Kyllä sieppa! Lapsenvahti jätti saapumatta paikalle, koska äitinsä sanoi ettei ole pakko mennä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sommarcat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei jumalauta. mikä teitä ihmiset vaivaa? mä ymmärrän ap:n närkästyksen ihan täysin. jos tyttö on itse lupautunut tulemaan, on silloin tultava huvitti tai ei, oli kotona tai ei. tyttö on tiennyt etukäteen olevansa tulossa joten olisi miettinyt kannattaako lähteä edellisenä iltana rilluttelemaan, ja jos päätyy kuitenkin lähtemään niin olisi edes miettinyt etukäteen että millä/miten selviää huomenna lapsia hoitamaan.
palkka on aivan hyvä mielestäni, ja tietysti plussaa että tyttö saa myös syödä ap:n kotona.
ja ihme kitinää tuosta ap:n asenteesta tyttöä kohtaan, tässä vaiheessa on jo mielestäni aihetta olla vähän v*ttuuntunut, ja jos jollakin on asenneongelma niin se on tytöllä ja hänen äidillään työntekoa kohtaan.

Mitä googletin netistä nuorten kesätyö palkkoja kunnilta tältä kesältä niin esimerkiksi Salossa 2 viikosta (30 h/viikko) maksettiin yhteensä reilut 430 euroa lomakorvauksien kanssa... Eli tuntipalkaksi tulee reilut 7.30 euroa miinus verot.

Eli ei tuo ap:n maksama korvaus ole kohtuuttoman alhainen muutaman tunnin hommasta vaan minusta ihan sopiva. Itse kävin nuorena 90-luvulla kesätöissä kirkonkylällä 17 km:n päästä pyörällä ja silloin maksettiin 1000 mk/2viikkoa. Olin tuosta summasta ikionnellinen!

Ja mielestäni jos jotain sovitaan niin se myös pidetään, maksettiinpa siitä korvausta tai ei. Piste!

[QUOTE="sommarcat";27282054]Niin no..sinähän sen tiedät mitä mä oon täällä tehnyt ;)[/QUOTE]

Enpä sanonut että tiedän, kuten jo nikkini sanoo; se oli vain yksi mielipide :)

Ja jos työt onnistuu ilman sitä lapsenvahtiakin, hyvä niin. Ei mennyt hukkaan tämä sunnuntai. :)

Kiitos niille, jotka ymmärsivät kantani. Ja kiitos teille, jotka olitte eri mieltä. Aina oppii uutta ja varsinkin opin tunnistamaan erilaisia ihmistyyppejä.
Nyt olen osaltani tätä tietokonetyötä tehnyt, saanut tärkeät jutut ladatuksi, sopinut jo huomiset kuviot ja nyt mä lähden rakkaan ystävän kanssa iltakävelylle!
Heips!

Pahinta on se kun tyttäreen kohdistetaan hänen äidilleen olevia patoutumia. Tottakai teini alkaa käyttäytymään huonosti eikä arvosta lupauksia ihmistä kohaan, jota pysty arvostamaan, koska kokee mahdollisesti, että sinä et arvosta häntä. Vielä pahempi jos hän kokee ettet myöskään siskoasi arvosta. Tällöin itse olet kaivanut kuopan joka vastaa, mite sinne huuetaa. Ja jos kyse parista tunnista on, niin oisk ai iha kohtuullista maksaa esim parikymppiä. Eikä vitosta tunnista. Mutta jos tieteki vahtii jonku 8 tuntia nii iha eri asia. Ja tuon ikäselle teinille joka on ilmeisesti sosiaalitukien varassa. Itse mielelläni maksaisin vähän ekstraakin, juuri siksi että hänellä ei ole niin onnekasta, että perhe voi kaiken kustantaa.

Melko ihmeellistä sinun verrata että olet siskosi lapsia hoitanu, siihen että siskosi teini-ikäinen hoitaisi sun lapsia.

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, ilmeisesti sait hoidettua työasiat kuitenkin :)

Ja ikinä ei kannata 17vuotiaaseen luottaa kuten aikuiseen. Eikä pidä antaa leimaa tämän takia, koska leima otassa vaan mahdollisesti provosoi käyttäytymään leiman mukasesti enemmän.

Mä kävin aikoinaan 5e/ilta palkalla vahtimassa serkkuani + tätini latasi välillä 20e bussikorttiini jolla pääsi n. 15 kertaa yhteen suuntaan. Tämä oli 2000-luvun alussa ja olin todellakin onnellinen tuosta vitosesta.