Kyllä se vaan niin on, että kotihoito on lapsen kannalta kaikista paras

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Meinaan vaan, kun on lukenut pitkiä ketjuja nyt niin perhepäivähoitajista kuin päiväkodeistakin. Kotihoidossa lapsi pääsee omaan huoneeseensa milloin haluaa ja ulos, vaikka sataisi ämmiä äkeitä =)

Olen syvästi kiitollinen siitä, että olen näin vanha ja sitä kautta lapsenikin ovat jo niin vanhoja, ettei tuo juttu koske enää meitä. Minusta järkyttävintä oli se, että jonkun mielestä pph:n miehenkin pitää olla hoitosetänä :o

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Olen syvästi kiitollinen siitä, että olen näin vanha ja sitä kautta lapsenikin ovat jo niin vanhoja, ettei tuo juttu koske enää meitä. Minusta järkyttävintä oli se, että jonkun mielestä pph:n miehenkin pitää olla hoitosetänä :o

kai se oli vaan provo... toivon... Oikeesti aika hämärää jos mies-parka ei sais töistä tullessaan ryystää rauhassa kahviansa, vaan tarvii odottaa lasten välipala-aikaa:D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Entäs jos ei ole omaa huonetta :p
Ei mullakaan ollut lapsena omaa huonetta, vaikka kotiäidin kasvattama olenkin. Muttta olipa siinä pienessä kerrostalokolmiossa oma nurkka, jossa oli mun omat lelut. Ja sinne sain mennä leikkimään leluillani ihan milloin vain halusin. Ja uloskin mentiin, vaikka pakkanen paukkui tai vettä satoi kaatamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
kai se oli vaan provo... toivon... Oikeesti aika hämärää jos mies-parka ei sais töistä tullessaan ryystää rauhassa kahviansa, vaan tarvii odottaa lasten välipala-aikaa:D

Toivotaan niin, olisihan siinä voinut joku esittää, ettei muu perhe saa edes tulla kotiin ennen kuin hoitolapset on haettu :D

Totta todellakin, kotihoito on mielestäni ainut oikea tapa!

Tosin se edellyttää sitä, että:
- lapsi saa monipuolista, terveellistä ja säännöllistä ruokaa
- lapsi saa virikkeitä ja puuhaa (piirrettyjen katsominen 5h per päivä ei ole oikein)
- lapsi saa ulkoilla riittävästi
- lapsella on sosiaalista elämää, kavereita ja kodin ulkopuolista elämää (neljän seinän sisällä ja omalla pihalla oleminen ei ole ihan tervettä 24/7)
- lapsi saa osallistua samankaltaiseen "ohjelmaan" kuten hoidossakin, eli on retkiä ja tutustumiskäyntejä sinne ja tänne yms
- lapsella on hyvä kotihoitaja

Samaa mieltä :) Valitettavasti se ei aina ole niin helppoa ja yksinkertaista. Mun lapsi tosin ei ole menossa hoitoon, ainakaan alle 3-vuotiaana... Ehkä sen jälkeen johonkin kerhoon tai avoimeen pkotiin tai osa-aikaseen tai jotain. Kattellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Niin, puhumattakaan siitä, että mies kävisi jääkaapilla. Tai hoitajan kouluikäiset lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Riippuu mielestäni kylläkin perheen kokonaistilanteesta onko parempi vaihtoehto kotihoito vaiko päivähoito vaiko sekä että. Mustavalkoisuus ei ole valttia tässäkään asiassa. =)
Ei ole... kuten ei ole noissa kahdessa ketjussakaan, joihin aloituksessani viittasin =)

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:
Totta todellakin, kotihoito on mielestäni ainut oikea tapa!

Tosin se edellyttää sitä, että:
- lapsi saa monipuolista, terveellistä ja säännöllistä ruokaa
- lapsi saa virikkeitä ja puuhaa (piirrettyjen katsominen 5h per päivä ei ole oikein)
- lapsi saa ulkoilla riittävästi
- lapsella on sosiaalista elämää, kavereita ja kodin ulkopuolista elämää (neljän seinän sisällä ja omalla pihalla oleminen ei ole ihan tervettä 24/7)
- lapsi saa osallistua samankaltaiseen "ohjelmaan" kuten hoidossakin, eli on retkiä ja tutustumiskäyntejä sinne ja tänne yms
- lapsella on hyvä kotihoitaja

mua alkoi hymyilyttää että miten on ollut joskus silloin kun olen ollut pieni ja maatilan lapsi ja kotihoidossa. ulkoilla sai riittävästi varmasti ja hyvää ruokaa sai säännöllisesti, virikkeitä riitti kun itse niitä sisarusten kanssa keksi, mutta nää muut.......
en ymmärrä miksi esim. alle 3-v ei riittäis oma piha, tai mikä se sosiaalinen elämä olis toin ikäiselle, yli 5-v ymmärtäisin...
tai olenkohan edelleen liian maalta...

Yhteistyössä