Kympin hoidot

Hurjan paljon tarrasukkia ja sisua piinailijoille :)

Omalla kohdalla se piina on nyt pahempi ku sillon et tuleeko nega vai plussa. Nyt saa jännittää et nouseeko hcg vai alkaako laskemaan niinku viimeks ja tuleeko kaupantekijäiseks vielä kohtutulehdus. Mulla on pahat enteet tämän päivän veritestistä :(
 
Kaikki ihanaiset kiitos kannustuksista! Auttaa siirtymään valituksesta piinailuun..

Ja Riksu ai teidän alkioita kasvatellaan ensin ja sitten vasta ehkä pakastetaan? Meille sanoivat, että pakastavat saman tien ja sitten sulattaessa kasvattavat lisää. Tuntuisi, että tuosta teidän mallista tulee vähemmän päänvaivaa (ja rahanmenoa..). Kerro kuinka niiden käy!
 
Heni: toivotaan nyt parasta ja uskotaan että kaikki on hyvin ja hcg on noussut nätisti! Onnea kaikille siirrossa olleille, vielä Hanuu mukaan niin te kaikki (Nemi, Tinka, riksu, Paiju) pääsitte siis siirtoon ja sitäkautta piinailemaan :heart::heart::heart::heart::heart: vaude vau! Nyt on pitkä piinislista, uskotaan että tulee myös paljon niitä PLUSSIA ++++++++++
 
stigu123: Onnittelut, nyt voit helpottuneena nauttia raskaudesta :)

Nemi77, Tinka-, riksu82 ja Paiju:
Nyt sit vaan kaikki porukalla piinailemaan, kyllä meistä ainakin jonkun on pakko saada plussa!

Heni: Hyvältä vaikuttaa, toivottavasti alat pian uskoa ja luottaa siihen, että raskaana olet :)

Itselläni on nyt yksi alkio kyydissä. Olivat sulattaneet vain sen yksinään pakastetun ja se oli selvinnyt hienosti sulatuksesta. Vielä jäi 4 alkiota pakkaseen kahdessä erässä pakastettuina =) En muistanut tarkemmin kysellä alkion laadusta tai solumääristä, mutta kyseessä oli ivf:llä alkunsa saanut alkio. Tuoresiirrossahan siirrettiin icsi-alkio. Nauroinkin miehelle, että jospa tämä alkio olisi innokkaampi kiinnittymään, kun siittiökin on vapaaehtoisesti saanut yhtyä munasoluun :LOL: Icsi-alkion saattoi hyvinkin saada "pakotettuna" alulle joku itsepäinen siittiön retku, joka ei ollut vielä valmis kiinnittymään ;) Siirto itsessään ei mennyt yhtä sujuvasti kuin viimeksi. Lääkäri ei meinannut saada tarvittavia välineitä paikoilleen, mutta pienen aherruksen jälkeen alkio pääsi perille kohtuun. Lääkäri varotteli muutamaan otteeseen, että kohta saattaa sattua. Ei se mun mielestä kuitenkaan kipeää tehnyt, lähinnä epämukavuutta, varsinkin täydellä rakolla... Mulla on testipäivä 10.5. Taidan mennä verikokeeseen tuohon lähimpään labraan, vaikka vastauksen saaminen saattaakin mennä sitten seuraavaan päivään. Mä en muistanut lääkäriltä kysyä, onko liikunnan harrastamisen suhteen jotakin suosituksia näin pas:n jälkeen. Voisin kuvitella, ettei rajoituksia juurikaan ole..? Ja toisaalta suositukset vaihtelee kuitenkin lääkärin ja klinikan mukaan...

"Lisäys" Piti vielä laittaa, että limakalvosta lääkäri ei osannut sanoa tarkkaa paksuutta, koska vatsan päältä ultratessa ei kuulemma niin tarkkaan näe. Totesi sen kuitenkin näyttävän hyvältä, joten en enää murehdi viime viikon lääkärin kommenteista. Haluan uskoa, että alkiolla on hyvät oltavat :)
 
Tinka- ja Hanuu Onnittelut kultahippusista :heart: , 9kk vuokrasopimus molemmille vaan :D Hanuu: mulle lääkäri sano, ettei ensimmäisten n. 3-5 päivän aikana mitään hirveetä rehkimistä ja hyppimistä, mut muuten saa harrastaa liikuntaa. Aattelin ite ottaa rauhallisemmin tän alun varmuuden vuoksi.

Heni Jee, ihanaa, et arvo noussu :heart:

En jotenki pysty vielä kertomaan kahdelle kaverille siirrosta, ne on ymmärtämättömyyttään laukoneet ikäviä ja loukkaavia kommentteja mulle näiden hoitojen aikana. Haluan kai suojella itteäni, ku tunteet on niin pinnassa ja pelottaa ja jännittää. Ei haluta tällä hetkellä kuulla kommentteja "jos se ei nyt onnistu, niin ei sen ollu tarkotuskaan onnistua" tai "kyllä se vauva tulee sitten, kun aika on kypsä" tai "vauva tulee, kun vähiten sitä odotat" :kieh:
 
MiiMii-75 : Tosiaan mukavaa, että voidaan vaihtaa kuulumisia "pitkänmatkalaisina". =) Mä en ole hirveästi ajatellut tuota punktiopäivää ja sitä edeltävää yötä. Voisi kuitenkin olla järkevää viettää yö Tampereella tai ainakin punktion jälkeinen. Viime punktion jälkeen olin sairaan kipee ja siksi se nytkin jännittää. Matkoihin suhtaudun niin, että aikaa varataan tarpeeksi ja jos auto hajoo, taksi vie perille. Taksikustannukset ei tässä konkurssissa paljoa enää paina.Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin. Ilmoittelen sitten, kun tiedän taas jotain enemmän!

Niin, eilen aloitin Menopurin pistämisen. Voi että se oli taas taistelua itsensä kanssa. Järki yritti sanoa "nopea pistos ja se on ohi". Tunteet pistivät vastaan, ekaa kertaa tulin ajatelleeksi "miten epäreilua, että toiset tulee raskaaksi "nähtyään miehen alushousut" ja minä joudun tekemään vaikka mitä". No lopulta sain pistettyä ja luulen sen tänään jo menevän helpommin... Ainakin toivon niin...

Onnittelut halauksen kera plussanneille, :hug: neganneille ja piinailijoille!
 
katjuzka Mulla myös viipyi menkat jonkin verran procrenin jäkeen, oiskohan ollut jotakin viikon..?
Moni on päässyt siirtoon vaikka epävarmalta näyttikin, onnea jo siitäkin :heart:

Mulla on ollu noista zumenoneista (?) inhottavaa päänsärkyä ja tuntuu että oon turvonnu parissa päivässä monta kiloo (en uskalla mennä edes vaakaan :D). Vai kuvittelenkohan vaan..

Tää on ihan off topic mutta mulla on onneks (?) ja valitettavasti pitäny muut jutut viime aikoina kiireisenä ja ajatukset pois hoidoista.. Tänään jouduin tekeen vaikeen päätöksen ja saattelemaan vanhan ja sairauden uuvuttaman pupuystäväni loikkimaan ikivihreille niityille :'( jäi meille vielä kaks pitkäkorvaa, mutta yksi elää nyt muistoissa :heart:
 
Nemi77: Hormonistimulaation ja punktion jäljiltä onkin syytä ottaa jonkin aikaa rauhallisesti. Muistaakseni sain tuoresiirron yhteydessä samanlaisen ohjeen. Itselläni on eri tilanne, kun tehty pas luonnolliseen kiertoon. Mutta voisin kuvitella, ettei rajoituksia liikunnan suhteen ole. Vai onko joku saanut ohjeet rauhoittaa tahtia myös pas:n jälkeen? Ei kai siihen kiinnittymiseen voi juurikaan itse vaikuttaa?
 
Hanuu: Minä sain Ava-Klinikalta passin jälkeen lääkäriltä samat ohjeet kuin IVF:n jälkeen, eli rankkaa liikuntaa piti välttää 5 päivää siirrosta. Kovat ponnistelut, raskaat kanniskelut ja oikein korkea sykenousu piti kuulemma jättää myöhemmälle. Samoin kehoitti jättämään juoksulenkit hetkeksi, koska se on sellaista tärähtelevää liikettä koko kropalle. Kevyt liikuntaa, tyyliin kävely, pyöräily, uinti oli kyllä ok... Lääkäri puhui "rauhasta alkion kiinnittyä".
Vaikkei kiinnittymiseen periaatteessa voi itse vaikuttaa, minusta tuollainen rauhallinen elämä hetken aikaa on kuitenkin ihan loogista, kun ajattelee vaikka jonkun oikein raskaan taakan nostamista: tuntuuhan se sellaisena "repimisenä" mahanpohjassa... Miksei ainakin teoriassa joku kova tärähdys tai jatkuva pomppiva liike (juoksu) voisi vaikuttaa siihen herkkään kiinnittymisen vaiheeseen...ehkä.

Tsemppiä kaikille piinaajille! :heart: :heart:
 
Heips taas kaikille! Tällä kertaa onnittelen itseäni. Sain juuri pistettyä toisen Menopurin ja se oli huomattavasti helpompaa kuin eilen.

Miten nopeasti teille on tullut tuntemuksia pistosten aloittamisen jälkeen? Mulla on ainakin jo nyt sellainen tunne, että munasarjoissa todella tapahtuu jotakin!
 
Hopping: Kiitos vastauksesta! Ehkä mun kannattaa sit kans varmuuden vuoksi ottaa vähän rauhallisemmin. Veikkaanpa tosin, että jos oisin julkisella asiaa kysynyt, olisivat lähinnä huvittuneena vastanneet, että voi elää aivan normaalisti... Eli ehkä ihan hyvä, etten edes muistanut kysyä. Parin viikon päästä olis kisat tulossa ja treenejä useamman kerran viikossa. Toivottavasti muu ryhmä ymmärtää, etten treenaa ihan täysillä...

risupesä: Osanotot rakkaan eläinystäväsi poismenosta :hug:
 
Taika79 Hienoa, että menopurin pistäminen meni paremmin! Itekin jännitin sen pistämistä tai lähinnä sekoitusta, mutta onneksi se oli kohta jo aika helppoa. Mulla tais mennä n. 4-5 päivää, et tuli tuntemuksia ja loppua kohta oli jo aika tuskanen olo, vaikka siellä oli vain 3 kunnon solua :eek: Sehän on hyvä merkki, jos nyt jo tuntuu :D , siellä ne munikset starttailee kasvupyrähdystään!

risupesä :hug: , otan osaa suruusi!
 
Puhelitte alkion siirron jälkeisestä rauhoittumisesta. Sain itse ohjeiksi silloin ja silloin jne.. että välttää myös orgasmeja :whistle: ja kaikkea semmoista joka laittaa kohdun värähtelemään. Siksipäs täällä meidän hoidot vielä odotteleekin, koska imetyskin kohtua jotenkin supistuttelee niin ei ole ihan vielä meidän hoitojen aika.. nyt siis odotellaa imetyksen loppumista ettei ole mitään ns. esteitä uusille hoidoille :xmas:
 
Kiitos Hanuu ja Nemi :flower: :heart: kova ikävä sitä pikku pörröä on jo nyt, mutta täähän se vaan on eläimen omistamisen varjopuolia joka jonain päivänä on vääjäämättä edessä.. onhan niistä silti usein monia vuosia iloa ennen jäähyväisiä.
Jospa ensviikolla viimestään ajatukset siirtys enemmän mahdollisiin uusiin perheenjäseniin ;) torstaina ois ultra, mutta ei kai niitä sillon vielä otettas sulaan vaikka tilanne oiskin jo limiksen osalta hyvä? En haluis että lilluteltas mikskään blastoiks viikonlopun yli (siinä mun alkoille käy kuitenki huonosti eikä jäis mitään siirrettävää ) vaan siirrettäs mahdollisimman nopeesti vaan jos mitään eloa näkyy. Eli menis kai sulattelukin vasta maanantaille?
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************29.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

karmilla.................1.IVF....................ly.............30.4..............FER
Inia.......................3.IVF.....................................vko 18.............
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
beelia...................1.IVF....................................toukokuu......
Taika79................2.IVF....................................toukokuu......TAYS
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
heidh.....................2. ICSI................ly..............vko 19.......AVATku
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
Katjuzka...............4.ICSI....................pi............vko 21.........AVATre
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................vko 21...FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............toukokuu.....NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Hopping.........................PAS..............................................AVATre

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Miiru82.........TAYS.....................:heart:................14..........
Firefox..........OYS......................:heart:.................8..........
Marjaane..................................:heart:.................6..........
Nainen83...............................:heart::heart:................2.....11.5.
Nemi77..........VL.....................:heart::heart:...............1.....14.5.
Paiju.........................................:heart:..................1....12.5.
riksu82.........OVU......................:heart:.................1...........
Tinka-........................................:heart:.................1.....12.5.
Hanuu...........NKL......................:heart:.................1.....10.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
 
kirjotin pitkän viestin ja se katos :( blaah

eilen alotin puregon pistokset ja olihan se kamalaa ku pelkään pikkejä yli kaiken, hyvä etten pyörtyny pistoksen jälkeen ja tosi huono olo tuli sen jälkeen. mulle vois päivittää lyhyt kaava ja näil näkymin punktio ja siirto olis vko19 jos sinne asti päästään, toivottavasti. hui jännittää tosi paljon ku kaikki käy niin nopeesti, en todellakaan osannu odottaa et näin nopeesti päästään alottaan hoito:)

ihana ku on tullu lisää plussalaisia, onnea <3 toivottavasti itekki pääsen tonne listalle sit :)
 
heidih Mullaki tuli huono olo ihan ekoista pistoksista ja kädet tärisi. Mutta sitten se helpottui huomattavasti ja meni sitten jo hyvin. Tsemppiä!

Olen vielä tän päivän saikulla, huominen on muutenki vapaapäivä. Siivosin vessan kaapeista ekan ja tän hoidon ylimääräset roskat pois, oli aika terapeuttista =) En ole pystyny ekan hoidon jälkeen edes katteleen välineitä. Säilytin vaan tarpeelliset tavarat, mutta toivottavasti me ei niitä tarvittais enää... Olen yrittäny lähettää kullannupuille viestejä, että ne löytäis mun kohdusta hyvät kodit itselleen ja malttaisivat pysyä siellä :heart: :heart: Jännitys ja pelko yrittää nostaa päätään, mutta yritän nyt ajatella mahdollisimman positiivisesti ja rentoutua niin paljon kuin vaan mahdollista. Onneksi pääsee rappaamaan pihaa tässä parin päivän sisään, jos nyt nuo ilmat vaan pysyis kohtuullisina :kieh: Viime viikolla ois ollu niin nättejä ilmoja puuhastella pihalla, mutta olotila oli sen verran tuskanen, että piti vaan maata aurinkotuolissa. Mikä ei sekään tietenkään ikävää ole ;) =)
 
Heidh: Kyllä se toivottavasti helpottuu. Mä irvistin joka kerta ennenkuin työnsin neulan. Helpotti jotenkin psyykkisesti. Mulla on myös pää pyörryksissä kaikesta tästä. Vaikka samalla on odottanut hulluna että jotain tapahtuisi, niin ei voi uskoa että on jo tässä tilanteessa.

Nemi: Mä olen myöskin vielä saikulla ja huominen vapaa. Olen kyllä ottanut mahdollisimman rauhallisesti ja käynyt "hiipimässä" metsässä. Positiivista ajattelua ja kuten jotkut tällä palstalla olivat todenneet: "raskaana kunnes toisin todistetaan". :LOL: Mun mielestä se oli ihan huippu ilmaisu. Meillä on näköjään tullut jo muutamia lempinimiä pikkualkiolle..

Riksu: Mä ymmärsin että kiinnittyminen tapahtuisi 2-3 päivän kuluttua siirrosta, mutta en ole yhtään varma tästä.
 
Tervehdys kaikille :wave:
Olen odottanut hoitojemme jatkumista ja pitkään seurannut tätä mahtavaa ketjua.

Taustaa;
2003 annoimme vauvalle luvan tulla
Jo samana vuonna Väestöliiton asiakkaiksi -> ainoana hoitovaihtoehtona ICSI
2004-2006 hoitoina 3xICSI ja monen monta PASsia (6kpl?) -> tuloksena kolmannesta ICSIn tuoresiirrosta lapsi -06
2009 pakkanen tyhjäksi PAS -> ei alkanutta raskautta
2010 Hoitopaikka vaihtui TYKSiin

Meillä tilanne siis se, että 4. ICSI menee pitkällä kaavalla. Procren pistoksen olen ottanut ja tätiä odotetaan kylään. Punktio on alustavasti varattu viikolle 21. Tätä hoitorumbaa on nyt odotettu viime lokakuulta. Yksityisellä hoidot järjestyi aina heti seuraavaan kiertoon. Nyt on järkyttävää huomata, miten pitkään julkisella voidaankaan venyttää hoitojen alkamista, on tähän kova opetteleminen (ja nöyrtyminen).

Ensimmäistä lasta yrittäessä kävimme miehen kanssa ihan pohjalla. En osannut hakea vertaistukea, sairastuin kunnolla masennukseen ja eristäydyin. Lapsettomuutemme ei ollut salaisuus, mutta elämäntilanne se, että samanikäiset pariskunnat tuntuivat ostelevan asunnot, autot, saivat vakipaikat ja tietenkin ne ensimmäiset lapset. Me vain miehen kanssa junnattiin paikoillamme. Kun yritystä oli takana jo kolmisen vuotta, alkoivat ystävät raskautua jo toista kierrosta. Tuntui, että elin helvettiä maanpäällä. Nyt jälkeenpäin ajatellen olisin tarvinnut kipeästi vertaistukea. Ehkä joku olisi auttanut näkemään jotain muutakin kuin mielessä vellovan lapsettomuuden. Noh, viimeisestä kolmannesta ICSIstä sitten saimme yllätykseksemme plussan, nyt tuo nukkuu päikkäreitä huoneessaan. Kovasti toivomme sisarusta, mutta se suurin tuska on lapsen myötä otettu pois. Viime kevään PASseissa tunteet kiisivät vuoristorataa entiseen tapaan, mutta niistä pääsi yli nopeammin. Olemme äärettömän kiitollisia lahjastamme samalla tietäen, että saattaa yrityksistä huolimatta jäädä ainokaiseksi.


 

Yhteistyössä