kyllä tytöt osaa olla ilkeitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin pihapiirissä tytöt (eskari-ikäisiä ) ovat todella ilkeitä. Yksi naapurin tyttö on valittu silmätikuksi, jota pakoon on kiva juosta ja hänelle tehdään muutakin jäynää. Tämä silloin kun tytöt ovat porukalla. Jos joku sattuu yksin olemaan pihalla niin johan x käy kaverista.

Jotenkin kauhulla odotan, kun meidän tyttö kasvaa. Kyllähän nämä isommat ovat hänellekin ilkeilleet, mutta toisaalta ymmärrän, että he eivät aina halua pienempiä sotkemaan kaikkia leikkejä.

Mutta tytöt osaavat tämän leikin jo pienestä. Ei meidän pihan pojat näin toimi.

Tai lähinnä yksi kohta 5v joka saa muut 4v:t vuorollaan mukaan hylkimään yhtä. Että mua kiehuttaa se kakara

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä en kyllä ihan ilkeydestä puhuisi, ajattelemattomuudesta ehkä.

no, ehkä näin. Unohtakaa koko juttu. Kyllä nuo lapset leikkivät yhdessä. Ei tänne pitäisi ikinä purkaa mitään ajatuksiaan. Aina saadaan väännettyä kaikkea paskaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

no, ehkä näin. Unohtakaa koko juttu. Kyllä nuo lapset leikkivät yhdessä. Ei tänne pitäisi ikinä purkaa mitään ajatuksiaan. Aina saadaan väännettyä kaikkea paskaa!

Älä nyt hermostu. Ajattelin siltä kannalta, että jos poikasi oli vain ihmeissään, että eikö tuttu kaveri leiki hänen kanssaan, olisi ehkä parempi sanoa, että no katsotaan miten tilanne kehittyy, ehkä kaveri vaan oli jännittynyt uudesta ryhmästä. Mutta jos (en tiedä toki sanoitko pojallesi) sanoo lapselle, että olipa ilkeää, voi lapselle tulla vielä pahempi mieli, pikkuasiasta voi kasvaa iso hässäkkä, kun me äidit pahastumme lastemme puolesta joskus vähän liikaa. Minä ainakin olen niin tehnyt :)

Jos nämä ajatukseni ovat paskaa, niin pahoittelen.

Minäkin olen "leijonaemo",enkä sallisi mitään pahaa tapahtuvan lapsilleni. Siksi ymmärrän reaktiosi. Mutta ehkä nyt vähän hermostuit turhasta, kuten minäkin olen tehnyt monta kertaa. Rauhoitu ja vedä henkeä. Ei tää oikeesti niin vakava juttu ole,usko pois!

Älä nyt hermostu. Ajattelin siltä kannalta, että jos poikasi oli vain ihmeissään, että eikö tuttu kaveri leiki hänen kanssaan, olisi ehkä parempi sanoa, että no katsotaan miten tilanne kehittyy, ehkä kaveri vaan oli jännittynyt uudesta ryhmästä. Mutta jos (en tiedä toki sanoitko pojallesi) sanoo lapselle, että olipa ilkeää, voi lapselle tulla vielä pahempi mieli, pikkuasiasta voi kasvaa iso hässäkkä, kun me äidit pahastumme lastemme puolesta joskus vähän liikaa. Minä ainakin olen niin tehnyt :)

Jos nämä ajatukseni ovat paskaa, niin pahoittelen.

en minä sinun kirjoituksesta vaan yleensäkin taas tästä mitä tähän ketjuun tuli. Anteeksi kun ilmaisin asian huonosti.

en minä sinun kirjoituksesta vaan yleensäkin taas tästä mitä tähän ketjuun tuli. Anteeksi kun ilmaisin asian huonosti.

Ei se mitään. Ymmärrän aivan hyvin, miltä sinusta tuntuu, ihan samoja olen minäkin tuntenut. Isompienkin lasten kanssa.

Voi surku :( Varmasti poikaa harmittaa.

Itsekin muistan että ala-asteella oli tytöillä ryhmät joissa leikki. Oli joko aina kaksistaan tai sitten niinkuin minun omassa kaveriporukassani. Siihen kuului minä ja toinen kaikille kiltti tyttö sekä kolmas tyttö joka helposti pompotti muita.
Ja joka päivä aina jännitti että ( sanotaan vaikka niin että minä olen Pirkko, toinen kilttityttö Saara ja tämä "pomo" Kaisa ) ovatko Kaisa ja Saara yhdessä ja minä jään yksin, vai olisiko minun vuoroni päästä porukkaan mutta silloin lähes aina Saara jäi pois porukasta. Koskaan ei jäänyt yksin tämä pomottava Kaisa :/ Aina se oli minä tai tämä toinen kiltti typy. :snotty:

Lisään vielä että sitten tätä ulkopuolista kohtaan keksittiin kaikenlaisia jekkuja, pilkattiin, naureskeltiin jne. Eli oikeasti oltiin ilkeitä.

Niinpä, lapsetkin osaavat tosiaan sanoa ilkeitä juttuja ja kyllä vaan äitinä tuntuu tosi kurjalta, kokemusta on.
Uskon kyllä että sun poika osaa myös sanoa tarvittaessa takaisin. :hug: :D

siis ei ei ei....Nimenomanaan kysymys on ilkeydestä. ketuttaa äidit joiden kullanmurut ei osaa ikinä tehdä mitään väärin, eikä muka olla ilkeitä..

:kieh:

Ilkeydestähän tota tehdään. Tietty, sit voidaan kavereiden kanssa puhua :kieh: pahaa tästä kiusankohteeksi joutuneesta.

Myös oma tyttöni on joskus sanonut ettei me tänään leikitty "Liisan" kanssa koulussa kun "kaisa" ei halunnu. Sen mä olen katkassut heti alkuunsa kertomalla kuinka paha mieli "Liisalla"tulee kun se jää yksin. Olen yrittänyt saada lapsen katsomaan elämää myös toisen näkökulmasta.

Nän tekemällä katkaisen alkavan kiusaamisen alkuunsa ettei ongelmia tule myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:

siis ei ei ei....Nimenomanaan kysymys on ilkeydestä. ketuttaa äidit joiden kullanmurut ei osaa ikinä tehdä mitään väärin, eikä muka olla ilkeitä..

Ilkeydestähän tota tehdään. Tietty, sit voidaan kavereiden kanssa puhua :kieh: pahaa tästä kiusankohteeksi joutuneesta.

Harva nelivuotias on tarkoituksella ilkeä, saatikka osaa puhua kavereiden kanssa pahaa muista heidän selkänsä takana...siinä iässä töksäytellään puolin ja toisin, ei vielä osata samanlaista hienotunteisuutta ja toisen asemaan asettumista kuin isompana.

Myös oma tyttöni on joskus sanonut ettei me tänään leikitty "Liisan" kanssa koulussa kun "kaisa" ei halunnu. Sen mä olen katkassut heti alkuunsa kertomalla kuinka paha mieli "Liisalla"tulee kun se jää yksin. Olen yrittänyt saada lapsen katsomaan elämää myös toisen näkökulmasta.

Nän tekemällä katkaisen alkavan kiusaamisen alkuunsa ettei ongelmia tule myöhemmin.

näin myös minä olen ajatellut tehdä oman tyttöni kanssa, joka on kyllä 3v, mutta jos moista syrjintää alkaa toteuttamaan.

Jaajaa... meidän lapset ja muiden kakarat...

No, ihan on normaalia ikään kuuluvaa juttua tuokin oli sitten kyse tytöstä tai pojasta... Ja etenkin, jos ovat eri ryhmissä olleet, ehkä tytöllä onkin siellä jo muita(kin) kavereita...

Mitäs ilkeetä tossa oli?
Sillä on omat kaverit sie päiväkodissa niin miksi mitää ruveta yhtäkiä muuttamaan siellä sitä järjestystä?
kai sinä vie paasaat lapsellesi tuosta ja OLET TODELLA LAPSELLINEN KUN SANOT"EI SUN TARVI LEIKKIÄ SEN KANSSA SITTEN KOTONA"
opetat lapsesta typerän,aivan sama kuin sun työpaikalla ei joku vietä sun kanssa aikaa niin et sitten morjesta häntä työajan ulkopuolellakaan.

Eiköhän sillä tytölläkin ole oikeus hankkia muitakin kavereita ja etenkin tyttöjä kavereiksi. Kai se sun poikas voi etsiä myös pojista seuraa?Lapset on lapsia!

On tietenkin oikeus hankkia muitakin kavereita, eihän sitä olekukaan kieltänytkään
:D

Kyse oli siitä ettei toista voi minään vararukkasena pitää, jonka luokse mennään silloin kun kukaan muu ei suostu!

Ja puhu sitten kun oma lapsesi on yksinäinen niin ymmärrät ehkä paremmin...Tuommosia niistä tytöistä sitten kasvaa, ihan kuin sä! :laugh:

Eiköhän sillä tytölläkin ole oikeus hankkia muitakin kavereita ja etenkin tyttöjä kavereiksi. Kai se sun poikas voi etsiä myös pojista seuraa?Lapset on lapsia!

On tietenkin oikeus hankkia muitakin kavereita, eihän sitä olekukaan kieltänytkään

Kyse oli siitä ettei toista voi minään vararukkasena pitää, jonka luokse mennään silloin kun kukaan muu ei suostu!

Ja puhu sitten kun oma lapsesi on yksinäinen niin ymmärrät ehkä paremmin...Tuommosia niistä tytöistä sitten kasvaa, ihan kuin sä! :laugh:

tätä minä juuri tarkoitin! sitä, että poikani on vararukkanen. En ole tarkoittanut, että heidän pitää olla aina yhdessä, mutta ei sekään ole oikein, että silloin kelpaa kun ollaan omassa pihassa.

No jos sun lapset on samanlaisia kuin sä niin en ihmettele jos ovat yksin. Sä aloit itse nälvii, elä sen kanssa. (kertoo paljon susta)

tätä minä juuri tarkoitin! sitä, että poikani on vararukkanen. En ole tarkoittanut, että heidän pitää olla aina yhdessä, mutta ei sekään ole oikein, että silloin kelpaa kun ollaan omassa pihassa.

Mun mielestä olennaista on se, kokeeko poika pahaa mieltä siitä että on ns. vararukkanen, vai onko asia ongelma vain äidille.

Niin tai näin, en siltikään menisi sanomaan lapselle että et sitten leiki hänen kanssaan pihassa, jos hän ei leiki kanssasi päiväkodissa.

No jos sun lapset on samanlaisia kuin sä niin en ihmettele jos ovat yksin. Sä aloit itse nälvii, elä sen kanssa. (kertoo paljon susta)

Tottakai kertoo musta. Paljonkin. Mm siitä kuinka välitän lapseni hyvinvoinnista, hänen kaverisuhteistaan ja elämästä. Siitä kuinka ymmärrän ettei kukaan halua oman lapsensa olevan vararukkanen.

:heart:

ei kaikkien kaveri tarvitse ollakkaan, mutta jätetään sitten kuitenkin rauhaan ja kohdellaan asiallisesti ihmisenä, vaikkei kaveri tahdo ollakkaan. Eikä todellakaan pilkata tai potkita.

Näistä mun mielestä pitäs puhua siellä koulussakin. Monilla vanhemmilla ei nimittäin ole hajuakaan kuinka ne omat lapset käyttäytyy koulussa. :/

Yhteistyössä