kyllä mä taidan käyttää tän reppanan tohtorilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
On jo monta päivää haronut toista korvaansa, ja pari päivää on vuotanut nenä ja silmä :( lämpöäkin on, muttei mitenkään paljon.
Välillä parahtaa yhtäkkiä surkeasti, varsinkin kesken syönnin

Voin mä toki olla väärässäkin, mutta mä hyvin vahvasti epäilen korvatulehdusta :(

voihan toki olla hampaitakin tulossa...

Ja puhun siis reilu 3.5kk ikäisestä vauvasta

Vie myös lääkärille se joka haluaa soittaa Timpalle. :laugh:

Mulle sanottiin, että hampaiden tulokin saattaa tuntua korvissa, mutta se koskee kai ennemminkin poskihampaita. Mutta vie ihmeessä lääkäriin. Oletko kokeillut mitään särkylääkettä?

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Vie myös lääkärille se joka haluaa soittaa Timpalle. :laugh:

Mulle sanottiin, että hampaiden tulokin saattaa tuntua korvissa, mutta se koskee kai ennemminkin poskihampaita. Mutta vie ihmeessä lääkäriin. Oletko kokeillut mitään särkylääkettä?

Joo pitää viedä :laugh:

(vaikka tais eri Timppaa tarkottaakin, mutta yhtä paha :D )

Oon mä suppoja antanut, mutta ei niistä suurta apua ole :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, onhan se kiva odottaa päivystysaikaan ja hoksata että tarvis vissiin lääkäriä.

no ei mulla ole ollut aiemmin mahdollisuutta mennä, ei ihan turvallista lähteä huonoilla kesärenkaille liukkaalle. nyt odotan, että mies vaihtaa renkaat...

ja on ihan ihmisvauva :D

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Joo, onhan se kiva odottaa päivystysaikaan ja hoksata että tarvis vissiin lääkäriä.

no ei mulla ole ollut aiemmin mahdollisuutta mennä, ei ihan turvallista lähteä huonoilla kesärenkaille liukkaalle. nyt odotan, että mies vaihtaa renkaat...

Sit sä voit varmasti odottaa arkeen sen kanssa. Päivystys kun on ensisaijaisesti välitöntä hoitoa tarvitseville =)

Sit sä voit varmasti odottaa arkeen sen kanssa. Päivystys kun on ensisaijaisesti välitöntä hoitoa tarvitseville =)

En mä odottais maanataihin, se kun voi paheta ihan yht'äkkiä.

Ikävä kyllä, yleensä oireet pahenevat iltaa kohden. Ja toisaalta lähestyvä yö alkaa myös "pelottamaan". Siksi usein vanemmat "hoksaavat" vasta klo 16 jälkeen tarpeen lääkärille..

Korvatulehdus on usein välitöntä hoitoa vaativa tauti... Aika kivulias usein..

Alkuperäinen kirjoittaja mari:

Ikävä kyllä, yleensä oireet pahenevat iltaa kohden. Ja toisaalta lähestyvä yö alkaa myös "pelottamaan". Siksi usein vanemmat "hoksaavat" vasta klo 16 jälkeen tarpeen lääkärille..

Yö "pelottaa" :laugh: ei oo ihan aihe hakeutua päivystykseen, oikeesti mammat nyt jotain rajaa. Monesti tauti muuten pahenee, ennen kuin alkaa helpottaa ihan ilman lääkäriäkin ;)

tekee vaan pahaa kun toinen on selvästi kipeä, eikä pysty nukkumaan. supoistakaan ei ole oikein apua :(

No mitä suppoja sulla on? Panadol? Pane se mies hakeen Burana -suppoja vauvalle, niistä voi olla ihan oikeestikin apua.

tekee vaan pahaa kun toinen on selvästi kipeä, eikä pysty nukkumaan. supoistakaan ei ole oikein apua :(

No mitä suppoja sulla on? Panadol? Pane se mies hakeen Burana -suppoja vauvalle, niistä voi olla ihan oikeestikin apua.

ai mä en edes tiennyt, että niitäkin on :)

Vie ihmeessä. Viime vuonna vietin tosi pitkän ja unettoman yön, kun lääkkeistä ei ollut apua. Sunnuntaina sitten tosi karsessa lumituiskussa rämmittiin päivystykseen. Tulos oli paha molemmin puolinen korvatulehdus :(

Kyllä noin pieni kannattaa viedä vaikka päivystykseen, jos siltä tuntuu. Turha siitä muitten urputtaa. Lasten terveydellä ei kannata leikkiä. Vahvasti kuulostaa korvatulehdukselta jos silmäkin vuotaa. Viikonloppu on edessä ja joka tapauksessa joutuu menemään sitte päivystykseen ellei nyt jo illalla mene.
Vietiin poika päivystykseen kun epäiltiin että oli tullut antibioottikuurin jälkeen allergiareaktio. Laikut ja täplät tuli päivässä ja jalat turpos. Olis varmaan selvinnyt hyvin seuraavaan päivään, mutta kuulemma parempi että lääkärikin näkee heti ne oireet akuuttina niin tietävät vastaisuudessa olla antamatta samaa lääkettä. Vaikka se täti siellä neuvonnassa vähän siihen malliin kyseli että "mitenkä se vaivaa", että tuli olo ettei tarvi tulla. Saatiin kuitenkin heti antihistamiini, mistä sen tietää oisko pahemmaks mennyt yön aikana.
Rohkeutta vain, turha sitä on muitten mielipiteitten takia kärsityttää lastaan.

ON se parempi saada antibiootit jos tosiaan korvatulehdus on, kuin yrittää sinnitellä särkylääkkeiden voimalla!

Yhteistyössä