Kympin hoidot

Leiska: Voi harmi, miks tän pitää olla näin vaikeeta. Onneksi sentäs siirtoon pääsette. Ja toivonmukaan saisitte vielä toisenki kyytiläisen keskiviikkona.

Täällä on jo aamulla itkut tihrustettu. Soittelin klinikalle ja meillä on tänään ilmeisesti mahdollista siirtää vaan yksi alkio, mikäli se selviää sulatuksesta. Muut neljä alkiota olivat olleet sen verran hitaita että ne olisi pitänyt sulattaa kuulemma jo eilen jos niitä olisi tarkoitus tänään siirtää. Ja eipä niitä ollut sulatettu. On ihan sellainen tunne että kohta tulee puhelu että yritetään syksyllä uudestaan, että ei ole siirrettävää tälle kerralle. Sekin olisi helpompi ymmärtää että ei päästä siirtoon jos alkiot ei selviä sulatuksesta, mutta se ottaa päähän jos on sumutellut Synarelaa ja syönyt Zumenonit ja tunkenut Lugesteroneja turhaan ja klinikalla ei vaan muisteta/tajuta ottaa alkioita ajoissa sulamaan.
 
Meg
Halit kaikille joilla ei onnistunut tälläkään kertaan! Olen tosi pahoillani. Soitin äsken hoitopaikkaani ja en saanut aikaa ultraan, koska nyt olisi PAS tulossa, mutta hoitaja sanoi että tikuttele ovulaatiota ja sit soitan sinne ja luultavasti siirretään 1 tai jopa 2 alkiota jos kaikki menee hyvin. Toivottavasti mä nyt sit bongaan sen! Eli tuleva PAS olisi siis kesäkuussa jos pääsen siihen.
 
Meg
kirjoitn vähän väärin tuon äskeisen, eli oli täynnä kaikki ultra ajat siksi en päässyt, syy miksi olisi pitänyt käydä ultrassa oli että PAS olisi tulossa, hieman harmittaa ku olisin halunnut nähdä että kaikki on hyvin, mutta kai ne sit tarkistaa kun mulle siirretään, ja kysyin sitäkin että jos viikonloppu välissä niin ei kuulemma haittaa?! Eli jos ovulaatio esim ke niin viimestään ma siirretään.. mitenköhän se on mahdollista, mietityttää se viikonloppu vain että missä ne alkiot silloin on..
 
Maitoparta-80 Kiitos tsempityksestä. :) Sulla on ainakin hurja määrä tulossa soluja. Nyt toivotaan meille molemmille laadukkaita soluja ja alkioita. Tsemmpihalit :hug: huomiseen punktioon. Sä varmaan pääset mua ennen piinaileen, kun meillä on toivomuksena pidempi viljely, joten mahd. siirto on perjantaina.

Joppu Tervetuloa mukaan. Onnentoivotukset PAS:iin. Henin PAS plussa antaa varmasti monelle passilaiselle toivoa ja uskoa. :heart:

USL ja Taika ja heidh Pahoittelut negasta. :hug: On niin väärin kun ei onnistu. Se epäonnistumisen ja epätoivon tuska on niin sanoinkuvaamaton, että ei kukaan ulkopuolinen ymmärrä sitä. Miten teillä hoidot jatkuu. Vai oletko jaksanut miettiä asioita vielä eteenpäin? Paljon jaksu :hug: :hug:

wabisabi :hug: Voi ei. Todella kurjaa. Vaikea edes löytää lohdutuksen sanoja. Oletteko jaksaneet miettiä asiaa luovutetuilla soluilla? On tää niin väärin, mutta toivottavasti jaksat jatkaa, ja löytää elämääsi jotain pientä iloa kaiken tämän kakkamaisen hoidon jälkeen. :hug: Kesä on onneksi piristävää aikaa, mutta tiedän myös, että lapsettomuuden varjo saa jopa auringon pimenemään. Tosi paljon voimia.

Mansikkainen Älä palstakamu itke. Se yksi pikkuinen kullannuppu jaksaa sulaa ja se siirretään tänään. Katsos se on juuri SE yksilö, joka haluaa asettua pikkuyksiöön ja kasvaa vauvaksi. :heart: Vaikka kyllä ymmärrän itkusi, itse reagoisin aivan samalla tavalla. :'(

leiska Samoin mysö sinulle, te saatte sen yhden, joka haluaa asettua ja jatkaa kasvamistaan. Mutta toivotaan, että pikkuinen saa myös kaverin keskiviikkona. Alkion ei aina tarvitsen olla top-luokkaa lähteäkseen alkuun. :heart:

Megille Tsempit tikutteluun. Kyllä sä sen oviksen bongaat. Moniko päiväisinä alkiot on pakastettu? Siitä riippuu siirtopäivä. Mulla oli 5 pv:n blaston siirto maalikuussa ja se siirrettin 6 päivää ovisplussasta, eli ovisplussapäivä oli 0 pv.

).( Täällä pistetty eilen pregnyl napanahkaan ja ei mitään tuntemuksia missään. Onkohan mun rakkulat surkastunut? :LOL: Mua jotenkin hiukan pelottaa tuo punktio, kun Raitiksella oli niin hurja kokemus ja vielä lääkärin kanssa, jonka oletin olevan TAYS:n paras ja kokenein. Kaikista eniten pelottaa kuitenki se kanyylin laitto, kun ne hoitajat viimeksikin räpelsi sitä noin puoli tuntia eivätkä saaneet sitä. Sattui aivan törkeästi ja mulla on omasta mielestä aika kova kipukynnys. Mutta näillä mennään huomiseen ja toivotaan, että löytäisivät edes muutaman solun. :heart:
 
Kiitos Amelie ja Mimosah lohduttavista sanoista. :) Klinikalta tosiaan tuli puhelu, mutta erilainen mitä odotin. Soittivat että täällä on yksi 7 soluinen nätti alkio odottelemassa siirtoon pääsyä, eli siis se yksi sinnikäs selvisi onneksi sulatuksesta. Pitää kohta lähteä klinikallepäin ajelemaan, kun on tota matkaakin sinne aikalailla.
 
Moikkelis

Oon tääl käyny kurkkimas teitin tapahtumia pitkin kevättä ja joskus ite jotain kirjootellu.

Toivottelen kaikille kovasti onnea meneillään oleviin vaiheisiin =)
Hyvää kesää kaikille :flower:

Itellä ei eka tuoresiirto ICSI:stä (12.5.) natsannu vaan vuoto alko ny la-su välisenä yönä :(
Nyt sit ootellaan kesä ja elo-syyskuus jatketaan PASilla, pakkasessa 3toppia oottelemassa ja ehkä kolme rupusempaa, niistä ei ole vieläkään saatu tietoa kuinka niille jatkossa kävi
:/

Tsempit kaikille B)
 
MiukuMau iso lämmin :hug: ...

Leiska ihana uutinen, erityisesti kun vertaa viime kertaan! Pidän peukkuja että saat kaksi siirtoon! =)

Mansikkainen, sinullakin lopulta ihana uutinen. Kovasti onnea siirtoon! =)

Amelie, mitäs jos juttelet hoitsun kanssa etukäteen. Kerro ihan reilusti millasia kokemuksia oot kuullut että muilla on ollut. Tai jos sulla on ollut itsellä aiemmin huono kokemus, niin kerro siitä. Sano suoraan että pelottaa epäinhimillisen paljon, ja pyydä kauniisti saada takuuta, että sulle annetaan mahdollisimman vahvat dropit. Täytyy olla aika psykopaatti, jos ei tuollainen etukäteisvetoomus toimi! Mutta uskon kyllä sunkin puolesta, että operaatio menee hienosti! Paljon tsemppiä :heart: Ja Maitoparta, paljon onnea sinunkin punktioon!

Halauksia kaikille piinailijoille... Aika trilleriä on piinailu :(


ON: Amelie, ei olla mietitty luovutettuja soluja, kun on nämä omilla yrittämiset kuitenkin niin alussa ja lääkärien mielestä kannattaa vielä jatkaa yritystä. Tuntui kyllä hurjalta kun sain tänään puhelun klinikalta ja lääkäri kertoi syyn miksi meidän ainokaiselle munikselle tehtiin ICSI... Käytettiin pakastettua spermaa (tuoreen sijasta) kun mies oli matkoilla ja kun klinikalla sanottiin, että aiempi koesulatus onnistui ihan hyvin ja hyvin pitäisi nytkin mennä. Vaan eipä sitten tosi paikan tullen onnistunutkaan... Nappasivat siis vähiten kärsineen sulaneen siimahännän ja yrittivät sillä. Ja epäonnistui. Obviously. Huh huh, ihan hullua pelata tällasta rulettia kun muniksiakin saatiin vain se yksi. En enää halua kuullakaan mistään pakastetusta spermasta - suostun vain tuoretavaraan! |O

Toisaalta helpottavaa ajatella, että epäonnistumiselle oli ainakin jokin konkreettinen syy...
 
wabisabi Mäkin olen vähän huolissani, koska mekin joudutaan käyttää sulatettua spermaa tässä hoidossa. Viime hoidossa meillä oli tuoretavaraa biopsialla otettuna, ja alkioita saatiin pikkusen enemmän kuin ekassa hoidossa, jossa käytettiin sulatettua tavaraa. Nyt lääkärit oli sitä mieltä, että käytetään "vanhat pois". Varmaan meinaavat, että saadaan nekin pakkasesta pois. Jos eivät ole toimivia, niin sitten tehdään miehellekin operaatio huomenna. Haluaisin kuitenkin tuoretta, mutta kun pakkasessakin on, niin niitä käytetään. :( Kiva kuulla, että jaksatte vielä yrittää omilla soluilla. :) Onhan se iso askel lähteä luovutettuihin, mutta sekin on kuitenkin mahdollisuus.
 
Pikaisesti omaa itsekästä panikointia. Mulla on siirto keskiviikkona ja nyt kauhunsekaisesti olen havainnut että menkkoja enteilevät tuntemukset alkoivat tänään!! Mulla yleensäkin alkaa ko. tuntemukset tosi aikaisin yleensä dpo / pp 5/6. Mutta nyt on ihan samanlaisia tuntemuksia ja hirvittää, että meneekö nyt joku pieleen. Limakalvo oli viime keskiviikkona 9mm ja kaikki näytti tosi hyvältä ja nyt on siis edelleen käytössä Progynova samalla annostuksella kun aiemminkin. Onko kukaan "oireillut" tällä tavoin ennen lääkkeellistä PASSIA?
 
leiska Onnea Rupuselle! Niin kuin on sanottu, että siitä rupusestakin voi lähteä raskaus alkuun. :heart: Toivotaan, että ne seitsemän jaksaa jatkaa matkaansa loppuviivoille asti. Mutta Rupunen kyllä jaksaa, ja antaa teille onnen, näin toivotaan ja uskotaan. :flower:

Voi heidh :hug: Niin paljon olisin toivonut myös sinulle plussaa ja onnistumista.
 
Kiitos Vadelmaunelma. Meinasin järkeni menettää tuossa äsken, kun googlailin aiheesta enkä oikein mitään sopivaa löytänyt. Kiitos siis kovasti mielenrauhasta. Normaalia siis tämäkin. Tsemppiä sun piinailuun.

Heidih :hug:

Leiska, onneksi kuitenkin sait Rupusen kyytiin, siellä se varmasti paremmin viihtyy. Onnea matkaan.
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Olen pitänyt palstailusta taukoa keskenmenon jälkeen, mutta nyt ollaan takaisin tohinoissa taas. Ihan hirmuisesti on tullut tekstiä tässä välissä, yritän myöhemmin paremmalla ajalla lukea niitä läpi. Ja ennen kaikkea hienosti uusia plussia. :)
Eli edessä 1. ICSI:n 1. PAS. Toiveet taas nousee.. tänään oli ensimmäinen ultra ja lääkäri arveli ovulaatiota pukkaavan huomenna tai viimeistään keskiviikkona. Tarkoittaisi sitä,että siirto on joko perjantaina tai lauantaina (28.5-29.5). Yhdellä alkiolla ilmeisesti lähdetään liikkeelle, jos sulatus onnistuu hyvin. Toivotaan, toivotaan...
 
heidh: Voimia :hug:

leiska ja mansikkainen: Tsemppiä piinailuun!

Hanuu: Tsemppiä keskiviikon ultraan!

).( Tänään ei päästykkään siirtoon, kun biologi haluaa jatkoviljellä meidän alkioita. Kaikki kolme oli siis aamupäivällä ainakin viel hengissä. Mutta haluavat vielä selvittää mikä niistä on paras. Mutta eivät kuitenkaan voineet luvata että siellä olisi huomenna enää mitään hengissä :/ Eli huomisaamuna vasta selviää onko mitään siirrettävää... Ahdistavaa ku olin jo henkisesti valmistautunut tänään kuulemaan tuomion.

 
Siirrossa käyty. Eipä ollut mikään huippuyksilö se meidän alkio joka tänään kyytiin siirrettiin, oli seittemänsolunen ja kolmosluokkaa, lääkärin sanojen mukaan keskitasoa huonompi alkio. Mutta piinailu alkoi silti. Edellinen siirretty oli kahdeksan soluinen ja kakkosluokkanen, eli taitaa olla vielä paljon heikommat mahdollisuudet onnistua kuin tuoresiirrossa oli. Pakkaseen jäi vielä neljä hidasta alkiota.
 
Mansikkainen79: mä en ainakaan usko et on alkion laadusta kiinni se kiinnittyminen ym. koska meille nyt siirrettiin huippu hyvä tai lääkärin mukaan harvinaisen hyvä laatunen alkio niin tässä tulos.. testi negaa ja tuhru vuoto alkanu :(

pakkasessa on kaks vähän huonompaa alkiota jotka selvis siitä jatkoviljelystä:/ mietin just et pääsisköhän sitä jo tästä kierrosta pakaste siirtoon. aattelin et soittas huomenna sinne klinikalle mut ne kuites käskee testata viel perjantaina uudestaan ja jatkaa lugeja siihen saakka vaik mä oon jo ihan 100varma et tää oli tässä :/

mites muiden piinailut jaksaa? toivottavasti teillä muilla on parempi tuuri :)
 
Mansikkainen ja Leiska: Hieno juttu että löytyi sinnikäitä alkioita! Onnea piinailuun! Ei ne aina tarvitse olla huippuluokkaisia että tärppäisi!

Haleja neganneille!

Kyseltiin piinailutunnelmia: Eilen ja tänään on ollut julmettu nälkä... Pahoinvointia tulee noista kortisoneista ja muistakin lääkkeistä joten siitä en tee vielä mitään johtopäätöstä. Huomiseen mennessä pitäisi alkion tarttua jos on tarttuakseen. Sitten jännään maanantaiaamuun asti ja testaan herkällä testillä pp 11 niinkuin viimeeksikin. Viimeeksi tuli pahoinvointia ja se supernenä plussauksen alla. Vielä ei ainakaan nenä oireile erityisesti...

Linnia, pidän peukkuja että pääsette siirtoon huomenna!

 
Linnia, taidettiin aloitella hoidot silloin samalla aikataululla tammikuussa. Nyt mennään jälleen samalla aikataululla. =)
Toivottavasti jatkoviljely onnistuu hyvin, ainakin sillä saadaan parhaat alkiot varmasti esille mikä varmaan loppupeleissä on vaan hyvä juttu onnistumisen kannalta. Mutta tiedetään, odottavan aika on pitkä...
 
).( Vihdoin alkoi tyhjennysvuoto täällä..Huomenna olis 0-ultra tyksissä. Sit tien milloin ja kuinka paljon alan piikittämään puregonia ja noita muita (hevoskuurilla menen..).

Onko muilla kokemuksia miten hoito etenee, kun tyhjennysvuoto alkaa vasta kp30? Alustavasti mun piti alkaa huomenna tykittämään, mut nyt arvelen piikityksien aloittamisen siirtyvän....vai kuis? Jotenkin sitä vain haluaa valmistautua epämieluisiin uutisiin jo ennalta....

Tarrasukkia siirrosta päässeille! Kuulemma rupuisestakin on terve nyytti kotio saatu. Kumpa nytkin!
 
Sanasa: :wave: Säkin taas täällä :) Tervetuloa! Odottavien pinosta tänne mäkin silloin sen tuulimunan takia jouduin ja nyt pp5...

Alkioiden laadusta: Mä olen kyllä plussannut melko huonolaatuisilla alkioilla. Km:n yhteydessä sairaalan erikoislääkäri totesi, että ennalta ei voi sanoa, millä alkiolla onnistuu ja millä ei. Kuulemma topit menee vessasta alas siinä missä heikommatkin ja että yllättäen niillä huonompilaatuisillakin on saatu vauvoja aikaiseksi. Jostain muistin lukeneeni, että ihmisillä on kokemuksia siitä, että heikoilla onnistuu ja tulee vauvoja. Jollakin taisi olla heikkolaatuinen ja hidas 2-soluinen, joka nykyisin onkin varsin menevä taapero :D Lisäksi ilmeisesti klinikoilla on käytössä erilaiset luokittelutavat. Yritän tietysti tällä kaikella höpinällä vakuutella itselle, että ehkä mekin voidaan näillä rupukavereilla onnistua. Toki toivon, että jos ei tämä nyt onnistu, niin tulisi sitten seuraavasta hoitokierroksesta parempia alkioita.

Ja niistä oireista: Nyt siis pp5 ja eilen oli alkuyöstä munasarjojen tuntumassa sellaisia repäisykipuja, ei mitään kovia. Lisäksi eilen ja yöllä oli alamasukipuja ja tänään alamasu tuntui aamulla "tiukalta" tai pinkeältä. Töissä työkaverin kalalounas oksettti ja tulee äkillistä huonovointisuutta, mutta kaikki toi menee kyllä lääkkeiden piikkiin. Kattellaan nyt...En hirveästi jaksa toiveilla ihmeitä.
 

Yhteistyössä