Kyllä mä ainakin haluan elättää itse itseni!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan moni muukin haluaa elättää itse itsensä, mutta kaikki eivät ole niin onnellisessa asemassa että omaisivat työpaikan, vaikka olisivat työtä etsineet.Siihan kun vaikuttaa moni seikka, että löytyykö työpaikkaa vai ei.

Hyvä että on löytynyt mieluinen vaihtoehto teidän perheeseen. Mä aion jäädä hoitovapaalle syksyllä ja ihan omin ansioin myös. Mies saapi maksaa 400e hoitomaksun mulle, joka muuten menisi hoitopaikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Mä taas tulen vähällä toimeen. =)

Kotihoidontuesta riittää kummasti.

peesi. mä en kuluta, pihtaan vaan.. hyvin on maksettu okt:a pois, autoa.. ja kome lasta hoidettu kotona. ja vielpä alehaalareissa (hyvissä mutta viime vuoden mallisissa,

Onneksi mulla on sellainen mies joka elättää perhettään eikä ajattele että minä en kuulu siihen. On paljon helpompaa kun ei ole niin itsenäinen ja tunne itseänsä huonoksi jos ei pysty panostamaan perheeseen rahallisesti yhtä paljon kuin miehensä. Minun panostus on erilaista, mutta ei yhtään sen vähäisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Gepardi:
Varmaan moni muukin haluaa elättää itse itsensä, mutta kaikki eivät ole niin onnellisessa asemassa että omaisivat työpaikan, vaikka olisivat työtä etsineet.Siihan kun vaikuttaa moni seikka, että löytyykö työpaikkaa vai ei.

Toki olen ollut itsekkin siinä tilanteessa että on vähän aikaa kestänyt löytää jonkunlainen työpaikka,sitkeällä yrittämisellä kyllä onnistuu

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Onneksi mulla on sellainen mies joka elättää perhettään eikä ajattele että minä en kuulu siihen. On paljon helpompaa kun ei ole niin itsenäinen ja tunne itseänsä huonoksi jos ei pysty panostamaan perheeseen rahallisesti yhtä paljon kuin miehensä. Minun panostus on erilaista, mutta ei yhtään sen vähäisempää.

mä olisin pyörtyny jos sä olisit halunnu elättää ite ittes :)

Alkuperäinen kirjoittaja julia:

mä olisin pyörtyny jos sä olisit halunnu elättää ite ittes :)

Onneksi en sitten aiheuttanut sinulle sellaista tilaa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä että on löytynyt mieluinen vaihtoehto teidän perheeseen. Mä aion jäädä hoitovapaalle syksyllä ja ihan omin ansioin myös. Mies saapi maksaa 400e hoitomaksun mulle, joka muuten menisi hoitopaikoista.

Jos töissä olisit niin kuuluisiko tuo hoitomaksu miehen maksaa?
mun mielestä puolet kuuluu sun vastuulle

Blaa blaa blaa,missä olen sanonut että mieheni sanoo etten kuulu hänen perheeseen :laugh:
MÄ vain olen tyytyväinen itse tähän tilanteeseen,että minäkin saan olla töissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:

Niin se on sulle paras ratkaisu ja olet tyytyväinen siihen,hyvä niin =)

Joo. =) Tai meille paras.

Tuli heti mieleen mummoni. Oli piiiiiitkään kotirouvana, hoiti meidät lapsetkin, sitten vanhainkodilla tuli yökköpulaa ja kyseltiin josko tulisi... ja mummo meni.

Pappapa rytki jättiherneet nokkaansa, kun siihen aikaan miehen kuului elättää perheensä, ja kiskoi kukkaronnyörinsä kokonaan kiinni. Siitä lähtien siinä huushollissa maksettiin kaikki puoliksi. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos töissä olisit niin kuuluisiko tuo hoitomaksu miehen maksaa?
mun mielestä puolet kuuluu sun vastuulle

Niin ja eikös kela maksa tukea :whistle:

Blaa blaa blaa,missä olen sanonut että mieheni sanoo etten kuulu hänen perheeseen :laugh:
MÄ vain olen tyytyväinen itse tähän tilanteeseen,että minäkin saan olla töissä :D

Sori, sanoin vaan mitä ajattelen itsestäni, en puhunut sinusta mitään :D

Niin se on sulle paras ratkaisu ja olet tyytyväinen siihen,hyvä niin =)

Joo. =) Tai meille paras.

Tuli heti mieleen mummoni. Oli piiiiiitkään kotirouvana, hoiti meidät lapsetkin, sitten vanhainkodilla tuli yökköpulaa ja kyseltiin josko tulisi... ja mummo meni.

Pappapa rytki jättiherneet nokkaansa, kun siihen aikaan miehen kuului elättää perheensä, ja kiskoi kukkaronnyörinsä kokonaan kiinni. Siitä lähtien siinä huushollissa maksettiin kaikki puoliksi. :|

Meillä maksellaan vähän miten sattuu noi laskut,ei ole tarkkaa kirjanpitoa kumpi maksaa mitäkin.
Pääasia että ne tulee maksettua =)

Sori, sanoin vaan mitä ajattelen itsestäni, en puhunut sinusta mitään :D

Ok :D

meillä ei ole "sun-mun" rahoja vaan kaikki mitä tulee tai menee on yhteistä. Kuten pankkitilikin.
Mut se, että jos itse en saa mitään ja mies on ainut joka rahaa tuo taloon, on mulle tosi kova paikka. Monesti siitä ollaan keskusteltu mut en itselleni mitään voi. Vaikka opiskelen ja teen välistä työharjoituksissa pitkää päivää, mun on kyllä saatava tehdä työtä siihen lisäksi ihan rahastakin, on pakko tienata edes muutamia satoja ?:ja.

Elämäntilanteet vaihtelevat vuosien varrella ja välillä ollaan elätetty toinen toisiamme miehen kanssa. Joustavasti elämäntilanteen mukaan. Ei lasketa senttejä kumman rahoilla mitäkin lasketaan.

Mutta pidemmän päälle haluan, että tienaan itse, käyn töissä ja myös kotityöt ja lastenhoito jaetaan tasan. On toiminut meillä hyvin näin.

Mulle on tärkeää oman itsetunnon kannalta, että teen työtä jossa voin kehittyä ja josta pidän. Työ on täysin mun oma juttu. Palkka ja oma periaatteellinen pärjääminen (jos tulisi joskus siihen tarve) omillaan on tietenkin sitten vain yksi osa siinä kokonaisuudessa.

Yhteistyössä