kyllä ihmiset antaa järjettömiä nimiä lapsille !

• Viestiketjun aloittaja lily-carmilla
  • Ensimmäinen viesti
järkkyä
No kaikkein pahimpia ovat nämä nyt muodissa olevat c-nimet ja kaikki muutkin ihme väännökset, joista suurin osa sopisi paremmin koiralle. Meidän lapsilla on tavalliset nimet ja taitavat aikaan olla vähemmistönä koululuokassaan näiden Jasmica-Lumia-Jeccica-Violoiden joukossa.

vera
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Sappa se. Välillä mietin, miksi vanhemmat vihaavat lapsiaan niin paljon, että antavat mitä kummallisempia nimiä lapsilleen :headwall: :headwall: .
*Ja nyt avaa sateenvarjon*
Mitkä sun lasten nimet on?

niinpä
No joo sen yhden palstalaisen llves Hari Mao ja Kissanminttu on edelleen kärkipää tilastoa tossa. Oikeesti niitä ihmeteltiin yks päivä täällä paikallislehden jutussa vaikka nää tietääkseni asuu ihan muualla :LOL: siinä sitä lapsen henkistä pahoinpitelyä parhaimmillaan.

IhanaValo
No onhan se yks maalivahtikin Sinuhe nimeltään..ja ihan ihmiseltä näyttää.=)
Tuo Senja, on kans ihan nätti nimi vaikkakin vähän vanhanaikasen kuuloinen.Mut nepä taitaa olla muodissa, Ainot ja sen semmoset.

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Sappa se. Välillä mietin, miksi vanhemmat vihaavat lapsiaan niin paljon, että antavat mitä kummallisempia nimiä lapsilleen :headwall: :headwall: .
En niitä täällä todellakaan paljasta, mutta voin sanoa, ettet sinä niistä tykkäis ihan periaatteesta (vaikka oon blondi en oo idiootti).

Metsämarja
no, tiedän lapsen jonka nimi on Metsämarja. Minusta se on outo.

Tiedän myös erikoisia nimiä, sisaruksia kaikki, heillä on hyvin harvinaiset nimet, mutta ne on minusta myös kauniita. En viitsi niitä sanoa täällä, kun ovat varmaan ainoita suomessa ja tämä paikkakunta on niin pieni.

Kun nykyään halutaan erikoinen ja harvinainen nimi, joka ei tule vastaan joka nurkalla... Mutta kuinkas sitten kun ne kullannuput aloittaa koulun ja joka toisen nimi on Lumi/Jessica/Kivi/Myrsky? :whistle: Ei sillä, jokainen nimetköön lapsensa kuinka tahtoo eikä mulla henk.koht. ole mtn erikoisia nimiä vastaan, mutta 20 vuoden päästä on taas Emiliat ja Eetut in. Sitä odotellessa :xmas:

vieras
miettikääpäs aikaa eteenpäin ja kun nämä erikoisilla nimillä varustetut pienokaiset eivät enää olekaan tarhaikäisiä vaan ovat opiskelemassa ja työelämässä, voipi joutua muutamaan otteeseen toistelemaan nimeään ja selittelemään.

Meidän tirpalla on varmaan monen mielestä järjetön nimi, mut äkkiä siihen ovat kaikki tottuneet ja toiset lapset eivät nimee osaa kummastella - se on lapsille ihan yhtä normaali nimi ku kaikki muutkin. Jos vanhemmat eivät siirrä omia ajatuksiaan "järjettömistä" nimistä eteenpäin niin ei ne lapset opi niitä omituisina pitämään.
Ja toisaalta - jos nimestä halutaan kiusata se onnistuu ihan perinteisistäkin nimistä.

vera
En niitä täällä todellakaan paljasta, mutta voin sanoa, ettet sinä niistä tykkäis ihan periaatteesta (vaikka oon blondi en oo idiootti).
Joku vissiin kusi aamulla muroihis.

lily-carmilla
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
No onhan se yks maalivahtikin Sinuhe nimeltään..ja ihan ihmiseltä näyttää.=)
Tuo Senja, on kans ihan nätti nimi vaikkakin vähän vanhanaikasen kuuloinen.Mut nepä taitaa olla muodissa, Ainot ja sen semmoset.
ajattelin ensin peppiä mutta tyttö niin rauhallinen että riehakas peppi ei sopinutkaan, valitsin sitten tuon raskausaikana mietityn vanhanaikaisen ja arvokkaan kuuloisen nimen :)

Nää mitä olette jo maininneet Sinuhe, Lumia, Viola, Ilves, Kissanminttu, Metsämarja, Lumi, Myrsky, Kivi Salma, Antonella ja Lemonia on minusta ihan mukavia :) Tykkään persoonallisista nimistä. Eivätkö nimet sitä varten keksitty, että ne erottaa ihmiset toisistaan. Noi Emmat ja Lukat on niin tylsiä ja tavallisia, mun mielestä.

Joku vissiin kusi aamulla muroihis.
Taitaa ne kuset olla jossain muualla kun mun muroissa... :D :xmas:

v
Mulle ei tulisi mieleenkään morkata toisten ihmisten nimivalintoja, vaikken itse kaikista nimistä pidä... Oksettavaa, että nauretaan ja kauhistellaan täällä.
Olette kuin koulukiusaaja kakaroita..

Yhteistyössä