Kyllä multa pääsisi itku jos poikani eräänä päivänä ilmoittaisi olevansa homo. Mites muut?

vieras
Ehkä siinä mielessä, että vaikeaahan meillä kaikilla on, mutta kyllä heteronormista poikkeaminen tuo lisävastuksia elämään. Kukapa sitä ei haluaisi, että lapsi olisi onnellinen eikä kokisi elämässään turhaa epäoikeudenmukaisuutta ja syrjintää.
 
bud
Kyllä mäkin toivon, että lapset olis heteroita, mutta en usko, että itkisin, jos poika kertois olevansa homo. Tai no sitä voisin surra, että miten se vaikeuttaa pojan omaa elämää, jos on avoimesti homo. Ja ettei varmaan tulis niitä lapsenlapsiakaan.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä siinä mielessä, että vaikeaahan meillä kaikilla on, mutta kyllä heteronormista poikkeaminen tuo lisävastuksia elämään. Kukapa sitä ei haluaisi, että lapsi olisi onnellinen eikä kokisi elämässään turhaa epäoikeudenmukaisuutta ja syrjintää.
Näin minäkin ajattelen.
Ja meillä noita poikia on kolme.
 
Kun asiaa nyt tässä mietin niin ei tunnu oikeastaan miltään?
Itkemään en nyt ainakaan rupeaisi. Mä toivon koko sydämestäni että mitä ikinä lapseni ovatkaan niin saisivat elää onnellisen elämän. Ja kaikessa mihin mun tukeani tarvitsevat niin sen myös toivottavasti saavat!
 
Mua ei haittais. Mulla on ollut ilo tuntea homoja ja "elää" niiden kanssa eräänä kesänä ja ihan ihmisiltä vaikutti. Eihän se tarkoita ettei sais lapsenlapsia, ei ei. Niin ja anoppius voisi olla helpompaa, ehkä.
Pääasia että olis onnellinen.
 
Kyllähän se heterona toki elämä on helpompaa jne, mutta en silti usko tuon olevan itkun arvoinen asia. Enemmänkin niin että jos poika tuollainen olisi niin hienoa että uskaltaa sen tunnustaa ja tulla kaapista ulos eikä elää ahdistuneena kulissi-heteroelämää. Se on kuitenkin iso vapaus saada olla sellainen kun on ja elää onnellisessa parisuhteessa. =)
 
Minulta saattaisi päästä itku siksi, että poikani todennäköisesti joutuisi kokemaan paljon pilkkaa, halveksuntaa ja ehkä väkivaltaakin homoutensa takia.
Siksi toivoisin lapsistani heteroita: elämä on rankkaa muutenkin, saatikka seksuaalivähemmistöön kuuluvana.
 
Sammale321
Mä olisin ylpeä, jos minun lapseni (mikäli joskus sellaisia saan) olisivat rohkeasti sitä mitä ovat. Jos ovat heteroja niin ok, jos homoja tai lesboja niin sekin ok. Pääasia, että ovat onnellisia.
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
eipä mua kyllä haittais mitenkään. on mikä on. :)
Oikeasti?
Ei se vaikuttaisi tietenkään suhtautumiseeni poikaan, mutta tämän äidin sisällä asuisi silti suru asian takia.
oikeasti ei tuntuisi missään. tietenki toivoisin lapsenlapsia, mutta niitä nyt voin olla saamatta tai saada ihan riippumatta, onko hetero vai homo..
 
vieras
Ainoa, mikä mua asiassa harmittaisi olisi se, ettei lapsenlapsia luultavasti tarvitsisi sitten odotella. Minä puhun pojalla aina tyylliin "sitten isona kun tapaat jonkun ihmisen (ei siis tytön), jota rakastat, voit mennä hänen kanssaan naimisiin.
 
kyl
Multa pääsi itku, kun vanhin tytär osoittautui lesboksi. Helppo se on täällä sanoa, että kunhan on onnellinen jne., mutta kun se omalle kohdalle osuu, niin ei tunnu kivalta. Ei se silti sitä meinaa, ettei lastaan hyväksyisi sellaisena kuin on.
 

Yhteistyössä