Kylläpäs kanantti !!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Sillon kun olin lasten isän kanssa ja oli työtön ja minä minimiäitiysrahalla ja saatiin toimaria, niin ostin lapsille silti eccosandaaleja ja ensiaskelkenkiä. Maksoivat paljon, mutta kengistä ei voi tinkiä ja ostaa kirpparilta, tekispä hyvää lapsen jaloille.
Kivaa että teillä oli varaa. Monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa ostaa lapsille pelkkiä Eccon kenkiä.

Mitä ruoka-apuun tulee niin saahan sitä hakea jos haluaa ja tuntee siihen tarvetta. Itse en ole hakenut koskaan, mutta paikallinen kirppis (Ruokkikaa Nälkäiset ry:n ylläpitämä) jakaa joskus kassan vieressä jogurtteja, keksipaketteja tms ja siitä oon joskus sellaisen mukaani napannut. Miksipä en nappaisi, kun kerran sanovat että ota siitä :)
 
"Mii"
Minä sai kaverilta EU-näkkäriä ja hapankorppua. Olis laittanu roskiin kun on kuulemma liikaa heillä :/
Minulla on kyllä vara sitä näkkäriä ostaakin, mutta ei ruokaa pidä hukkaan heittää.
Huonoa omaatuntoa parannan sillä että laitan seuraavan kerran hieman enemmän spr:n keräykseen rahaa tai vien lahjotuksena vaatteita.
 
"vieras"
Kiva. Maitojauhe on minunkin suosikki monessa asiassa, kun meillä ei paljoa maitoa juoda, ja jauhe säilyy mm. leivontaan jne hyvänä.
olisi mukavaa saada tuollainen paketti.

ja hei te muutamat, Mikään ruoka ei pidä nälkää lopullisesti..
:D
 
"vieras"
Meillekin toi yksi kaveri pari ruokakassia (ei eu-kassi, vaan erään uskonnollisen yhteisön järjestämä) kun olivat jääneet yli. Meitä on kaksi aikuista ja taapero, tienataan käteen 3500e/kk. Lahjoitin sitten järjestölle hiukan rahaa ja olen myös lahjoittanut heidän kirpputorilleen vaatteita ja tavaroita myyntiin, ja viime jouluna naputeltiin joulumyyjäisiin muutama linnunpönttö myytäväksi.
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23993867:
Meillä syödäänkin sen kanssa leipä ja joku hedelmä ja ehkä vähän jogurttia/kiisseliä tmv. :) Mikähän sitten olis sellainen aamiainen joka pitää oikein hyvin nälkää?
Muna ja pekoni. Ainakin kananmunat on edullisia. 3 kananmunaa + 3 pekonisiivua + kahvi kermalla pitää mulla nälän poissa 6 tuntia. Mut mä oonkin huippumuodikas karppaaja :D
 
tai oli ne rahat mistä vaan, niin melko turha vinistä jos ite ei osaa mahdollisesti pienistä tuloistaan säästää että saa jotain hankittua - itse säästin nytkin jotta lapset sai mun mielestä laadukkaat lenkkarit ja sandaalit. Itselläni on lapsena ollut ties minkänäköistä kenkää ja sen huomaa jaloista.



Paitsi että nyt säästin ihan sairaspäivärahoista, varmaan ei ole pienituloisella lupa ostaa mitään koskaan tämän ketjun mukaan ;)))
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23995021:
mulla on kuusi lasta ja yhdenkään kengät ei ole menneet kesässä muutamassa kuukaudessa pieneksi. vaikka yhden jalat kasvoikin 43 numeron saappaisiin
meillä on myös kuusi ,joista kahdella isoimmalla (12 ja 14v) on jo se 43, muilla jalka tuppaa kasvamaan yllättäen ties minkä verran. ja ostan kengät kyllä suht reilulla käynti- ja kasvunvaralla,enkä pelkällä puolen sentin käyntivaralla.....
 
karppaaja
[QUOTE="ellupellu";23994941]Mun aamupala:
30g nalle pikakaurahiutaleita+2dl vettä mikroon.
Sekaan n.100g mansikoita, n.70g vadelmia ja n.50g mustikoita sekä lasillinen ingmanin vanilja jogurttia. Tuoremehun kans nautittuna tuo määrä pitää nälän loitolla aika kauan. :D[/QUOTE]

Mulla vastaava aamupala piti nälän poissa tunnin, maksimissaa 2 tuntia. Nostaa verensokerit pilviin. Mulla siis OLI esidiabetes, mutta nyt sokeriarvot ovat normaalit. Mut sellaisilla joilla ei ole sokeriaineenvaihdunnassa häiriöitä voi tollanen aamupala pitääkin nälkää.
 
minusta
tässä ketjussa on kyllä uskomattomia kommentteja, että ravintoköyhää ruokaa ja en ottais vaikka saisin ilmaiseksi. Jos itse elää yltäkylläisyydessä, niin kannattaa muistaa sieltä Jaguarista vilkutellessa, että kaikilla ei tosiaa ole varaa valita ja nirsoilla. Kyllä se näkkäri ja kaurapuuro nälkäiselle maistuu, toinen asia tietysti jos ei ole koskaan nälkäinen kerennyt olemaan....
Mut hieno jutt Rollo, kyllä tuo isossa perheessä on suuri apu:)
 
"vieras"
Kyllä mullekin maitojauheet ja puurohiutaleet kelpaisivat. Hyvä että rollo sai, ihan tarpeeseen ne heillä menee.

Ja eikö ole kiva että jos joskus saa jotain ruokaa vaikka ruoka-avusta, voi sitten pikku summalla ostaa vaikka limsaa tai karkkia tai muuta herkkua mitä saattaisi joutua muuten miettimään tarkkaan että voiko ostaa vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23993918:
se riippuu niin töistä. meillä kun tehdään ruumiillista työtä, niin arkena sitä ei keitetä. mutta pyhänä joka aampäivä meill syödään puuroa ja leipää sen kanssa.
Riippuu ja myös ihmisestä. Itte pärjään hyvinkin, samaten muksu. Vaikka tekisin fyysistä työtä. Jollakulla se taas ei pidä nälkää vaikkei tekis mitään.
 
Mun mielestä nuo on ihan hyvää tavaraa. Meillä on kans noita avustus näkkäreitä, hapankorppuja, kaurahiutaleita,myslejä yms. kaapit täynnä, kun mies saa työkaveriltaan aina niitä, kun se työkaverinsa saa aina isot satsit mitä jää noista jakamisista yli. Silleen tuntuu vähä hölmöltä ottaa, kun ei nyt niin tiukkaa rahallisesti ole, mutta toisaalta jos ne on ylijääneitä,niin kyllä meilläkin niille käyttöä on.
 
En oo köyhä enkä rikas mut parhaimpia ruokia mitä tiedän on kaurapuuro voisilmällä tai näkkäriä oikealla voilla. Nam!! Ja jokainen joka tässäkin ketjussa on mollannut noita ruokia jne. niin vois muistaa ettei koskaan voi tietää missä tilanteessa elät esim. 4 vuoden päästä. Voi hyvinkin kelvata ruoka-avustukset!!!!
 
ellu pellu
Mulla vastaava aamupala piti nälän poissa tunnin, maksimissaa 2 tuntia. Nostaa verensokerit pilviin. Mulla siis OLI esidiabetes, mutta nyt sokeriarvot ovat normaalit. Mut sellaisilla joilla ei ole sokeriaineenvaihdunnassa häiriöitä voi tollanen aamupala pitääkin nälkää.
Mäkin karppasin yli puoli vuotta ja laihduin kymmenen kiloa, mutta sitten paino jämähti samaan eikä tippunu enää millään. Ja karppiruuat alkoi maistua puulta..Tokihan siinä oli kyse enemmälti laiskuudesta, kun en viitsinyt perehtyä erilaisiin karppiruokiin ja tein aina samoja.

Sitten vaihdoin taktiikkaa, ja liityin kalorilaskuriin ja nyt on paino taas mukavasti laskussa. Tokihan tällä tyylillä aina välillä on nälkä, mutta valitsen mieluummin pikku nälän kuin totaalikieltäymisen herkuista, joita voi tällä dietillä nauttia pienen annoksen vaikka joka päivä! :)

Ja veljeni on karpannut vuoden, ja laihtunut mahtipontiset 30 kiloa!
 

Yhteistyössä