Kyllä harmittaa käytiin tänään kattomassa yhtä vuokra kämppää

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halpa tuo Pintelille tarjottu asunto. Täällä tuppukylässä saa kuulemma maksaa kerrostalo kolmiosta 700e, kun vuokrat on saetettu siksi korkeiksi, kun suurimmalle osalle sossu maksaa vuokran.
Tuota se asuntosihteerikin mulle sano et halpa toi on,mut musta järkyttävän kallis.. :snotty:
Tota aattelitko oikeesti löytää jostain tuollaisen noin hyvän asunnon halvemmalla? Vaikka missä peräkylässä asuisit niin ei tule tapahtumaan.
Asuntojen hinnat on kokoajan nousussa! Kai sen tiedät?

Alkuperäinen kirjoittaja kyselen:
siis paljonko etelä-suomessa olis esim yksiö, 31,5 neliötä?
ku asuin tuon kokosessa asunnossa kokkolassa nii vuokra oli 285 eur, sisälsi kaiken ja tosi siisti asunto,kylppäriremppa tehty just yms.. ja keskustaan 1 km..
Kaupungin (Helsinki) vuokra-asunto maksaisi n. 400? yksityisellä varmaan siinä 500-600? riippuen missä se asunto olisi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyselen:
siis paljonko etelä-suomessa olis esim yksiö, 31,5 neliötä?
ku asuin tuon kokosessa asunnossa kokkolassa nii vuokra oli 285 eur, sisälsi kaiken ja tosi siisti asunto,kylppäriremppa tehty just yms.. ja keskustaan 1 km..
Tampereella pulitat siitä yli 400e ja silloinkin sen kämpän saat jostain pulsualueelta=kaupungin kämppä todella surkeessa kunnossa.

Halpa on, Tampereelta tuollaista ei löytyisi. Rivi- omakoti- ja paritalokotien vuokrat kiikkuu tonnin molemmin puolin. Tuohon hintaan saisi ehkä 2h+k rivitalon 60 neliöö...
meillä 84 neliötä kerrostalossa, tosin omalla pihalla, huonokuntoinen kämppä ja vuokra 612e. Ja halpa on, opiskelija-asunto.. :whistle:

Halpa tuo Pintelille tarjottu asunto. Täällä tuppukylässä saa kuulemma maksaa kerrostalo kolmiosta 700e, kun vuokrat on saetettu siksi korkeiksi, kun suurimmalle osalle sossu maksaa vuokran.
Tuota se asuntosihteerikin mulle sano et halpa toi on,mut musta järkyttävän kallis.. :snotty:
Tota aattelitko oikeesti löytää jostain tuollaisen noin hyvän asunnon halvemmalla? Vaikka missä peräkylässä asuisit niin ei tule tapahtumaan.
Asuntojen hinnat on kokoajan nousussa! Kai sen tiedät?
Kyllä mä sen tiedän et ei ton kokosia kämppiä "ilmatteeks"saa ja oon mä esim.seuraillu mitä ton kokosesta asunnosta joutuis pulittaan kaupungissa et niihin verrattuna toi on "edullinen". :|

ohhoh
Kaikesta muusta voi vähän pihistellä, mutta kunnon asumisesta ei. Mihin teidän rahat menee jos tuo on teistä kova vuokra? Ja saadan sitä asumistukea jos on niin pienituloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Kaikesta muusta voi vähän pihistellä, mutta kunnon asumisesta ei. Mihin teidän rahat menee jos tuo on teistä kova vuokra? Ja saadan sitä asumistukea jos on niin pienituloinen.
mäkin kyllä oon vähän tätä mieltä. tietysti aina ei sellaista asuntoa yksinkertaisesti löydy. itsellä on käynyt kyl valtava tuuri tän asunnon suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Kävin kokeileen kelan laskurilla saataisko asumistukea,mutta paskat..

Kävimpä huvikseni katsomassa, jopa meidän vanhasta 100 neliöisestä asumisoikeusasunnosta joutuisi maksamaan yli tonnin kuussa. Meidän alueelta ei juuri nyt näytä olevan mitään tarjolla vuokralle, Espoossa näytettiin pyytävän alkaen 1200 euroa. Aika vasta olen kuitenkin nähnyt, että meidän vanhasta vuokrakämpästä pyydettiin 1350 + vesimaksu 16 euroa henkilö + autopaikka 9 euroa. Aika hulppeaksi muodostuisi 93 neliöisen kämpän vuokra.

KIASUS mitä te oikeen maksatte vuokria!
Me maksetaan velkaa pankille 450e/kk ja muut juoksevat kulut on varmasti alle 300 e/kk. (öljy, vesi, sähkö, jäte, verot ja vakuutukset) Ja siis meillä on okt keskellä kaupunkia, eteläreunassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
KIASUS mitä te oikeen maksatte vuokria!
Me maksetaan velkaa pankille 450e/kk ja muut juoksevat kulut on varmasti alle 300 e/kk. (öljy, vesi, sähkö, jäte, verot ja vakuutukset) Ja siis meillä on okt keskellä kaupunkia, eteläreunassa.
aha. oikeasti, ei 450 eurolla lyhennä taloa. teillä ollut ilmeisesti omaa rahaaa 200 000, siis säästöjä, ja velkaa olette ottaneet 50 000.

Viblsp
4h+k+s 103neliöö rivarissa hyvä kuntoinen kaikenlisäks,mutta että vuokra siinä olis ollu 642e/kk. :x Ei kiitos... :|
:eek: Jestas.

Meillä 90-neliöinen 4H+K+S 844?. :/ Eli toi todellakin tuntuu halvalta, ottaisin heti vastaan.

Yhteistyössä