Kylpyhuone/sauna -remontti

No me tehtiin kaikki ihan itse. Ja seinää kaatui/uutta nousi. Meillä tuli maksamaan kaikkiaan n.2000 euroa. Mutta ei meillä neliöitä ole kuin yhteensä n.6 eli 333e/m2 tuli hintaa. Ja laatat oli kalliita ja kiuas vuolukiveä.

Riippuu ihan materiaaleista ja ammattilaisten taksoista. Varmaan voi laskea, että työn hinta on sama kuin materiaalien hinta. Karkeasti siis. Tosi kallista käyttää ammattilaista. Pitääkö vesieristää uudelleen? Pitääkö asentaa uusi lattialämmitys? Haluatko kalliit laatat vai tavanomaiset? Laattaahan löytyy 10 eurosta yli 100 euron neliöhintaan. Että paha mennä sanomaan, kun ei yhtään tiedä. Pitääkö vetää uusia vesiputkia? Entä sähköjä? Pitääkö sauna eristää uudelleen? Paneloida uudelleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Saa siihen varmaan uppoamaan niin paljon kuin lompakko kestää.

Nimenomaan.
Meillä maksoi n. 2000, laitettiin lattialämmitys, vesieristeet, uudet laatat, uudet suihkut ja sekoittajat, lauteet, paneelit, led-valot jne. Itse tehtiin kaikki, paitsi putkimies kävi jotain tekemässä ja sit vieraalla teetätettiin lattian valaminen, että tuli kaadot oikeaan kohtaan ja suuntaan.

meillä meni ehkä 10000e (osana isompaa saniteettitilojen saneerausta). Eikä varmasti tehty itse ja tuo tarkoittaa aika tarkkaan täysräjäytystä (putkaria, sähkäriä, ilmaistointimiestä, laattahemmoa ja remonttireiskaa käytettiin). Keskimääräinen sisustus. Sähkärin kustannus on sellainen vajaa 1000e päivä tarvikkeineen ja putkari maksaa saman verran. 2000e siis meni jo siinä.

Tarvitsisi siis räjäytää koko pska eli kaikki uusiksi. Purku luultavasti tehdään itte, muuten ammatilaiset hoitakoot (sähkäriä ei luultavasti tarvita). Halvimpiin materiaaleihin en suostu, mutta ei kaikkein kalleintakaan.

Mä olisin arvioinu hinnan 10 000? kieppeille, mutta nyt saatiin alustavaa arviota yhdestä firmasta 15 000-20 000?. Kysellään kyllä muiltakin.

Kiva kuulla vertailun vuoksi mitä muut on maksaneet. Itsetehneiltäkin siinä kun saa mielikuvaa materiaalien hinnoista.

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Tarvitsisi siis räjäytää koko pska eli kaikki uusiksi. Purku luultavasti tehdään itte, muuten ammatilaiset hoitakoot (sähkäriä ei luultavasti tarvita). Halvimpiin materiaaleihin en suostu, mutta ei kaikkein kalleintakaan.

Mä olisin arvioinu hinnan 10 000? kieppeille, mutta nyt saatiin alustavaa arviota yhdestä firmasta 15 000-20 000?. Kysellään kyllä muiltakin.

Kiva kuulla vertailun vuoksi mitä muut on maksaneet. Itsetehneiltäkin siinä kun saa mielikuvaa materiaalien hinnoista.

Jos sinä räjäytät kaiken, niin sähkäriä tarvitaan. Et voi vetää pistorasioille, katkaisijoille tai valaisimille itse johtoja+tehdä kytkentöjä. Tai voihan ne johdot vetää jos joku tekee kytkennät.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Jos sinä räjäytät kaiken, niin sähkäriä tarvitaan. Et voi vetää pistorasioille, katkaisijoille tai valaisimille itse johtoja+tehdä kytkentöjä. Tai voihan ne johdot vetää jos joku tekee kytkennät.

Mun mies on ollut sähkäri samoin miehen siskon mies. Eli oma mies voi tehdä ja tää toinen jolla on luvat pystyy "tarkistamaan". Eli siis ei tarvitse laskea hintaan mukaan sähkäriä.

Sähköt voi vetää itse, mutta kytkennät on ammattilaisen hommaa. Esim. kiuas ja katkaisijat...
Kannattaa kyllä kysyä firmasta, suostuvatko siihen, että vedätte itse. Kaikki ei suostu, vaikka onkin ihan laillista.
Huh, tulee kalliiksi, kun ammattilaisia käytetään! Ja vielä firmasta! Yks tuttu teki aika paljon itse ja apuna oli yksi timpuri, joka osaa hyvin laattahommat. Oli tuntitaksalla muistaakseni.
Me tehdään kaikki itse (paitsi valu, joka tehtiin koko kellariin, ja putkimiehen työt ja sähkärin kytkennät). Vielä ei oo laskettu yhteishintaa..

Toki itse voit arvioida materiaalinen hinnan, muilla on niin erilaisia ratkaisuja. Minusta noi isot firmat pistää vähän reilusti katetta summiinsa, mutta avaimet käteen ratkaisu on paljon helpompi. On vain yksi taho, jota syyttää.

30e seinälaatta 6m2 huoneessa tekee noin 750e. Lattialle 30e laatta 11m2 tekee 330e. Hintaan vaikuttaa haluatko vessanpytyn (150e-400e), useamman suihkun (a 200e-1000e), lavuaarin hanalla (halvimmillaan 150e), jotain kaappeja, jne.. . Suhkunurkkaus maksaa 1000e molemmin puolin lasisena. Lasitiilien hinnan voi kertoa kahdella, jos tarvitset kehikon niille. Kuituvalot voi maksaa 300e (isompi paketti) ja yksi kattovalaisin 50e. Saunapaketteja ja kiukaita on todella isolla hintahaitarilla. Suosittelen itse katsomaan hintoja kaupassa suhteessa omaan makuun.

Sitten oma lukunsa on rakennusmateriaalit, jne..

meillä makso 5tonnia,tuohon rahaan sisälty kyllä myös 63neliön asunnon laminaatit listoineen ja työt..
eli mitähän tuosta nyt sit jäis kylppärille :whistle:
ja siisti kylppäri tuli

Alkuperäinen kirjoittaja kallista:
Sähköt voi vetää itse, mutta kytkennät on ammattilaisen hommaa. Esim. kiuas ja katkaisijat...
Kannattaa kyllä kysyä firmasta, suostuvatko siihen, että vedätte itse. Kaikki ei suostu, vaikka onkin ihan laillista.
Huh, tulee kalliiksi, kun ammattilaisia käytetään! Ja vielä firmasta! Yks tuttu teki aika paljon itse ja apuna oli yksi timpuri, joka osaa hyvin laattahommat. Oli tuntitaksalla muistaakseni.
Me tehdään kaikki itse (paitsi valu, joka tehtiin koko kellariin, ja putkimiehen työt ja sähkärin kytkennät). Vielä ei oo laskettu yhteishintaa..

Puukiuas... :whistle: =)

Ja kalliiksi tulo on huomioitu siinä kun päätettiin olla tekemättä itse. Ei vaan ole aikaa, taitoa eikä viitseliäisyyttä.

Voit kilpailuttaa urakan niin saat hyvän hinta-arvion. Kilpailutukseen kuuluvat yritykset ovat alan huippuammattilaisia. Ohessa linkki ilmaiseen kilpailutukseen:*

http://www.tiedox.fi/site/otaYhteysAsiantuntijaan?type=2

Kilpailutukseen kuuluvat yritykset ovat alan huippuammattilaisia.*

Sivustolta löytyy myös hyviä infopaketteja aiheeseen liittyen:

Kylpyhuoneremontti:
http://www.tiedox.fi/Kylpyhuoneremontti-/Kylpyhuoneremontti

Saunaremontti:
http://www.tiedox.fi/Saunaremontti-/saunaremontti