Kyllä minuutit on pitkiä kun odottaa ambulanssin saapumista

Status
Viestiketju on suljettu.
Nyt on pakko kysyä. Miten te ajattelette, että se, että joku täällä vaikka tietäisi ihan tarkasti kuka ap on ja missä töissä, tarkoittaisi että hän on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan???????? Sairaaloissa kuolee ihmisiä, joo. Miten nyt mikään täällä kerrottu paljastaisi kuolleen henkilön henkilöllisyyden? Ei käsitä teitä ei. Taitaa omassa elämässänne tapahtua aika vähän kun tälläsesta meuhkaatte.:LOL:
 
---
Nyt on pakko kysyä. Miten te ajattelette, että se, että joku täällä vaikka tietäisi ihan tarkasti kuka ap on ja missä töissä, tarkoittaisi että hän on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan???????? Sairaaloissa kuolee ihmisiä, joo. Miten nyt mikään täällä kerrottu paljastaisi kuolleen henkilön henkilöllisyyden? Ei käsitä teitä ei. Taitaa omassa elämässänne tapahtua aika vähän kun tälläsesta meuhkaatte.:LOL:
Itse ainakin hoitajana ajattelen, että mulla on vaitiolovelvollisuus hoidettavien asioista. Ihan sama tunnistaako joku hoidettavaa vai ei niin pidän suuni kiinni niistä asioista.

Tällä tavalla ei jää mitään tulkinnanvaraa.
 
"noh"
Kyllä tuo valitettavasti on vaitiolovelvollisuuden rikkomista, koska ap kertoi tapatuman tuoreeltaankin vielä.

Eri asia, jos joidenkin kk päästä kertoisi, että yksi asukas kuoli joskus.
 
EJK
Nyt on pakko kysyä. Miten te ajattelette, että se, että joku täällä vaikka tietäisi ihan tarkasti kuka ap on ja missä töissä, tarkoittaisi että hän on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan???????? Sairaaloissa kuolee ihmisiä, joo. Miten nyt mikään täällä kerrottu paljastaisi kuolleen henkilön henkilöllisyyden? Ei käsitä teitä ei. Taitaa omassa elämässänne tapahtua aika vähän kun tälläsesta meuhkaatte.:LOL:
Minua ei hlökohtaisesti kiinnosta onko rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan vai ei, mutta kehottasin kuitenkin opettelemaan että työpaikan asiat puidaan työpaikan seinien sisäpuolella, ei kotisohvalla tmv. paikassa.
 
"vieras"
Mä olen hoitoalalla ja joskus on vaan niitä päiviä että kotiin tullessa on aivan piipussa ja tekee mieli puhua jollekin. Silloin mä puhun miehelleni,mutta ehdottomasti niin,että henkilön ikä,sukupuoli ym. ei paljastu. Saatan puhua siis vaikka henkilö X:stä tai henkilö Y:stä. Mutta nettiin en koskaan niistä asioista kirjoita,piirit ovat yllättävän pienet. Ollaan töissä puhuttu tästä asiasta paljonkin ja myös muut on sitä mieltä,että jos tekee mieli avautua,niin avautuu sit töissä tai KORKEINTAAN kotona,mutta niin ettei henkilön yksityisyyttä loukata.
 
[QUOTE="noh";22797173]Kyllä tuo valitettavasti on vaitiolovelvollisuuden rikkomista, koska ap kertoi tapatuman tuoreeltaankin vielä.

Eri asia, jos joidenkin kk päästä kertoisi, että yksi asukas kuoli joskus.[/QUOTE]

Ja mikä on sun kompetenssi määritellä asia, joka kaikenkaikkiaankaan ei ole kovin yksiselitteinen? Se, että sairaalassa/hoitolaitoksessa työskentelevä ihminen, kertoo ambulanssin kutsutun ja jonkun (miehen tai naisen) kuolleen, ei kyllä todella ole mitenkään itsestäänselvästi minkään rikkomista. Mä vaan melkein arvaan...:headwall:
 
"vieras"
[QUOTE="huh";22794041]Ei sua eikä muakaan. Mutta netissä liikkuu kaikenlaisia höyrypäitä, koskaan sä et voi tietää kuka sun juttujas lukee ja millä mielin.[/QUOTE]

Eikä kaikki mitä netistä lukee ole totta :) Scarlettille :hug:
 
"vieras"
Nyt on pakko kysyä. Miten te ajattelette, että se, että joku täällä vaikka tietäisi ihan tarkasti kuka ap on ja missä töissä, tarkoittaisi että hän on rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan???????? Sairaaloissa kuolee ihmisiä, joo. Miten nyt mikään täällä kerrottu paljastaisi kuolleen henkilön henkilöllisyyden? Ei käsitä teitä ei. Taitaa omassa elämässänne tapahtua aika vähän kun tälläsesta meuhkaatte.:LOL:
Vähäpätöinen asia tai ei,mutta laki on laki. Ja se laki koskee jokaista hoitoalalla työskentelevää. Jos herra Virtasen varpaankynnessä kasvaa sieni,niin mä en siitä saa puhua,kiinnostipa se herra Virtasta itseään tai ei. Ihan samalla tavalla kuin yrityksissäkin,oman firman asiat pysyy seinien sisällä,vaikka ei mitään maata kaatavaa olisikaan.
 
[QUOTE="vieras";22797193]Mä olen hoitoalalla ja joskus on vaan niitä päiviä että kotiin tullessa on aivan piipussa ja tekee mieli puhua jollekin. Silloin mä puhun miehelleni,mutta ehdottomasti niin,että henkilön ikä,sukupuoli ym. ei paljastu. Saatan puhua siis vaikka henkilö X:stä tai henkilö Y:stä. Mutta nettiin en koskaan niistä asioista kirjoita,piirit ovat yllättävän pienet. Ollaan töissä puhuttu tästä asiasta paljonkin ja myös muut on sitä mieltä,että jos tekee mieli avautua,niin avautuu sit töissä tai KORKEINTAAN kotona,mutta niin ettei henkilön yksityisyyttä loukata.[/QUOTE]

Mä en nyt mene sanomaan, että ap olisi rikkonut vaitiolovelvollisuutta. Mutta on ihan pakko olla samaa mieltä tässä.. mä hoidan nää jutut työkavereiden kanssa jos jotain on mielen päällä, ja tietty sitten kotona jos on ihan piipussa, niin äljäkkeelle. Kenenkään nimeä tms sanomatta, vaan ympäripyöreästi kertomalla että oli jokin juttu töissä ja äljäke tajuaa sen sitä kautta että voi olla hieman paskat fiilikset. Tosin en ole hoitoalalla, vaitiolovelvollinen kyllä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä