Kyllä yhteiskunta maksaa

  • Viestiketjun aloittaja "silakka"
  • Ensimmäinen viesti
Töihin mä menisin.

Sossun varassa voisin elää ehkä pari kolme kuukautta, jos tilanne sitä vaatisi (esim. jos leikitään että vauvan ollessa 5-6 kk pitäisi päättää että vienkö hänet hoitoon ja menen töihin, vai haenko rahaa sossusta).
 
"vieras"
Voi kun se oliskin noin yksinkertasta...Joo en tiedä on mun vastaus. Yritin kaikkeni, että asiani järjestyisivät mutta systeemi kusi kintuille. Opintovelat meni eksän kanssa tapellessa ulosottoon ja voi olla ettei työnteko mun kohdalla kannata enää ikinä (yh, pk-seutu korkeine asumiskustannuksineen ja matalapalkkainen hoitoala koulutuksena...). Niin että en tiedä, on todella nöyryyttävää kerjätä sossusta ja kipeetä ottaa jatkuvaa halveksuntaa vastaan mutta myös ajatus työstä samaisten mut "pettäneiden" kusipäiden parissa ilman vastaavaa hyötyä ei myöskään houkuttele että en tiedä sitten mitä tässä pitkällä tähtäimellä tekisi.
 
"silakka"
[QUOTE="vieras";25940657]Voi kun se oliskin noin yksinkertasta...Joo en tiedä on mun vastaus. Yritin kaikkeni, että asiani järjestyisivät mutta systeemi kusi kintuille. Opintovelat meni eksän kanssa tapellessa ulosottoon ja voi olla ettei työnteko mun kohdalla kannata enää ikinä (yh, pk-seutu korkeine asumiskustannuksineen ja matalapalkkainen hoitoala koulutuksena...). Niin että en tiedä, on todella nöyryyttävää kerjätä sossusta ja kipeetä ottaa jatkuvaa halveksuntaa vastaan mutta myös ajatus työstä samaisten mut "pettäneiden" kusipäiden parissa ilman vastaavaa hyötyä ei myöskään houkuttele että en tiedä sitten mitä tässä pitkällä tähtäimellä tekisi.[/QUOTE]
No täsmennetään jos sulla olisi tilanne se ettei ulosottovelkoja ja hyvä työpaikka johon mennä?
 
"vieras"
[QUOTE="silakka";25940640]Täh? Te vastaatte nyt ihan väärin, kun just opin toisessa ketjussa ettei tällaisessa tilanteessa kannata mennä töihin. :O[/QUOTE]

Voi kun sulle sattus joku hometalo tai muu yhtä mahdoton juttu niin ehkä turpasi pysyisi kiinni ja häpeäisit idioottimaista aloitustasi ja tätä kommenttiasi.

terv.,
se joka pohti "Voi kun se olisikin noin yksinkertasta jne."
 
Tämä aihe tais tulla siitä yhestä keskustelusta..
Mutta niin, töihin! Hyvä päästä kotoakin joskus muualle ja saada ajatuksetkin nollattua. Kyllä se tuntuu hyvälle kun tilinauha postissa tulee, kyllä se on sen arvoista.

Ite tein kesätöitä sellasen yli 4-vuotta että sain rahat autokorttiin koska en halunnut että vanhempoani maksaa sen, kortti ollut syyskuusta asti taskussa ja oli sen arvoista. Tuskimpa ois nii hyvälle tuntunu jos jostain sossusta olisin rahaa käyny itkemässä :)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="silakka";25940680]No täsmennetään jos sulla olisi tilanne se ettei ulosottovelkoja ja hyvä työpaikka johon mennä?[/QUOTE]

Ööh, no duuniin tottakai!!! Tyhmä...? Luulet tietäväsi jonkun tutun/naapurin/sukulaisen tilanteen...? Jos niin, TODELLA tyhmä!!!!!!

PS Älä luule, et VOI tietää!
 
"silakka"
[QUOTE="vieras";25940693]Voi kun sulle sattus joku hometalo tai muu yhtä mahdoton juttu niin ehkä turpasi pysyisi kiinni ja häpeäisit idioottimaista aloitustasi ja tätä kommenttiasi.

terv.,
se joka pohti "Voi kun se olisikin noin yksinkertasta jne."[/QUOTE]
Hei, hei, hei... ei pitänyt suinkaan ketään loukata. Aloituksellani viittasin vain ketjuun jossa punnitaan päivähoitoa ja kotihoitoa.

Ja sä et tiedä musta, mun elämästä tai mun hometaloista yhtään mitään, joten jos ihan itse pitäisit sen turpasi kiinni. :)
 
"heluna"
[QUOTE="vieras";25940657]Voi kun se oliskin noin yksinkertasta...Joo en tiedä on mun vastaus. Yritin kaikkeni, että asiani järjestyisivät mutta systeemi kusi kintuille. Opintovelat meni eksän kanssa tapellessa ulosottoon ja voi olla ettei työnteko mun kohdalla kannata enää ikinä (yh, pk-seutu korkeine asumiskustannuksineen ja matalapalkkainen hoitoala koulutuksena...). Niin että en tiedä, on todella nöyryyttävää kerjätä sossusta ja kipeetä ottaa jatkuvaa halveksuntaa vastaan mutta myös ajatus työstä samaisten mut "pettäneiden" kusipäiden parissa ilman vastaavaa hyötyä ei myöskään houkuttele että en tiedä sitten mitä tässä pitkällä tähtäimellä tekisi.[/QUOTE]

Mä en kyllä ymmärrä...
Työnteko kannattaa aina, ehkä alussa ei saa paljoa palkkaa, mutta kun kokemusta kertyy niin etenet uralla ja tulotaso nousee. Mitä siitä jos ulosotto vie osan, hoidat vanhat velat pois, pääset aloittamaan nollasta. Ei muuta kuin itseä niskasta kiinni vaan ja hankit elämän.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"vieras"
[QUOTE="silakka";25940777]Mitäs sitten keksit kun alkaa sosiaalitomi vaatia töihin menoa?[/QUOTE]

Tämä on erittäin hypoteettinen kysymys koska tuollaista tilannetta ei ole ollut eikä tule olemaan mutta kuten jo sanoin riippuu täysin lapsen iästä että mitä tekisin.
 

Yhteistyössä