Suku , miksi sitä pitää olla olemassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nb rock you
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nb rock you

Vieras
Sisaruksia on monta. muiden kanssa on ok välit, riidat on riitoja ja sovittavissa.

Mutta sitte on tuo 4vuotta nuorempi sisko. draama quuen, sanot hänelle väärän sanan niin johan pitää puol vuotta-vuoden ( ihan oikeasti jopa vuoden mykkäkoulua).
Kiva kun 8v lapseni kyselee milloin näkee siskoni lasta. Miksi ne ei tuu kylään. koska voidaan mennä kylään xxxx luo. miksi ei voida.

Kun laitan tästä asiasta viestiä niin sisko ei vastaa mitään (isä sanoo ettäsisko ei lue mun viestejä) sisko on 30v äiti ja koulutukseltaan sosionomi.

Ja toiminta on kuin 7vuotiaalla.

Ja tottakai vanhemmat puolustavat siskoa, koska sisko ei ole ikinä tehnyt mitään väärää ja on aina oikeassa.

Huooh. mä en tajua, ihan kuin silloin ku oltiin lapsia. mä sain aina syyt niskoilleni, silloinkin kun sisko potkasi ikkunan rikki.se oli mun vika koska ärsytin.

Samoin nytkin on mun vikani. enkä tehnyt muuta kuin kritisoin sitä että töissä kyllä käy kipeänä mutta tytön synttäreille ei muka voi tulla istumaan kahville.
*mykkäkoulua 3,5kk tähän asti.

Pahinta on se että mun pitäisi tässä kasvattaa lapsia, pitämään huolta toisista ihmisistä, kasvattaa heidät sopimaan riidat, etsimään yhdessä kompromisseja. keskustelemaan erimielisyyksistä. yms.
Samaan aikaan ne seuraa vierestä siskoni lapsellista käytöstä ja sitä että en pysty olemaan esimerkkinä koska en voi siskoni osaa hoitaa. en halua valehdella lapsille, enkä myöskään voi kertoa totuutta koska en käsitä miksi sisko toimii näin.

Joten miksi pitää olla sukua olemassakaan.

Tottakai muiden kanssa tullaan toimeen, eikä tarvitse varpailla hipsutella ettei vaan toinen suutu. asiat puhutaan poikki ja pinoon, joskus huudetaan joskus nauretaan, joskus itketään yhdessä.

Mutta tämä yksi sisko... En ymmärrä. ja suhde häneen on todella ahdistava. lasten takia olen yrittänyt

mä menisin paikan päälle siskon luo ja nostaisin kissan pöydälle. joko sovittais tai sitten ei sovittais. mutta asia käsiteltäisiin loppuun joka tapauksessa.
Just näin, kyllä aikuisen ihmisen pitäis edes tuohon kyetä eikä pitää yllä jotain mykkäkoulua.
Toki on ihmisiä jotka kokevat hiljaisuuden omaksi keinokseen suojata omia tunteitaan, pakenevat siihen...mutta onhan se ihan helvetin loukkaavaa varsinkin sille toiselle osapuolelle joka ei tahdo muuta kuin selvittää välit kuntoon.

Kuka pakottaa olemaan tekemisissä hänen kanssaan?

Sä olet aikuinen ja voit hyvin hypätä pois tuosta leikistä (miks muuten tulemattomuus lapsesi synttäreillä oli sullekin niin kova pala?? Olkoon tulematta jos ei kiinnosta+ itse en halua lasteni synttäreille niiskuneniä.. )

• Tykkää
Reactions: Elena777
Miks sä haluat kipeän ihmisen sun lapsen synttäreille? Jos on niin pässi että kipeänä käy töissä niin olkoon. Mutta todellakaan lapsen juhliin ei kipeänä mennä.

Ymmärrän että lapsi ehkä on tätiään odottanut juhliin. Mutta jopa lapsi ymmärtää sairauden poissaolon syyksi. Ainoa joka herneet nokkaan veti olet sinä ap, joka sitten ilmeisesti teit poissaolosta draamaa. Ettei nyt vaan draama-queen ilmiö koskisi myös sinua?

Yhteistyössä