Kyllä mä vaan huomiseksi ostan YHDEN pussin sipsejä ja litran limsaa

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
plm
Enpä uskonut tämänkään päivän koittavan mutta pakko kehua ap:tä. Varsin järkevä suhtautuminen. Ei niitä herkkuja tarvitse niin kauheasti mättää. Vähempikin riittää ja silti voi olla tyytyväisiä lapsia.
Ja miettikää, mun lapsuudessa 80-luvulla, ei syöty sipsejä lainkaan ja musta tuli ihan normaali.

Lunatic
Toivottavasti rollolainen ei ammu rakettia, en osaa kuvitella millanen se olis.. joku keppi maassa mihin on kiinnitetty viime vuotinen märkä sädetikku, ojasta löydetty ja kuivatettu.

vieras
Siis hyi stna :x kuinka paljon ihmiset kiskoo rasva-suolalastuja jos jättipussi on liian vähän kuudelle??? :eek: Siis jättipussillisesta tulee järjettömän suuri kulhollinen täyteen!!! Ei riitä kuudelle muka?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Piti ihan kysyä kuopukselta asiaa ja vastaus oli, että ei niitä sipsejä edes enempää jaksaisi syödä. Mutta ehkä toi on ilontapettu nuori mies :D
Joo no mun kaverin poika 18v ei anna äitinsä ostaa lainkaan sipsejä.. sit äiti ostaa salaa itselleen ja nuoremmalle lapselle, kun isompi on jossain matkoilla. :headwall:
Tommoset teinipojat siis on aika tiukkiksia ja kuivia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis hyi stna :x kuinka paljon ihmiset kiskoo rasva-suolalastuja jos jättipussi on liian vähän kuudelle??? :eek: Siis jättipussillisesta tulee järjettömän suuri kulhollinen täyteen!!! Ei riitä kuudelle muka?
Hiilihydraatti-transrasva-suolalastuja.

Onhan ne hyviä ku kourallisen syö, mutta sit :x :x

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
eihän tuo paljoa ole kuudelle, mutta herkkuja on joulun aikaan syöty niin paljon
Missä myydään litran limupulloja??
no jos ei ole litran niin sitten isompi, mutta kaksi litraa on kyllä jo liian paljon
No niin on! Eihän sitä voi säästää seuraavaksi päiväksi :) Oikeesti, edes sinä et voi olla noin typerä!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kivempaa varmaan ois kaikilla jos ostais esim monta pussia ja laittas vaikka erilaisia sipsejä ja raksuja tarjolle.. ja loput kaappiin.
Mutta ollaan ilontappajia, ollaan nuukia kuiviksia.. tosi hauska uv varmaan.
Piti ihan kysyä kuopukselta asiaa ja vastaus oli, että ei niitä sipsejä edes enempää jaksaisi syödä. Mutta ehkä toi on ilontapettu nuori mies :D
tottakai poika vastaa niinkuin äitinsä on kouluttanut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Toivottavasti rollolainen ei ammu rakettia, en osaa kuvitella millanen se olis.. joku keppi maassa mihin on kiinnitetty viime vuotinen märkä sädetikku, ojasta löydetty ja kuivatettu.
tamppoonikin vois kelvata
Joo naru tuleen ja sit voikin todeta: suutari :)

Keittiönoita
Joo no mun kaverin poika 18v ei anna äitinsä ostaa lainkaan sipsejä.. sit äiti ostaa salaa itselleen ja nuoremmalle lapselle, kun isompi on jossain matkoilla. :headwall:
Tommoset teinipojat siis on aika tiukkiksia ja kuivia..
Ei toi 18 v ole aina ollut 18 v. Mutta mun mielestä on edelleenkin ihan järkevää opettaa lapsensa olemaan mähkimättä herkkuja. Vähempikin riittää. Kohtuukäyttö kaikessa.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Tää saattaa järkyttää herkimpiä lukijoita, mutta mä en osta yhtään pussia sipsejä huomiseksi :eek: Limpparia taidan ostaa kuitenkin =)
No tämä on normaalia.
Mutta tommonen nuukailu on typerää mitä ap harrastaa.
Söi kukaan tai ei, mutta että ei raaskita ostaa kuin 1 pussi isolle perheelle..
Toivottavasti on muita herkkuja sitten lisäksi heillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Ymmärtänet, että lapsia on erilaisia, meillä ei ole koskaan niitä nälkään syöty, mutta syöty on kuitenkin :)
Lapset syövät sen, mitä lapsille annetaan. Meillä pussi sipsejä on riittänyt kolmelle kahdeksikin kerraksi, joten varmasti riittää ap:n perheessä kuudelle yhdeksi kerraksi. Jos joku haluaa syöttää koko pussin yhdelle lapselle, niin se toki hänelle suotakoon.
Just aloin miettiä tota ap:n määrää, ja suunnilleen saman verran meilläkin tytöt saa kerrallaan sipsejä, semmoinen pieni parin desin jälkiruokakippo vähän yli puolillaan per kerta. Samoin limsaa reilu puoli mukillista kerrallaan. Eivätkä oo ikinä valittaneet eikä muuten myöskään oksennelleet pahaa oloa :D
Minkä ikäiset? Jos lapset 8-14 vuotiaita ei niitä voi verrata pienempiin lapsiin.
No ei kyllä oo samaa ikää, mut en silti opeta noita syömään sipsiä kuin leipää (vattan täydeltä) . Kiva kattoa lastenjuhlissaki kun muilla naama vihertää ja meidän apinat vaan juoksee :D

Lunatic
Ei toi 18 v ole aina ollut 18 v. Mutta mun mielestä on edelleenkin ihan järkevää opettaa lapsensa olemaan mähkimättä herkkuja. Vähempikin riittää. Kohtuukäyttö kaikessa.
Joo mutta joskus pitää JUHLIA ja olla ylitsevuotavainen.
Uutta vuottakaan ei juhlita kuin kerran vuodessa.. mutta ei ni ei, antaa olla, mennään kellariin ja syödään selleriä kaikki, pysytään terveinä.

Täytyy muuten todeta tähän väliin, että meille ei koskaan osteta sipsejä itse. Tai no, mies on joskus tainnut meidän yhteisen taipaleen aikana ostaa. Mutta itse en kertaakaan. Ne mitä on saatu esim. illanistujaistuomisena kavereilta on avattu ja heitetty sit aikansa pyörittyä roskiin. Eli ymmärrän hyvin, miksi iso pussi riittää kuudelle.

Limppariin taas olen itse aivan addikti, joten oma vastaukseni perustui tähän melko lailla. Aloin kuitenkin muistelemaan parin vastauksen ansiosta lapsuutta ja todella - kyllä meilläkin oli aina 0,33 limu isoveljen kanssa puoliksi saunajuomana ja hyvin se riitti =)

Rollolainen
Uutta vuottakaan ei juhlita kuin kerran vuodessa.. mutta ei ni ei, antaa olla, mennään kellariin ja syödään selleriä kaikki, pysytään terveinä.
juhlaa ei voi sun mielestä juhlia kuin vain herkuilla, niinkö?
on muitekin tapoja juhlistaa uuttavuotta. Onko teillä juhlat vaa sipsien syöntiä?

Keittiönoita
Meillä on kyllä lapset saaneet aina ilmaista oman mielipiteensä. Ja tiedän kokemuksesta, ettö ei meiltä kaapeista keksit, sipsit tai karkit katoa vaan saavat olla siellä kevyesti yli vuoden. Vaikka kaikki kaapeista löytyvä on ollut vapaassa käytössä. Hedelmät ja marjat sen sijaan katoavat varsin nopeasti. Kasvatuksen tulosta kuitenkin varmasti ja olen siihen ihan tyytyväinen.

Rollolainen
jouluna just juhlittiin NELJÄ PÄIVÄÄ vedettiin herkkuja mahat täyteen eikö se muka riitä

Keittiönoita
Mutta miks just pelkillä sipseillä ja limsalla?

Rollolainen
Meillä on kyllä lapset saaneet aina ilmaista oman mielipiteensä. Ja tiedän kokemuksesta, ettö ei meiltä kaapeista keksit, sipsit tai karkit katoa vaan saavat olla siellä kevyesti yli vuoden. Vaikka kaikki kaapeista löytyvä on ollut vapaassa käytössä. Hedelmät ja marjat sen sijaan katoavat varsin nopeasti. Kasvatuksen tulosta kuitenkin varmasti ja olen siihen ihan tyytyväinen.
banaanit ja mandariinit meilläkin katoaa aika nopsaan.

Yhteistyössä