Kyllä taas voi olla lähiökakaroiden mammat ylpeitä jälkikasvustaan

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254607:
Rikkaiden kiusaavat kakarat muhivat niissä ökytaloissaan, mutta lähiöiden kakaralauma kerääntyy jengiksi ja poruukallahan on kivempaa kiusata. Silti pahimpia epäspopsiaalisuuden pesälkkeitä on vuokrakasarmist. Mitä halvemmat vuokrat sitä epäsosiaalisempaa sakkia, niin se vaan menee.
Asutko itse tällaisessa kun noin hyvin tiedät?

"Niinno"
porukalla on kivaa kiusata koska vastuun voi aina ajatella olevan jonkun toisen ja koska ihminen on sellainen että kuvittelee että joku asia on oikein jos joku muukin tekee niin tai jos moni tekee niin.

yleensä nämä porukoidnen kovimmat kingit ovatkin yksin ollessaan maailman suurimpia pelkureita.

"Niinno"
Samalla tavalla usein jos eka auto ei hiljennä vaikka joku seisoo suojatien edessä, niin saattaa mennä iso jono autoja vain ohi, kovaa. Ihminen on laumaeläin ja laumassa ihmisrodun ikävät piirteet tulevat parhaiten esiin.

Eli sinä saat loukkaantua kun sinua nimitellään tyhmäksi. Muut eivät saa loukkaantua kun sanot heitä epänormaaleiksi, väität heissä olevan jotain vikaa ja että ovat huonoja vanhempia.
Mulla ei ole kylläkään tapana loukkaantua jos joku sanoo palstalla mua tyhmäksi :D Kuitenkin luotan omaan älylliseen kapasiteettiini, joten piikki ei sinällään osu.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27257111:
En asu, enkä suostuisi asumaan.
Jos sulle tuli yllärinä että halvimmissa vuokralähiöissä on paljon ongelmia, niin ihmettelen kovasti.
Mä en jaksa asiaa miettiä, koska en sellaisessa asu. Mutta toi yleistäminen on niin pepusta. Ja mistäs tieät kuinka elämä suakin heittää. ja löydät itsesi pahamaineisesta lähiöstä?

Minä ainakin olen ylpeä jälkikasvustani :). Ihania, hienoja lapsia ovat. Ja ihan lähiössä asutaan, vuokralla vieläpä.

Lähiössä haluan asua varmaan aina. Mikä olisi vaihtoehto; keskusta tai joku tuppukylä? Ei kiitos. Lasten kanssa on mukavaa asua lähiössä. Kavereita riittää, on kivoja ulkoilupaikkoja, lapset uskaltaa päästää ulos keskenään toisin kuin keskustassa.

Ongelmia on joillain alueilla paljon, juu. Onneksi ei ole pakko valita asuinpaikakseen sitä kaupungin pahamaineisinta lähiötä. Joskin sellaisissakin asuu myös ihan kunnollista sakkia napanöyhdän lisäksi.

• Tykkää
Reactions: idunnor
rietas
yleistäminen on niin pepusta.
Yleistettynä sanotaan, että vanhustenhoito on Suomessa heikolla tolalla. Tällä perusteella halutaan asiaan parannusta. Pitäisikö mun todeta, että kyllä mun mummoni saa hyvää hoitoa, älkää prkle yleistäkö, ei mun mummolla ole asiat huonosti. Tai päivähoidosta, että typerää yleistämistä, kyllä meidän pk:ssa hoitajia riittää ja kaikki toimii?

Onko tosiaan yleistäminen niin pepusta?

• Tykkää
Reactions: Horuksen silmä
Pää kii
Hei oikeesti oletteko te todella noin hirveän ennakkoluuloisia? Itse asun mieheni ja tyttäremme kanssa kaupunkimme surkeimmaksi nimetyssä lähiössä, ja mielestäni täällä on parempi ilmapiiri kuin omakotitalo/rivitalo alueilla joissa tuli aiemmin asusteltua. Vähemmän täällä on kiusaamista kuin niillä hienostelualueilla. Ei tarvitse pelätä että joku alkaa huutelemaan vain siksi että olen nuori äiti. Tämäkin tuli koettua ns. paremmalla alueella. Sain kuulla olevani huora kun olen lapsen alle 25 vuotiaana tehnyt. Ja sitä paitsi, jos sitä omaa autoa ei ole eikä sitä haluakaan niin täältä sentään kulkee julkinen liikenne, toisin kuin yleensä omakotitalo alueilta.

rietas
En minäkään tohtisi suoriltaan laittaa kiusaamista ns. lähiölasten touhuksi. Kyllä kiusaajia tuntuu löytyvän kaikenlaisesta porukasta. Samoin niitä vanhempia, jotka eivät "saa lapsiaan kuriin".

Mutta joo, kylläpä tässäkin pienessä kaupunkipahasessa on lähiöitä, joihin ongelmat ihan selkeästi ovat keskittyneet. Jos sattuu ampuma/puukotustapaus, niin helppo arvata, missä se on tapahtunut. Ne alko-, huume- ja mielenterveysongelmaiset jostain syystä löytyvät enimmäkseen niiltä tietyiltä vuokra-asuntoalueilta. Ja hei, en väitä, että kaikki näiden alueiden asukkaat on jonkinsortin ongelmaisia.

heipparallaa
hitto mikä ketju :D niitä pahansuopia ja ilkeitä mukuloita kasvaa ihan joka kolkassa, myös siellä 300neliön miljoonatalossa. ja siitä, miksi joku muuttaa lähiöön. tiedätkös, että kaikilla ei ole varaa asua jossain luksus kämpässä?? mä en ole meidän "lähiössä" tavannut yhtään ilkeää lasta, meidän lähiöä ympäröi hienommat talot joten en tiedä onko tuolla sitten tavallista rauhallisempaa. sossuntuilla eläjiä pihasta kyllä löytyy, mutta eipä se ole muiden asia. jos sun pikku nico-petteriäs on joku lähiölapsi nimitellyt, niin se ei tarkoita, että suurinosa siellä asuvista lapsista olisi samanlaisia.

hitto mikä ketju :D niitä pahansuopia ja ilkeitä mukuloita kasvaa ihan joka kolkassa, myös siellä 300neliön miljoonatalossa. ja siitä, miksi joku muuttaa lähiöön. tiedätkös, että kaikilla ei ole varaa asua jossain luksus kämpässä?? mä en ole meidän "lähiössä" tavannut yhtään ilkeää lasta, meidän lähiöä ympäröi hienommat talot joten en tiedä onko tuolla sitten tavallista rauhallisempaa. sossuntuilla eläjiä pihasta kyllä löytyy, mutta eipä se ole muiden asia. jos sun pikku nico-petteriäs on joku lähiölapsi nimitellyt, niin se ei tarkoita, että suurinosa siellä asuvista lapsista olisi samanlaisia.
Sehän tässä tuntuukin olevan pointtina..
Jos ei ole varaa asua,kuin lähiössä niin oot poikkeava.
Ja sun lapsista tulee niitä kiusaajia,kun asut siellä muiden köyhien ,juoppojen,narkkareiden ym kanssa..
Ja jos et edes halua sieltä pois olet ihan vintti pimeä.. :D
Siis tämä tuntuisi olevan eräiden mielipide.

Unohdetaan se,että jotkut tykkäävät asua lähiössä vaikka varaa olisi muuttaa muuallekkin.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Jaa, minä olen tavannut lähiöissä huonosti käyttäytyviä aikuisia ja heidän hyvin käyttäytyviä lapsiaan. Toki lähiöitäkin on erilaisia.
Mutta kyllä niitä täältä "maaltakin" löytyy. Asutaan omakotitaloalueella ja naapurustossa asuu useita lapsiperheitä. Lapset ovat tosi reippaita ja sosiaalisia kun taas vanhemmat eivät omaa niinkään tärkeää käytöstapaa kuin tervehtiminen.

[QUOTE="Niinno";27257099]mitä tulee omakotialueisiin, niissäkin on lapsilaumoja, ja suuria ongelmia .[/QUOTE]
Juu. Ja lähiöissä usein on myös omakotitaloalueita...täälläkin on okt-alueita, omistusasuntoja ja vuokra-asuntoja sekä myös niitä ökytaloja suloisesti sekaisin yhdessä ja samassa lähiössä.

"Jep"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255000:
Mä jätän sun kommentit huomioimatta, koska onnistut jokaisen sanan kääntämään vittuiluksi. Jos mun tapani kirjoittaa ja mun huumori tai sarkasmi ei sulle aukene, niin nothing can do. Onneksi sentään itse tiedän mitä päässäni liikkuu.
Ehkä sun lapsella on sama ongelma. Sen vittuilua ei kaverit ymmärrä, ja siksi "kiusaavat".

"Jep"
Tampereella asun itse ja täällä köyhiä ja luottotiedottomia ja työttömiä asuu : Nekala, Tesoma, suurinosa Hervantaa, Lielahti, osa Haapalinnankylääkin, Multisilta, Peltolammi.

Mä veikkaan että enemmän kuin vanhempien sosiaalinen asema, lasten käytökseen vaikuttaa vanhempien oma asenne ja esimerkki.
Me asumme lähiössä, vuokralla, ja esikoinen on jokapaikassa saanut vain positiivista palautetta käytöksestään. Koskaan ei jätä muita yksin tai kiusaa toista, kavereita paljon, vanhempien duunaritaustasta huolimatta.

Yhden naapuriperheen lapsi on jatkuvasti kiusaamassa muita mm. siitä syystä että asuvat juurikin tällä alueella. He kun asuvat tytön mukaan tässä talossa vain siihen asti, että saavat omakotitalonsa valmiiksi ja muuttavat heti pois paremmalle alueelle.
Musta on aika kaameeta että 7-vuotias lapsi puhuu tällaisia kavereilleen, kertoo aika paljon vanhempien älykkyydestä/sivistyksestä koska tuskin likka tällaisia on päästään keksinyt.

[QUOTE="Jep";27257826]Ehkä sun lapsella on sama ongelma. Sen vittuilua ei kaverit ymmärrä, ja siksi "kiusaavat".[/QUOTE]

Voihan se näinkin olla. Täytyykin sanoa, että seuraavaksi kun lauma kiusaajia ilmestyy paikalle niin alkaa itse uhkailemaan turpiin vetäsmisellä ja aloittaa sen haukkumisen. Toki on normaalia mennä ruotimaan vieran ihmisen ulkonäköä yms. seikkoja.
Onneksi mun ei tarvitse kasvattaa lapsiani lähiöissä, joissa asuu palstalaisten kaltaisia äitejä. Hienosti olette lisänneet sitä käsitystä mikä monella on niistä kaupungin vuokrakasarmeista. Kaipa sinne muuttavat ongelmattomat perheet pian muuttuu niiden ongelmallisten kaltaisiksi.

Yhteistyössä