Kyllä tuo veroilmoitus on niin hepreaa välillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Miten merkata ensiasuntolainan korot(pitääkö pankista pyytää jokin "selvitys" mistä näkee :ashamed: ) mitä tarkoittaa alijäämähyvitys :ashamed: Milloin se tehdään ja mitä siihen merkataan...taidan kääntyä jonkun puoleen, joka osaa minua neuvoa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
mulle ainakin pankista tulee automaattisesti sellainen lappu koroista. alijäämähyvityksestä ei kyllä ole mitään käryä...

Juu varmaan on tullut, mutta en nyt just löydä sitä mistään
:ashamed:

juu pankista se tulee.. mutta onko sulle merkitty ne korot tavallisen asuntolainan korkojen kohtaan?? jos näin, niin siirrät ne vain siitä kohtaan "ensiasunnon korot"...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
mulle ainakin pankista tulee automaattisesti sellainen lappu koroista. alijäämähyvityksestä ei kyllä ole mitään käryä...

Juu varmaan on tullut, mutta en nyt just löydä sitä mistään
:ashamed:

juu pankista se tulee.. mutta onko sulle merkitty ne korot tavallisen asuntolainan korkojen kohtaan?? jos näin, niin siirrät ne vain siitä kohtaan "ensiasunnon korot"...

Ai se käy niin helposti? Oli laitettu tavallisen asuntolainakorkojen kohtaan

mitä tarkoittaa alijäämähyvitys :ashamed:
Velkojen korot vähennetään ensisijaisesti pääomatuloista. Jos pääomatuloja ei ole tai niiden määrä ei riitä, ansiotulojen verosta saa alijäämähyvityksen.

kopsattu suoraan vero-sivuilta, ei niitä itse yleensä tarvitse merkitä, verottaja on ainakin ennen ne itse laskenut, kun on ilmoittanut niin velkojen korot ja ne mahdolliset pääomatulot. Yleensä ne on ollut aikaisemmilta vuosilta, jolloin niitä ei ole voinut käyttää hyväkseen mitenkään.

Yhteistyössä