kyllä tytöt osaa olla ilkeitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Hienoa :D Naapurin 7v POIKA teki just saman tempun tytölleni ja potki ensimmäisenä päivänä koulussa ja palstalta sain sellaista kommenttia että no ei kaikkien kaveri voi olla :whistle:

Katos kun pojat on poikia :laugh:Näinhän se aina menee! Tytöt vaan on pahoja ja ilkeitä poikanuppunöpösille:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hienoa :D Naapurin 7v POIKA teki just saman tempun tytölleni ja potki ensimmäisenä päivänä koulussa ja palstalta sain sellaista kommenttia että no ei kaikkien kaveri voi olla :whistle:

Katos kun pojat on poikia :laugh:Näinhän se aina menee! Tytöt vaan on pahoja ja ilkeitä poikanuppunöpösille:heart:

Tämä on kyllä huomattu, ihme katkeruutta täällä tyttöjä kohtaa, kasvattakaa ne paremmin niin ei ole ongelmia. Ei se sukupuoli ketään ilkeäksi tee :whistle:

Tämä on kyllä huomattu, ihme katkeruutta täällä tyttöjä kohtaa, kasvattakaa ne paremmin niin ei ole ongelmia. Ei se sukupuoli ketään ilkeäksi tee :whistle:

minula on sekä poika, että tyttö ja toivon, että kummastakin tulee kunnon kansalaisia sukupuoleen riippumatta. Siksi minusta on tärkeää kiinnittää shuomiota siihen oman lapsen käyttäytymiseen ja kysellä myös siellä päiväkodissa/koulussa miten se lapsia siellä käyttäytyy. itse koulukiusattuna olen kyllä erittäin herkkä omien lapsieni kanssa ja toivon, että he eivät joudu koskaan kokemaan samaa syrjintään.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
ei tytöt välillä voi leikkiä julkisesti poikien kanssa KUN SE ON NOLOA.. SE MUUTTUU KYLLÄ JOSKUS PÄIVITTÄINKIN..

Tää mullekin tuli heti mieleen. Pelkää, että muut kiusaavat, että on poikaystävä.

Ite muistan ehkä noin 4-6 -vuotiaana sanoneeni naapurin pojalle, että voin leikkiä tämän kanssa vain pyörävarastossa tai autotallin takana. En halunnut että kadulle näkyy että olen pojan kanssa :D

Pojilla on ollu ala-asteella välillä tuollaista. Mut noi "en leiki sun kans" jutut on yleensä kestäny vain päivän. Yleensä niistä ollaan sit vanhempien kans soiteltu kun noihin tilanteisiin liittyy välillä mm. lumipallojen heittelyä toisten päälle ja muuta pientä..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

minula on sekä poika, että tyttö ja toivon, että kummastakin tulee kunnon kansalaisia sukupuoleen riippumatta. Siksi minusta on tärkeää kiinnittää shuomiota siihen oman lapsen käyttäytymiseen ja kysellä myös siellä päiväkodissa/koulussa miten se lapsia siellä käyttäytyy. itse koulukiusattuna olen kyllä erittäin herkkä omien lapsieni kanssa ja toivon, että he eivät joudu koskaan kokemaan samaa syrjintään.

En silti käsitä tuota yleistystä, minä tunnen noin 50 noin 5-8-vuotiasta tyttöä, siis omien lasten kavereita ja heistä tasan yksi edustaa tuota käsitystänne ilkeästä tytöstä. Häneltä voisin kuvitella tuollaista käytöstä, kaikki muut ovat mukavia. En voi sietää näitä yleistyksiä, ei ne tytöt ole luonteeltaan ilkeitä vaan heistä tehdään ilkeitä.

En silti käsitä tuota yleistystä, minä tunnen noin 50 noin 5-8-vuotiasta tyttöä, siis omien lasten kavereita ja heistä tasan yksi edustaa tuota käsitystänne ilkeästä tytöstä. Häneltä voisin kuvitella tuollaista käytöstä, kaikki muut ovat mukavia. En voi sietää näitä yleistyksiä, ei ne tytöt ole luonteeltaan ilkeitä vaan heistä tehdään ilkeitä.

Juuh...Mäkin tunnen monen monta tyttöä, 4-7 v ikäisiä, ja heistä tasan yksi on sellainen joka on mielestäni oikeasti ilkeä piru :snotty: . Toinen harrastaa paljon tuota "me ei leikitä sun kaa"- juttua, mutta tuskin tekee sitä ilkeyttään vaan siksi, että on vielä pieni ja sosiaalisilta taidoiltaan näiltä osin kehittymätön.
Muut ovat oikein mukavia :)

OT: koulukiusatut (mun mielestäni) aika usein näkevät kiusaamista siellä, missä sitä varsinaisesti ei edes ole. Ymmärrän, että omat kurjat muistot nousevat pintaan kun omalle lapselle sanotaan että "en leiki sun kaa" , mutta suhteellisuudentaju kannattaa silti säilyttää, eikä alkaa paisuttelemaan asiaa esim. juttelemalla siitä päivä toisensa jälkeen, tai kieltämällä lasta leikkimästä ko. lauseen sanoneen lapsen kanssa. Jos lapselle hokee, että asia on hirmu kurja ja toinen lapsi on ilkeä kiusaaja, niin lapsi (joka ei ehkä ottanut asiaa lainkaan rankasti, kunhan vaan totesi että näin kävi) alkaa ehkä kokemaan asian pahempana kuin silloin, jos äiti olisi vaan todennut että toinen oli hieman ajattelematon tms. Jatkuvasti toistuva kiusaaminen, haukkuminen, yms on jo eri juttu.

mun isomman tytön paras kaveri oli saman ikäinen poika 2 veestä lähtien, mutta koulussa, vaikka olivat samalla luokalla tiet erkanivat, niin se vaan on että tytöt leikkii keskenään, pojat omissa porukoissaan. Kumpikaan ei hylännyt toista se meni ihan luonnostaan. Toki ovat hyvissä väleissä vieläkin ja joskus kun nuo innostuvat pihalla leikkimään isolla porukalla kirkonrottaa, mukana on niin meidän tyttö kuin tuo poikakin, eli ryhmässä leikitään vieläkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Juuh...Mäkin tunnen monen monta tyttöä, 4-7 v ikäisiä, ja heistä tasan yksi on sellainen joka on mielestäni oikeasti ilkeä piru :snotty: . Toinen harrastaa paljon tuota "me ei leikitä sun kaa"- juttua, mutta tuskin tekee sitä ilkeyttään vaan siksi, että on vielä pieni ja sosiaalisilta taidoiltaan näiltä osin kehittymätön.
Muut ovat oikein mukavia :)

OT: koulukiusatut (mun mielestäni) aika usein näkevät kiusaamista siellä, missä sitä varsinaisesti ei edes ole. Ymmärrän, että omat kurjat muistot nousevat pintaan kun omalle lapselle sanotaan että "en leiki sun kaa" , mutta suhteellisuudentaju kannattaa silti säilyttää, eikä alkaa paisuttelemaan asiaa esim. juttelemalla siitä päivä toisensa jälkeen, tai kieltämällä lasta leikkimästä ko. lauseen sanoneen lapsen kanssa. Jos lapselle hokee, että asia on hirmu kurja ja toinen lapsi on ilkeä kiusaaja, niin lapsi (joka ei ehkä ottanut asiaa lainkaan rankasti, kunhan vaan totesi että näin kävi) alkaa ehkä kokemaan asian pahempana kuin silloin, jos äiti olisi vaan todennut että toinen oli hieman ajattelematon tms. Jatkuvasti toistuva kiusaaminen, haukkuminen, yms on jo eri juttu.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja valitettavan läheltä joutunut seuraamaan kun äiti puolustaa lastaan kuin hyeena ilman mitään järkevää syytä. Yksi virhe (väärä sana jopa) aiheuttaa sen että hänen äitinsä hyökkää paikalle, haukkuu kaikki lapset ja vie poikansa pois paikalta. Minusta silloin opetetaan lapselle ihan vääriä asioita. Jos pojan äiti ei ole paikalla niin kaikki leikkiminen sujuu ongelmitta, tuolloin poika itse ratkaisee ristiriitatilanteet. Enkä nyt puolustele koulukiusaamista, koska se on hyvin kaukana tuosta ja erittäin tuomittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
tytöt on kieroja ja ilkeitä jo pienestä pitäen. ja pahenevat vaan vanhetessaan! :/ on tuo nähty omasta ja muitten likoista....

Näkeehän sen tältäkin palstalta:(
Se vain näyttää olevan naisissa sisäänrakennettuna tuo kierous, ilkeys ja manipulointi.

Siksipä viihdynkin miesten seurassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Täsmennän edellistä kirjoitustani.
Ei se ole sisäänrakennettua, vaan äidit opettaa sen ilkeyden (tietämättään) tytöille.

No hyvänen aika, ei kai sentään!

No aika lailla joo, selän takanahan sitä naiset juoruaa keskenään muista tuttavanaisista ja pikku padat kuuntelee & oppii siinä sivussa...

juu en minäkään tollasta siedä. meidän pihalla tyttö leikki kavereiden kanssa ja yks kaks viime viikolla alkoi kiusaaminen, heitetään hiekkaa päälle ja sanotaan että et voi tulla tähän leikkiin, onneksi sitten isommat lapset otti tytön mukaan.
raukka katto ihan huuli pyöreenä että miks se kaveri ei haluakkaan enää leikkiä, kun aina ennenkin yhdessä leikkineet..

tiedä sitten mikä tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Täsmennän edellistä kirjoitustani.
Ei se ole sisäänrakennettua, vaan äidit opettaa sen ilkeyden (tietämättään) tytöille.

No hyvänen aika, ei kai sentään!

No aika lailla joo, selän takanahan sitä naiset juoruaa keskenään muista tuttavanaisista ja pikku padat kuuntelee & oppii siinä sivussa...

Niinhän se menee ja pojat ottaa mallia isästään ja jurottavat vaan sohvalla eivätkä puhu mitään :laugh:
Kyllä minä ainakin olen huomannut että murrosikäisitä tytöistä vaikeita tekee se että he kertovat ongelmistaan ja huutavat ja paiskovat ovia. Pojat pitävät kaiken sisällään ja tämä on jonkun mielestä sitten helpon lapsen merkki, lasta ei näy kotona ja kun se on kotona se vaan syö ja häipyy. :whistle:
Tytöiltä myös kielletään hirveästi asioita joita pojat saavat tehdä, ei ihme jos nousee kapinahenki :kieh:

Yhteistyössä