G
Gluteus maximus
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Jos minun lapseni sanoisi noin törkeää niin käskisin kyllä mennä pyytämään anteeksi! Häpeisin silmät päästäni ja vajoaisin maan alle!!! Ei tuollaista pidä sietää edes lasten suusta. Voihan ne jotain möläyttää, mutta meillä siitä möläytyksestä antaisin sellaisen palautteen, että ei möläyttäisi toista kertaa eli menisi pyytämään anteeksi!!!!
oletteko tosissanne, etä lasten suusta saa tulla mitä vaan, koska ne ovat lapsia? Meidän lapset on kyllä älyllä varustettuja ja toivottavasti myös tunneälyllä, että eivät moista suustaan päästä!
Ajatella saa ihan mitä haluaa, mutta suusta ei tule päästää ulos mitä sattuu! Sen opetan myös lapsilleni!
Mun mielestä ei ole rumaa, jos pieni lapsi (2-5v) sanoo totuuksia. Isomman pitääkin jo osata olla ilmaisemasta ääneen kaikkea mitä huomaa, mutta pienet kuitenkin vasta opettelevat taitoja, joten suokoon se heille. Mutta vaikein onkin, että miten niihin itse reagoi, jotta ei kolmas osapuoli loukkaantuisi ja lapsikin oppisi mitä voi sanoa ja mitä ei.
Oli pieni tai iso, niin käytöstavat opitaan jo hyvin pieninä eikä se pienuus oikeuta käyttäytymään huonosti ja olemaan ilkeä ja loukkaamaan toista!