U
uskovaisen lapsi
Vieras
Koska esim. vanhemmat kieltävät monia asioita joita ei koulu ja päiväkoti-ikäinen saa tehdä. Siinä lapsi joutuu helposti kiusatuksi. Voi kun säälin uskovaisten lapsia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mitkä niitä kieltoja nyt sitten on? Kun en itse tiedä vaikka meillä on uskovainen perhe ja vielä kahta eri uskontokuntaakin.
Mulle ei tule nyt ainuttakaan asiaa mieleen, mitä en olisi saanut lapsena tehdä, mitä taas ei uskovat sai.
Eikä tuu mieleen mitään sellaistakaan asiaa mitä omat lapset ei saisi tehdä, mitä muut saa.
Halloween-aiheisiin juttuihin ja juhliin osallistuminen, limudiskot ja jos kotona ei hyväksytä tv:n katselua, lapsi on ihan pihalla siitä mitä muut puhuvat eri sarjoista ja hahmoista. Rippikoulu on ollut ainakin ennen semmoinen iso keskustelunaihe nuorten elämässä, mutta minulta jäi sekin väliin. Minun kavereistani moni aloitti partion samaan aikaan, mutta minä en päässyt, kun en kuulunut kirkkoon. Kirkon puolesta olisin varmaan kuitenkin päässyt, mutta vanhempani ajattelivat noin. Korttipelit olivat syntiä noina vanhoina aikoina, joten en osallistunut semmoisiin. Kun koulussa opetettiin todennäköisyyslaskelmia korttipakkaa esimerkkinä käyttäen, olin ihan paniikissa. Ei siinä auttanut kun isä selitti yhden kerran paljonko pakassa on mitäkin kortteja, en ollut yhtään varma että muistaisin ne. Onneksi kokeissa ei ollut korttipakkalaskuja, vaikka sitä pelkäsinkin. Penkkareihin en osallistunut enkä mennyt lakkiaisten jälkeen juhlimaan. Ne olivat minun omia päätöksiäni, kun minulla ei ollut kokemusta alkoholinkäytöstä ja pelkäsin että siitä tulee ongelmaa.
Minulla oli tosi ulkopuolinen lapsuus ja nuoruus uskovaisuuden takia ja vieläkin harmittaa ne kaikki asiat, mitkä jäivät kokematta sen takia. Jotkut uskovaisperheet ovat vaapamielisempiä, mutta säälin niiden perheiden lapsia, joilta kielletään kaikki mahdollinen ja opetetaan lapset ajattelemaan, että he ovat erilaisia valtaväestöön nähden.
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28715600:pakko sanoo, että mua kans säälittää. eivät saa osallistua teattereihin, ei musiikkitapahtumiin yms.
Halloween-aiheisiin juttuihin ja juhliin osallistuminen, limudiskot ja jos kotona ei hyväksytä tv:n katselua, lapsi on ihan pihalla siitä mitä muut puhuvat eri sarjoista ja hahmoista. Rippikoulu on ollut ainakin ennen semmoinen iso keskustelunaihe nuorten elämässä, mutta minulta jäi sekin väliin. Minun kavereistani moni aloitti partion samaan aikaan, mutta minä en päässyt, kun en kuulunut kirkkoon. Kirkon puolesta olisin varmaan kuitenkin päässyt, mutta vanhempani ajattelivat noin. Korttipelit olivat syntiä noina vanhoina aikoina, joten en osallistunut semmoisiin. Kun koulussa opetettiin todennäköisyyslaskelmia korttipakkaa esimerkkinä käyttäen, olin ihan paniikissa. Ei siinä auttanut kun isä selitti yhden kerran paljonko pakassa on mitäkin kortteja, en ollut yhtään varma että muistaisin ne. Onneksi kokeissa ei ollut korttipakkalaskuja, vaikka sitä pelkäsinkin. Penkkareihin en osallistunut enkä mennyt lakkiaisten jälkeen juhlimaan. Ne olivat minun omia päätöksiäni, kun minulla ei ollut kokemusta alkoholinkäytöstä ja pelkäsin että siitä tulee ongelmaa.
Minulla oli tosi ulkopuolinen lapsuus ja nuoruus uskovaisuuden takia ja vieläkin harmittaa ne kaikki asiat, mitkä jäivät kokematta sen takia. Jotkut uskovaisperheet ovat vaapamielisempiä, mutta säälin niiden perheiden lapsia, joilta kielletään kaikki mahdollinen ja opetetaan lapset ajattelemaan, että he ovat erilaisia valtaväestöön nähden.
tuo ei ollut mitään sarkasmia, jos sä oot saanut, niin oot sanut käydä festarit yms. ole tyytyväinen.Alkuperäinen kirjoittaja kolmekymppinen isä;28715617:Aika monet festarit tuli käytyä ja esitykset nähtyä.
Jos tuo on olevinaan sarkasmia niin aika heikkoa sellaista.
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28715625:tuo ei ollut mitään sarkasmia, jos sä oot saanut, niin oot sanut käydä festarit yms. ole tyytyväinen.
mutta tiedän valitettavan ison lauman lapsia, jotka ei ole saaneet mennä esim. kouluretkellä teatteriin katsomaan LASTEN NÄYTELMÄÄ, TAI JOHONKIN MUSIKAALII, JOKA ON LAPSILLE TARKOITETT, vaan nämä lapset on raahattu johonkin museoon siksi aikaa, tai ovat peräti joutuneet jäämään kouluun
olen kyllä alueelta, jossa valta väesto on lestojaAlkuperäinen kirjoittaja kolmekymppinen isä;28715667:Subjektiivista toki mutta en tuntenut yhtään uskovaisen perheen lasta joka ei olisi saanut tehdä sitä mitä muutkin. Eri asia ehkä jos asut vl-vyöhykkeellä.
mun serkku on helluntalainen, mutta hän taas ei ole koskaan rajoittanut lasten menemisiä tai tekemisiä. ei ole kieltänyt diskoja tms. muita menoja, ei ole myöskään repinyt pelihousuja, ei myöskään sen takia, jos hänen aikuiset lapsensa, joskus käyvät ravintolassa tai muuten ottavat viinaksia.Mun vanhempani olivat helluntailaisia ettei pelkästään lestadiolaisia ole kieltoja.