Kylläpäs kanantti !!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Rovaniemen työttömien yhdistyksellä oli jäänyt eu-paketteja viime viikon jaosta. Ilmoittivat lehdessä että tänään voi hakea jos tarvitsee. Oli ollut vimeviikon jaossa vähemmin porukkaa kuinn normaalisti, kun osa opiskelijoista on kesn muualla.

No, kävin hakemassa ja olipas siellä oikien mukavasti tavaraa =)

7 pakettia maitojauhetta, 5 pakettia kaurahiutaleita, 6 pakettia näkkäriä, 4 pussia makaroonia ja 8 pussia kaurakeksejä.
Ja vain siksi että osa porukasta ei halua esim. maitojauhetta lainkaan, kun eivät osaa käyttää. Ottavat mieluummin sitä valmispastaa.
Näillä pärjää mukavasti jo jonkun aikaa. puuroa on ainakin pitkäksi aikaa.. =)
 
  • Tykkää
Reactions: saunan takana tilaa
Rollolainen
[QUOTE="pöö";23993562]Todella ravintorikasta ruokaa, hyi saatana.[/QUOTE]

tämän onkin tarkoitus olla RUOKA-APU. Ei sillä olekaan tarkoitus ruokkia montaa viikkoa perhettä.
Puuro on terveellistä ja hyvää. Maitojauhetta voi käyttää maidon tapaan, mihin tahnsa ruoanlaittoon
 
Rollolainen
Joo kävin, muttta siinä olikin lihatuotteita ym. joita ei eu-ruokana saa. Eikä mulla olis varaa maitojauhetta ostaa, maksaa noin 6-7e paketti.
200e ostetut tuotteet riitävätkin itten meillä pitkään.. pakasteessa kunon vielä edellisiiäkin lihoja ym.ja tässähän oli mukana vessapaperia ja lenkkareita ja sukkiakin, joten ruokaan ei mennyt paljoa.
 
Rollolainen
[QUOTE="huoh";23993662]Mun mielestä teidän ei kuuluisi käydä siellä kun teillä on vara ostella kaikenlaista muutenkin.[/QUOTE]

niin että jos mulla on varaa ostaa lapelle lenkkarit niin en saa käydä vai?
Pitäiskö poikien kulkee rikkinäisisä elnkkareissa kun kän hakemassa eu-ruoka-apua.

Sinne muuten sa mennä kuka van hakemaan
mitäs sanot kun välillä on MLL:llä jako joka on tarkoitettu KAIKILLA lapsiperheille, silloinkin pitää jättä ottamatta vai?
Parempi siis että ne eu-avustukset menee sit roskiin, kun ei oo hakijoita
 
Joo kävin, muttta siinä olikin lihatuotteita ym. joita ei eu-ruokana saa. Eikä mulla olis varaa maitojauhetta ostaa, maksaa noin 6-7e paketti.
200e ostetut tuotteet riitävätkin itten meillä pitkään.. pakasteessa kunon vielä edellisiiäkin lihoja ym.ja tässähän oli mukana vessapaperia ja lenkkareita ja sukkiakin, joten ruokaan ei mennyt paljoa.
Jos sulla on varaa ostaa lenkkareita sun muita uutena ja lihatuotteita sun muita 200 eurolla, niin uskon että Rovaniemellä asuu paljon sellaisia, joilla on akuutimpi hätä nuille eu-paketeille kuin teillä... Mutta hyvähän se on, että ne tulee käytettyä.
 
Rollolainen
Jos sulla on varaa ostaa lenkkareita sun muita uutena ja lihatuotteita sun muita 200 eurolla, niin uskon että Rovaniemellä asuu paljon sellaisia, joilla on akuutimpi hätä nuille eu-paketeille kuin teillä... Mutta hyvähän se on, että ne tulee käytettyä.
haku oli viime vikkolla ja NE EI MENENT SILLOIN KAUPAKSI. Nyt oli tehty uudet avustuskassit joissa oli vain näitä tuotteita ja nekän ei kelpaa kaikille, koska niissä on sitä maitojauhetta. Aika moni hakija haluais ottaa vaan sitä pastaa. Aiak hiljaista siellä tänääkin oli. Sanoi vielä että voin soittaa huomenna , jos ei ole menneet loputkaan siihen mennessä, saan loput hakea. =)
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23993690:
no jos ihminen on niin, että sillä ei oikesti ole ruokaa, niin kyllä sille kaurapuuro kelpaa ja makaroonitkin kelpaa. tota maitojauheen valtavaa määrää en millään jaksa ymmärtää, tai noita kaurakeksejä. eikö niiden tilalle vois laittaa vaikka säilykelihaa.
no seurakunnan paketissa on säilykkeitä.ja siin nää oli vaan siki kun NIITÄ OLI JÄÄNYT. kaikki ei ollet halunneet näitä.
 
^vierailija^
[QUOTE="pöö";23993562]Todella ravintorikasta ruokaa, hyi saatana.[/QUOTE]

Mitä vikaa nyt noissakaan on? Esimerkkejä? Ihan asiallisia ruoka-aineitahan nuo (ei ehkä kaurakeksit).
Ei kaikki ihmiset ole mitään supermuodikkaita karppaajia. Joidenkin on pakko (tai ehkä vapaaehtosesti, no hyi YÖK) syödä kaurapuuroa ja näkkäriäkin. Itse menen ostamaan noita ihan kaupasta, olen vissiin hullu ku niistä jopa maksan...
 
Rollolainen
Mitä vikaa nyt noissakaan on? Esimerkkejä? Ihan asiallisia ruoka-aineitahan nuo (ei ehkä kaurakeksit).
Ei kaikki ihmiset ole mitään supermuodikkaita karppaajia. Joidenkin on pakko (tai ehkä vapaaehtosesti, no hyi YÖK) syödä kaurapuuroa ja näkkäriäkin. Itse menen ostamaan noita ihan kaupasta, olen vissiin hullu ku niistä jopa maksan...
ja meidän urheilija-tytär syö mieluummin näkkäriä kuin pehmeätä leipää. Hän laittaa jugurtin sekaan näkkärin paloja.
 
Rollolainen
Mitä vikaa nyt noissakaan on? Esimerkkejä? Ihan asiallisia ruoka-aineitahan nuo (ei ehkä kaurakeksit).
Ei kaikki ihmiset ole mitään supermuodikkaita karppaajia. Joidenkin on pakko (tai ehkä vapaaehtosesti, no hyi YÖK) syödä kaurapuuroa ja näkkäriäkin. Itse menen ostamaan noita ihan kaupasta, olen vissiin hullu ku niistä jopa maksan...
nää kaurakeksit on ihan samoja jyväshyvän keksejä mitä kaupassakin, pakattu vain erilaiseen pakettiin, sama makaroonit täysiin samanlaisessa pussissa, lisätty vain teksti eu- avustus. ja meill. syödään varsinkin koulupäivisin puuroa aamupalaksi, jaksaa koulussa paremmin.
 

Yhteistyössä