Kylvetystukirengas

  • Viestiketjun aloittaja Kylpyhirmu
  • Ensimmäinen viesti
Kylpyhirmu
Onko kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Onko hyvä? Voiko vauva kylpeä siinä "yksinään"?
Puolivuotiaamme viihtyy kylvyssä erittäin hyvin, mutta äidiltä ja isiltä väsyy kädet, kun pitää kannatella. Ei kylläkään istu vielä eli tämä kävisi varmaan vasta myöhemmin... Entä perinteisempi kylvetystuki?
 
liuku.
Meillä oli ok babyn kylvetystuki ja voin suositella. Vauva rupesi viihtymään paremmin kylvyssä (aiemmin räpiköi niin etten melkein pystynyt pitelemään) ja itselle jäi kädet vapaaksi pesuja varten. Mutta tuo kylvetystuki mikä meillä oli, on tarkoitettu sellaisille vauvoille ketkä eivät istu itse, eli n. 8kk ikään saakka. Istuva vauvahan pärjää ilman tukeakin, kun itsekseen ammeessa istuu.
 
Tosi hyvä!
Kylvetystuki on aivan loistava! Ostettiin sellanen "maattava"-malli Pikkupingviinin nettikaupasta jo ennen vauvan syntymää. Aluksi aloitettiin varovaisesti vauvan ollessa 2 viikon ikäinen. Pidettiin vauvasta kiinni ettei pikkuisella ollut turvaton olo. Nyt 4 kuisena poika polskuttelee innoissaan ihan itsekseen (toki jatkuvan valvonnan alla!) Pääsemme itse samalla suihkuun ja saunaan, kun kädet on vapaana. Seuraavaksi ajattelimme hankkia istumatuen, kunhan oppii istumaan.
 
Kylpyhirmu ap
Minä olin siis ajatellut tuotetta, joka löytyy näiltä sivuilta:
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=list&category=vauvanurkka

Nimellä kylvetustukirengas. Onko tämä siis ISTUMAtuki? Mikähän olisi kuuden kuukauden kieppeillä kannattavin ostos?
 
liuku.
Toi peruskylvetystuki on kyllä hyödytön sitten kun lapsi oppii istumaan. Mutta mun mielestä istuva lapsi ei tartte mitään tukia. Meillä pidin vaan silmällä ammeen vieressä, ettei horjahda veteen kun istuminen oli vielä huterampaa, melko nopeasti istuminen kehittyy tukevaksi ja sittemmin ole jo voinut itse käydä suihkussa samalla kun tyttö istuu ammeessaan.
 
liuku.
Lisään vielä, että lapsi oppii varovaiseksi vedessä nopeasti ilman noita tukia. Tyttö joskus on tahallaan laittanut pään veteen hörpätäkseen vettä tai jotain, mutta aika nopeasti äkännyt ettei se olekaan hyvä homma.
 

Yhteistyössä