kyllä tuli pala kurkkuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
katsoin tässä aamu uutisia,missä oli juttua kodittomista,tuli mieleen oma isä,lämmin hymy ja syli kunnes äiti ja isä aikoinaan erosi,isästä tuli koditon ja alkoholisti,nyt makaa sairaalassa kasvina,sitä miten paljon ymmärtää ei tiedä,mutta siihen voi alkoholismi viedä.ainiin ja koskaan isä ei saanut kotia,sellaista ei edes tarjottu,solu asuntoja muiden juoppojen kanssa tai asuntola tai katu,yritä siinä sitten päästä viinasta eroon.haaveili aina omasta kodista ja koirasta,haaveksi jäi.en ole rasisti mutta eikö suomalaisia pitäisi ensiksi auttaa kun ulkomaisia,yhtään auttavaa kättä ei isällä näkynyt

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mun kokemus on vähän erilainen alkoholistien auttamisesta: musta täällä autetaan ja paljon, keinot on vaan ihan vähän metsässä.

niinpä keinot on vähän metsässä!ja siitä paljon auttamisesta,en tiedä mitä tarkoitat,voisit perustella hieman miten kodittomia sinusta on autettu??mielenkiintoista olisi kuulla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kokemus on vähän erilainen alkoholistien auttamisesta: musta täällä autetaan ja paljon, keinot on vaan ihan vähän metsässä.

niinpä keinot on vähän metsässä!ja siitä paljon auttamisesta,en tiedä mitä tarkoitat,voisit perustella hieman miten kodittomia sinusta on autettu??mielenkiintoista olisi kuulla..

Kuten ylläkirjoitin, mä puhuin alkoholisteista. Kodittomista en tiedä mitään.

ja minä puhuin kodittomasta,josta tuli alkoholisti vuosien kadulla elämisen jälkeen,kun ei ollut työpaikkaa,ei saanut helsingin kaupungilta asuntoa,helppo oli käydä juomaan kun asuntoloissa pyöri ja kadulla

ja minä puhuin kodittomasta,josta tuli alkoholisti vuosien kadulla elämisen jälkeen,kun ei ollut työpaikkaa,ei saanut helsingin kaupungilta asuntoa,helppo oli käydä juomaan kun asuntoloissa pyöri ja kadulla

Elä nyt kuule suivaannu heti näin aamusta, ei se kannata. :hug:

alkoholistin auttaminen olisi oikeasi se että saataisiin ihminen irti alkoholista, eikä autettaisi elämään paremmin alkoholistina. Mutta miten se tapahtuu?? Esim yhden tuttavani mies on alkoholisti (ei asunnoton kun muuten sattui saamaan kaikenpuolin paremmat eväät elämään),vaimonsa huolehtii yms. Välillä ei jaksa. Hänelle on annettu neuvo että oikesti pitäisi joskus lähteä ja jättää ja sanoa että tulee takaisin vainjos toinen lopettaa juomisen, se kuulema auttaisi paremmin kuin pelkkä uhkailu lähtemisestä ja se huolehtiminen auttaa vielä vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

alkoholistin auttaminen olisi oikeasi se että saataisiin ihminen irti alkoholista, eikä autettaisi elämään paremmin alkoholistina. Mutta miten se tapahtuu?? Esim yhden tuttavani mies on alkoholisti (ei asunnoton kun muuten sattui saamaan kaikenpuolin paremmat eväät elämään),vaimonsa huolehtii yms. Välillä ei jaksa. Hänelle on annettu neuvo että oikesti pitäisi joskus lähteä ja jättää ja sanoa että tulee takaisin vainjos toinen lopettaa juomisen, se kuulema auttaisi paremmin kuin pelkkä uhkailu lähtemisestä ja se huolehtiminen auttaa vielä vähemmän.

Niin se ikävä kyllä on, tosi harva vaan jättää silleen oman onnensa nojaan ketään. Mä oon saanut päihdetyöntekijältä tälläistä alkoholistin omaiselle tarkoitettua "terapiaa", osa on asioita mitkä oon teoriassa tiennyt jo kauan (kuten yllä mainittukin), mutta on tässä vielä opetteluakin. Ehkä tämä tästä.
Kaikkien alkoholistien läheisten olisi oikeasti syytä käydä kanssa joissain ryhmissä/kokoontumisissa jotka on meille ihan tarkoitettu, ne on oikeasti aika tervehdyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Miten joku voi suomessa olla koditon? Ja vielä vuosia??

niitä on ja paljon.
valitettavasti valtaosassa paikkakuntia ei juuri väliaikaismajoitustakaan ole

ja sitten on varmaan sitä omavalintaista asunnottomuutta. Eli jos ei asuntoa ja jotakin päidevapaata yömajaa tarjotaan, niin ei sinne sitten mene jos joka päivä "pitää" juoda

Jaa... no tääl ainaski mun tutulle kävi niin että se joutui ilman asuntoa, ja meni kaupungilta hakemaan asuntoa ja selosti tilanteen, niin sai heti kämpän. Ja eikös sossukin avusta?

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Jaa... no tääl ainaski mun tutulle kävi niin että se joutui ilman asuntoa, ja meni kaupungilta hakemaan asuntoa ja selosti tilanteen, niin sai heti kämpän. Ja eikös sossukin avusta?

toiset ovat vahvempia ja osaavat hakea apua,toiset heikompia.ei kukaan sitä halua olla alkoholisti tai muuten sairas,olla koditon.kaikki me halutaan olla onnellisia.alkoholismi on sairaus ja kun ihminen on sairas hän ei välttämättä osaa toimia ja jaksa.kyllä varmasti nämä suomen kodittomatkin ihmiset sosiaali toimisto on tiennyt,sieltähän huollosta ne rahatkin hakevat,mutta onko apua tullut,ei varmaan kun kodittomia on edelleen.tänään onkin kodittomien päivä muuten,sytytetään kynttilä illalla heille

Niin tarkoitikin että tuskin on sellaisia kodittomia jotka ovat ns. normaaleja ihmisiä, ei siis alkoholisteja. Ja eikös ap kirjoittanut että isänsä EI ollut alkkis kun joutui kodittomaksi.

Yhteistyössä