Kympin hoidot

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************26.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS..................................27.4....
Tinka-...................1.ICSI..................ly..............26.4.....28.4.
Paiju ....................2.IVF...................ly..............26.4.....28.4.
Nemi77.................2.IVF....................pi.............26.4...............VL
riksu82................2.IVF.....................................26.4.....28.4...OVU
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS........lu.........................28.4...NKL
karmilla.................1.IVF....................ly.............30.4..............FER
Inia.......................3.IVF.....................................vko 18.............
Joppu................................3.PAS...................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu........FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................huhtikuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
beelia...................1.IVF....................................toukokuu......
Taika79................2.IVF....................................toukokuu......TAYS
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
Katjuzka...............4.ICSI....................pi............vko 21.........AVATre
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................vko 21...FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Hopping.........................PAS..............................................AVATre

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Heni ............AVATre..................:heart:................11.....(+ testattu)
Miiru82.........TAYS.....................:heart:................11..........
Firefox..........OYS......................:heart:.................5..........
Marjaane..................................:heart:.................3..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:

Salvia ja Heni aivan mahtavaa!! Tosi paljon onnea!

Nemi onneksi tuli toivotut solut ja Taika ja Riksu kuulostaa tosi lupaavalta myös! Meilläkin meni kivuttomammin kuin olin luullut ja soluja tuli huisit 17 - oli tarkoitus kasvattaa vähemmän kun viimeksi laadussa ei ollut hurraamista, mutta näin kävi taas. Toivotaan että olisi hyviäkin joukossa tällä kertaa, olen toki ihan positiivisella mielellä! Ja onneksi ei vaikuta hyperiäkään olevan tulossa. Keskiviikkoon odotellessa pohdin kyllä, että en millään haluaisi enää näitä hormonilatauksia, tai siis kolmatta IVF:ää, kun on sairas ja itkeskelevä olo viikko tolkulla.

Luin perhesuunnittelun sivuilta testivertailua ja siellä sanottiin että CLEARBLUEN testi tehdään joko 5 sekuntia virtsasuihkusta tai 20 sekuntia astiasta. Hitto. Sairasta, oon guuglettanut "pp11 nega" -aiheita nyt yli 2h etsien kanssasieluja. Taas hilasin toiveeni ylöspäin. Pidin meinaan siinä astiassa stikkiä vaan 5 sekuntia...sairas ämmä olen kun hakemalla haen itselleni häkellystä :heart:

Sorry omanapaisuus taas...tuntuu että tämä on ainoa paikka , jossa voi puhua ääneen ilman että joutuu mestauspölkylle :|

sori kaikille ku en oo kirjotellu ja en oo kyl lukenu teän juttuja ku ollaan oltu kolmisen viikkoa lomalla et oon nyt ihan pihalla kaikesta ja ei millään jaksa lukee kaikkea..

paljon plussalaisia tullu, onnea <3 ja halit neganneille

mulle vois päivittää turku AVA ja alustavasti toukokuu
huomenna on lääkärin kans puhelimessa suunnittelu ku meillä on monta sataa kilometriä klinikalle ni tarvi turhia reissuja ajaa sinne. me sit unohdettiin kokonaan toi julkinenpuoli ku mä en todellakaan jaksa odottaa ens vuoden alkuun :/

paiju kehtaatko vielä kerrata siun edellisen ja nykyisen hoidon lääkitykset? :) kun miulla edellisessä tuli 29 kpl huonolaatuisia ja hypri :( , niin nyt yritetään uudella kaaviolla välttää hyperi ja tuottaa vähemmän, mutta parempia soluja, oon vaan epäilly et miun tuurilla ei sekään mene putkeen.

Taika, juurikin noin. Punktio ja siirto Tampereella. En tiedä sitten miten meillä yksityisellä ne muut käynnit, toivon kovasti että järjestäisivät ne täällä päässä. Luulis ainakin että ku ittensä kipeeksi maksaa, niin onnistuis jotenkin!! :/ Kovasti onnea!

ON: Itkuhan siitä puhelinsoitosta tuli. Eilen kerätyistä 12 munasoluista oli vain 2 kypsiä, joista toinen lähti hedelmöittymään. Pelottaa ihan vietävästi ettei päästä siirtoon asti. Labrasta lupasivat soittaa vielä huomenna klo 8-9 välillä onko tuo ainokainen jatkanut kasvuaan. Nyt se todellisuus iski kunnolla vasten kasvoja.

Tinka- Voi Tinka :hug: :hug: , tuntuu varmasti ihan hirveältä, mutta jospa se yksi jaksaisi jakaantua hienosti ja pääsisitte huomenna siirtoon! Peukut ja varpaat pystyssä olen, että teille kävisi hyvin! Tiedän ton pettymyksen tunteen, itsellä ekassa lyhyellä kaavalla olleessa hoidossa tuli siis vain 3 rakkulaa, joista 2 tyhjiä ja yks epäkypsä. Toiveet on niin korkealla ensimmäisessä ivf hoidossa, että korkeelta tullaan ja lujaa, jos epäonnistuminen tulee. Mutta teillähän on vielä mahdollisuuksia! Voimia :hug:

Tinkalle :hug: ja peukkuja huomiseen!

Muillekin jännääjille toivon että siirtoon pääsette!

leiska, mulla myös nyt yritetään vähemmän muniksia saada. Ekassa hoidossa puregon 200, parikymmentä solua, mutta vain 5 hidasta alkiota. Toka hoito puregon 150, taas parikymmentä solua, mutta alkiota parempia ja enemmän (olikohan jopa 17?, joista passeissa sitten kuitenkin vähintään puolet kuoli sulatuksessa). Nyt kolmannessa hoidossa taas puregon 150, mutta aloitus vasta kp5. Eli jännityksellä minäkin odotan, kuinka nyt käy. Punktio toivottavasti ensi viikolla. Lyhyt kaava siis kaikissa.

sori nyt tulee vaan omaa napaa..
soittelin lääkärin kans hoidoista ja menkat sattu alkaan jo tänään ni huomenna alkaa jo puregon :) ja maanantaina eka ultra.. siis mä oon ihan täpinöissä, en ois ikinä uskonu et näin nopeesti.. hui, nyt jännittää kovasti.. ja mulla on lyhyt kaava..

Ja Taika, kerrohan sitten aikanaan miten suunnittelitte ne aikataulut ja viimeiset piikit ja klinikalle menon jne jne?!! En nyt muista oliko jo puhetta että menettekö Tampereelle edelliseksi yöksi ennen punktiota/siirtoa? Mua jännittää ihan hulluna noi matkat ja siirtymiset paikata toiseen, ettei mitään sattuisi. Mitä jos teilläkin auto hajoaa vaikka tien päälle tjtn? Mut tosi kiva kun tääl on muitakin 'pitkänmatkalaisia' niin voi vaihdella kokemuksia ja saa tietoa! :) Tuntuu että nää matkat on vähän liikaa tähän kaiken stressin päälle, mut olishan se meikäläisten tapauksessa ihan liian helppoa ja vaivatonta jos oikein kotikaupungissa vois hoidoissa käydä.. :/ ollaan tähän asti kuuluttu muutenkin aina siihen häviävän pieneen prosenttiosuuteen ja vähemmistöön joka asiassa.. kun jostain onnettomuuksista tai komplikaatioista on kyse.. Jaaa-a, 'lounastauko' ohi, eiku takasin pakkaushommiin, muuttopäivä huomenna ja mulla räjähtää ihan just pää!

Tinka: Voi ei! Oon niin pahoillani! Tota mäkin just pelkään. Täällä ihan hermona odotan, et koska se puhelin soi! Miks ne ei soita jo??? Toivotaan et nyt kuitenkin huomenna pääsette siirtoon. Meidän ekassa ivf:ssä saatiin vain 3, joista 2 hedelmöittyi mut molemmat oli huonoja. Ne siirrettiin ja lääkäri oli jo heittänyt kirveen kaivoon, mut niin vaan lapsi siitäkin syntyi! Pidän todella peukkuja sinulle!

heidh: Kiva että alkaa tapahtumaan!

linnia: Harmi et ovis meni ohi suun.

Hanuu: Lisää siirtolaisia keskiviikolle! Onnea matkaan! Saitko zumenonia ohueen limakalvoon?

Tinka täällä on peukut pystyssä sulle! Eiköhän se yksi sieltä, toivotaan todella! Meille sanoivat soittavansa jos näyttää ettei siirtoa ole tulossa, ei ole vielä mitään kuulunut..

Leiska meillä tehtiin eka hoito pitkällä kaavalla Menopurilla, olisko ollut jopa 300 yksikköä, kun katsoivat että minun munasarjat on jotenkin pienen näköiset. Noilla tuli 13 solua ja 7 jakaantuikin, 4 jopa 5-päiväisiksi, mutta niissä oli kaikissa jotain laadullisia ongelmia, en tainnut ihan tarkalleen ymmärtää mitä, ei niistä ainakaan raskaaksi tullut. Nyt on sitten lyhyt kaava Puregonilla - mutta laittoivat taas reilusti 200 yksikköä kun ne munasarjat kerran on pienet...huomenna kuulee minkälaisia kavereita on tällä kertaa tullut kasvatettua. Tsemppiä sulle, kyllä minusta tuo vähennys kuulostaisi aika tehokkaalta jo!

no hemmetti mitä menin tekemään taas kerran :kieh: joku kyseli et näyttääkö r-testi viikkoa ennen menkkoja plussan ja kommentoin et aikasintaan 3-4päivää ennen oletettuja menkkoja, ni sieltähän tuli sitten vallan opastusta että ivf:ssä kiinnittyy jotakuinkin heti alkion siirron jälkeen ja luomussa 4-7 päivää oviksesta. oonko ymmärtäny jotakin todella väärin!!!!

Heippati leiska!

Lekuri teroitti mulle viimeksi että IVF:ssä kiinnittyminen tapahtuu 2-3 päivää siirrosta ja sen jälkeen limakalvo muuttuu "epäsuosiolliseksi" ja tuskin sen jälkeen pystyy mikään sinne tarttumaan. Tiedä häntä. Mutta kaikillahan se hCG nouse niin eri tahtiin (ihan kunnon raskauksissakin), että ei kai voi mitään "nyrkkisääntöä" sen näkymiseen olla.

Tinkalle sormet ristissä täälläkin, toi on niin rasittavaa kun ei sille munasolumäärälle voi itse mitään. Täälläkin yksi jolla tulee aina vaan muutamia... :ashamed:

heidih Hyvä juttu, että pääsette tositoimiin =)

linnia Voi, ei harmi että ovis meni ohi :(

Hanuu Tsemppiä siirtoon ja toivottavasti pikkusen on hyvä kaivautua sun limikseen!

on: soitin juuri labraan ja 3 solusta 2 oli hedelmöittynyt ivf:llä :D , aikovat soittaa huomenna jos jotain tapahtuu ja siirtoon ei päästäkään. Labrassa kyllä sano, et eiköhän jompikumpi ainakin selviydy siirtoon asti, toivon todella! Nyt ainakin yksi jännitysvaihe takana :whistle: . Mulle siirretään 2 alkiota, jos siis molemmat huomenna vielä siirrettävissä.

nemi77: Olipas hyviä uutisia!

Ovumiasta soitettiin! Vihdoinkin! 5 oli 4 hedelmöittynyt! Huomenna yhden alkio siirto! Jes. Limakalvon tosiaan nyt sit viä jännittää. Kysyin niin eilen oli paksuudeltaan 6,7mm. Kuinka paksuja teillä muilla on ollut siirron yhteydessä?

Tinka Ymmärrän mitä tunteita nyt käyt läpi :hug: :hug:
Mulle kävi ekassa ivf:ssä näin, että kaksi munasolua vain saatiin aikaseksi ja yksi oli top-alkio. Toinen kyllä lähti jakautumaan myös ja se pakastettiin.
Minun TOP-alkio sitten syntyi rv 41+1 yli NELIkiloisena :heart: eli tsemppiä sulle. Ei sinne kohtuun tarvitakaan ku se YKSI ja se sinulla on pian kyydissä :heart:

Kaikille muillekin tosi paljon onnen tuulia :heart: :heart:

riksu : mulla limis on jotain 11mm(lääkkeellinen pas)ja mulle se lääkäri sano että 8mm menee viel,mut mielellään paksumpi..mutta älä stressaa!
nemi: toivotaan parasta (kädet,sormet,varpit ja jalat ristissä)
ON: mut voi laittaa piinailijoihin..2 kaverusta saatiin tänään matkaan..testi pv on 11.5!
jakselkaahan...

Yhteistyössä