KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

heippa kanssasiskot
meillä alkaa neljäs icsi hoito oysissa sumutuksilla parin viikon päästä. pelottaa, jännittää. olo on niin nöyrä, jopa välinpitämätön, mutta näin kai mieli yrittää suojella suurimmalta pelolta - epäonnistumiselta. me emme saa koskaan mitään pakkaseen ja siirtoihin pääsykin on ollut suuri ihme. mutta sitä suurta ihmettä raskautta ei ole koskaan meidän perheeseen saatu saati sitä vauvaa.
onnea plussanneille ja jo vauvan saaneille!
vauvaa toivoen,
äidiksikkö?
 
Olen aivan äimistynyt, siis phks:sta saadussa hoito ohjeessa lukee: "5 viikkoa alkion siirrosta teille suoritetaan phks naistentautien polilla ultraäänitutkimus mikäli raskaus on alkanut." Ja näin sanoi myös lääkäri felicitaksella että soita päksiin jos plussan testaat niin saat ajan ultraan muutaman viikon päähän. Mutta EI ! Soitin tänään päksiin ja leuka loksahti melkein lattiaan kun sanottiin että ei mitään sellasia ultria tehdä että siihen plussaan luotetaan ja oman alueen neuvolaan sitten yhteys niin sinne saa ekan ultran johonki rv 12 paikkeille. Siis mä olin niin äimistynyt etten tajunnut edes kysyä että miksi tuossa hoito-ohjeessa sit noin lukee tai et miks koko ajan on puhuttu niin... Mutta liekö tuo käytäntö on nyt sitten tässä menneen parin kuukauden aikana muuttunut. Sen mä vielä jotenkin käsitän et verikokeeseen eivät lähetettä laita mutta tämä menee yli hilseen ettei edes ultraan pääse. Eikai kukaan uskalla luottaa ja odottaa siihen viikolle 12 ja sitten huomattaiskin et kohdun ulkoinen tmv. ? Olen aivan äimänä tästä :O

...ja minä kun ajattelin et onpa piinaavaa odottaa tuonne ultraan (luullen sen olevan 3 viikon kuluttua) että näkee onko kaik niinku pitääki.. NYT todella ajattelen et voi tulla aika pitkiä viikkoja jos tosiaan vasta rv 12 pääsee näytille...
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys Jopa on kummaa touhua! Mie olen kanssa ihan äimänä täällä.... Oot varmaan jo soittanut sinne ja vaatinut sen ultran rv 7+, jonne se on siulle luvattu/ ohjeistettu.

Tyksissäkin veritesti heti plussan jälkeen ja sit varhaisultra rv7+ (tosin maitoparralle oli sanottu, et vasta rv8+ pääsee).

Nyt on huomannut sen, että joidenkin neuvoloissa ultrataan + kuunnellaan sykkeet ja esim. mun neuvolassa ei. Siellä kuunnellaan "vain" sydänäänet... Eli hiukan epätasa-arvoista kohtelua luvassa jatkossakin. :confused:

Toivottavasti pääset varhaisultraan kuten pitääkin eikä tarvi varata yklsityiselle aikaa. (Miun päähän ei kyllä kestänyt odottaa edes "viralliseen" varhaisultraan, vaan varasin Mehiläisestä ajan....)

Tsemppistä kaikille!
 
Nonna78: Heti huomen aamulla soittelen uudelleen ja kyselen lisää, nyt kun vielä tarkistin kotona et noin siinä lapussa tosiaan lukee. Epäilin jo omaa muistiani ja ymmärrystäni töissä ollessa kun en päässyt asiaa tarkistamaan. Jos käytäntö on muuttunut ja tuo lappu vanhentunut joka meille on annettu niin sitten eikai auta kun soitella yksityisen suuntaan: / Mutta ainakin mun on saatava ensin selvyys tuohon asiaan julkisen puolelta... jos en olisi ollut niin äimänä olisin osannut asian kysyä heti mutta tosiaan ällistys oli aikamoinen... :O

...Ehkä minutkin varovaisesti voi päivitellä tuonne plussanneisiin:heart:, varmistuksia asialle kun ei tämän enempää taida tulla.
 
Viimeksi muokattu:
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************1.10.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Faith83..................2.IVF......................21.9.................VL
nainen83...............2.IVF.................ly...29.9.......1.10....FER
Mansikkainen79......1.ICSI:n 3.PAS.....................5.10....
heidh...............2.ICSI:n 1.PAS...........lä.............6.10...AVA
Mollamaija82.........1.IVF:n 2.PAS......................vko 41/42
SaaraX..................3.IVF.......................vko 41...joulukuu
Neela Naranja.........1.IVF.................pi....vko 41.............NKL
Viu.........................1.ICSI...............ly....vko 41..........
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................lokakuu...
MinzuS...................2.IVF:n 2.PAS....................vko 42.....GRA
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi....vko 42.............NKL
hugsy.....................2.IVF.................pi...vko 43.............
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi....vko 43...........
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko45...............OYS
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä.........................AVA
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS..........................
Miiru82....................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49........TAYS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
kolmisin.....................PAS................lu..............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Punahilkka-75.........2.IVF..........................................
Miimii-75.................................................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.......................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.......................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS...............................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

miippis..............PHKS.................:heart:.....................18......
lepis.........................................:heart:...............................4.10.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
MiukuMau...........20.9..............kt/14..........1.IVF:n 1.PAS......2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
Marjainen.................................kt/....................................1
Jonttunen.................................kt/....................................2
scrap..................24.9.............107/14.................................1
Mörkötys.............28.9..............kt/12..................................1
 
Viimeksi muokattu:
sori kaikki tulee vaan omaa napaa..

just kävin ultrassa ja limis oli 6mm ja paksuimmalta kohdalta jopa 7mm :) tänään siis kp14. mä en voi uskoo todeksi, vihdoin ja viimein se on saatu kasvamaan:)))) jeee mä oon niin happy happy :) eli me varmaan sit päästään sinne siirtoon jos alkiot selviää sulatuksesta:)
 
kaz Nyt tuli itku täälläkin..... Todella kauheaa.. :hug: Miks tän elämän pitää olla NIIIIIIN epäreilua meille, joilla on muutenkin vaikeaa tulla raskaaksi. Mie sytytin kynttilän siun pikkuiselle. Voimia siulle ja miehellesi tulevaan! Toivottavasti seuraava hoito tuo pysyvän plussan ja nyytin syliin saakka ja sieltä hiekkalaatikolle. :hug: Ensin toivut tyhjennyksestä ja surusta, niin olet taas valmis uuteen yritykseen. :heart: Haleja vielä ja iso rutistus!
 
Olen niin järkyttynyt ja sanaton kaz:in puolesta että omat kuulumiset unohtui tyystin.

Eli soitin tänään uudelleen päksiin niin ei ole heidän käytäntöön kuulunut tuo ultraus 5viikkoa alkion siirrosta enää aikoihin. Paperi oli siis vanhentunut niinkuin arvelinkin. Soitin myös neuvolaan jonne antoivat ajan rv 9 ja tosiaan se eka ultra olis sitten vasta rv 12-13, niin kovasti piilee mielessä pelko että jos minunkin kohdalle osuu jotakin kamalaa:| Ei oikein pysty hetkittäin nauttimaan tästä onnekkaasta tilanteesta kun kaikki niin epävarmalta tuntuu... Kai se on vain uskottava ja toivottava parasta ja jos tulee vähänkin jotakin vuotoa tai kipua niin kipin kapin sitten tarkistuttamaan tilanne johonkin.

Tein eilen illalla varmistus testin, kun eilen oli se "virallinen" testipäivä niin pelotti ehkä vielä enemmän kuin silloin ekaa testiä tehdessä:O Helpotus oli mieletön kun digi testiin ilmestyi "raskaana" ja tuijotin sitä melkein koko illan sitten :D
 
Voi ei Kaz, näin just tollasta unta viimeyönä että vihdoin ja viimein kun sain sen plussan testiin todettiinkin että kohtu oli tyhjä, ja se tunne kun heräs oli ihan hirvee, voin vain kuvitella minkälainen fiilis on ku toi onkin ihan totta eikä vaan unta. :hug:

).( Kävin tänään ultrattavana limis oli taas vissii se normaali 9mm niinku joka aiemmassaki PASsissa on tainnu olla. Siirtopäivä on 5.10, mikäli on sit siirrettävää.
 
Nyt vaan omaanapaa: Kolmas ultra takana ja Kävi niinkuin osasin jo pelätäkkin: :'(VAIN yksi 16mm folli ja seuraava olikin vaan 6mm,joten tämä yritys jäi sitten tähän. Ei edes yritetä loppuun,joten jää viellä ne 3 hoitokertaa julkiselle. Jopa insseissä clomeilla saatiin paremmat munikset,kuin nyt menopurilla!!! :confused:Lääkärikin oli aivan pyörällä päästään, eikä löytäny selitystä tälle jutulle. :'(Itku tuli ja meinaa tulla vielläkin:'(. Luomuna toki viellä yritellään, mutta seuraava hoito menee ensvuoden puolelle :( Reseptit lääkäri jo kirjoitti puregonille yms valmiiksi, että saadaan hakea ne tämän vuoden puolella ja näin ollen säästetään hieman.
 
Voi Kaz, olen tosi pahoillani puolestasi! Olisipa sanoja joilla lohduttaa. :(

Katjuska-79: Kurja juttu. En ennen hoitojen alkamista edes tajunnut miten monta kohtaa on, joissa hoito voi mennä pieleen jo ennenkuin siirtoon päästään... :|
 
Voi että pitikin mennä pepuilleen Katjuska ! Onneksi sait sentään reseptit valmiiksi vaikka ei se varmastikaan paljon lohduta nyt.. Toivottavasti aika hurahtaa ja pääset pian seuraavaan hoitoon!

Omaa olotilaa: Liekö suunnaton hetkittäinen yllättäen hyökkäävä ärripurri oire... Olis tehnyt mieli potkasta ukkoa persuksille kun niin ärsytti vaikka se itse ei kyseistä mua ärsyttävää sinänsä mitätöntä tilannetta mitenkään aiheuttanut vaan ulkopuoliset tekijät mutta mutta :kieh:
 
Kaz, voi ei! :'( Voimia teille!!! Ei ole reilua ei..

Itse kävin tänään julkisen suunnittelussa ja en osannut yhtään odottaa tällaista! Meidän alkiot siirretään maksusitoumuksella Ovumiasta julkiselle ja tehdään ensin passit pois niillä (ja säästetään rutosti siis!), ja fyysisestikin toki paljon helpompaa kuin uuteen hoitoon syöksyminen, ja kun kaikki suunnitelmatkin oli jo seuraavaa passia varten tehty valmiiksi ja reseptitkin valmiina. Sisuskalutkin oli ok ja normaalit, ei kystia tms eli nyt kun parin viikon sisällä menkat alkaa niin sit vaan kp2 heti laastarit mahaan ja menoks taas! Voi että on huojentunut olo. Ei tullut yhtään lisäodotusta. Ja vaikka ei passit tuottaisi tulosta niin luulis että saadaan vielä tämän vuoden puolelle ainakin reseptit tuolta. Palvelu ja suhtautuminen oli hyvä ja ripeä ja jäi kyllä hyvä mieli käynnistä.

Katjuska, harmin harmi mikä tilanne :(

Tervetuloa Mollikselle takaisin! Kiva ettette odotelleet pitempään :)

Mörkötys, kantsii varmaan käydä yksityisellä ultrassa! Ja Nonna, meidän neuvolassa ei edes ole mitään ultrauslaitteita, että siellä ei ole mahdollistakaan muuta kuin kuunnella sydänääniä. Uskoisin ettei monessakaan paikassa neuvolassa ultravehkeitä ole. Ihana kuulla että teillä menee hienosti! <3 ja vielä kahden kanssa :) Unohdin tyystin kysyä siitä kahden alkion siirrosta, että päteekö se nyt myös julkisella, kun Ovumian lääkärihän on jo ohjeisiin kirjoittanut että kaksi siirretään. Pitää muistaa kysyä nyt kun polille soitan kuukautisten ilmaantuessa. Jänskättää..
 
toivorikas-72 , vaihaks mulle ICSI:in...

Niin sit menin toissapäivänä käymään yksityisel veritestis vaikka oon tikutellu kotona "muutaman" kerran pluusan mutta kun jotenkin olo sellainen et ei tuol mitään taira olla...ja eilen tuli tulos...eipä hyviä lupaile. Pieni oli arvo, 145...että näin...
No, 15.pv käymään polilla ko on se u-aika...
 
Moikka, saako tulla pitkästä aikaa mukaan? Olin viime syksyn pinossa jonkun verran mukana. Jos joku muistaa. :)
Lokakuun aikana on tulossa lyhyellä kaavalla 3. icsi. Kunhan uusi kierto alkaa parin viikon sisällä. Vähäsen jännittää ja aika matelee. Viime hoidon pettymyksen haavat ovat parantuneet ja taas ollaan toiveikkaita. Ristiriitainen tunne on siitä saako olla toiveikas enää? Kai sitä saa jos lääkärikin on toiveikas vielä.
 
Kamalaa Kaz...voimia & :hug:, todella epäreilua :'(

MiukuMaulle tsemppiä, toivottavasti se arvo ei nyt kuitenkaan tarkoittaisikaan pahaa... :hug:

Olen teitä kaikkia päivittäin kyllä seuraillut mutta täällä on niin epävarma olo joka päivä että hyvä kun hengittää uskaltaa... jokin tunne taas takaraivossa ettei pientä elämää olekkaan... ensi torstaina se selviää viimeistään.
 

Yhteistyössä