Kylläpäs kanantti !!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
[QUOTE="Jebulis";23993888]Siis kuka ostaa kenkiä käytettyinä lapsille :O?
Mielummin uudet, kuin käytetyt[/QUOTE]

EI tietenkän sa köyhä uusia ostaa, ne pitää olla isosiskon tai veljen vahat, viis siitä onko oikean kokoiset. Kenkienkä ei oo pakko olla mitään 50e kenkiä. vaikka onkin kesä niin sukkia tarvii silti
 
"sheddon"
[QUOTE="Jebulis";23993888]Siis kuka ostaa kenkiä käytettyinä lapsille :O?
Mielummin uudet, kuin käytetyt[/QUOTE]

Eli juuri niin kuin rollolainen tais tehdäkin, eikö?
 
Rollolainen
[QUOTE="sheddon";23993912]Eli juuri niin kuin rollolainen tais tehdäkin, eikö?[/QUOTE]
ja sain alle 40e KAHDET Lenkkarit =)
ja ne kestävätkin varman taas just siihen asti että taas jalat kasvavat ja tarvi osta uudet, varmaan elokuuuussa taas
 
"Jebulis"
[QUOTE="sheddon";23993912]Eli juuri niin kuin rollolainen tais tehdäkin, eikö?[/QUOTE]

Jep. Mutta joku fiksu ja filmaattinen yksilö taisi peräti paheksua, ettei Rollo etsi kirppikseltä lenkkareita ;D
Rollon penskatki taitaa olla jo niin isoja, että tietää, missä kunnossa senikäisten kengät on
 
her
hohhoijaa taas tätä keskustelua..

Hyvä, että Rollolaiselle kelpasi muitten hyljeksimät ruoka-avut, ettei mene hukkaan ne. Köyhätkin kun tuppaa olemaan sellaisia joskus, ettei kaikki kelpaa, vaikka sais ilmatteeks.
 
"vierailee"
Tuosta maitojauheesta tulee tosi hyviä lättyjä. Sitä eniten tässä ihmettelen,että jos rahat ovat tosi tiukalla niin miksi nuo ruuat eivät kelpaa jollekin? Itsellä ei ainakaan tulisi mieleenkään valikoida tuolla lailla. Jos rahat on oikeasti tiukalla niin sitten opettelee käyttämään noita avustuksina saatavia tuotteita.
 
joku jostain
höh meil oli vaan neljänviljan hiutaleita. Mua harmittaa kun ei voija kättää sitä maitojauhetta kun meil pittää olla vähintään hyla tuotetta. :( Annoin meijän maitojauheet perheeseen joka ei pystynyt hakemaan sinä päivänä sitä, samoin annoin osan hiutaleistakin siihen perheeseen.
 
[QUOTE="vieras";23994084]:D
:LOL:[/QUOTE]
no mikäs tuossa nyt noin hauskaa on. eiköhän aika monissa perheissä ole sääntö, montako keksiä saa ottaa. ainakin monissa mun tuntemissa lapsiperheissä. koska lapset nyt ainakin vetää niitä vaikka paketin menemään kolme kertaa päivässä
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23994004:
no kyllä sun lapsen jalat kasvaa vauhdilla. jos mä ostan lapselle keväällä lenkkarit, niin kyll niillä taatusti kävelee pitkälle syksyyn, ilman, että pieneksi jäävät.
Jos kerrot miten ne saa noin hitaasti kasvamaan niin kokeilen omiin lapsiini! Näiden jalat kasvaa ja kasvaa....Kuopuksen jalka kasvoi toukokuun aikana sentin.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23994123:
no mikäs tuossa nyt noin hauskaa on. eiköhän aika monissa perheissä ole sääntö, montako keksiä saa ottaa. ainakin monissa mun tuntemissa lapsiperheissä. koska lapset nyt ainakin vetää niitä vaikka paketin menemään kolme kertaa päivässä
just näin, kyllä nuo söis vaika koko pusin kerralla. Myös lsten kaverit saavat päiväkahviaikaan ottaa nitä kkesejä jos haluavat
 
"vieras"
Jos kerrot miten ne saa noin hitaasti kasvamaan niin kokeilen omiin lapsiini! Näiden jalat kasvaa ja kasvaa....Kuopuksen jalka kasvoi toukokuun aikana sentin.
peesi.
täällä kanssa kasvavalle nuorelle ostettiin keväisin ja syksyisin uudet kengät kun jalka kasvoi.
ja ihan tavis alle 50 euron kengät.ei tulis mieleenkään kasvavaan jalkaan ostaa kalliita kenkiä.
nyt kun jalan kasvu on loppunut on saanut ne 100 euron skeittikenkänsä
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";23994810]peesi.
täällä kanssa kasvavalle nuorelle ostettiin keväisin ja syksyisin uudet kengät kun jalka kasvoi.
ja ihan tavis alle 50 euron kengät.ei tulis mieleenkään kasvavaan jalkaan ostaa kalliita kenkiä.
nyt kun jalan kasvu on loppunut on saanut ne 100 euron skeittikenkänsä[/QUOTE]

mä ostan yleensä alkukesästä uudet ja toiset sit elokuussa, joaksu jouttuu otamaan ennekin, kun pojat kummasti saavat kenkänsä helpposti rikki.
Elokuussa hankitaan kaikki koulutavarat, siihen kuuluu myös ne lenkkarit ja kynät+ kumit
 
uskomatonta tekin harmaana krijoitatte.
se on fakta, et köyhällä ei oo vara nuukailla- kannattaa santsata kunnon kenkiin niin ei tartte kuukauden päästä ostaa taas uusia paskalaatusia.

Sillon kun olin lasten isän kanssa ja oli työtön ja minä minimiäitiysrahalla ja saatiin toimaria, niin ostin lapsille silti eccosandaaleja ja ensiaskelkenkiä. Maksoivat paljon, mutta kengistä ei voi tinkiä ja ostaa kirpparilta, tekispä hyvää lapsen jaloille.

Ja se rahankäyttö. se on aivan sama ostetaanko kerralla 200e ruokaa pakkaseen jne vai käydäänkö kaupassa muutaman päivän välein parilal kympillä.

Pakko sanoa, idiootit.
 
"ellupellu"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23993867:
Meillä syödäänkin sen kanssa leipä ja joku hedelmä ja ehkä vähän jogurttia/kiisseliä tmv. :) Mikähän sitten olis sellainen aamiainen joka pitää oikein hyvin nälkää?
Mun aamupala:
30g nalle pikakaurahiutaleita+2dl vettä mikroon.
Sekaan n.100g mansikoita, n.70g vadelmia ja n.50g mustikoita sekä lasillinen ingmanin vanilja jogurttia. Tuoremehun kans nautittuna tuo määrä pitää nälän loitolla aika kauan. :D
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";23993662]Mun mielestä teidän ei kuuluisi käydä siellä kun teillä on vara ostella kaikenlaista muutenkin.[/QUOTE]

Tällä logiikalla kukaan ei saisi noita avustuksia hakea.
 
"vieras"
Jos sulla on varaa ostaa lenkkareita sun muita uutena ja lihatuotteita sun muita 200 eurolla, niin uskon että Rovaniemellä asuu paljon sellaisia, joilla on akuutimpi hätä nuille eu-paketeille kuin teillä... Mutta hyvähän se on, että ne tulee käytettyä.
Kenellä tahansa on varaa ostaa joskus uudet lenkkarit tms. jos elää säästäväisesti eikä laita rahojeen esim. viinaan ja tupakkaan.
 

Yhteistyössä