Kyllä multa pääsisi itku jos poikani eräänä päivänä ilmoittaisi olevansa homo. Mites muut?

jaa
Mä en nyt jotenkin osaa ajatella että se mun lapsi muuttuisi jotenkin toisenlaiseksi mun silmissä oli hän sitten homo tai hetero. Toki vaikea sanoa kun ei ole tilannetta vielä kokenut. Enemmän kokisin surua siitä jos mun lapseni joutuisi teeskentelemään jotain sellaista jota ei oikeasti ole vaan sen takia että pelkäisi menettävänsä mun hyväksynnän. Lapsenlapsia toki haluaisin sitten joskus, mutta toisaalta elämässä kaikki nyt ei aina mene niiden omien halujen mukaan ja sekin on vaan hyväksyttävä. Kyllä mä haluaisin ennen kaikkea että mun lapset uskaltaisivat rohkeasti olla sellaisia kuin ovat, tuntematta siitä syyllisyyttä tai häpeää minun tai muiden silmissä.
 
Siitä tuntisin surua ja helposti itkevänä itkunkin päästäisin, jos lapseni salaisi minulta tuollaisen asian ehkä jopa peläten reaktiotani. Ajattelisin, että enkö ole tarpeeksi hyvin lapsilleni näyttänyt, että he ovat minulle rakkaita juuri sellaisina kuin ovat, ja eivätkö muista mitään siitä mitä olen heille vastannut ja kertonut kun ovat lapsina kyselleet "äiti mikä on homo".

Lapseni ovat jo muutenkin normista poikkeavia, joten eipä tulisi yllätyksenä minulle sekään tieto, että lapseni on jotenkin erilainen kuin valtaosa muista ihmisistä...
 
4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei mitään väliä, mutta lapsenlapsia olisi kiva silti saada :)
saanko kysyä miksi? en oikein ymmärrä lastenlasten haluamista...olenkin esikoiselle sanonut, että mua varten ei ainkaan koskaan tartte lapsia tehä.
 
jooh
No eipä kyllä todellakaan pääsis itku. Ihmettelen, miten ihmiset voi samassa lauseessa sanoa että heillä ei ole mitään homoja vastaan ja ovat suvaitsevaisia, mutta JOS OMA POIKA ois homo, niin itku pääsis! Kaksnaamasta, mun mielestä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei mitään väliä, mutta lapsenlapsia olisi kiva silti saada :)
saanko kysyä miksi? en oikein ymmärrä lastenlasten haluamista...olenkin esikoiselle sanonut, että mua varten ei ainkaan koskaan tartte lapsia tehä.
No ei kai kenenkään tarvitsekaan lapsia tehdä muun kuin ihan oman vapaan tahdon vuoksi :D

Mä haluaisin olla mummo joka hoitelee lastenlapsiaan eläkepäivinään ja vie heitä reissuille ympäriinsä...mä tietyllä tapaa haluan olla aina äiti ja tehdä äitien juttuja. Mä veikkaan, että kun lapset lentää pesästä, en saa heitä enää samalla tapaa paapoa kuin nyt. Mutta jos saan lastenlapsia, niin sitten taas pääsen paapomaan :)

Onneksi aika hyvällä todennäköisyydellä paapomaan lastenlapsia pääsen, kun nyt talossa on 3 tyttöä, eikä lapsilukumme ole vielä edes täynnä.
 
vieras
Poikani luultavasti on. 2v asti pukeutunut naisten tamineisiin aina kun mahdollisuus. 11v nyt ja sama meininki. Aina ollut muutenkin naisellinen. En järkyttyisi siis, vaikka toivonkin, että on vain transvestiitti. Haluaisin saada kuitenkin lastenlapsia :). Mutta jos ei niin ei, pojan onnellisuus ennenkaikkea.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poikani luultavasti on. 2v asti pukeutunut naisten tamineisiin aina kun mahdollisuus. 11v nyt ja sama meininki. Aina ollut muutenkin naisellinen. En järkyttyisi siis, vaikka toivonkin, että on vain transvestiitti. Haluaisin saada kuitenkin lastenlapsia :). Mutta jos ei niin ei, pojan onnellisuus ennenkaikkea.
Mutta lapsen transseksuaalisuus olisi kova paikka, mutta siitäkin selviäisi kun olisi pakko. Nyky-yhteiskunta kun ei ole helppo paikka transihmisille. Homous tai naiseksi pukeutuminen olisi ihan ok. Btw, transseksuaali voi olla myös homo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poikani luultavasti on. 2v asti pukeutunut naisten tamineisiin aina kun mahdollisuus. 11v nyt ja sama meininki. Aina ollut muutenkin naisellinen. En järkyttyisi siis, vaikka toivonkin, että on vain transvestiitti. Haluaisin saada kuitenkin lastenlapsia :). Mutta jos ei niin ei, pojan onnellisuus ennenkaikkea.
Mutta lapsen transseksuaalisuus olisi kova paikka, mutta siitäkin selviäisi kun olisi pakko. Nyky-yhteiskunta kun ei ole helppo paikka transihmisille. Homous tai naiseksi pukeutuminen olisi ihan ok. Btw, transseksuaali voi olla myös homo.
Voi olla homo tai hetero, tiedetään :)
 
Ei kai se aina automaattisesti tarkoita syrjinnän yms kokemista. Mä toivon antavani lapsilleni sellaiset eväät kotoa, että pärjäävät vaikka kaikki ihmiset eivät heitä hyväksyisikään. Ei sitä kannata alkaa murehtia. Ei tietty helppoa antaa niin hyvää itsetuntoa. Helpommin sanottu kuin tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei mitään väliä, mutta lapsenlapsia olisi kiva silti saada :)
saanko kysyä miksi? en oikein ymmärrä lastenlasten haluamista...olenkin esikoiselle sanonut, että mua varten ei ainkaan koskaan tartte lapsia tehä.

Tarkoitatko lastelasten vaatimista? Sitä ei ymmärräkään varmaan monikaan, mutta kai moni toivoo saavansa..?
 
Mä toivon että omat lapset uskaltavat rehellisesti olla sitä mitä tuntevat olevansa. Tiedän että joutuisivat kokemaan kovaäänistä ihmettelyä ja typeriä kommentteja ihan lähisukulaisiltakin, mutta vähintään vanhempansa heillä olisi puolellaan aina :)

Lapsia ei tehdä isovanhempia varten ja itsellekin kokemus on opettanut että niitä ei muutenkaan tehdä noin vain, saadaan jos todella hyvä tuuri käy. Toivon että jos omat lapset lapsia toivovat he niitä myös saavat, tavalla tai toisella.
 
vieras
Miksi ihmeessä täällä niin monella on käsitys, että homoilla ja lesboilla ei muka ole lapsia? Ihan normiperheitä lesbo- ja homopareillakin on. Ei se homous/lesbous sentään lisääntymiskykyä vie =)

http://www.sateenkaariperheet.fi/
 

Yhteistyössä