Kympin hoidot

Risupesä; sä saat mun kaiken sympatian :hug:. Ei tää piinailu helppoa ole. Olen sunkin kirjoittelua jo jonkin aikaa seurannut ja niin kovin soisin sullekin plussan. Laitoit aika pahan raskaustesti-linkin viimeksi, arvaa, vierailenko mä siellä piakkoin vertailemassa vaihtoehtoja ja etsimässä toivonkipinää ;) . En tiedä oletko tänään testaillut, mutta jollet ole, niin rentoudu vielä tää viikonloppu, halit!

ihanaa, kun milonan tauti on hellittänyt ja vuoto lakannut!

Kuulostaa leiska erittäin hyvältä tuo saalis. Pidän peukkuja, että siirtoon pääsette, se on tärkeintä. Se, mitä pakkaseen mahdollisesti saadaan, on plussaa.

heidh; sullakin testit kuumotti kaapissa :hug: . Kovin on kaikki vain aikaisin liikkeellä. Ethän nyt kuitenkaan masennu, tähän vielä melkein samanmoinen piinisaika päälle, niin sitten saisi testata :hug: . Ei ole helppoa ei.

).( Eilen oli viimeinen ultra ja punktio-ohjaus. Follit senkun lisääntyy :/ . Viimeksi siis mainitsin 26kpl, nyt niitä mitattiin 31kpl, järkyttävää :eek: . Nyt sain hoitajalta ohjeet hyperin välttämiseksi. Saas nähdä, miten käy. Kato tulee käymään, se on selvä. kunpa ne, jotka hedelmöyttyy, olisivat sitten hyvälaatuisia...

Eli mullakin punktio tiistaina 25.5. ja siirtopäivä torstaina 27.5.

Päästään Amelie80 samaan aikaan siis piinailemaan :) . Sitä pitikin sulle kirjoittaa, että ei sun follit oo mihinkään kadonnu, kyllä ne sieltä löytyy, nyt oli vaan kokemattomampi ultraaja. Sulla näyttää tulevan oikeasti hyvä määrä punktioitavaa. Samaa mieltä, pitäisi olla laadukkaampaa, kun on vähemmän.

wabisabi, lähetän kaiken toivon teidän ainokaiselle solulle :heart: :hug: . Toivon todella, että pääsette piinailemaan.

Maitoparta-80 : sieltähän on tulossa ios saalis:) toivotaan et isoa katoa ei tule ja toivotaan et hyperiki pysyy poissa.
en suinkaan masennu :) rupes vain vähän ärsyttään ku tein testin ku tiesin jo vastauksen mut minkäs teet ku on niin malttamaton :)

Kiitos kaikille myötäelämisestä kamalassa punktiokokemuksessani! :hug:

Punktion teki H.T ja samoin siirron. Meillä oli muuten icsattu solut vaikka siittiöissä ei ole mitään vikaa ollut koskaan, eikä ollut nytkään. Hedelmöittymisprosentti on vaan aina ollut matala. Syynä tosin se, että munasolut ei ole olleet kypsiä. No, meillehän se on parempi mitä varmemmin pelataan.

Mun aikaisemmat punktiot on tehty Väestöliitossa ja Graviditaksessa. Ekan teki nykyinen Ovumian vastuulääkäri Tarja Ristolainen ja ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä! Toisen teki Varilan Eero ja silloinkin kerroin puujalkavitsejä vaikka toinen puoli punktoitiin vatsanpeitteiden päältä ja reikiä oli kuin ampumataulussa! :LOL:

Tuosta Taysin kohtelusta.. Mulla on itsellä alan koulutus ja tiedän kyllä annostelumäärät Rapifenin suhteen. Siksi mua ärsyttää tuo "meillä on aina tavattu tehdä näin" ja siitä ei lipsuta vaikka toisella jäis munikset keräämättä.. Jos näistä ei raskautta tule, niin harkitsen kyllä hyvin vakavasti yhteyden ottamista potilasasiamieheen.

Joko näin pp2 saa kuvitella itselleen raskausoireita? B)
Olin eilen ja tänäänkin ihan megaväsynyt. Taitaa johtua lugeista mutta jotenkin sellasta positiivista väsymystä ilmassa.

Aurinkoista päivän jatkoa!!

heidh ei kannata lannistua vielä ollenkaan, nyt oon itekin jo sitä mieltä että on turhaa tastata ainakaan ennen pp10! :hug:

En oo testannu eilisen jälkeen ja tuntuu kyllä että ois vaan testien haaskausta, ei jotenkaan kiinnosta kun sen tuloksen tietää jo kuitenkin.. kaipa sitten sillon tiistaina varmistan ClearBluella, jotenkin muiden kokemusten perusteella mitä oon lukenu luotan nyt noihin eniten. Jos niistä jotain on valitettu niin "liiallisesta" herkkyydestä, mikä taas mun mielestä on juurikin hyvä puoli. Aattelin että hoidetaan tääkin kierros nyt ihan kunnialla (katkeraan) loppuun ottamalla ne kaikki lääkkeetkin.

( :x ällövaroitus..)Mulla oli pitkän aikaa niin ettei lugeista tullu juurikaan mitään ulos, ja oli runsasta, tahmeeta mutta vetistä/kirkasta vuotoo, mutta nyt parina päivänä niitä jämäkokkareita on tullu sieltä oikein urakalla. Joku oireketjussa kirjotti että niin on käyny aina negahoidoissa, muttei sillon ku onnistu...joten onhan ne merkit selvät jos siihen liittyy.

Tänään ois pitäny olla se grillaus- ym. hauskanpitoilta sen kaverin kanssa joka läväytti sen 11.viikolla raskaana -uutisensa vappuna päin naamaa, no empä jaksanu :ashamed: laitoin viestiä että sori, ahdistaa vaan niin vitusti, tilanteet on mitkä on, toivottavasti ymmärtää jne. Kun ohimennen nähtiin, niin kaukaa jo olin näkevinäni että maha oli selvästi pömpöllään t-paidan alla...on se hienoo että joillain hommat etenee just niinku halutaan ja suunnitelmien mukaan.

Leiska onnittelut supersaaliista! Kumpa nyt mahdollisimman moni (mieluiten ihan kaikki!) sinnittelisivät sitkeästi maanantaille! Pidetään sormet ja varpaat ristissä :)

Maitoparta hirmuisesti onnea punktioon jo valmiiksi. Toivotaan, että se menee yhtä mukavan uneliaissa tunnelmissa kuin minunkin perjantainen punktioni!

Raitis varmasti sun on ollut vaikea kärsiä hiljaa, kun olet kerran alan ihmisiä... Itselläni kiehuu jo sappi aiheesta muutenkin. Aika monessa muussa maassa muuten nukutetaan punktiota varten. Nukutuksessa on omat riskinsä, mutta tuntuu, että jos ollaan kerran ilman, niin vähintä mitä voidaan tehdä, on riittävä kivun lievitys...

ON: Valitettavasti meidän ainokainen ei sitten hedelmöittynyt, vaikka ICSI:llä kuulemma yritettiin... Ei mennyt kovin hyvin tämä hoito, kun neljästä munarakkulasta vain yhdessä oli aito solu, ja sekään ei sitten ollut hedelmöittämiskelpoinen... Jos yrittää olla oikein positiivinen, niin oli erävoitto saada edes neljä munarakkulaa, kun ensi yrittämällä tuli vain kaksi. Mutta täytyy sanoa, että masentaa silti, varsinkin kun en oikein tiedä jatkosta (nytkin oli mulla iso Puregon ja Menopur -sekoitus tukena, ja silti surkea tulos...) ja etenkin kun kesä tulee pian vastaan ja pakollinen loma klinikasta... :'(

wabisabi :hug: :'( oon niin pahoillani, että kaikki vaiva oli tällä kertaa turhaa.

USL Toivotaan ettei tuu mitään kiertohäikkää muun murheen lisäks :hug:

Vadelmaunelma :hug: ..mullakin ois ne/se jo syntyny viime kuussa jos eka siirto ois onnistunu..ja jos toinen, niin oisin suunnilleen puolivälissä raskautta.. mut ku ei niin ei. Ja tietty jos kaikki ois menny normaalisti niinkun ois pitäny ja ihan ilman tätä kaikkee helvettiä niin meillä ois jo varmaan 3 yhteistä lasta, eikä oltas ikinä erottu..ehkä jopa neljäs tulossa. No, ne suurperhehaaveet on haudattu jonnekin epätoivoon jo aikaa sitten.

Raitapaitainen: Voi kurjuus mitä oot joutunut kokemaan :hug: Pyysitkö mitään selitystä kohtelulle ?Aiotko tehdä valitusta, yhteys potilasasiamieheen?Itselläni punktiot ei oo kauheen kivuliaita ollut, mutta oudota tuntuu jos jätetään soluja ottamatta, kun kyseessä on KALLIS hoito. Ja luulis että kaikki haluaa parhaan tehtävän, jotta pääsisi "vanhoista" eroon, kun uusia on kokoajan tulossa. Onnea kuitenkin matkaan ja toivotaan että kyytiläinen takertuu kunnolla. Oon myös ollut VL:ssa ennen hoidoissa ja Varila ollut lääkärinä, mahtava ja ammattitaitoinen tyyppi.
Wabisabi: :hug:
Maitoparta: Uih, mikä määrä. Pidä huolta itsestäsi, ja toivotaan ettei hyperi iske. Mahtaa olla masu turvoksissa.
USL: Voimia täältä, mikä sulla olikaan tilanne, onko pakkasessa yhtään. Onko mahdollista saada hoitoa enää ennen kesää?
Heidh: Malttiamalttia, toivoa on yhä!! Oot aikasin liikkeellä.
Taika: Miten siellä piinailu sujuu, koska oot ajatellut testata?
Leiska: Toivotaan et saat hyviä uutisia.
On: Harvinaisen tyynifiilis-piinapäiviksi, jotenkin jo asennoituu et syksyllä aletaan tyhjentään pakkasta, yritän pitää testit pois näköpiiristä ainakin muutaman päivän.

Klivia Aamuun asti sain piinailtua. Mulla on ollut aivan erilainen olo kuin aikaisemmilla kerroilla, mutta silti... testi näytti negaa :'( Olin aivan varma, että nyt onnistui. Tuskin tuo tulossa tiistaiksi mihinkään muuttuu. Alkaisi edes vuoto, mutta luultavasti alkaa taas vasta lugejen lopettamisen jälkeen, joka pahentaa mielestäni tilannetta. Mulla ei ole ollut mitään vuotoa tähän asti... Tää on niin epäreilua. Aina kun me ollaan hoidossa, joko mun tai mieheni sisaruksista joku ilmoittaa, että heille tulee vauva. No tietty nytkin, miehen veljelle. Jotenka en nyt jaksa innostua asiasta, koska kaikki potkii vastaan... Mutta eiköhän se taas lähde tästä rullaamaan.

Voi Taika, pahoittelut!! :hug: Tuo on tosissaan aivan karmaisevaa kuinka jotkut saa lapsia ihan just silloin kun ne ite haluaa ja päättää, ja aivan ilmaiseksi vielä! :( Sitte tälläiset köyhyysrajan alapuolella elävät joutuu keksimään ja löytämään jostain monta tuhatta euroa ja käymään läpi raskaat hoidot. Ei tää oo oikein todellakaan. 'Lohdutukseksi' yks kaveri, jolle kerroin meidän tulevista hoidoista ja epätodennäköisyydestä että ekalla kerralla tärppäis, keksi tällasen heittää siihen että 'no mut hei osaisko sitä ees arvostaa samalla lailla jos HETI ekasta tärppäis?!!!!!' HALOOOO!! :eek: Mitä vielä vaaditaan tämän kivun ja surun ja kärsivällisyyden ja karmeiden kustannusten lisäksi, että osais arvostaa??? En sitte osannu sanoo juuta enkä jaata enkä itkee enkä nauraa, tälle ihmiselle jolla itsellä kaksi luomulasta, onnellinen perhe ja vieläpä kuulemma ystävä joka käynyt samat hoidot läpi, että hän kyllä tietää!

Klivia ja Taika, jaksuja teille - olen toiveikas täällä teidänkin puolestanne =)

Miimii ajattelin just, miten koko elämä on nykyisin yhtä miinakenttää. Pitää varoa A sitä heppua B tätä tyyppiä kun kumpikin saattaa sanoa jotakin mistä takuuvarmasti pahoittaa mielensä. Ja lomiakin suunnitellessa saa miettiä, onko esteitä rentoutumiselle suunnassa C. Elämä on mennyt aika mutkaiseksi lapsettomuuden myötä :(

Leiska olet ajatuksissa - onnea huomiselle!!

Taika79 :hug: Todella suuri voima hali :hug:

ja Miimii-75 tänä aamuna juuri miehen kanssa puhuttiin, kuinka joillakin on vaan niin helppoa ja ILMAISTA raskaaksi tuleminen :| tippa silmässä mietin ja juteltiin.. ja, jotkut sitten vielä kehtaavat antaa lapsensa adoptioon tai vetävät huumeita ja viinaa pilatakseen oman pienokaisensa elämän siinä samalla.
En jaksa ymmärtää :/ miksi elämän ihanimman lahjan saaminen voi olla näin ankaraa :(

Taika :hug: sittenhän meitä on varmankin kaks tiistaina..

Mianna, oon tosta adoptiosta hieman eri mieltä, mun mielestä on hienoa että jotkut tunnustaa itselleen ettei heistä ole lapsen vanhemmiksi ja antaa lapselle paremman mahdollisuuden jossain muualla. Ja adoptiohan antaa monille lapsettomille pareille mahdollisuuden vanhemmuuteen kun hoidoillakaan ei oo tullu tulosta. Sen sijaan en tajua kuinka jotkut käyttää aborttia niinkun "ehkäsynä" ja tekee niitä vaan kun ei vaan just sillä hetkellä satu huvittaan lapsen saaminen.. sellaset ei mun mielestä edes ansaitsis koskaan lapsia. Mutta elämä on helvetin epäreilua ja kaikkein eniten vituttaa kun kuulee että joku tällänen tapaus on tullu raskaaks ihan just sillon kun halus |O

risupesä Juu, oikeessa olet adoption suhteen. Adoptio on kyllä mahtava mahdollisuus lapsettomille pareille ja ennenkaikkea lapsen hyvinvoinnille.
Luin äskettäin vaan niin koskettavan tarinan äidistä, joka piti kaksi lastaan ja antoi nuorimman adoptioon, kun oli tullut ykskaks yllättäen raskaaksi jollekkin miehelle :eek: siksi minusta tuntui pahalta sen pienen puolesta joka ei tule ikinä ehkä tietämään isommista sisaruksistaan jotka ovat edelleen äidillään :whistle: lapselle tulee ihan takuulla kysymyksiä varttuessaa, että miksi äiti antoi hänet pois ja isommat lapset saivat jäädä kotiin. Luulis kuitenkin, että kyseinen äiti olisi apua saanut kasvattaakseen nuorimmaisensakin. Meni multa vaan hieman yli ymmärryksen.. :headwall: mutta jokainen taaplaa tyylillään.

tää tyhmä meni taas tekeen testin ja puhdas NEGA =( pelottaa tosi paljon et toi testin tulos ei muutu enää :/ huoh.. muutenki oon ollu kaks päivää tosi herkkänä ja surullinen, tuntuu et menkatki alkaa:/

mullaki kaveri piireissä noita jotka suunnittelee koska tulee raskaaksi niin heti eka kierrosta tärppää.. tästä hoidosta ollaan puhuttu vaan kahdelle kaverille just sen takii ku mä en jaksa selittää kaikille kaikkea ja jos ei onnistukkaan ni vielä vähemmän.. ei oo oikeen tää lapsettomuus homma, ei mee tasan nallekarkit..
Taika79: :hug:

heidh: :hug: noitten negojen testaus on aina rankkaa..toivotaan kuitenkin että tulos vielä muuttuis

Huomenna pitäisi olla PAS mikäli joku/jotkut meijän huurunenistä selviää siirtoon. Alkioita on kolmessa oljessa yhteensä 5 kpl. Niistä kolme oli hitaita, joiden kanssa jännitettiin pakastetaanko niitä edes. Ajattelin soitella aamusta klinikalle ja kysellä mikä siellä solulaboratoriossa on tilanne. Siirtoaika on vasta iltapäivällä. Toivottavasti siellä olisi siirrettävää.

Jospa nyt tulisin välillä kommentoimaankin. Päänsärky tosin jatkuu edelleen, jo viikon särkenyt lähes jatkuvasti...

Vadelmaunelma: Toivottavasti nyt on parempaa onnea matkassa ja aarteet pysyvät kyydissä! =)

Munkkiniemi ja wabisabi: Teidän uutiset pysäytti... En edes tiedä, miten lohduttaisin :( :hug:

Raitapaitainen: Ikävältä ja uskomattomalta kuulosti kyllä sun punktio :( Toivottavasti alkio pysyy kuitenkin kyydissä palkintona kärsimyksestä! :)

SaaraX: Onnittelut Lilli-Aleksista =)

Joppu: Tervetuloa takaisin! Nyt kyllä käännetään yhdessä ennustetta paremmaksi noiden PAS:ien osalta, eikö?

Pahoittelut kaikille negan testanneille. Toivottavasti vielä löytyy voimia ja uskoa tulevaan! :hug:

Toivotan hyvää onnea huomisiin siirtoihin Linnialle, leiskalle ja Mansikkaiselle! =)

Itsellä vielä muutama päivä ultraan. Jotenkin malttamaton mieli, en jaksais millään odottaa enää siirtoon pääsyä... Ja todella toivon, että siirtoon päästään, kun sen aika tulee. Onneks on vielä 4 alkiota pakkasessa! Kunhan nyt ensin selviän hyvillä uutisilla keskiviikon ultrasta...

Hanuu : Jep, mehän plussataan tästä PAS:ista. Joka siirtoon täytyy lähteä aina luottavaisin mielin, että NYT on minun vuoro plussata. Ollaan muuten aika samoissa aikatauluissa. Sulla Ke ultra, mulla on tiistaina. Piinaillaan sitten yhdessä ja plussataan :)

Huomenia kaikille! Paljon paljon onnenpotkuja kaikille teille piinailijoille, liian varhaiset negat muuttukoon plussiksi! Onnea myös tämän viikon punktioihin ja siirtoihin.

Mansikkainen79 paljon onnea PASsiin, nyt tosiaan tarvitaan sitä, että joku jatkaa Henin jalanjäljissä ja antaa meille passilaisille uskoa onnistumismahdollisuuksiin. Mä tulen toivottavasti pari päivää perässä kun siirto on suunnitteilla keskiviikkoaamuksi.

Onnenpotkuja myös Hanuu ja Joppu teidän ultriin, toivottavasti on kunnon limakalvot kasvaneet.

Terkuin malttamattomana siirtoa odottava Mimosah.

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************24.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

leiska ...................2.ICSI....................ly...........21.5...24.5......FEL
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5.....FEL
Amelie80..............3.ICSI.....................pi...........24.5.............
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................26.5.... FER
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi...........25.5...27.5....TYKS
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 22..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 22..NKL
fiia 69...................2.IVF:n 1.PAS................................vko 22.....
Inia.......................3.IVF:n 1.PAS.........lu....................vko 22.........
Hanuu..................1.IVF:n 2.PAS.................................vko 22..NKL
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................kesäkuu
Doris79...............................PAS.....................................kesäkuu
Joppu................................3.PAS....................................kesäkuu
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS...................................kesäkuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.....................................kesäkuu
Isis........................4.ICSI................ly................kesäkuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................kesä..OYS
Ragdoll73.............1.IVF.....................pi...............vko 24........TAYS
beelia...................1.IVF.......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Nainen83.............1.IVF:n.1.PAS...................................kesä....
Salli72.................6.ICSI:n 1.PAS..................................kesä....VL
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81............3.IVF.......................................elokuu........FEL
Zax......................2.IVF.......................................elokuu.........
Milli-81.................1.IVF:n 1.PAS..........................elokuu.........
Myyrä2................2.IVF...........................................................
Meikku.................2.IVF..........................................................NKL
Lumipuu..............3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72.......4.ICSI....................pi.............syyskuu.......NKL
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä...............................
Hopping...............2.ICSI:n 2.PAS.......lä.............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena.2IVF....................pi..................................OYS
Munkkiniemi.........2. IVF.....................pi...................................
wabisabi...............3.IVF....................ly..................................FER

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

milona..........AVA........................:heart:....................19.......(+ testattu)
Risupesä......TAYS.....................:heart::heart:..................13.......25.5.
Taika79........TAYS.......................:heart:....................12............
heidh............AVATku...................:heart:....................10............
Klivia............TAYS.......................:heart:....................10..........28.5.
Vadelmaunelma...AVATre.........:heart::heart:...................5............
Raitapaitainen...TAYS..................:heart:.....................4...........3.6.
SaaraX........................................:heart:......................4............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5..............kt/10...........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:

huomenta! klinikalta soittivat, hyviä ja huonoja uutisia..eli ilmeisesti kaikki 9 alkiota ovat edelleen hengissä, mutta kaikki ovat tumavirheisiä. Tänään nyt kuitenkin siirretään 1 rupunen Ö-luokan alkio, loput menevät jatkoviljelyyn ja jos joku niistä on vielä keskiviikkona jatkanut jakautumista blastokysta vaiheeseen, niin se siirretään silloin kaveriksi. Pakastimeen ei tälläkään kertaa mitään.

Yhteistyössä