Kyllä sen huomaa että yhden äidit pystyy panostamaan lapseensa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ainokainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse tiedän erään perheen joka panostaa lasten elekroniikka tietämykseen, löytyy uusimmat pelikoneet ja pelit kuin kalliit tietokoneet kalleimmista kännyköistä lähtien, vaan harrastuksia ei ole eikä tule he ei kuulemma rahaa laita semmoiseen turhuuteen ja maksa siitä että joku opettaa heidän lapsilleen jotakin parempi ostaa jotakin maallista mammonaa. Kyseisen perheen lapset itkua vääntää kun omani lähtee harrastuksiin kuinka hekin haluaa mukaan vaan eivät tajua että en voi heitä ottaa mukaan sillä minä en heidän harrastuksia ala maksamaan.

Silloin kun esikoinen oli ainokainen, en silti vienyt muskariin tms kalliin hinnan takia. Periaatteesta en maksa kymmeniä euroja siitä, että kuolaavan pikkulapsen kanssa rämpytetään tamburiinia ja kutsutaan sitä kehittämiseksi... noin niinkuin karrikoidusti (tiedän, eihän se sitä pelkästään ole, kaikki kunnia muskarin opettajille). Meillä musisoidaan omalla pianolla, muksut rivissä keskenään. Metsässä on ilmainen luontokerho ja omassa puutarhassa saa virikettä tarpeeksi. Lisänä sitten kaverikekkerit, esim. monen kaveriperheen yhteinen pulkkamäkipäivä viikonloppuna. Maailmassa saa ilmaiseksi lapselle niin paljon elämyksiä, että kalliille harrastuksille ei mielestäni ole tarvetta, vaikka varaa niihin meillä olisikin. Ihanaa kun sisarukset on läheisiä, veikkaampa että se iso hali isosiskolta on aikanaan paljon pitkäkestoisempi onni kuin kallis muskari.

Mutta säästä ap muskarin kuitit, että voit aikanaan näyttää niitä kun lapsi kysyy miksei sillä ole sisaruksia... voit sanoa, että tämä on paljon hienompaa, ihanan kallista ;)

Vaikka olisin rikas, nin en laittais lukukauteen YHDELTÄ 220e. Me ollaan työtöminä ja lset saa harrastaa. Harrastvat judoa ja se maksa 400e/ vuosi, tää on siis perhemaksu, jos pereessä on 4 tai useampi judoa harrastava hinta on sma. meilä kaikki muut paitsi minä harrastavat judoa.
Se että harrastus maksaa paljon, ei ol mielsestäni mitenkään merkki siitä että on parempi kuin tosiet. mä arvostan enmmän URHEILUHARRASTUKSIA

onko se juuri rahallinen panostus tärkeintä lapselle?

itse ainakin olen tosi kiitollinen ja onnellinen sisaruksistani, vaikka perheellämme ei ollutkaan varaa maksella kaikille jotakin todella kallista harrastusta.

Monilapsisillakin perheillä voi olla varallisuutta, mjutta yksilapsisten perheiden lapset eivät kosskaaan voi kasvaa sisarusten seurassa. Ja se on kyllä suurempi ongelma, ja omenen ainokaisen kohdalla esiin nouseva murhe yhteisissä tilanteissa esim. päiväkodissa. Minä minä minä. Jep jep. Äidillä on jakamatonta aikaa kuten isälläkin, aina.

Kyllä ovat nämä piltit melko ihmisessään monesti aikuisena, kun pitäisi esim. perustaa perhe ja ottaa toiset huomioon. Tai ihan vaikka työpaikalla, kun kahviautomaattia käyttävät muutkin, ja pomon juttusille voi olla jonoa jonka oli ei pääsekään enää.

Ja tältä ei kalliit harrastukset pelasta.

[QUOTE="ainokainen";23361258]siis muskari on 220€ vuosi. Ja kyllä meidän lapsemme ainakin on sosiaalinen vaikka ei sisaruksia olekkaan sillä käy hän normaalisti päiväkodissa ja tapaa tuttavienkin lapsia.[/QUOTE]

Sanoit aikaisemmin että muskari maksaa 220/lukukausi. Siksi täällä varmaan ihmeteltiin tuota kallista hintaa. Silti kallis kyllä mun mielestä, meillä taitaa maksaa maksimisssaan 100€/vuosi.

[QUOTE="ainokainen";23361258]siis muskari on 220€ vuosi. Ja kyllä meidän lapsemme ainakin on sosiaalinen vaikka ei sisaruksia olekkaan sillä käy hän normaalisti päiväkodissa ja tapaa tuttavienkin lapsia.[/QUOTE]

Ai, mä ymmärsin väärin. Yliopistossa lukukausi on puolet vuodesta ja lukuvuosi koko vuosi. Muskarissa ei sitten niin.=)

Vaikka olisin rikas, nin en laittais lukukauteen YHDELTÄ 220e. Me ollaan työtöminä ja lset saa harrastaa. Harrastvat judoa ja se maksa 400e/ vuosi, tää on siis perhemaksu, jos pereessä on 4 tai useampi judoa harrastava hinta on sma. meilä kaikki muut paitsi minä harrastavat judoa.
Se että harrastus maksaa paljon, ei ol mielsestäni mitenkään merkki siitä että on parempi kuin tosiet. mä arvostan enmmän URHEILUHARRASTUKSIA

Onneks en ole lapsesi jos minua ei kiinnosta judo olisin ilman harrastusta :O

Taas yksi ketju, jossa köyhät monilapsiperheen äidit itkee kun ei ole varaa mihinkään mutta naapurin rikkailla on ja niillä ei ole edes enempää lapsia kuin se yksi, joka on lellitty pilalle huomiolla -> muut mammat silittävät päätä: "onhan sun lapsilla paljon paremmin ku on se muut sisaruksetkin ja teillä on AITOA RAKKAUTTA(tm), toisin kuin noilla naapurin rikkailla". :D

Alkuperäinen kirjoittaja tää on nähty jo;23361321:
Taas yksi ketju, jossa köyhät monilapsiperheen äidit itkee kun ei ole varaa mihinkään mutta naapurin rikkailla on ja niillä ei ole edes enempää lapsia kuin se yksi, joka on lellitty pilalle huomiolla -> muut mammat silittävät päätä: "onhan sun lapsilla paljon paremmin ku on se muut sisaruksetkin ja teillä on AITOA RAKKAUTTA(tm), toisin kuin noilla naapurin rikkailla". :D

tätä minäkin ihmettelen, köyhän lapset on aina onnellisia niitä rakastetaan varakkaan lapset eivät muka saa rakkautta. Lisäksi jos on ainoa lapsi niin se ei näköjään näiden äitien mielestä voi olla mitenkään rakastettu.

Monilapsisillakin perheillä voi olla varallisuutta, mjutta yksilapsisten perheiden lapset eivät kosskaaan voi kasvaa sisarusten seurassa. Ja se on kyllä suurempi ongelma, ja omenen ainokaisen kohdalla esiin nouseva murhe yhteisissä tilanteissa esim. päiväkodissa. Minä minä minä. Jep jep. Äidillä on jakamatonta aikaa kuten isälläkin, aina.

Kyllä ovat nämä piltit melko ihmisessään monesti aikuisena, kun pitäisi esim. perustaa perhe ja ottaa toiset huomioon. Tai ihan vaikka työpaikalla, kun kahviautomaattia käyttävät muutkin, ja pomon juttusille voi olla jonoa jonka oli ei pääsekään enää.

Voi vittu, mitä paskaa. :D Levititkö haarasi vähän turhan monta kertaa ja nyt sitten puolustelet white trash-helvettiäsi?

Ainokaisellakin on joo "minä, minä"-vaihe. SE KUULUU NIMITTÄIN NORMAALIIN KEHITYKSEEN!! Lue lisää vaikkapa kirjaston kirjasta, uuteen sinulla tuskin olisi varaa. ;) Se, kasvaako lapsesta itsekästä kusipäätä vai ei, ei todellakaan riipu sisarusten määrästä. Lähes kaikki tietävät jokaisesta monilapsiperheestä ainakin yhden sisaruksen, joka vaalii omia tavaroitaan ja herkkujaan haukan lailla. Silti nämä tapaukset unohdetaan aina näissä ainokaisten haukkumisjutuissa...

Entäs sitten, että ei ole sisaruksia? Kaikilla ei ole mahdollisuutta toiseen lapseen eikä välttämättä edes halua. Aika surkeaa on että muut lapset tehdään "seuraksi" toisilleen! Maailma on nyt jo täynnä huonosti kasvatettuna rakkauden hedelmiä, ettei ole tosikaan...iso osa näistä tulee perheistä, joissa rahaa nähdään ainoastaan lapsilisäpäivinä. Mutta eihän tätä voi myöntää, hys hys vaan. Kieltämättä varakkaammat ihmiset ovat niitä, jotka kasvattavat naapuruston kusipäät. Eiku--

Tottakai panostan ainokaiseeni kaiken aikani ja rahani. Jos olis sisaruksia niin meneehän nuo sitten jakoon. Mikä ihmeen käsitys on että pitää niitä lapsia vääntää niin paljon?Mitäs se muka parantaa?

On todella omituinen kantasi. Mietis vähän mitä kirjoittelet.

[QUOTE="ainokainen";23360796]Juuri äsken tulin muskarista ja kyllä muutama esim.3 lapsen äiti sanoi ettei ehkä jatka syksyllä koska kuulemma liian kallis harrastus kun maksaa 220€/lukukausi.[/QUOTE]

Heh, mulla on kolme lasta, ja juuri laskin, että maksan poikien harrastuksista 100 euroa kuussa, siis 1200 euroa vuodessa.

Meillä siis uidaan joko vesirallia, uimakoulua tai harrastetaan uintia, tämän lisäksi pelataan käsipalloa ja harrastetaan taekwondoa. Uintiin menee 150 - 160 euroa per kausi per poika - siis minimissään 900 euroa vuosi. Käsipallo maksaa 120 euroa vuodessa, päälle lisenssimaksut, peliasut ( reilu 30 euroa) , pallo (yli 30 euroa) ja kuskailut peleihin. Taekwondoon, joka on vasta aloitettu on tänä vuonna uponnut 150 euroa.

Juu, meidän tytöllä on "kaverina" 10v ainokainen. Se itse oikein leuhkii että saa vanhemmiltaan kaikessa periksi!!

ja on niin ilkeä ja dominoiva tyttö kuin olla ja voi! Kukaan ei siitä oikein pidä, ja ne jotka sen kanssa on niin niitä se pompottaa sydämensä kyllyydestä

[QUOTE="ainokainen";23361362]tätä minäkin ihmettelen, köyhän lapset on aina onnellisia niitä rakastetaan varakkaan lapset eivät muka saa rakkautta. Lisäksi jos on ainoa lapsi niin se ei näköjään näiden äitien mielestä voi olla mitenkään rakastettu.[/QUOTE]

Toistan sen mitä sanoin jo alussa:
Perheen varallisuus tai lapsiluku ei mitenkään oleellisesti korreloi sen kanssa miten lapsiin todellisuudessa panostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja höllis;23361314:
Onneks en ole lapsesi jos minua ei kiinnosta judo olisin ilman harrastusta :O

meidän lapsia kiinnostajudo. saavat lopetta jos haluavat, mutta joku yhtä hyvä URHEILUHARRASTUS pitäää löytää tilalle. Nykyään lapset liikkuvat liian vähän, joten urheilu ei ketään tapa

[QUOTE="eräs äiti";23361415]Juu, meidän tytöllä on "kaverina" 10v ainokainen. Se itse oikein leuhkii että saa vanhemmiltaan kaikessa periksi!!

ja on niin ilkeä ja dominoiva tyttö kuin olla ja voi! Kukaan ei siitä oikein pidä, ja ne jotka sen kanssa on niin niitä se pompottaa sydämensä kyllyydestä[/QUOTE]

Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että jokainen ainokaisena kasvanut olisi sellainen tai edes suurin osa ainokaisista, vai mitä?
Se kertoo vain että vanhempansa eivät ole onnistuneet tukemaan lapsen kasvua kunnolla.

Viimeksi muokattu:
Nämä on hauskoja.

'Äidit panostavat' 'Äidit raahaavat pienet hoitoon'

Syyttävä sormi kohti pahoja äitejä. Isättömiä perheitä tuntuu tosiaan olevan paljon nykyään kun näitä lukee.

Meillä lapsi on saanut aina harrastaa sitä mitä on halunnut. Ja onhan tuo pienestä pitäen halunnut, edullista ja kallista. Ja niihin löytyy aina rahaa vaikka muuhun ei löytyisi, harrastukset ovat tärkeitä. Ja useampaa lasta en ole halunnut, koska minulla ei ole varaa keskiluokkaiseen ylläpitoon, harrastuksiin, lääkäreihin, lahjoihin yms. mitä lapselle kuuluu suoda.
Ja ei, minun lapsesta ei ole tullut minä, minä, minä ihmistä. Minä itse sen sijaan olen semmoinen, vaikka mulla on 3 sisarusta.

Yhteistyössä