[QUOTE="siisi";28231613]Mä olen ollut "kotona" viimeiset 4.5v. Olen tosin keikkaillut koko ajan ja ollaan tienattu ihan kivasti, varmastikin enemmän mitä keskivertoperhe yleensä. Mutta haluan, että asuntolaina lyhenee, meillä on lähes pakko olla kaksi autoa (ei oo julkisia, ei pääsisi kuin naapuriin kavereille ilman autoa, lähimpään kauppaan 10km), on moottoripyörä (jep, turhuus) jne... Musta se ei ole mikään hyvän ja onnellisen perheen tae ettei äiti ole töissä tai että kun pihistetään kaikesta niin ollaan aina niin onnellisia. Joillekin se varmaan sopii, mä ahdistuisin! Otettiin aika iso laina, koska haluttiin juuri tuo talo (miksi se on auttamattomasti tosi paha asia, jos haluaa elää väljästi?). Ja nyt kun on korot matalalla, haluan että laina myös lyhenee. Lainaa on siis kuitenkin enää vaan sen verran, mitä suomalaisilla keskimäärin on.
Nyt ollaan oltu vähän tiukilla, kun mies on kotona lomautettuna, toki oltais voitu vaikka laittaa asuntolaina koroille, mutta ei haluta. Mutta ei tää nyt järin huoletonta ja onnellista aikaa oo ollut, kun molemmat on ihan stressissä
Mä olen voinut olla töissä ja aion olla ainakin syksyyn, lapset pääsee ihanalle hoitajalle muutamaksi päviäksi viikossa. Mies siis menee kohta töihin takaisin.
Summasummarun, yritän vaan sanoa, ettei kaikille tuo onnea pienessä asunnossa asuminen ja kaikesta luksusesta luopuminen. osalla se saattaa kiristää hermoja ja parisuhdetta
Ehkä mun ajatukset on "vääriä" ja onni pitäisi löytää muualta kun vaikkapa siitä omasta tilasta, omista harrastuksista (koska ei niihin olisi varaa pelkästään kotona olemalla), siitä että saa lukea aamun lehden tai lähteä viikonlopuksi kylpylään. Tosin onneksi on se keikkatyö ollut, on mahdollistanut sen, ettei lasten ole vielä tarvinut mennä hoitoon ja vuorotyö mahdollistaa sen, ettei ne ole siellä kuin pari päivää viikossa.[/QUOTE]
Ei sun ajatuksissa ole mitään väärää! Sitten jos sä itkisit täällä, että miten voikaan olla kun yhteiskunta pakottaa sut keikkailemaan heti äitiysloman jälkeen ja pilaa sun lasten lapsuuden, niin silloin sun ajatusmallit olisi pielessä.
Mun mielestä sä just elät sun valintojen mukaan toisia syyttelemättä ja älyät ajatella hieman nokkaasikin pidemmälle