Kyllä tyttöjen kanssa on vaikeampaa kuin poikien

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Tuskin tyttö kapinoi yhden tiskivuoron takia, eiköhän ne syyt löydy ihan muualta. Toivottavasti tosiaan pojat tulevat olemaan helpompia.

Itse olen ollut helpompi lapsi koskaan, kuin oma poika nyt 13 vuotiaana. Onneksi ei vielä ihan vastaavaa ole tehnyt kuin ap:n tyttö, mutta ei täämä äitiys helppoa ole ollut meilläkään.
 
cc
Olikohan se joskus kesällä, kun joku valitti täällä teinin käytöksestä ja ap sanoi, että heillä on niin hyvinkasvatettu tyttö, ettei liiku kuin koulussa, harkoissa ja tekee illat läksyjä ym?? Näköjään kuitenkin kapinoidaan heilläkin kasvatuksesta huolimatta.



 
vierass
Mä oon ilmeisesti superhuono äiti, kun oon kotiäiti ja silti odotan ala-asteikäiseltäkin kotitöitä päivittäin. Lapsen hommana on pitää eteinen ja olohuone siistinä (siivous vie ehkä 2 min, mutta pidän huolta, että lapsi sen tekee :D). Kerran viikossa meillä on yhteinen siivouspäivä ja KOKO perhe siivoaa niin kauan, kun siivottavaa riittää. Ja tosiaan mun 8-vuotias poikani osaa pestä vessan, saunan, pyykkiä jne jne. En vaadi ajallisesti paljoa, mutta haluan lapsen oppivan monipuolisesti kodin töitä :)
 
Mua jotenkin naurattaa se, että teinille ei muka jäisi aikaa kavereiden kanssa oleiluun, jos joutuu tekemään kotitöitä kerran päivässä.

Mun vanhemmat ei olleet mitenkään äärettömän tiukkoja, mutta meillä oli tietyt säännöt. Omat lakanat vaihdettiin, huone siivottiin. Minä VAPAAEHTOISESTI autoin vanhempiani siivoamaan perjantaisiivouksen (ja usein muutenkin), olin keväällä-kesällä-syksyllä perunapellolla auttamassa, kuten veljenikin (meiltä meni perunaa myyntiin, joten vakoja oli enenmmän, kuin yksi tai kaksi). Autoin isovanhempiani nurmikonleikkuussa, sipulin kuorimisessa+ niputtamisessa (meni myyntiin), kotona omenahommissa (myyntiin) ym ja SILTI mulla oli aina aikaa kavereille. Melkein joka viikonloppu me jossain teininä oltiin.

Yhteen aikaan mun isä oli työttömänä ja silloin hän toki teki kotitöitä, mutta silloinkin autoin.

Kyllä mä omille lapsillenikin aion opettaa, että kotona täytyy myös jotain tehdä. Vielä en tietenkään heiltä odota, mutta esim. ulkoa sisälle tullessa jokainen tietää jo, mihin kengät ja ulkovaatteet laitetaan, mihin likapyykki laitetaan yms pientä.
 
Te varmaan tekisitte musta ilmotuksen sossuun, jos tuntisitte. Meillä nimittäin jopa 5v. osallistuu yhteisiin kodin askareihin ja kerta viikkoon-kahteen imuroi huoneensa taitojensa mukaan (ajallisesti 10min.) eikä edes napise vastaan.
 

Yhteistyössä