Kyllä se on niin, että lihavia pilkataan ihan oikeasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin kuin meitä laihoja ja normipainoisiakin...
Mutta meitä laihoja pidetään vielä tyhminäkin, minulle on sanottu näin: kun näytät noin sairaalta niin on pakko kysyä et syötkö?

Alkuperäinen kirjoittaja jose:
Alkuperäinen kirjoittaja EnnaH:
Kyllä meitä hoikkiakin. Aina ollaan kyselemässä ja kyttäämässä syökö tarpeeksi.

ai onko se sit kamalaa vai, ei kai kuitenkaan niin kamalaa tuo kyttääminen kun jos sua haukuttais läskiksi?

Kyllä se on kamalaa jos ei itse voi sille mitään että on liian laiha!!!
Kyllä mua ahdisti kun painoni tippui 45kiloon ja olen kuitenki 170cm pitkä. Ihmiset tulivat kyselee että onko mulla anoreksia tai joku muu syömishäiriö!!! ja kylillä sit alettiin levittää kuttua juuri että minulla olisi anoreksia! ei sekään tunnu mukavalta. En minäkään mene lihaville sanoo että niin oliko sulla ahmimishäiriö vai bulimia vai miksi oot noin lihava!

Minulta kysyttiin liian monesti että miksi oot noin laiha. Tai miksi et syö tarpeeksi. Jopa lääkärin kanssa intettiin siitä miten mun paino saadaan nousee. Lääkärikään ei uskonut heti että vaikka syön normaalisti ym niin mun paino ei nouse! mutta joutuipa perumaan sanojansa kun hoiti mua pitempään.

Alkuperäinen kirjoittaja enni:
En minäkään huoli ystäväkseni lihavaa, kyllähän se kertoo paljon ihmisestä;ei ole liikunnallinen,itsestään huolehtiva jne. Minulla vain hoikkia ja iättömiä kamuja.

sorry, mutta taidat olla aika pinnallinen ihminen, kun ulko-olemuksen perusteella valitset kaverit.

Ehkä,mutta tähän pvään asti on ollut varaa valita....

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
En minäkään huoli ystäväkseni lihavaa, kyllähän se kertoo paljon ihmisestä;ei ole liikunnallinen,itsestään huolehtiva jne. Minulla vain hoikkia ja iättömiä kamuja.

ja olet porvoosta =)

kyllähän tollasiaki ihmisiä on...valitettavasti:(

Ihan olen Kauniaisista!

ai onko se sit kamalaa vai, ei kai kuitenkaan niin kamalaa tuo kyttääminen kun jos sua haukuttais läskiksi?

Kyllä se vaan pahalta tuntuu. Itse ottaisin hyvinkin mielelläni vähän enemmän lihaa luitteni päälle, mutta minkäs teet. Vaikka miten söis, niin tuo kilpparisairaus pitää huolen, etten liho
:(

realiteetti iskee taas vasten kasvoja, ketään ei toki saisi kiusata, sen entisenä koulukiusattuna tiedän.. mutta ihan vaan noin olen huomannut että todella ylipainoiset ihmiset itse aiheuttavat osan kiusaamisesta.. ja annan esimerkin. näin jumbossa tod. "rehevän" naisen joka suureen ääneen valitteli kun ei löydä vaatteita ja kun ne hieroma tuolitkin on vaan yli hoikille tehty (hän ei siis mahtunut) ja samaan aikaan mussutti naamaansa hampurilaista ja karkkia ja sipsejä.. valitettavan helppo saalis siis kiusaajille.. ei kaikki voi olla malleja eikä tarvitsekkaan, itse kuulun kastiin " en mä mikään ruusu ole mutta kukkii se perunakin joskus.." olen siis yli laiha ja kovasti koitan painoa nostaa, ja saan myös minäkin painostani kuulla.. aina ei painoonsa voi itse vaikuttaa, mutta se että ei edes yritä oikeuttaa joidenkin mielestä kiusaamisen..

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
realiteetti iskee taas vasten kasvoja, ketään ei toki saisi kiusata, sen entisenä koulukiusattuna tiedän.. mutta ihan vaan noin olen huomannut että todella ylipainoiset ihmiset itse aiheuttavat osan kiusaamisesta.. ja annan esimerkin. näin jumbossa tod. "rehevän" naisen joka suureen ääneen valitteli kun ei löydä vaatteita ja kun ne hieroma tuolitkin on vaan yli hoikille tehty (hän ei siis mahtunut) ja samaan aikaan mussutti naamaansa hampurilaista ja karkkia ja sipsejä.. valitettavan helppo saalis siis kiusaajille.. ei kaikki voi olla malleja eikä tarvitsekkaan, itse kuulun kastiin " en mä mikään ruusu ole mutta kukkii se perunakin joskus.." olen siis yli laiha ja kovasti koitan painoa nostaa, ja saan myös minäkin painostani kuulla.. aina ei painoonsa voi itse vaikuttaa, mutta se että ei edes yritä oikeuttaa joidenkin mielestä kiusaamisen..

Kuten ilmeisesti sun mielestä. Korjaisit vähän tuota asennettasi.

Tämän takia minä muistan AINA kertoa uudelle tuttavuudelle mun painoindeksini... ja tämä on totisinta totta.
Kukaan ei oo siltikään vielä mua jättänyt tapaamatta.

kyllä lihavia ja laihoja molempia kiusataan.. kummallekkaan ääripäälle ei löydy vaatteita ja kummassakin tapauksessa ihmiset automaattisesti olettaa että paino on ihmisen omaa aikaan saannosta..
kaikki meistä on erilaisia mutta omasta mielestä ylipainoiset ja alipainoiset on yhtä kamalia, kenellekkään en päin näköä sitä koskaan sano, eikä paino vaikuta kaveri suhteisiin.. mutta paino kyllä vaikuttaa seurustelu suhteeseen useimmilla ihmisillä, koska ulkoinen olemus on suuri osa seksikkyyttä, toki se miten ihminen itsestään ajattelee vaikuttaa myös.. mutta kaikki meistä voi yrittää vaikuttaa painoonsa, ja lihavuuteen ratkaisuna on laihdutus ja terveelliset ruokatottumukset ja alipainoisen taas on syytä ottaa yhteyttä ravitsemusterapeuttiin ja alkaa syödä myöski8n ravitsevasti.. liikuntaa molemmille.. elämä on.. ( ja itse siis olen nyt onnellinen kun sain raskauden myötä painoa lisää ja luut ei törrötä, kohta varmaan taas laihdun kamalaksi.. mutta luinen perse mulla silti on ja pienet tissit-> kaikille niille jtka kohta syyttää mua muka ylpeeks ja täydelliseks)

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana pakosta:
Mua on ainaki haukuttu ihan aikuis iässä kun hiukan tukevahko oon...
Tyhmä kouluja käymätön "lotnikka"...älkää kysyko mitä tuo tarkoittaa,oli uusi sana mullekin. :/

mie tiiän mitä tuo lotnikka tarkottaa... se on niinku laiska ja vetelä ihminen, siis semmonen laiska plösö... eli ei mitenkään imarteleva ilmasu...
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oliko pakko päästä kertomaan, että olet hoikka. Ihmeellinen tyyli joillain, kun pitää joka välissä olla tuomassa itseään esiin. Liekö huono itsetunto vai mikä on taustalla. :(

Olipa kummallinen suhtautuminen. En mä ainakaan asiaa noin käsittänyt. Itse olen hoikka ( pääsinmpäs sanomaan :whistle: ) ja kuullut myös ikävää kommenttia laihuudestani. En useinkaan ole tuntenut itseäni mitenkään naiselliseksi, kun olen saanut kuulla olevani "laiha tikku" jne. Että ei ne asita niin mustavalkoisia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oliko pakko päästä kertomaan, että olet hoikka. Ihmeellinen tyyli joillain, kun pitää joka välissä olla tuomassa itseään esiin. Liekö huono itsetunto vai mikä on taustalla. :(

Lihavatko vain saa pönkittää itsetuntoaan tuomalla itseään esiin?
Tasa-arvoa vähän!!!
Ja onhan apllakin mies, vaikka ap ei varmasti ole ainut nainen maapallolla...

*reps* *kops*

Kiltti pieni, jos mä laihduttaisin niin voitasko olla kamuja kuulostat nimittäin tosi mukavalta ja sympaattiselta tyypiltä ja suorastaan janoan päästä seuraasi arvokkaaseen?
:D

nimimerkillä: tahtoo susta itselleen bestiksen :heart:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

no mä olen pullea(oikeastaan lihava mut mitään ei myönnetä =) ) ja koskaan nuoruudessakaan ei ole seuraa uupunut ja nytkin naimisissa joten ei ole läskit hirveesti hidastanu. kyllä se on niin et jos jä surkuttelee ni jää ilman mut ku elää elämäänsä täysillä nii ei jää ilman...

Voi kuules provo pieni. Välillä ihmettelen oletko todellakin jo nelikymppinen.
Mä luulen noiden naureskelijoiden nauravan myös jos "väärän värinen" avaa suunsa, isonenäinen niistää nokkansa, laiha ihiminen oksentaa, spurgu örisee jne.
Mun itsetuntoni ei kärsi tollaisten keskenkasvuisten aivottomien teinien takia. Vaan ihan rohkeasti annan läskieni hyllyä ihan julkisilla paikoilla.

Mutta oikeesti "lihavia" sorsitaan joka paikassa!!
kävin kaverin seurana ettii sille farkkuja tossa viikolla ja huomattiin, että kaikki on vain todella yllilaihoille pillifarkkuja.

ja muutenkin koko 40 ja siitä ylöspäin niin ovat todella rumia ja niitä ei monista kaupoista edes löydy, sitten joku myyjä kattoo pitkin nenänvartta kun kysyn että oisko tästä ja tästä mallista kokoa 42, sitten nauraa, että meillä ei myydä lihavien ihmisten vaatteita, niille on omat liikkeet. :o

Alkuperäinen kirjoittaja LL:
Olen ollut sekä lihava että laiha ja voin sanoa, että laihana on PALJON helpompaa elää. KAikki suhtautuvat ystävällisemmin, saat palvelua joka paikassa paremmin yms.
Entäs miehet: On ihan sama, mitä laihana sanon, olen silti ihana ja viehättävä ja fiksu jne. mutta lihavana kukaan ei edes kuuntele, mitä puhun. ero on aivan hämmästyttävä.
Pilkaamaan minua ei ole ainakaan vasten kasvoja kukaan alkanut, johtuen ehkä siitä, etten ole lihavanakaan mitenkään ruma, mutta laihana olen paljon "parempi ihminen" kanssaeläjien mielestä.

Ollaanko me ihmiset oikeasti näin typeriä (luulenpa, että ollaan)? Tuntuu tosi ikävältä ajatella, että iso osa meistä todellakin ulkonäön perusteella luulee tuntevansa jonkun, eikä siis viitsi edes kuunnella, mitä toisella on sanottavana, mikäli toisen ulkonäkö ei miellytä. Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Mutta oikeesti "lihavia" sorsitaan joka paikassa!!
kävin kaverin seurana ettii sille farkkuja tossa viikolla ja huomattiin, että kaikki on vain todella yllilaihoille pillifarkkuja.

ja muutenkin koko 40 ja siitä ylöspäin niin ovat todella rumia ja niitä ei monista kaupoista edes löydy, sitten joku myyjä kattoo pitkin nenänvartta kun kysyn että oisko tästä ja tästä mallista kokoa 42, sitten nauraa, että meillä ei myydä lihavien ihmisten vaatteita, niille on omat liikkeet. :o

Valitettavasti muille kun ns keskikokoisille ei myydä vaatetta ns normaaleissa vaatekaupoissa, poikkeuksia lukuunottamatta. Usein koot loppuvat sinne 44, mutta myös pienikokoisilla on ongelmia löytää vaatetta. Mulla on ystäviä jotka ovat normaalipainoisia mutta vain 150 cm pitkiä. He ostavat vaatteensa enimmäkseen lastenosastoilta.
Myös isojalkaisia naisia sorsitaan, jos lähdetään ajattelemaan asiaa tältä kannalta. Kengän koot loppuvat kaupoissa 41-42.
Ja eipä isorintaiset naisetkaan löydä itselleen liivejä ihan joka kaupasta. Eli sitä ns sorsintaa löytyy kyllä muitakin kun lihavia ihmisiä kohtaan.
Lihavuudestani huolimatta en ole koskaan joutunut ostamaan vaatteitani lainapeitteeltä.

Kyllä se on ihan yhtä veemäistä- puuttua toisen ulkonäköön ja arvostella syömisiä,ym. Sitten heitellään kommenttia tyyliin "ei tässä ole paljon rasvaa-voit kyllä syödä" tai "sä varmaan liikut kamalasti kun olet noin hoikka" tai kuten mummoni sanoi "antaako se ukkos sun suödä ollenkaan??" :o :/ :(

Mä en ole koskaan aikuisiässä suoraan kuullut kommenttia näistä mun läskeistä, tiedän kyllä että selän takana puhuvat muttei paljon kiinnosta. Mun mies tykkää musta kyllä ihan tällasena mutta anto tässä vinkin kun olin isoimmillani että voisit edes 5 % pudottaa niin diabeteksen uhka siirtyisi, puhui ihan asiaa. Nyt kun olen saanut lähes 10 kg pois jo niin tuosta asiasta ei olla keskusteltu mutta silti haluan laihduttaa ihan oman itteni takia ja se että lapsellani olisi äiti vielä kauan. Meillä kun on suvussa sydäntautia niin senkin takia sen teen ja mielelläni teenkin että laihdutan.
Mielessäni olen manannut noista pienistä vaatteista kun ei löydä mitään, harvoin olen sitä ääneen sanonut kun kaupassa olen käynyt. Kirppikseltä olen löytänyt vaatteita jotka tosin ei nyt vielä kaikki mahdu päälle mutta toivottavasti suurin osa pian.
En mäkään katso ihmisten ulkonäköä kun etsin ystäviä, siihen ratkaisee aivan muut tekijät. Olkoon ihminen vaikka kuinka lihava tai laiha tahansa kunhan luonne on sellanen että sen kans pärjää niin kelpaa mulle. Ja mun ystäväpiirissä on molempia, niin lihavia kuin laihojakin ja itekin olen vielä pullukka, en siis hirveän läski, mulla kun toi maha kasvaa jos lihon, ei muut paikat.

Yhteistyössä