Kyllä multa pääsisi itku jos poikani eräänä päivänä ilmoittaisi olevansa homo. Mites muut?

vieras
Monet pelkäävät, että lapset joutuvat kärsimään syrjintää ja jopa väkivaltaa homoutensa takia ja siksi toivovat lapsistaan heteroita. Maailma muuttuu suvaitsevammaksi koko ajan ja Suomessakin homojen oikeuksia parannetaan lakeja muuttamalla. Mutta jokainen voi aloittaa sen paremman luomisen myös itsestään, vaikka vaan jo ihan sen takia, että jos ne omat lapset sittenkään eivät ole heteroita. Kun juuri Sinä hyväksyt ajatuksen, että homot ja lesbot ovat ihan tavallisia ihmisiä, ihan samanlaisia kuin sinäkin, on maailma taas yhden ihmisen verran helpompi paikka niille pienille ihmislle, jotka tämän asian kanssa elävät sitten aikuistuttuaan. Ja se kai on tärkeämpää kuin ne omat ennakkoluulot, eikö?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kyllä se harmittaisi. Sen takia, että en pidä sitä normaalina, mutta vielä enemmän sen takia, että minuun sattuisi, kun ajattelisin, miten vaikeaa pojalla olisi ollut ja miten vaikeaa tulisi olemaan. Miten iso asia se olisi hänen maailmassaan ja miten vaikea.

Mutta kuitenkin, hän on minun ihana, rakas poikani AINA.
Yksi suurimmista vaikeuksista pojallesi olisi varmaankin juuri tuo, että oma äiti ei häntä pitäisi normaalina. Joten olisiko asennemuutoksen paikka..

 
Kyllä mua toisaalta pelottaisi se, että joutuuko kokemaan syrjintää tai joutuuko piilottelemaan elämäänsä esimerkiksi työpaikalla. Toisaalta meillä on kova yritys kasvattaa lapsista niin hyvän itsetunnon omaavia, että uskaltavat vanhemmilleen tällaisenkin asian kertoa ja uskaltavat mahdollisen piirteensä kanssa elää. Mutta helppoa se ei ole. Jopa omasta suvusta löytyy ihmisiä, jotka eivät hyväksyisi.
 
älkää huoliko
Lesbona kiva kuulla että monen asenne on kohdallaan. Huolenkin kyllä ymmärtää, mutta suurimmaksi osaksi ne ovat turhia. Erityisesti suurissa kaupungeissa elämä on ihan samanlaista kuin heteroillakin. Lastenhankintakaan ei (naispareilla) ole erityisen ongelmallista, toivottavasti pian saadaan adoptio-oikeudetkin järjestykseen. Älkää huolehtiko liikaa, elämä on ihanaa!

Tyttöystävän äiti oli aluksi tosi epäkohtelias minua ja tytärtäkin kohtaan, nyt ilo katsoa kuinka suhde parantunut. Äiti ilmeisesti huomannut, kuinka paljon onnellisempi tytär on kuin ennen.
 
jaajaa
Mulla on lähipiirissä kaksi rakasta homomiestä. Kyllä mä toivoisin, että oma lapsi saisi helpomman tien. Tuo ei ole helppo asia suvuille eikä perheille, eikä varsinkaan ulkopuolisille täällä maalla. Vaikeinta kai se on nuorena ihmiselle itselleen. Kaapissa on melkein pakko olla ja kotiseudulta lähteä heti, kun pääsee. Toivon lapsestani heteroa, mutta en rakastais homolasta yhtään vähempää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Sama tuo. Kunhan on onnellinen ja oma itsensä. =)
Muoks. Itku pääsis sillon jos ei olis onnellinen ja häpeilis omaa minäänsä.
Peesi on mikä on kunhan on itse tyytyväinen valintaansa. Ei sukupuolista suuntautumista pysty valitsemaan, mut sen voi onko siihen tyytyväinen ja onnellinen valintansa vuoksi.
 
Tanja
No mä en surisi kuin sitä että en sais lapsenlapsia, mies kyllä sais varmaan sydänkohtauksen ja aivohalvauksen siihen päälle! Onnellisuutta mä hänelle toivon ennenkaikkea ja rakkautta elämään!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Ja ei sillä, ettenkö hyväksyisi homoutta/lesboutta.
Kuitenkin toivon oman lapseni olevan ihan puhdas hetero.
Kuka on puhdas hetero? Onko sen vastakohta likainen hetero ja miten se sitten määritellään? Eiköhän melkein jokaisella ole homoseksuaalisia fantasioita, se ei tarkoita että ne koskaan toteuttaisi tai että olisi edes biseksuaalinen.
 
nok
Minä en usko, että ihmeemmin hätkähtäisin, mutta miehelle asiassa olisi varmaan sulateltavaa. On välillä niin kovin ahdasmielinen, että tekisi hänelle oikeastaan hyvää kohdata tuollainen asia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äidin mielipide:
mä uskon että homous on 99% oma valinta,joten kovasti yllättynyt ja pettynyt olisin jo lapsestani sellainen tulisi.
Olet 100% väärässä. Vai missä vaiheessa se seksuaalisuus valitaan? Koska sinä päätit alkaa heteroksi?

 
Lapset saavat olla mitä ovat - kunhan toivottavasti ovat onnellisia.
Ainut mikä mietityttäs on tän maailman nurja suhtautuminen seksuaalisiin vähemmistöihin. Kyllä pelottais lapsen puolesta, että mitä kaikkea tulis kokemaan.
 
äidin mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äidin mielipide:
mä uskon että homous on 99% oma valinta,joten kovasti yllättynyt ja pettynyt olisin jo lapsestani sellainen tulisi.
Olet 100% väärässä. Vai missä vaiheessa se seksuaalisuus valitaan? Koska sinä päätit alkaa heteroksi?
no kuule,mä uskon että jokainen (lähes!) syntyy heteroksi. tämä on mielipiteeni ja mulla on siihen oikeus! homouden voi valita,siihen vaikuttaa monet tekijät; ympäristö,viihde,läheiset jne jne...saattaahan monilla heteroillakin olla homoseksuaalisia AJATUKSIA,eri asia sitten on antaakaan niiden vallata mielen ja tehdä niille jotain. sen pystyy valitsemaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äidin mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äidin mielipide:
mä uskon että homous on 99% oma valinta,joten kovasti yllättynyt ja pettynyt olisin jo lapsestani sellainen tulisi.
Olet 100% väärässä. Vai missä vaiheessa se seksuaalisuus valitaan? Koska sinä päätit alkaa heteroksi?
no kuule,mä uskon että jokainen (lähes!) syntyy heteroksi. tämä on mielipiteeni ja mulla on siihen oikeus! homouden voi valita,siihen vaikuttaa monet tekijät; ympäristö,viihde,läheiset jne jne...saattaahan monilla heteroillakin olla homoseksuaalisia AJATUKSIA,eri asia sitten on antaakaan niiden vallata mielen ja tehdä niille jotain. sen pystyy valitsemaan!
Saathan sä väärässä olla, ei siinä mitään.

Mielestäsi esim maissa, jossa homoudesta saa vankeutta vuosia, homot ihan itse valitsevat olla homoja, koska vankilaan joutuminen seksuaalisuutensa takia on vaan niin mukavaa? Joissain maissa siitä voi saada vielä kuolemantuomionkin. Nämä heterot ovat itsemurhakanditaatteja, jotka leikkivät homoja päästäkseen teloitetuksi? Saa sitä omaa päätään käyttää, ei se satu,.

 

Yhteistyössä