"Kyllä se huonompikin päiväkoti on 2v:lle parempi vaihtoehto kuin kotihoitoon jääminen"

totesi neuvolantäti tuossa eilen kun pikkusiskon neuvolan yhteydessä tuli puheeksi että tuo isompi aloittaa virikehoidon vasta syksyllä koska ei saatu tammikuusta paikkaa haluamaamme päiväkotiin. Ihmetteli vielä onko minulla jotain päivähoitoa vastaan yleisesti kun on tehty näin erikoinen ratkaisu. Oli selvästi tyytyväinen kuullessaan että tuo kuopus tulee aloittamaan päivähoidon ihan normaalisti 1,5v ikäisenä.

Hassua miten erilailla näitäkin asioita voidaan nähdä. :D
 
Armelias lastenhoitaja :D
En kyllä yhdy terkkarin sanoihin,päiväkodissa töissä olleena tiedän että näin asia ei ole. Kyllä alle 3v paikka on koti,mikäli hoitoon meno ei ole pakollista. Jos hoitoon on pakko mennä niin miettisin kyllä PPH:lle menoa,viimeisenä paikkana pk.
 
Silloin kun tuo toiseksi nuorimmainen oli 1v neuvola oli vielä tyytväinen kun ei ollut päivähoitoa aloittamassa. 1,5v iässä tuo jo suhtautui vähän varauksella ajatukseeni hoitaa toinen kotona sinne 2v asti mutta jotenkin ymmärsi kun kuuli että uusi vauva on tulossa. Nyt sitten olen silmissään vissiin joku kotihoito-fanaatikko joka ei välitä lapsensa parhaasta. :D

Ei sillä, kyllä olisin sen hoitopaikan ottanut jo tammikuussa jos oltaisiin saatu se toivomastamme päiväkodista ja olenkin yhtä mieltä siitä että tuolle lapselle ne pari lyhyehköä hoitopäivää viikossa olisi ollut parempi vaihtoehto kun nykyinen kotihoito.
 
"pöllö"
Mulla taas terkkari oli hyvin tyytyväinen kun kuuli etten ole lähdössä töihin tai viemässä ketään lapsistani pk:n. Oikein kehui että kuin hyvä on kun lapset saa olla kotihoidossa!! :) Voisinhan viedä vanhimmat lapset VIRIKEHOITOON ja jäädä nuorimman kanssa kotia,mutta enpä viiti viedä hoitopaikkoja muilta jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
 
En ees uskalla kuvitella mitä tuo täti sanois, jos olisin kertonut sille et me tykättiin olla lasten kanssa kotona.
Kuopus 3vuotiaaksi ja esikoinen eskariin asti. Sekä mä että mies oltiin hoitovapaalla.
meilläkin esikoinen oli eskariin asti kotona ja keskimmäinenkin 5v 6kk ikäiseksi asti.

- ovat kai menetyttyjä tapauksia siis.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Lentokala
"hmmm"
Vain yhdenlainen päiväkoti olisi mielestäni 2-vuotiaalle parempi paikka kuin kotonaolo vanhemman ja vauvan kanssa: Ryhmässä enintään viisi lasta, kaksi sydämellistä hoitajaa, sisäleikkiolot kuin privaatissa Hoplopissa, ulkoleikkipaikka yhtä monipuolinen ja ammattikokki vastaamassa ruokahuollosta. Toi ehkä voittaisi kotiolot, jos hoitopäivä pysyisi alle kuudessa tunnissa.
 
vieras-
[QUOTE="hmmm";28514760]Vain yhdenlainen päiväkoti olisi mielestäni 2-vuotiaalle parempi paikka kuin kotonaolo vanhemman ja vauvan kanssa: Ryhmässä enintään viisi lasta, kaksi sydämellistä hoitajaa, sisäleikkiolot kuin privaatissa Hoplopissa, ulkoleikkipaikka yhtä monipuolinen ja ammattikokki vastaamassa ruokahuollosta. Toi ehkä voittaisi kotiolot, jos hoitopäivä pysyisi alle kuudessa tunnissa.[/QUOTE]

Juuri näin :)
 
[QUOTE="Jenis";28519393]Minä 70-luvun piltti olen mennyt hoitoon 3 kuukauden kypsässä iässä. Enkä ollut ainoa, meitä oli seimi täynnä.[/QUOTE]
Niin ihan varmasti olikin. Silti silloin ei katsottu vinoon niitä, jotka halusivat joitaa lapsensa kotona.
 

Yhteistyössä