huolimatta! :wave:
 
Risupesä, Heidh ja Taika voima :hug:
Onnea ja tsemppiä kaikille joille on siirto tehty ja ja punktioon menijöille :heart: Nyt en pysty enempää "yksilöimään".
Mun kädet tärisee, tänään pp11 ja sain kaksi viivaa :heart: Sekava fiilis, iloa ja pelkoa. Edellinen plussa 11/08 meni kesken rv 12+. Mutta yritän rauhoittua ja ottaa päivän kerrallaan, enempää ei voi.
 
nonna78 Alkion jossakin/joissakin soluissa on useampi tuma yhden sijaan, miullakin viimeeksi ei niitä käytetty, mut nyt ei ollu normaaleja ollenkaan eli jos siirron halusimme niin se oli tehtävä monitumaisella. niillä siis syntyy tutkimusten mukaan täysin terveitä vauvoja, mutta mahdollisuudet saada monitumaisella raskaus alkamaan on jotakin olemattoman pientä, ei lääkäri hirmuisesti hehkutellut tilannettamme.
 
Hei! Täällä pissaillaan ja odotetaan ovulaatiota jotta saataisiin pieni pakkaspörriäinen kyytiin....toivottavasti kaikki onnistuisi nyt,kaksi ivf-hoitoa takana ja ikä alkaa uhkaavasti painaa päälle....odotan niin kovasti.
 
täällä tuhruilu jatkuu, ei siis paljoo mut kuites. alkais nyt kunnon vuoto niin vois olla 100varma tästä ja vois lopettaa luget:/

onko tietoa et tarviiko ava-klinikalla pitää välikiertoa vai voidaanko pas tehdä heti perään??
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************25.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Amelie80..............3.ICSI.....................pi...........24.5.............
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................26.5.... FER
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi...........25.5...27.5....TYKS
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 22..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 22..NKL
fiia 69...................2.IVF:n 1.PAS................................vko 22.....
Inia.......................3.IVF:n 1.PAS.........lu....................vko 22.........
Hanuu..................1.IVF:n 2.PAS.................................vko 22..NKL
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................kesäkuu
Doris79...............................PAS.....................................kesäkuu
Joppu................................3.PAS....................................kesäkuu
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS...................................kesäkuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.....................................kesäkuu
Isis........................4.ICSI................ly................kesäkuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................kesä..OYS
Ragdoll73.............1.IVF.....................pi...............vko 24........TAYS
beelia...................1.IVF.......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Nainen83.............1.IVF:n.1.PAS...................................kesä....
Salli72.................6.ICSI:n 1.PAS..................................kesä....VL
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81............3.IVF.......................................elokuu........FEL
Zax......................2.IVF.......................................elokuu.........
Milli-81.................1.IVF:n 1.PAS..........................elokuu.........
Myyrä2................2.IVF...........................................................
Meikku.................2.IVF..........................................................NKL
Lumipuu..............3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72.......4.ICSI....................pi.............syyskuu.......NKL
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä...............................
Hopping...............2.ICSI:n 2.PAS.......lä.............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena.2IVF....................pi..................................OYS
Munkkiniemi.........2. IVF.....................pi...................................
wabisabi...............3.IVF....................ly..................................FER
Risupesä...............3.IVF...................pi..................................TAYS


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

milona..........AVA........................:heart:....................21.......(+ testattu)
Taika79........TAYS.......................:heart:....................13............
heidh............AVATku...................:heart:....................11............
Klivia............TAYS.......................:heart:....................11.......(+testattu)
Vadelmaunelma...AVATre.........:heart::heart:...................6............
Raitapaitainen...TAYS..................:heart:.....................5...........3.6.
SaaraX........................................:heart:......................5............
leiska............FEL.........................:heart:......................1............
Mansikkainen-79..FEL.................:heart:.......................1...........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5..............kt/10...........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:
milona..............24.5..........2122/19....................................:heart:
 
Meg
Risupesä: Harmi juttu kun ei onnistunut taaskaan. Tiedän sen pettymyksen tunteen joka tulee joka kerta, mutta ei luovuteta, mä ainakin jatkan niin kauan että onnistuu! Ainakin vielä jaksaa näitä. Onko teillä pitkäkin tauko? Kävin tänään ostamassa digitaalisia ovis testejä, siinä oli 7 kpl:tta ja kaupan päälle raskaustesti, oli n.40 euroa, kallista kyllä mutta pakko kai se oli että saa varman tuloksen. Vaikka mulla on pitkäkierto, eli 32 päivää niin hoitaja sanoi että kannattaa alkaa tekeen testejä jo ens ma kp12, ettei mene ohi, vaikka luulen että mulla on vasta kp21 tms.. mut onpa noita testejä (ostin kaks pakettia) niin pakko se on:) Tsemppiä sulle ja voimia!
 
Meg
Niin ja alkioista vielä, mun alkiot on pakastettu 2 ja 2, eli yhteensä mulla on neljä alkiota, ne sulatetaan siis 2 kpl:tta mut alkiosta riippuu että laitetaanko mulle kaksi vai yksi. Minä haluan ehdottomasti kaksi, olisi paremmat mahdollisuudet. Kysynki että sulattavatko heti kun soitan että olen oviksen bongannut, eli sanonko heti puhelimessa että haluan kaksi, kun mullahan ei ole nyt ultraakaan, kun ei aikoja ollut, siellähän ne päätökset tekee eli varmaankin pitää sit sanoa.. Jos teille on kaksi siirretty kerralla niin mitkä syyt teillä on ollut?
 
Mulla odottelua syyskuulle, ehkä jopa lokakuulle..:( vaikka yksityinen puoli jo kummittelee takaraivossa (siis uskon kyllä jo että sinne jokatapuksessa joudutaan) niin ainakaan siellä ei tarvi ryytyä turhanpanttina missään jonoissa ja hoitoon pääsy on vaan rahasta kiinni. Tosin en tiedä onko se mun tapauksessa useemmin vai vielä harvemmin kun julkisella...että todella lohdulliset tulevaisuuden näkymät!
 
Risupesä, Heidh ja Taika :'(
Maitoparta-80 Toi on niin totta ja helpottaa omaa oloa, kun myöntää itselleen, että raskaana olevien näkeminen satuttaa. Jo vauvan kanssa liikkuvat eivät tunnu niinkään tuskaalliselta. Onneksi pystyi puhumaan ahdistuksesta suoraan hyvälle ystävälleni, joka oli raskaana, niin hänkin ymmärsi miksi on vaikea olla tai ei halua nähdä niin usein. Pahin on just toi kasvava vatsa, tila johon ei pääse ehkä itse koskaan :ashamed:

).( Gonalilla ja Synarelalla menty tähän saakka, mutta tämän päivän ultran ja labran perusteella lisättiin vielä Menopur. Huh, huh.. alkaa olo olla jo nyt aika kipeä ja pahempaa kohti ollaan menossa tällä cocktaililla. Ensi viikon punktioon on vielä pitkä matka.. :/
 

Yhteistyössä